Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Apans hockeybok (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/3519-apans-hockeybok/)

apekatt66 2010-08-18 14:15

Tar en till som bara bygger på att jag tycker att det skall skilja för mycket i kvalité mellan lagen. Kan mycket väl ha missat någon info, men kan inte förstå vad det skulle vara som gör spelet dåligt. Rutinen saxat ifrån eliteprospects
Basel - Barys 1.76
Bolag: Betfair
insats. 1.5

Citat:

Ursprungligen postat av Basel
Basel experience: 950 GP
NHL experience: 338 GP
WC experience: 7 GP
OG experience: 8 GP
SM-Liiga experience: 44 GP
AHL experience: 222 GP
DEL experience: 152 GP
NLA experience: 857 GP

Citat:

Ursprungligen postat av Barys Astana
Barys Astana experience: 1480 GP
NHL experience: 660 GP
WC experience: 285 GP
OG experience: 13 GP
SM-Liiga experience: 39 GP
KHL experience: 1453 GP
RSL experience: 1022 GP
Czech experience: 184 GP
AHL experience: 1419 GP

Försäsongsmatcherna
Basel
Testspiel HC Ceresio(Switzerland3) - EHC Basel Sharks 0 : 4
Testspiel HC Ajoie(Switzerland2) - EHC Basel Sharks 1 : 3
Testspiel EHC Basel Sharks - Huttwil Falcons(Switzerland3) 6 : 1

Barys Astana
Barys Astana - Atlant Mytischi 4:2 (1:0, 3:1, 0:1)
Barys Astana - Dinamo Riga 4:2 (0:1, 2:0, 2:1)
Barys Astana - Dynamo Minsk 1:3 (0:2; 1:1; 0:0)
Barys Astana - Dynamo Minsk 2:1 (0:0, 0:0, 1:1, 1:0)

muRum 2010-08-18 14:22

Varför kör du ingen dagbok apekatt?

Vad har man för tankar inför Bofors - Skövde? Ser att skövde inte har spelat bra. 5-1 förlust mot oskarshamn, medans det är första matchen för Bofors?

apekatt66 2010-08-18 14:26

Citat:

Ursprungligen postat av muRum (Inlägg 56598)
Varför kör du ingen dagbok apekatt?

Vad har man för tankar inför Bofors - Skövde? Ser att skövde inte har spelat bra. 5-1 förlust mot oskarshamn, medans det är första matchen för Bofors?

Haha, du är ju inne i min dagbok :lol:

Jag vill inte röra den matchen. Bofors första match och Skövde slog väl Borås tidigare i veckan om jag inte minns fel. Skövde satsar dessutom(som vanligt) på att gå upp...man har bland annat en väldigt bra målvakt för nivån.

Visst skall Bofors normalt vinna, men nej det känns för osäkert.

KP 2010-08-18 14:30

Svs har oddset 1,25 på bofors, man kunde hitta bofors till 1,85-1,70 på övriga bolag.
SVS är bättre åp att sätta oddsen på dessa matcher, dessutom sattes den sent idag.

apekatt66 2010-08-18 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 56602)
Svs har oddset 1,25 på bofors, man kunde hitta bofors till 1,85-1,70 på övriga bolag.
SVS är bättre åp att sätta oddsen på dessa matcher, dessutom sattes den sent idag.

Säger inte att du har fel...men känns för osäkert för mig.

EDIT: SVS odds är helt åt helvete fel enligt mig.

muRum 2010-08-18 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av apekatt66 (Inlägg 56600)
Haha, du är ju inne i min dagbok :lol:

Jag vill inte röra den matchen. Bofors första match och Skövde slog väl Borås tidigare i veckan om jag inte minns fel. Skövde satsar dessutom(som vanligt) på att gå upp...man har bland annat en väldigt bra målvakt för nivån.

Visst skall Bofors normalt vinna, men nej det känns för osäkert.

Jag pratar om spreadsheet självklart. Tror nog att jag slänger iväg en slant på Borfors i allafall. Men ska kika mer på den matchen.

