Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   mazzys hockeyspel (Elitserien, NHL) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/3643-mazzys-hockeyspel-elitserien-nhl/)

mazzy 2010-08-21 14:42

mazzys hockeyspel (Elitserien, NHL)
 
Hallå! Nu känner jag att det är dags att skapa en speldagbok. Eftersom jag har mest koll inom hockey kommer speldagboken att handla om just hockey. Nu på försäsongen blir det mest spel på European Trophy-matcherna. När väl säsongen drar igång kommer jag spela på Elitserien men ett och annat spel på NHL blir det också.

Betting har jag sysslat med i ungefär fem år, och jag kan ärligt säga att det inte har gått speciellt bra. Skulle gissa på att jag totalt gått +-0, men tack vare bonusar har jag ändå gjort lite pengar på det. Nu är det dock slut på bonushorandet, och jag kommer hålla mig till Pinnacle (registrera er här om ni inte har konto på Pinnen än).

Jag ska försöka skriva motiveringar till spelen, men ibland är det ont om tid och då blir det ingen motivering.

Mina spel kan ni hitta i mitt spreadsheet, länk finns till vänster under avataren. Unitstorlek: 1-5. Fråga om det är något ni undrar över. :)

mazzy 2010-08-21 15:50

Dagens spel är följande:

2010-08-21 16:00European TrophyAdler Mannheim vs Färjestads BK +0 4 1.877
2010-08-21 19:15European TrophyEC Red Bull Salzburg vs HV71 +0.5 3 1.952


Den första matchen har alltså redan börjat. Men jag kan skriva lite om hur jag tänkte där ändå. Färjestad ställer upp med i stort sett bästa laget. Det är bara Åslund som står över. De har knappast övertygat hittills i turneringen med knappa segrar mot Linköping och Djurgården och stora förluster mot Sparta Praha och Eisbären Berlin. Färjestad har dock enligt mig just nu det bästa laget i Elitserien tillsammans med HV71 och jag tror man vinner idag, dels tack vare att laget vill ha revansch för de senaste två förlusterna och dels för att man helt enkelt är ett bättre lag.

HV71 har däremot imponerat med tre raka segrar innan det blev förlust senast mot SC Bern med 5-1. Men HV har många viktiga backar skadade, nämligen Mikko Luoma, Juuso Hietanen, Pasi Puistola och Nichlas Torp. Dessutom är Teemu Laine och Per Ledin borta från spel. Jag tror alla skador kommer fälla avgörandet. 5-3 till Salzburg är mitt tips.

mazzy 2010-08-25 17:25

Hinner inte motivera, så jag lägger upp spelen här rakt av:

2010-08-25 18:30European TrophyVålerenga IF vs Färjestads BK ÖVER Ö 5.5 4 1.704
2010-08-25 19:00European TrophyDjurgårdens IF vs HIFK -0.5 3 2.040
2010-08-25 19:00European TrophyHV71 vs Oulun Kärpät ÖVER Ö 5.5 3 1.909

Qirren 2010-08-25 19:53

Full pott för dig idag ser jag, snyggt spelat. Ska bli kul att följa.

frages 2010-08-25 19:58

SNYGGT spelat.
Som Qirren sa, full pott!

mazzy 2010-08-25 20:16

Man tackar. :)

Nya spel kommer upp på fredag.

mazzy 2010-08-26 19:16

Jag väljer att lägga upp spel på morgondagens matcher redan nu:

2010-08-27 18:00European TrophyLinköpings HC vs HIFK -0.5 3 2.040

Linköping har kommit igång i och med seger mot Sparta Prag (där Linköping visserligen spelade med Hlinka och Hlavac) och nu senast seger mot Jokerit. HIFK som förlorade mot Jokerit har gjort det helt okej hittills. Men jag tror man åker på torsk i den här matchen. Linköping har hemmaplansfördel, starkare lag och bättre form.

