Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-12, 11:18   #1
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Apans hockeybok


Ahja börjar väl med lite info om mig, även om den här dagboken bara är för eget nöjes skull...


Hej är en killen ifrån Sveriges framsida som tyvärr börja närma mig 30strecket. Går in på sjätte år nu på universitet/högskolan vilket gör att jag tidigare har i huvudsak försörjt mig på poker de senaste åren men nu är planen att ändra på de. Planen är att fixa någon form av extrajobb som jag kan försörja mig på(har tillräckligt med studielån, så det är inget alternativ ), spara alla pokerpengar för ett framtida husköp(bor i bostadsrätt, men hus i västra gbg är DYRT så det behöves mer baht), och nu det viktiga, försöka bli en vettig oddsspelare.

Jag vet att jag tidigare har varit en vinnade odds-spelare men tror att det mest har berott på bonusar. Grejen är den att jag har varit löjligt hockeyintresserad så länge jag kommer ihåg och då framför allt internationell hockey vilket bolagen är extremt kassa på. Jag kommer under året spela på det mest skumma ligor och landskamper man kan hitta.

Saker jag måste förbättra är tilt-kontroll...vilket jag skumt nog inte har det minsta problem med när det gäller pokern.

Första matchen i den här dagboken blir träningsmatchen Almtuna - Örebro till 3.60 på bwin.

Almtuna var ju förra årets stora positiva överraskning och som vanligt när ett mindre lag har lyckats så har man blivit totalt sönderköpta under sommaren och man har till och med förlorat den kanske viktigaste pusselbiten, nämligen tränaren Roger Rönnqvist till Luleå...och på hans plats har man satt den i mitt tycke sämsta tränaren på elitnivå(Bobo Simensen). Man kommer alltså med i ett i stort sett nytt lag med ny tränare..

Örebro å sin sida gör sin andra säsong i AS och som vanligt har man slagit på stortrumman under silly season, man har värvat poängkungen Sjödell-Wiklander ifrån Oskarshamn, målvakten Zajkowski ifrån Modo, Ahl-backen Gunderson(tror iofs inte han spelar idag), Sundsvalls bästa spelare Palmebjörk osv.

Jag tror att Bwin har bara tagit förra årets matcher och resultat utan att ha gjort sin hemläxa angående silly season. Jag ser matchen som helt vidöppen och ser värde i alla odds över 2.90-3.00...

Almtuna -Örebro 3.60
Bolag: bwin
Insats: 2u

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-12 klockan 20:54.
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 11:31   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Godkänd
Lycka till
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 11:39   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är åxå sjuuuukt hockeyintresserad, succé med första reken (vad jag kan se?) med Sparta där, kommer hålla koll på dej hoppas vi ses inne på hockey forumet åxå!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 11:51   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 251
Sharp$: 811


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lycka till

Enda kruxet är väl att det är Örebros första träningsmatch, och Almtuna har vilat några tongivande spelare i tidigare träningsmatcher, spelar dem med full trupp så tror jag inte Örebro vinner.
__________________
Västerås IK, Västerås SK, IFK Norrköping, Arsenal FC.
Wanghao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 12:03   #5
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Godkänd
Lycka till
TY

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Är åxå sjuuuukt hockeyintresserad, succé med första reken (vad jag kan se?) med Sparta där, kommer hålla koll på dej hoppas vi ses inne på hockey forumet åxå!
Det lär vi göra

Citat:
Ursprungligen postat av Wanghao Visa inlägg
Lycka till

Enda kruxet är väl att det är Örebros första träningsmatch, och Almtuna har vilat några tongivande spelare i tidigare träningsmatcher, spelar dem med full trupp så tror jag inte Örebro vinner.
Jo visst har du rätt i de...Saken är den att jag ser Örebro som ett betydligt mycket bättre lag än vad Almtuna under Bobo är, vilket till stora delar väger upp för de. Jag ser ÖIK som en självklar kandidat till topp3 och jag har ens svårt att se att Almtuna skall kunna knipa en playoff plats(Topp7).