Jeezay 2010-08-18 15:32

Marknadshögst på Luleå är just nu i skrivande stund 1.35:lol:

apekatt66 2010-08-18 15:47

18/8-10 16:3 Tjeckien U17 - USA U17 4.10
Bolag:Betclic
Insats: 1u

Hela spelet bygger på den här infon

Spoiler:
Citat:

US Roster

GOALTENDERS (2)
Brandon Hope 6-1 (185) 183 (83) 3/18/94 L Canton, Mich. Honeybaked
James Howe 5-8 (172) 160 (73) 4/4/94 L Northville, Mich. Little Caesars

DEFENSEMEN (6)
Grant Webermin 6-0 (183) 165 (75) 2/24/94 L Novi, Mich. Honeybaked
Tim Davison 5-9 (175) 165 (75) 3/20/94 L De Pere, Wis. Team Wisconsin
Teddy Doherty 5-11 (180) 175 (79) 4/25/94 L Hopkinton, Mass. Shattuck St. Mary’s
Sam Piazza 5-11 (180) 190 (86) 1/27/94 L Darien, Ill. Chicago Mission
Justin Wade 6-1 (185) 204 (93) 4/13/94 R Aurora, Ill. Chicago Mission
Troy Donnay 6-7 (201) 175 (79) 2/18/94 R Fenton, Mich. Belle Tire

FORWARDS (12)
Cristoval Nieves 6-3 (191) 185 (84) 1/23/94 L Baldwinsville, N.Y. Syracuse Nationals
Brian Morgan 6-0 (183) 170 (77) 4/1/94 L Windham, N.H. Boston Junior Bruins
Nicholas Schilkey 5-9 (175) 155 (71) 5/12/94 R Smiths Creek, Mich. Honeybaked
Kyle Osterberg 5-7 (170) 150 (68) 9/5/94 L Lakeville, Minn. Lakeville South Varsity
A.J. Michaelson 6-0 (183) 180 (82) 2/8/94 L Lakeville, Minn. Apple Valley Varsity
Riley Barber 5-11 (180) 179 (81) 2/7/94 R Livonia, Mich. Compuware
Ryan Fitzgerald 5-9 (175) 145 (67) 10/19/94 L North Reading, Mass. Malden Catholic
Zach Stepan 6-0 (183) 170 (77) 1/6/94 L Fairbault, Minn. Shattuck St. Mary’s
Joseph Cox 5-11 (180) 165 (75) 1/7/94 R Chelsea, Mich. Compuware
Miles Koules 5-11 (180) 177 (81) 6/25/94 R Los Angeles, Calif. Shattuck St. Mary’s
Sheldon Dries 5-8 (172) 155 (71) 4/23/94 L Macomb, Mich. Honeybaked
Jack Rowe 5-11 (180) 160 (73) 3/7/94 L Cary, Ill. Team Illinois

Missing most of the best players in the age group. Said to be particularly weak on defense and in goal. The select teams haven't done too well at this tournament the past few years so my expectations aren't high.

U17 5 Nations Tournament, Huttwil (SUI), 18-22 august 2010 - International Hockey Forums

Förra årets motsvarande möte...
Czech republic U17 - USA U17 2:1 (1:0, 1:1, 0:0)

11:25 CZE Švihálek
26:49 USA Molenaar (Hohmann, Schmaltz) PP
29:57 CZE Frk (Douděra)

Penalties: CZE 48 min - USA 155

Goaltenders: Machovsky - Jensen

Shots on goal: CZE 35 - USA 35

Forshem 2010-08-18 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av Jeezay (Inlägg 56623)
Marknadshögst på Luleå är just nu i skrivande stund 1.35:lol:

Oj har den sjunkit så extremt? får hoppas att den sitter lika fint som saik

Jeezay 2010-08-18 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av Forshem (Inlägg 56635)
Oj har den sjunkit så extremt? får hoppas att den sitter lika fint som saik

Nu har alla bolag förutom Bet24 tagit bort matchen.

bet24 ligger på 1.30:whistling:

apekatt66 2010-08-18 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av apekatt66 (Inlägg 56597)
Tar en till som bara bygger på att jag tycker att det skall skilja för mycket i kvalité mellan lagen. Kan mycket väl ha missat någon info, men kan inte förstå vad det skulle vara som gör spelet dåligt. Rutinen saxat ifrån eliteprospects
Basel - Barys 1.76
Bolag: Betfair
insats. 1.5

Vinst med 8-1 och jag förstår fortfarande inte alls oddset...bra början idag iaf :)

Löven ställer sin andremålvakt ikväll också...hjälpte mina nerver iaf. :clap:

apekatt66 2010-08-18 21:35

Fyfan va den här dagen har utvecklat sig illa...helt jävla uruselt av luleå också...den grämer mig mest.:idiot:

Inte en jävla siffra rätt idag...Förhoppningsvis så lär man sig något av det här och tar nya tag imorgon.