2010-08-27 19:00European TrophyFärjestads BK vs Jokerit -0.5 4 1.952

Färjestad har fortfarande chans på slutspel men då krävs det vinst mot Jokerit. Det "ska" inte vara några problem. Man saknar bara Lundh och K Berglund i och med att Nihlstorp är tillbaka. Hemmaplansfördel dessutom. Jag tycker det är ett riktigt bra odds och går in med fyra units.

2010-08-27 19:00European TrophyHV71 vs Tappara ÖVER Ö 5.5 3 1.862

Innan jag såg linan -2.5 och oddset 2.190 var jag sugen på att spela på hemmalaget. Men -2.5 är lite väl snålt. Visst, HV kanske fixar det, men överspelet känns bättre. HV71 har sprutat in mål hittills och ligger just nu på 5 mål i snitt per match. Jag är dock förvånad över att man inte släppt in fler mål än vad man gjort med tanke på alla backskador. I vilket fall tror jag på en målrik match. 5-2 kanske?

blåbär 2010-08-27 10:55

Ryggar överspelet, du har ju sån koll på hv så att:)

mazzy 2010-08-28 12:51

2010-08-28 16:00European TrophyDjurgårdens IF vs Jokerit -0.5 4 2.010

Om jag räknar rätt blir Djurgården klara för slutspel om de vinner den här matchen. Det gäller för Jokerit också om de lyckas vinna. Men Jokerit har förlorat sina två senaste matcher och innan det vann de bara med 2-1 mot Vålerenga. Djurgården däremot har två raka segrar och jag tror de tar sin tredje idag. De har fått in ett några intressanta nyförvärv i Boumedienne, Ekman, Widing och Kempe och jag tycker faktiskt de ser starkare ut offensivt nu jämfört med förra säsongen. Men målvaktssidan har försvagats lite i och med att Wesslau försvann. Idag står dock troligtvis Ridderwall och han är enligt mig klart bättre än Owuya som fick förtroendet igår.

2010-08-28 16:00European TrophyFärjestads BK vs HIFK -0.5 4 1.877

Samma förutsättningar här som i matchen ovan. Vinst och man säkrar slutspelsplats. Precis som Djurgården har Färjestad två raka vinster. HIFK förlorade mot Djurgården i onsdags men vann mot Linköping igår. Om man ska tro liverapporteringen på europeantrophy.com sköt Linköping 50 skott på mål men blev ändå nollade. Som jag sagt tidigare har Färjestad ett riktigt starkt lag. Även om de kanske inte har visat upp något bländande spel hittills tror jag de kommer spela bättre och bättre ju längre säsongen går i och med att de har många nya spelare som ska anpassa sig och hitta rätt i laget.

mazzy 2010-09-01 08:05

2010-09-03 17:30European TrophyFärjestads BK vs Oulun Kärpät +0 3 1.662

Jag fortsätter lägga mina slantar på Färjestad. Förutom att de har ett klart bättre lag tycker jag också att de tidigare resultaten i turneringen talar för det här spelet. Det jag menar är att både HV och Frölunda vann tämligen enkelt mot Kärpät (6-0 och 7-4). Dessutom har Färjestad tidigare i turneringen vunnit mot de finska lagen Jokerit och HIFK. Värt att tänka på är dock att de svenska lagen har haft hemmafördel när de spelat mot de finska. Den här matchen spelas i Österrike, precis som alla andra slutspelsmatcher i ET. Hursomhelst vinner Färjestad detta. Rak etta (-0.5) finns just nu att hämta till oddset 2.12 på Pinnacle, men jag är försiktig och lirar ML.

2010-09-03 20:45European TrophyEisbären Berlin vs TPS Turku +0 3 1.769

Kan inte påstå att jag har speciellt bra koll på dessa lag, utan jag går främst på tidigare resultat. Eisbären har fem raka segrar och har bland annat vunnit mot alla de svenska lagen i gruppen. Mycket starkt helt klart. TPS har det inte gått lika bra då de har förlorat sina två senaste matcher. Det är svårt att få fram information om skador i lagen, men av det jag läst har jag förstått att TPS är skadedrabbat och hade flera viktiga spelare borta senast mot HV. Jag skulle inte alls bli förvånad om oddset på Eisbären hinner sjunka rejält lagom till matchstart. Just nu erbjuder Bwin högst odds på rak etta, 2.30 i odds.