Och då blir 3.60 på tok för bra för att inte testas och dessutom tar jag ju bara en mindre insats(skall väl egentligen stå 2%). Jag tror att vi kommer få se en målsnål tillställning där Örebros individuellt skickligare forwards kan fälla avgörandet.
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 16:57   #6
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Nu rullar snart bilen iväg i mot Frölundaborg för årets första live-match Ja eller vi får ju hoppas att den rullar iaf...
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 16:58   #7
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Hallsberg
Inlägg: 190
Sharp$: 241
Standard

Låter helt underbart. Önskar man kunde sitta på läktaren och åskåda den matchen också. Dock är det så att man inte kan få bilen att rulla då körkortet inte finns i plånboken och bilen finns inte heller :/
muRum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 20:24   #8
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 472


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för örebro..vinst med 3-1
SAACFoxen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 20:37   #9
 
yertles avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 1177

yertle - Hockey 12/13 Pres
Stats: 115 - 125 - 1
ROI: 99.54%
Vinstprocent: 47.92%

Standard

Snyggt ape
yertle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 20:45   #10
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Haha, hade typ glömt av de tack vare den roliga "hockeymatchen" jag var på

Ahja, nu blev man ju lite gladare iaf

Citat:
Ursprungligen postat av muRum Visa inlägg
Låter helt underbart. Önskar man kunde sitta på läktaren och åskåda den matchen också. Dock är det så att man inte kan få bilen att rulla då körkortet inte finns i plånboken och bilen finns inte heller :/

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-12 klockan 21:58.
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 22:19   #11
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Ser ut som om Betclic är ute och cyklar igen. Vet inte själv om jag vågar att annullera mitt uttag ifrån Sparta-matchen(Det står fortfarande på väntande på de . Undrar hur lång tid det skall vara så) får bestämma imorgon....


I den här matchen "SAPA Fehervar AV19 - EHC Munchen" tror jag helt att man har missat att EHC München numera är ett DEL-lag efter mycket om och men. Man blev klara för DEL efter en sommar i diverse rättegångar och överklanden osv. Det som till slut gjorde att man fick gå upp var att något annat lag(Frankfurt?) konka(Edit: Blev klart för bara några veckor sen). Man har givetvis värvat för DEL efter att man blev klara...

Var faktiskt inne och kika på Alban Vola igår pga ett potentiellt bett som jag sen gav upp...och man har inte ens börjat värva utlänningar än. Dessutom så tror jag inte att man har en förste målvakt klar än heller.

Skall undersöka lite mer...


Edit: Det här är tydligen Münchens andra match och i den första så slog man DEL-laget Straubing med 5-2 hemma. Är inte helt lätt att orientera sig på den ungerska sidan, men tror att det är deras första match.
Den här måste testas...iom att jag tycker att oddsen skall vara de motsatta.



SAPA Fehervar AV19 - EHC Munchen 2.45
Bolag: Betclic
5%(5u)

Skall försöka mig på att skriva en längre förklaring imorgon. Men kort kan man säga att det är minst en nivå i skillnad spelmässigt mellan DEL och EBHL(Österrikiska ligan där alban spelar). Även om München troligen kommer att vara det svagaste DEL-laget så skall det vara en viss klasskillnad mellan lagen.

Är till och med deras fjärde match

EHC München - Augsburger Panther 5-2
EHC München - Hannover Scorpions 1-2(straffar)
EHC München - Straubing Tigers 5-2

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-12 klockan 22:57.
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 02:17   #12
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Sidan finns även på engelska om du inte visste om det
Sapa Fehérvár AV19 Ice Hockey - Official Website

Spoiler:
SAPA Fehervar AV19 will play back-to-back games against EHC Munich (GER) on Friday and Saturday at 19:00 to start of their pre-season games in Gabor Ocskay Jr. Arena.



SAPA Fehervar AV 19 is the first international team of Erste Bank Eishockey to get back to the ice after the summer break. Newly promoted DEL-Club EHC Munich, who were rumoured to join Erste Bank Eishockey Liga before the season, play two games against last years Play Off-Quarter-Finalists.
New headcoach Ulf Weinstock wants to see what his new team is capable of against a team in full flight already: “Munich already played three games while these will be our first games so they are ahead of us in the preparations München are a strong team so it will be tough for us against them but the result is not the most important in these games but of course a win is always nice.”
The Hungarian champions will play the games against München with four lines, and the coach is planning to give as many players as possible a chance to prove themselves: “I want to see my players in game situations, and I am hoping to see them play more offensively than they did last season. And I certainly hope that the fans will like what they see. These games are important because I get to see the players and they also get to see me in tough game situations” - added Weinstock.

Tommi Satosaari will be Sapa Fehérvár AV19's starting goalie on Friday. The Hungarian team's first line will include defensemen Viktor Tokaji and András Horváth while the offensive trio will be Gergő Nagy, Krisztián Palkovics and Balázs Ladányi. In the second line Oscar Ackeström and Ales Kranjc will be the defensemen and Márton Vas will center Dániel Fekete and Csaba Kovács. The third line will have defensemen Rastislav Ondrejcik and Dávid Jobb while Nathan Martz will center Árpád Mihály and Szabolcs Fodor. The team's fourth line will include two young defensemen, newly signed Attila Orbán and Erik Maklári, Artyom Vaszjunyin will play center between András Benk and Roger Holéczy. Interesting to see that last years Topscorer Arpad Mihaly has been relegated to the third line in this very first game.



och tyska sidan översatt med google translate http://translate.google.se/translate...muenchen.de%2F
Spoiler:
In Hungary Székesfehérvár EHC bringing coach Pat Cortina's team for the upcoming season continues in DEL form. So far, the training takes place without complications, all Accompanying hockey professionals are fully operational.
Nach mehreren intensiven Trainingseinheiten besuchte die Mannschaft des EHC München am Donnerstagnachmittag die ungarische Hauptstadt Budapest.
After several intensive training sessions the team visited the EHC Munich on Thursday afternoon, the Hungarian capital Budapest.
Am Freitag, 13.
On Friday 13
August, steht dann um 19.00 Uhr das erste von zwei Testspielen gegen den amtierenden ungarischen Meister Alba Volán Székesfehérvár auf dem Programm.
August is, then clock at 19.00, the first of two friendlies against the reigning champions Hungary Székesfehérvár Alba Volán on the program.

The team and the care team of EHC Munich arrived early on Wednesday evening in Székesfehérvár, Hungary.
Dort absolviert der DEL-Aufsteiger ein viertätiges Trainingslager.
He is working on the DEL-promoted a four day training camp.
Bereits eine Stunde nach Ankunft stand das Team gemeinsam auf dem Eis und absolvierte eine erste Trainingseinheit.
Already one hour after arrival, the team stood together on the ice and completed an initial training session.
Nach den Testspielen gegen Augsburg (5:2), Hannover (1:2 n. P.) und Straubing (5:2) stehen am kommenden Freitag und Samstag zwei Vorbereitungspartien gegen den elfmaligen ungarischen Meister Alba Volán Székesfehérvár auf dem Programm.
After the friendlies against Augsburg (5-2), Hannover (1:2 n. P.) and Straubing (5-2) next Friday and Saturday, two preparation games are against the eleven times Hungarian champions Alba Volán Székesfehérvár on the program.
Spielbeginn in der Eishalle Székesfehérvár ist jeweils um 19.00 Uhr.
Start of the game in the ice rink Székesfehérvár is always at 19.00 clock.
EHC-Manager Christian Winkler: „Jetzt hat die zweite Phase unserer Vorbereitung begonnen.“
EHC manager Christian Winkler: "Now began the second phase of our


Låter för mig som ett kanonspel, ungrarna kommer att labba runt och låta alla få spela, notera att tränaren sa att deras bästa stjärna kommer att starta i tredje kedjan. Mao tar dom det som en träningsmatch för att komma iform. Dessutom är det som du sa deras första!
Den egentliga frågan är dock hur står sig den ungerska ligan och motståndet mot det tyska rent generellt?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 08:08   #13
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Sidan finns även på engelska om du inte visste om det
Sapa Fehérvár AV19 Ice Hockey - Official Website
Jo såg det precis efter att jag hade loggat ut och var för slö för att logga in igen
Citat:
Ursprungligen postat av KP
Spoiler:
SAPA Fehervar AV19 will play back-to-back games against EHC Munich (GER) on Friday and Saturday at 19:00 to start of their pre-season games in Gabor Ocskay Jr. Arena.



SAPA Fehervar AV 19 is the first international team of Erste Bank Eishockey to get back to the ice after the summer break. Newly promoted DEL-Club EHC Munich, who were rumoured to join Erste Bank Eishockey Liga before the season, play two games against last years Play Off-Quarter-Finalists.
New headcoach Ulf Weinstock wants to see what his new team is capable of against a team in full flight already: “Munich already played three games while these will be our first games so they are ahead of us in the preparations München are a strong team so it will be tough for us against them but the result is not the most important in these games but of course a win is always nice.”
The Hungarian champions will play the games against München with four lines, and the coach is planning to give as many players as possible a chance to prove themselves: “I want to see my players in game situations, and I am hoping to see them play more offensively than they did last season. And I certainly hope that the fans will like what they see. These games are important because I get to see the players and they also get to see me in tough game situations” - added Weinstock.

Tommi Satosaari will be Sapa Fehérvár AV19's starting goalie on Friday. The Hungarian team's first line will include defensemen Viktor Tokaji and András Horváth while the offensive trio will be Gergő Nagy, Krisztián Palkovics and Balázs Ladányi. In the second line Oscar Ackeström and Ales Kranjc will be the defensemen and Márton Vas will center Dániel Fekete and Csaba Kovács. The third line will have defensemen Rastislav Ondrejcik and Dávid Jobb while Nathan Martz will center Árpád Mihály and Szabolcs Fodor. The team's fourth line will include two young defensemen, newly signed Attila Orbán and Erik Maklári, Artyom Vaszjunyin will play center between András Benk and Roger Holéczy. Interesting to see that last years Topscorer Arpad Mihaly has been relegated to the third line in this very first game.



och tyska sidan översatt med google translate Google
Spoiler:
In Hungary Székesfehérvár EHC bringing coach Pat Cortina's team for the upcoming season continues in DEL form. So far, the training takes place without complications, all Accompanying hockey professionals are fully operational.
Nach mehreren intensiven Trainingseinheiten besuchte die Mannschaft des EHC München am Donnerstagnachmittag die ungarische Hauptstadt Budapest.
After several intensive training sessions the team visited the EHC Munich on Thursday afternoon, the Hungarian capital Budapest.
Am Freitag, 13.
On Friday 13
August, steht dann um 19.00 Uhr das erste von zwei Testspielen gegen den amtierenden ungarischen Meister Alba Volán Székesfehérvár auf dem Programm.
August is, then clock at 19.00, the first of two friendlies against the reigning champions Hungary Székesfehérvár Alba Volán on the program.

The team and the care team of EHC Munich arrived early on Wednesday evening in Székesfehérvár, Hungary.
Dort absolviert der DEL-Aufsteiger ein viertätiges Trainingslager.
He is working on the DEL-promoted a four day training camp.
Bereits eine Stunde nach Ankunft stand das Team gemeinsam auf dem Eis und absolvierte eine erste Trainingseinheit.
Already one hour after arrival, the team stood together on the ice and completed an initial training session.
Nach den Testspielen gegen Augsburg (5:2), Hannover (1:2 n. P.) und Straubing (5:2) stehen am kommenden Freitag und Samstag zwei Vorbereitungspartien gegen den elfmaligen ungarischen Meister Alba Volán Székesfehérvár auf dem Programm.
After the friendlies against Augsburg (5-2), Hannover (1:2 n. P.) and Straubing (5-2) next Friday and Saturday, two preparation games are against the eleven times Hungarian champions Alba Volán Székesfehérvár on the program.
Spielbeginn in der Eishalle Székesfehérvár ist jeweils um 19.00 Uhr.
Start of the game in the ice rink Székesfehérvár is always at 19.00 clock.
EHC-Manager Christian Winkler: „Jetzt hat die zweite Phase unserer Vorbereitung begonnen.“
EHC manager Christian Winkler: "Now began the second phase of our
Citat:
Låter för mig som ett kanonspel, ungrarna kommer att labba runt och låta alla få spela, notera att tränaren sa att deras bästa stjärna kommer att starta i tredje kedjan. Mao tar dom det som en träningsmatch för att komma iform. Dessutom är det som du sa deras första!
Den egentliga frågan är dock hur står sig den ungerska ligan och motståndet mot det tyska rent generellt?
Skall man försöka översätta ligorna till svenska förhållanden så kan man väl säga att DEL är en liga som är ett mellanting mellan ES och AS, EBHL är i nivå med toppen på AS och bundesliga är i nivå med botten på AS. Give or take lite...

Under försäsongerna så brukar de starkare EBHL-lagen spela relativt jämt med de svagare DEL-lagen ifrån södra Tyskland undertiden de svagare lagen i Österrikiska ligan(de utländska lagen ifrån söder) mest möter varandra på grund av geografin. Oddset hade alltså varit helt riktigt satt om det inte vore för några viktiga punkter....

1. Oddsättaren måste ha missat att München den senaste månaden har värvat spelare för att klara sig i DEL. Om man tar en titt på laguppställningen så ser man dessutom att innan de så värvade man bara det absolut bästa man kunde på Bundesliganivån. Man skall även komma ihåg att München vann Bundesliga förra året.

Med dagens uppställning så skall München vara favoriter i matchen enligt mig.

Tror att oddssättaren helt har missat att de har blivit uppflyttade.

2. Alban är inte det minsta klar med sitt lagbygge...I den ligan så bygger väldigt mycket på vilka utlänningar man har..För att illustrera

Dagens lag
Eliteprospects.com - Sz

Förra årets lag(Notera framför allt målvakterna)
Eliteprospects.com - Sz

Första året där man kom toksist
Eliteprospects.com - Sz

Man är i princip landslaget utan sina största stjärnor(Szuper, Horvath och bröderna Vas. Även om man då skall lägga till den rumänen Árpád Mihály som spelar i Alban för att han är etnisk ungrare och vill göra så att han får spela i landslaget) och i normala fall så täcker man igen hålen med utlänningar. Så långt har man som sagt inte kommit än...

Förra året så slutade man 6a i ligan och åkte ur direkt i kvarten.

3. Münchens fjärde match och Albans första....


Jag tar som sagt en medelinsats mest för att det är försäsong och där kan det hända lite allt möjligt. Ser spelvärde i allt över 2.05-2.15 när jag tänker på tyskarnas laguppställningen, ser man till ungrarnas nuvarande så finns det nog en del värde ännu längre ner....

Om någon får för sig att rygga så gör det på egen risk

Här kan man nog hitta mycket matnyttigt
International Hockey Forums

EDIT: Är kanske möjligen för tight att bara ta en medelinsats med den infon man har. Får fundera på det under dagen och se hur oddset utvecklas.

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-13 klockan 08:34.
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 08:35   #14
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

jag läste att ca 70% av ungerns hockeylandslag består av spelare från just fehevar. Försöker hitta resultat för hur det gått i landskamperna mellan ungern och andra lag men hittar inte något. Du kanske kan hjälpa till?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 08:38   #15
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
jag läste att ca 70% av ungerns hockeylandslag består av spelare från just fehevar. Försöker hitta resultat för hur det gått i landskamperna mellan ungern och andra lag men hittar inte något. Du kanske kan hjälpa till?

Home Tänk på vilka spelare de saknar då också.

EDIT bwins odds på en annan match mellan ett EBHL-lag och ett DEL-lag.

17:00
Liwest Linz 2.55

X 4.50

Augsburger Panther 2.15

http://eliteprospects.com/team.php?team=148
http://eliteprospects.com/team.php?team=120

Det där oddset ser mycket vettigare ut.
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td