![]() |
fick en match av abyss att strömtorp vinner mot torsby borta, odds ynka 1,50 men litar på abyss som gav mig tre spel förra helgen alla satt, tog dock bara med två här i boken då.
torsby-strömtorp 2@1,50 3u återkommer nog med fler lingon innan helgen. |
några ryggar:
https://www.sharps.se/forums/fotboll/...-29-5-16-00-a/ https://www.sharps.se/forums/fotboll/...-3-n-norrland/ båda finns i spreaden. |
Götene vs utsikten 2a 1.75 i odds. Kortare rek av mej finns i robins småligor.
|
Bajen-Väsby Den fetaste 2a som nånsin har setts. Det finns ju gånger man torskar med ett leende,:D
|
Blir en Dubbel från mig idag
Velebit-kode 1 @1.20 Björkö öckerö 1 @1.75 totalt odds 2.10 3U Båda matcherna spelas i division 4B Göteborg |
har lagt in dubbeln i spreaden även utsikten, liter på er grabbar.
mitt bidrag så här långt blir rynninge som bara ska vinna borta mot nykomlingen sifhälla, två täta lag, rynninge har släppt in 1 mål medan sifhälla släppt in 3. går in hårt på denna, rynningen vinner med 2-0 eller 3-0. div 3 v.svealand sifhälla-rynnnge 2@1,80 bet365 5u |
|
Tyvärr förlorade björkö med hela 3-0... att hemmastarka björkö med fin form skulle förlora mot ett öckerö som spelat dåligt på sista tiden trodde jag inte.. ber om ursäkt för den! Velebit gjorde sitt och vann med 2-0 men det hjälper ju föga!
|
testar akims rek, 1x in med 2u.
betway@3,15 Spoiler:
|
kör en egen till idag som jag tror hårt på.
div 2 ö. götaland kenty-nybro 1@1,50 4u lads |
Citat:
Antar (och hoppas) att du menar 3.15? :) |
Citat:
|
kör kristianstad idag
div 1 södra 2,15 hemma mot svaga(enl. tabellen iaf) brunkeflo. 2u räcker då man sitter med sparsamt med info. div 2 n. svealand skiljebo-stömbergs x2@2,10 1u |
tror stenhårt på lunds imorgon måndag hemma mot fc rosengård.
form, hemma/borta-stats och tabell ger mig fog för det. div 1 södra Lunds BK - FC Rosengård 1@2,15 nordicbet 5u |
rynninge är seriens bästa lag. nu spelas en uppskjuten match mot lokalkonkurrenten adolfsberg borta. oddset 1,55 på rynninge tar jag men håller mig till något konservativ i satsningen med 3u då trots allt adolfsberg spelat två "derbyn" innan i serien som båda slutat kryss.
den andra uooskjutna matchen i serien är sunne-sifhälla. sunne vann till slut i sin senaste match mot bosna92. nykomlingen sifhälla(från säffle) gick på en för svår uppgift senast hemma mot rynninge som vann med 3-0. sunne har haft riktigt tufft program sina första 6 matcher och då bla spelat mot alla de tre lagen i toppen. efter senaste vinsten är jag inne på att det luktar tre nya pinnar. spelar dessa plus en dubbel hos unibet som ger bäst odds på sunne. div 3 v. svealand adolfsberg-rynninge 2@1,55 3u sunne-sifhälla 1@2,10 2u dubbeln@3,26 1u |
Citat:
|
efter att ha skickat ett pm till "norlands gurrun" alias greedy angående matchen luleå-piteå så känns x2 klart värt ett spel, kör bara 1,5u.
tog den till 2,25 hos nordicbet men borde gå att spela till ~2,10 iaf. matchen känns öppen och jag ser att den diskuteras i dagens fotbollstråd. https://www.sharps.se/forums/fotboll/...upongen-2-6-a/ div 2 norrland ifk luleå-piteå x2@2,25 1,5u edit: oddset sänkt hos nordic, finns enligt oddsportal kvar till 2,23 hos lads och 2,19 hos bwin. |
Blir ett lingon från mig idag
Division 4 B göteborg Dalen/KFF - Älvsborgs FF 2@ 2.10 2U |
tailar pistvakterna greedy o boden på luleå mot kiruna. sen har jag ett lir på ifk edkilstuna hemma mot sifhälla i div3 v svealand och smalke har hittat tvåan på LSW borta mot nässjö.
alla matcher söndag. återkommer om det blir nåt på lunds bk. Luleå-Kiruna 1@2,25 expekt 3u div3 n. norrland Nässjö-LSW 2@1,65 expekt ~3u div3 nö. götaland IFK Eskilstuna-Sifhälla 1@1,80 3u div3 v. svealand |
en tail från norr:
Citat:
|
förstår inte oddset som är satta på forssa-säter hos nordicbet i div4 dalarna. måste va baserat på resultaten den senaste omgången där säter förlorar en tätt o svår bortamatch mot vansbro som ser ut att bli en kollega i toppen av tabellen, förlust allstå med 2-1. medans forssa vinner senast mot svaga nyhammar med 3-2. hokus pokus så har vi helt plötsligt odds på 3,00 på säter här. men jag anar nåt lurt så tar den halvgarden(x2) till fina 1,80.
Forssa-Säter x2@1,80 Nordicbet 2u läste i chatten att Boden trodde lite på tegs i div1 norra, kör 1u på x2 till 2,70 fattades lite folk i ersboda, bla bäste målgöraren läste jag. Ersboda-Tegs x2@2,70 Nordicbet 1u BOL |
trodde och trodde... ;) Men tycker oddset var alldeles för högt just med tanke på att Ersboda saknar sin bästa målgörare och flera andra. Teg har dessutom spelat jämnt med bl.a Luleå. Visst ska Ersboda vara favoriter, men 1 U har jag då testat med.
La inte spelet i våran dagbok, känner att jag inte har grävt nog i den matchen och då vill jag inte dela med mig av den som ett "riktigt" spel. :) :cheers: |
Citat:
my bad. BOL |
Citat:
1-0 i halvtid, nu får vi jobba in kvittering! |
mer "hokuspokus" i div4 dalarna, förundras igen över oddssättningen i säters match. efter beskedet senaste borta mot forssa som man vann med 4-2 tar man nu emot islingby som nyligen vann sin första match för året via klara 5-0 mot smedjebacken som inte heller de vunnit nån match än i serien.
islingby kommer inte att ha nåt att hämta normalt i denna match, ska säter va med i toppen så finns det inte att tappa poäng en denna fajt. jag går in med lite mer än 4u i min något udda units skala. notera att matchen spelas först den 12 juni. div4 dalarna 12/6 15:00 Säters IF FK - Islingby IK 1@1,70 ~4u |
Dalen/KFF - BK Skottfint 2 @2.0
2u Division 4B Göteborg |
jag rädd inte att köra 5u på rynnnge ikväll när de möter bosna92 i ett örebro derby. 1,50 känns som 10-15 punkter för högt. rynninge vinner troligen med 3-4 mål som vanligt utan att släppa in nåt.
Div3 v.svealand 9/6 19:00 FK Bosna 92 Örebro - Rynninge 2@1,50 expekt 5u BOL. |
tailar boored som hittat ett "dropping odds" i div2 södra svealand.
Karlslund-Eskilstuna City 11/6 19:00 1@2,07 betonline247 3u alternativ är betsson som har den till 2,05 och sportingbet till 2,10 för de som har dessa bolag. |
Citat:
|
efter lite surr i chatten kommer följande spel att spelas
div1 norra Carlstad United-Östersund 1@2,10 ~3u expekt div3 v.svealand IFK Örebro-IFK Ölme x2@2,77 ~2u nordicbet(kan finns högre, kolla runt) |
Carlstad har jag också, den jobbar vi in! :cheers:
|
Karlstad vs Götene 1 @1.45
Finns även -1 till runt 1.94 om man vill, götene i taskig form nu det senaste. Lyckades få med sej ett på pappret någorlunda snyggt resultat med 3-4 mot Karlskoga där karlskoga dominerade totalt och siffrorna inte speglar matchbilden. Citat: - Vi var inte bra idag, säger Götenes mittfältare Fredrik Gustafsson som också tycker att siffrorna var ganska missvisande, till Götenes fördel. - Ska man vara ärlig hade det väl varit mer rättvist med 6-1 än 4-3 om man tittar på mängden målchanser, säger han. Med detta i bakhuvudet tror jag inte någonstans på att dom ska klara av att rubba ett grymt starkt karlstad på hemmaplan som dessutom har formen helt på sin sida. Hittills i serien har man 6-1-1 på dom 8 matcher som spelats där götene har mindre smickrande 2-1-5. Som vår kära Holms hade sagt, ring finax |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ska försöka reka götenes matcher lite hårdare nu under semestern/pappaledigheten så dyker nog upp fler matcher vad det lider ;) |
Läste på ett annat forum att Skövde enligt Sporttjänsten ska ha en hel del skador, Lunds BK 2.15 kan kanske vara värt att pröva?
Edit: Div 1 södra |
Citat:
4u@2,15 expekt tack Gb. |
Citat:
12/06/2010 Division 1, Södra Västra Frölunda vs. Lunds BK O - 0:0 06/06/2010 Division 1, Södra Norrby IF vs. Lunds BK F - 2:1 31/05/2010 Division 1, Södra Lunds BK vs. FC Rosengård V - 3:1 23/05/2010 Division 1, Södra Lunds BK vs. Ytterby IS V - 4:0 16/05/2010 Division 1, Södra Kristianstads vs. Lunds BK O - 3:3 10/05/2010 Division 1, Södra Lunds BK vs. Limhamn Bunkeflo 2007 V - 2:0 01/05/2010 Division 1, Södra Torslanda IK vs. Lunds BK O - 0:0 25/04/2010 Division 1, Södra Lunds BK vs. Husqvarna FF V - 3:2 18/04/2010 Division 1, Södra IK Sleipner vs. Lunds BK V - 0:1 Lunds leder tabellen, Skövde ligger på en 7:e plats. Skövdes matcher: 13/06/2010 Division 1, Södra Skövde AIK vs. FC Rosengård F - 1:2 05/06/2010 Division 1, Södra Qviding FIF vs. Skövde AIK F - 3:0 31/05/2010 Division 1, Södra Skövde AIK vs. Norrby IF V - 2:1 21/05/2010 Division 1, Södra Skövde AIK vs. IFK Värnamo V - 2:1 15/05/2010 Division 1, Södra Ytterby IS vs. Skövde AIK V - 1:2 07/05/2010 Division 1, Södra Skövde AIK vs. Kristianstads F - 0:1 01/05/2010 Division 1, Södra Limhamn Bunkeflo 2007 vs. Skövde AIK O - 0:0 25/04/2010 Division 1, Södra Skövde AIK vs. Torslanda IK V - 1:0 18/04/2010 Division 1, Södra Husqvarna FF vs. Skövde AIK O - 2:2 Lunds tränare uttalar sig: http://www3.idrottonline.se/template...aspx?id=561047 |
kör rynninge i div3 v.svealand. bör ha jätte chans att visa vilka som är bäst i serien genom att avvisa örebro syrianska. 1,95 hos expekt är taget, hårt in på den.
div3 v.svealand Rynninge - Örebro Syrianska IF 19/6 18:00 1@1,95 expekt 5u |
Lund vann med 1-0
|