Är nöjd med mitt DIF-spel(jag faktiskt, såg till och med delar av matchen) och mitt LHC-spel. Luleå kan dra åt....

Jeezay 2010-08-18 21:49

fy fan det är så fantastiskt dåligt av luleå hockey så man har ju fan svårt att hålla sig för skratt trots ett dunderback..

aja bolagen gjorde sig en fin hacka idag.. riggad match:whistling:

//TILT

O12 2010-08-18 22:04

Svenska lag är ju värdelösa :(

apekatt66 2010-08-18 22:11

Tar nya tag direkt och skriver in ett spel jag har sugit hela dan på...iofs kanske man inte skall jinxa och skriva in de ikväll :)

19/8 19:30 Acroni Jesenice - Budapest Stars 1.40
Bolag : Bwin
Insats 2 u

Orkar inte skriva ett långt inlägg och motivera spelet just ikväll men kort sagt så är det enorm klasskillnad mellan lagen. Jesenice spelar i den österrikiska ligan och är fullproppat med bra utländska spelare. Budapest spelar i den ungerska ligan och består av enbart ungrare(är nästan helt säkert på att "rumänen" är etnisk ungrare). Den ungerska ligan är något sämre än den slovenska ligan där Jesenice B spelar. Så klasskillnaden är total...

Idag fick vi lära oss att man skall hålla nere insatserna under försäsongen även om Jesenice normalt vinner 90-95% av den här matcherna.

Edit: Skall dessutom påpeka att det är båda lagens första matcher för säsongen(lägger in en liten brasklapp om Budapest iom att jag inte hittar på deras hemsida, men tycker att jag borde ha snappat upp om de hade spelat)

muRum 2010-08-19 07:06

Hade man lirat bofors så hade man spelat rätt. Haha..

50-14 i skott och 4-1 i slut resultat. Jaja,, man ska inte bara tänka, måste göra lite också :p

apekatt66 2010-08-19 09:17

Citat:

Ursprungligen postat av muRum (Inlägg 56827)
Hade man lirat bofors så hade man spelat rätt. Haha..

50-14 i skott och 4-1 i slut resultat. Jaja,, man ska inte bara tänka, måste göra lite också :p

Här har vi nog mycket av svaret varför...saxat ifrån en blogg på hockeysverige.com
Spoiler:
Citat:

Alexander Sundqvist, Andreas Nordfelt, David Jonsson, Björn Hallner, Anton Lindgren, Niklas Ljunggren, Mikael Persson-Riis...det är en dryg femma av allsvenskt snitt (nåja) som står upplitad på skadelistan hos Skövde inför kvällens träningsdrabbning med Bofors. Och då har jag ändå inte nämnt några spelare ytterligare som snarare sitter i sjukstugan än på bänken till kvällens match.

Det är naturligtvis inte bra. Det är snarare en ren katastrof. Någonting måste ha gått väldigt snett i lagets träning. Att så många skickliga lirare är skadade på en och samma gång knappt ens innan träningsmatchandet dragit igång är naturligtvis ingen slump, det har sin orsak någonstans.

Då är det lätt att sluta sig till slutsatsen, eller i alla fall antagandet att lirarna är söndertränade. Med ny tränare, högt uppsatta mål och en tung satsning är det lätt hänt att det blir så.

Det är så klart lätt att falla in i defensivt försvarstänk a la ”det är ju bra att skadorna kommer nu och inte senare under säsongen”, men så fungerar det ju inte riktigt. Uppstår det problem med ljumskar och förslitningar redan nu är risken överhängande att de hänger i precis hela säsongen och då kan det bli ett väldigt haltande rödvitt lag som ställer upp på isen och faller långt i förtid.

För Skövdes och toppstridens del får vi hoppas att det är just bara småskavanker, annars kanske säsongens målsättning behöver omrevideras redan nu.

Fan att man missade den infon...får väl iofs skylla mig själv som avfärdade matchen direkt.

Har tänkte en hel del på Luleåmatchen sen den avgjordes...och vad skall man säga. Hur man än vrider och vänder på de så var det ju ett massivt EV+ spel. Det skiljde nästan 20% i sannolikhet mellan vad vi spelade på och vad matchen till slut hade. Bättre spel kan ju knappast hittas...gg, wp och fuck off...:sweatdrop:

apekatt66 2010-08-19 09:49

Någon som har några bra sidor som listar bonusar? Visst känner jag till några och visst kan jag googla, men det kanske finns bättre?

Nu jävlar skall de bonushoras...:)

pankbank 2010-08-19 09:51

du vet mer om hockey än mej. så vad säger du om bern-HV71 2 2.30? jag gillar HV för tillfället :) . så jag kan inte vänta. jag ha skulle frågat i chatten istället. ursäkta.

apekatt66 2010-08-19 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av pankbank (Inlägg 56848)
du vet mer om hockey än mej. så vad säger du om bern-HV71 2 2.30? jag gillar HV för tillfället :) . så jag kan inte vänta. jag ha skulle frågat i chatten istället. ursäkta.

Gillar med den...men skall fundera på den fram till matchstart. Tycker iofs bara att jag har sätt odds som ligger i regionen av riktigt.

apekatt66 2010-08-19 21:30

Ja, vad skall man säga om dagen egentligen...satte mitt Slovensk/ungerska(Jesenice) bett klockrent, oddset var dessutom lägre när matchen började än vad jag lirade till. Vettigt insats och vettigt spel....

SSK - AIK

Missade...men vet inte om jag är missnöjd med spelet ändå. Lirade till oddset 2.25 och när matchen startade så var de 1.80. Höll dessutom nere insatsen...möjligt att jag underskattar vad bra juniorer duger till på försäsongen. Andra matchen sånt bränner mig på...

Till helgen skiter jag nog totalt i ET och den typen av turneringar och riktar in mig på träningsmatcher mellan lag ifrån ligor som bara hockeymuppar har hört talas om.
Note to self Ge fan i att rygga massa trams som du själv inte har någon som helst aning om. Och varför i helvete sålde jag inte av min insats i Rapid-matchen för? Säger de inte för att det var en förlust utanför att de hade varit de riktiga spelet och variansminskande...

Ahja, kontot växte lite idag iaf...:thumbup:

muRum 2010-08-20 07:12

auch. Nu såg jag det du skrev om Bofors och skövde mathen. Klantigt och jobbigt hur man kan missa den viktiga informationen. Hade ju varit ett all in spel till 1.80 :p

apekatt66 2010-08-20 11:26

Ska iväg precis så hinner inte skriva så mycket. Men Bwins odds på Rosenborg borta i mot M/S är riktigt bra :yes:

apekatt66 2010-08-20 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av apekatt66 (Inlägg 57128)
Ska iväg precis så hinner inte skriva så mycket. Men Bwins odds på Rosenborg borta i mot M/S är riktigt bra :yes:

M/s gör 3-3 med 2 mins kvar :rolleyes: . Svårt att utläsa något med bara pointstreak, men jämt i skott iaf.

apekatt66 2010-08-20 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av apekatt66 (Inlägg 57216)
Nu är det ju tyvärr för sent.

Men det är tre år sen ett lag ifrån Get-ligan slog ett lag ifrån AS, vilket har ledd till att de knappt möts längre. Bofors gjorde en bra fjolårs säsong, där man under Sam Hallams(ja han heter så :)) ledning gick till playoff. även om man har förlorat två viktiga kuggar(Lundh och Blomqvist) till ES, så har man den viktigaste kuggen kvar...nämligen Sam Hallam. Man har dessutom fyllt på med rätt bra värvningar även om de är av en annan karaktär än vad man förlora. Man har bland annat värvat just stjernens bästa spelare Daniel Wessner.

Stjernen ifrån Fredrikstad har som vanligt grova ekonomiska problem...och får klara sig på de som AS eller toppklubbarna i Norge inte vill ha. Man har tappat två enormt viktiga kuggar i Myrvold och Wessner. Bland backarna så är det i princip bara två stycken som är har överlevt målbrottet än...

Bofors vann som vi alla vet på det här forumet sin första match undertiden Stjernen blev totalt överkörda av ett annat norskt lag i sin första. Nej det här skall Bofors vinna ganska enkelt en normal dag.

Stjäl ouoten ifrån dagens hockeytråd, men är ju egentligen de spelteoretiska jag är intresserad av vilket gör att jag postar det här så att det inte försvinner.

Och nu är det ungefär en timme sen sist. Skönt att jag inte gick in med några vettiga pengar för att lära mig det här iaf...ahja, ingen lär ju ha ryggat mig idag iaf så får väl se det som en läropeng.

Tydligen så spelades matchen i Lyskekil(har själv spelat där) och som jag vet är det en liten rink. Liten rink gynnar brunkare och kassa spelare rent allmänt....givetvis info man inte skall missa.

Tröttsamt XXX(vad jag heter)

apekatt66 2010-08-22 12:05

Betclic ligger just nu runt 0.40-0.50 över marknaden på

Barys Astana - Servette Geneve 2.80

Servette slog tidigare i veckan KHLs dreamteam St.Petersburg och skall nog gälla som favoriter i den här matchen. KHLs mittenlag är rent generellt väldigt överskattade av folk som inte riktigt har koll på hockey.

Köp och sälj annars, marknaden kommer finnas på betfair(fast jag vet ju inte hur mycket action det kommer vara)

EDIT: Såg matchen och det var en väldigt slarvig tillställning. 3-3 blev det efter att ostarna hade gjort grova juniormisstag på två av sina mål. NLA-klubben var dessutom det bättre laget och var närmare seger. Kazakerna fick målen vid rätt tidpunkt hela matchen...men men. Är lite missnöjd med spelet iom att jag borde ha tänkt på att Servette spelade kvälls match igår...men å andra sidan så fick jag spelet med rätt många punkter över marknadsoddset.

Och nu gjorde de givetvis vinstmålet i sudden...

apekatt66 2010-08-25 12:30

Bwin har sniffat något skumt och ger 3.50 på Jesenice borta i mot NLB-laget Visp:lol:

Skall skriva mer om varför det är ett bra spel när jag kommer hem i eftermiddag(då kommer oddset ha sjunkit). Men surfa in på Elite Prospects och gör eran egna bedömning...

pankbank 2010-08-25 13:53

nere på 3.15 nu. (3.16 på betsafe :evilgrin39: )men det duger väl? :moneybag:

apekatt66 2010-08-25 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av pankbank (Inlägg 58271)
nere på 3.15 nu. (3.16 på betsafe :evilgrin39: )men det duger väl? :moneybag:

Lätt, interwettens är det mer riktiga(runt 2.30 tror ja). även om jag(kanske felaktigt) skulle ta slovenerna som favorit.

Hur som helst ett stort överodds..

bemeer 2010-08-25 19:49

Hittar ni någon livescore på matchen nu kl 20:00? sökt men ej funnit

apekatt66 2010-08-25 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av bemeer (Inlägg 58371)
Hittar ni någon livescore på matchen nu kl 20:00? sökt men ej funnit

Red Lions Visp: Acroni Jesenice 0:0 (-:-, -:-, -:-) - Novice - HK JESENICE

EDIT: Och de svenska lagen kommer göra grand slam idag om nu LHC får in pucken till slut. Varför var man så risiga förra veckan för? :(

Men lol, 3-0 till Visp efter tio min, vafan händer...skall gå och gömma mig under en sten tror ja.

apekatt66 2010-08-25 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av apekatt66 (Inlägg 58372)
Red Lions Visp: Acroni Jesenice 0:0 (-:-, -:-, -:-) - Novice - HK JESENICE

EDIT: Och de svenska lagen kommer göra grand slam idag om nu LHC får in pucken till slut. Varför var man så risiga förra veckan för? :(

Men lol, 3-0 till Visp efter tio min, vafan händer...skall gå och gömma mig under en sten tror ja.

Blir förhoppningsvis push...översatt ifrån slovenernas hemsida(med google):clap:
Citat:

Slovenian to English translationShow romanization
Switzerland to play good hockey no doubt, as evidenced by the inclusion of the Swiss national team at major competitions, as the two main divisions in the land of cheese and chocolate (NLA and NLB) and have a rich core of domestic and foreign players, which only confirmed these findings. Such a move was also sports director Acroni Jesenice, which has accepted the invitation to the two-day Swiss tour completely in place. Clearing the NLB League finalists last season and the match tomorrow against the KHL team are certainly perfect test before the start of EBEL league, which is approaching with rapid steps.

Before clearing the Vispu drevišnjim, place in the heart of the Swiss Alps, the coach Heikki Jesenice Malkiel reiterated that the outcome is not in the forefront, because the team is still at the stage of getting used to the new game, which Finn requires its clients and has been the selection of the first competitor železarjev completely custom. Young and skate very good hockey team Acroni Jesenice caught in the first third of the 'heavy' legs as a result of eleven hour journey, it also results in a grid four železarjev who have rid the effects of the long journey just below. In the first part of the game was otherwise equivalent, as evidenced by the proportion of shots (13: 12 in favor of Red Lion, PA. P), the Jesenice Unfortunately, they were only hosts.

The second part of the show quite a different picture of the red troops Jesenice, which appeared solid and combinatory game with numerous shots at the home port (27: 7 for Acroni), but unfortunately more than once failed to hit, the goal is reached the player Tičar Deadline less. The game in the second part of the promised final interesting part is already finished after 5 minutes and 24 seconds of the game in the last third, it was cracked game for the sake of Plexiglas, which is in the home room did not have the refund is completed early. Železarjem was thereby denied a turnaround, which has already been suggested in the second third. A short tour of Switzerland will conclude Jeseničani tomorrow when the 19th will 45 in Leukerbadu compete with KHL ligašem, Metallurgom from Novokuznjecka.
Nu gäller det att läsa Bwins regler bara...

Forshem 2010-08-25 22:16

Hoppas på push

apekatt66 2010-08-25 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av Forshem (Inlägg 58410)
Hoppas på push

Borde ju rimligtvis bli det...matchen spelades ju inte klart. Iofs hade man väl argumenterat åt andra hållet om man lirat på Visp.

pankbank 2010-08-25 22:48

har dom slått sönder rinken? "plexiglas" :smoke:

apekatt66 2010-08-25 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av pankbank (Inlägg 58422)
har dom slått sönder rinken? "plexiglas" :smoke:

Plexit gick sönder i början på tredje, och tydligen fanns det inga att byta med så matchen blåstes av.

pankbank 2010-08-25 23:14

jaja. då ska det vara push. nästan en hel period kvar. om dom inte ska spela klart imorrn.

ludd3emm 2010-08-25 23:15

Sväljer nästan allt du skriver.. :) Har du någon spread? Alltid kul att glo på statistiken hos duktiga rekare/spelare. :D

apekatt66 2010-08-25 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av ludd3emm (Inlägg 58436)
Sväljer nästan allt du skriver.. :) Har du någon spread? Alltid kul att glo på statistiken hos duktiga rekare/spelare. :D

Jag är knappast en duktig spelare(än :) ). Men ja den finns i min profil...:)

Fan grämer mig fortfarande över Luleå, såg matchen lite tidigare i min spread :(

apekatt66 2010-08-26 11:04

VIK Västerås - SAIK 1.85
Bolag:Bwin
Insats 1.5%

Måste testa den här matchen i och med att jag tycker oddset är väl högt. VIK har inför i år anställt en ny sportchef som verkligen har känt för att sätta sin prägel på laget. Man har värvat 11 nya spelare varav en del är på try-out kontrakt....och det är nog ingen vidare stämning inom laget.

SAIK har å sin sida i stort sätt samma lag som förra året, även om Moran givetvis är ett stort avbräck så har man värvat in två riktigt vassa spelare i hans ställe där framtidsmannen Mikko Lehtonen(nej inte den försupna backen) tydligen har varit riktigt vass på försäsongen. ES-laget SAIK skall ju dessutom vara både vassare och bredare än AS-laget VIK. Man spelade igår match i mot SSK på bortaplan och vann tydligen rätt rättvist.

Ger SAIK ungefär 60% chans på vinst här ...skulle ha varit högre om det inte vore för det faktum att man spelade match igår.