pankbank 2010-09-01 08:24

jag hakar på . 2.15 hittade jag

jaycer 2010-09-01 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av mazzy (Inlägg 59645)
2010-09-03 20:45European TrophyEisbären Berlin vs TPS Turku +0 3 1.769

Kan inte påstå att jag har speciellt bra koll på dessa lag, utan jag går främst på tidigare resultat. Eisbären har fem raka segrar och har bland annat vunnit mot alla de svenska lagen i gruppen. Mycket starkt helt klart. TPS har det inte gått lika bra då de har förlorat sina två senaste matcher. Det är svårt att få fram information om skador i lagen, men av det jag läst har jag förstått att TPS är skadedrabbat och hade flera viktiga spelare borta senast mot HV. Jag skulle inte alls bli förvånad om oddset på Eisbären hinner sjunka rejält lagom till matchstart. Just nu erbjuder Bwin högst odds på rak etta, 2.30 i odds.

Håller med. Kan upplysa dig att TPS har halva laget skadat för tillfället, många spelare har små skador och coachen vill säkert spara dem tills själva säsongen börjar.

Raboin - spelar inte i Salzburg
Birner - spelar inte i Salzburg
Berg - spelar inte i Salzburg
Suominen - spelar inte i Salzburg
Plihal - spelar inte i Salzburg
Kolu - spelar inte i Salzburg
Hattunen - spelar inte i Salzburg
Engren - kanske med redan i Salzburg
Nordlund - spelar inte i Salzburg
Huczkowski - spelar kanske redan i Salzburg
Järvinen - spelar kanske redan i Salzburg

Tror att en 1:a kan vara ett bra val i denna match.

edit. Ser ut som om Plihal och Hattunen kanske ändå spelar i Salzburg. TPS verkar få ett lite bättre lag ihop en man skulle ha trott.

mazzy 2010-09-01 10:11

Citat:

Ursprungligen postat av jaycer (Inlägg 59653)
Håller med. Kan upplysa dig att TPS har halva laget skadat för tillfället, många spelare har små skador och coachen vill säkert spara dem tills själva säsongen börjar.

Raboin - spelar inte i Salzburg
Birner - spelar inte i Salzburg
Berg - spelar inte i Salzburg
Suominen - spelar inte i Salzburg
Plihal - spelar inte i Salzburg
Kolu - spelar inte i Salzburg
Hattunen - spelar inte i Salzburg
Engren - kanske med redan i Salzburg
Nordlund - spelar inte i Salzburg
Huczkowski - spelar kanske redan i Salzburg
Järvinen - spelar kanske redan i Salzburg

Tror att en 1:a kan vara ett bra val i denna match.

Ja då ser spelet riktigt starkt ut. Tack för infon. :)

mazzy 2010-09-04 16:15

2010-09-04 17:30European TrophyEisbären Berlin vs SC Bern +0 3 2.060
2010-09-04 20:45European TrophyHV71 vs Färjestads BK +0 3 1.855

Det här är dagens spel. Eisbären och Färjestad får fortsatt förtroende.

mazzy 2010-09-05 10:16

2010-09-05 20:45European TrophyHV71 vs Eisbären Berlin ÖVER Ö 5.5 5 1.926

I turneringen har sju av Eisbärens 10 matcher gått över 5,5 mål. Nio av HV:s matcher har gått över 5,5. Dessutom får troligtvis Andreas Andersson starta i mål för HV eftersom Daniel Larsson fick avbryta gårdagens match. Andersson är knappast dålig, men Larsson är bättre och har en räddningsprocent på 95.09 i European Trophy. Man kan kanske tro att det blir mer målsnålt i en final, men jag tycker inte det finns någonting som tyder på det i och med att HV:s båda tidigare slutspelsmatcher har gått över 5,5 mål (4-5, 6-2) och av Eisbärens slutspelsmatcher har en gått över (5-1) och en under (4-1).



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved