Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   jaycers lilla spelbok (hockey/fotboll) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/3657-jaycers-lilla-spelbok-hockey-fotboll/)

jaycer 2010-08-23 14:27

jaycers lilla spelbok (hockey/fotboll)

Hej!

Har gjort några rekor här och funderat en tid på att starta en egen dagbok. Nu är det dags!

Här kommer först en introduktion. Älskar sport. Är 24 år gammal och har spelat "seriöst" i ungefär ett år. Är usel på att baka, och avskyr oliver. Jag kommer att föra en speldagbok med främst hockey, och en aning fotboll. Spelar på bet365, nordicbet, och expekt. När det gäller hockey kommer jag att koncentrera mig mest på finsk hockey, pga. av att jag är finne och är bäst insatt på SM-ligan, men jag kommer även att satsa på NHL när det kör igång. Kommer att försöka dela med mig av mina tankar. Målet är att plussa. Spelar relativt försiktigt så det kommer inte att komma upp spel varje dag men skall försöka motivera spelen så bra som möjligt.

Let's go :gun_bandana:

All of us have bad luck and good luck. The man who persists through the bad luck — who keeps right on going — is the man who is there when the good luck comes and is ready to receive it.

apekatt66 2010-08-23 14:49

Kommer följas. Gillar att det finns någon som har koll på finsk hockey....:)

EDIT: Är du så finsk så att du är finlandssvensk eller är du finne i Sverige?

jaycer 2010-08-23 14:55

Äkta finne, dvs. finlandssvensk..
Shhhhh! ;)

alfonzo86 2010-08-24 10:08

Kommer att följa din dagbok :cheers:

jaycer 2010-08-25 10:08

Ett överodds.

Hej. Då sätter jag in mitt första spel hit i speldagboken. Spelet blir Jokerit mot Linköping idag i European Trophy. Jag tycker att detta är ett klart överodds, på Nordicbet. Jag tycker att det finska laget är favoriter. Jokerit är ett helt annat lag än förra säsongen, och idag får de även Pirnes tillbaka i uppställningen vilket gör dem farligare på powerplay. Dessa matcher är givetvis "träningsmatcher" så man vet aldrig med dem. Har inte så bra koll på hurdan uppställning Linköping spelar med idag, men oddset är för bra för att avstå.

2010-08-25 09:52European TrophyLinköping vs Jokerit 2 2 2.570

:gun_bandana: :hurt:

FÖRLUST

pankbank 2010-08-25 10:30

jag kan lära dej att baka. :sweatdrop: .

okej jag litar på dej . ryggatochklart :cheers:

apekatt66 2010-08-25 10:48

Jag kommer inte röra matchen själv, tror att LHC vinner tämligen enkelt(Men jag suger just nu). Men....
Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av LHCs hemsida
Skadedrabbat LHC tar emot Jokerit

Match mot serieledaren Jokerit väntar härnäst. Det blir en tuff drabbning, främst då LHC har en del spelare på skadelistan. Men det öppnar för juniorerna, till exempel Joachim Nermark som gör debut.

På söndagskvällen kom man hem till Linköping efter en flygtur till Köpenhamn där man blev upphämtade av pedalbussen som tagit vändan från Prag. Gårdagen var ledig, men idag så var spelarna åter på is och skulle återigen försöka bli varma i kläderna inför morgondagens drabbning mot finska Jokerit.

- Precis, de fick en dag att ta hand om kroppen lite efter resan, men idag var vi igång igen och det var bra fart och intensitet, säger Hans Särkijärvi. Grabbarna ser verkligen pigga ut och det ska bli kul.

Jokerit har inlett turneringen starkt och man leder också Capital Division med tolv inspelade poäng på fem matcher. Enda förlusten har kommit mot LHC:s motståndare i lördags, Sparta Prag.

- Det är ju ett bra lag minst sagt eftersom de leder vår grupp. Jag ska sätta mig ner lite senare i kväll och titta på dem. Samtidigt så försöker vi fokusera mer på det vi gör.

Spelet under veckan har "Säcken" varit nöjd med, framför allt att man har klarat sig så bra mot utländskt motstånd, till skillnad från de övriga svenska klubbarna. Men nu väntar ett annat typ av spel - främst då den tjeckiska trion stannade kvar i Tjeckien efter matchen mot Sparta.

- Spelmässigt så kör vi ju samma grundspel som tidigare och kommer inte ändra något bara för att de inte är med. Men laget blir ju något smalare och det är andra som får förtroendet istället så lite annorlunda kommer det ju bli.

I övrigt så ser läget ut enligt följande i truppen...

- Det kommer nog saknas två backar, Erik Andersson och Dennis Bozic, och två forwards, Andreas Molinder och Sebastian Ottosson, så vi kommer plocka upp några juniorer, säger han.

- Juniorerna gjorde en jättebra turnering i Karlstad och det ska bli kul att se dem. Mattias Bäckman är tillbaka i laget och dessutom kommer Joachim Nermark, vår duktiga 93:a att göra debut. Sedan om det blir Victor Wahlqvist eller någon annan som fyller sista forwardsplatsen vet jag inte.

LHC saknar alltså en hel del folk och brukar halvsuga på försäsongen, men å andra sidan så spelas matchen på stor is och LHC har en vassare trupp ändå.

jaycer 2010-08-25 11:12

Citat:

Ursprungligen postat av apekatt66 (Inlägg 58245)
Jag kommer inte röra matchen själv, tror att LHC vinner tämligen enkelt

Okej, är alltid oroväckande om apekatt inte håller med ens bet ;) Har du tänkt lira någon av de andra matcherna?

apekatt66 2010-08-25 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av jaycer (Inlägg 58248)
Okej, är alltid oroväckande om apekatt inte håller med ens bet ;) Har du tänkt lira någon av de andra matcherna?

Det enda jag har hittat hittills är Örebro(följetong i min dagbok:) ) hemma i mot Mora. Kommer skriva lite om de sen när jag kommer hem i eftermiddag.

Hoppas för din skull att ditt bet går in :)

jaycer 2010-08-25 17:50

Ner med Malmö

Efter ett glas vin och lite analys lägger jag även ett par units på TPS. Några backskador skapar lite osäkerhet, men säkerheten själv Engren är i mål hos TPS så jag hoppas de lyckas knäppa till sig en vinst. :cheers:

2010-08-25 17:46European TrophyMalmö Redhawks vs TPS 2 2 1.900

VINST

jaycer 2010-08-25 21:12

Ena föll, andra höll. Mera spel senare.

Over and out!

apekatt66 2010-08-26 12:04

Vad tycker du angående Blues - MODO imorgon? Matchen spelas på neutral is i "ost och klock" landet. Är ju dessutom stor rink skulle jag tro...

Bwin har 2.70 på Modo...

jaycer 2010-08-26 12:59

Hmm, har inte så bra koll på Modo för tillfället så har svårt att direkt svara på vad jag tror om matchen.

Men här följer en snabb analys över Blues. :)

Förra säsongen var inte så bra, nu har laget ändrats en del och det finns några intressanta namn. De har en bra målvakt, Iiro Tarkki... Många tycker att han är en av den finska ligans bästa målvakter, och han har även spelat några EHT-matcher. Försvaret är okej, man skulle kunna kalla det bra på pappret men t.ex Karalahti gör sin "comeback" och man vet inte hur bra form han har ännu (är inte säker om han kommer att spela i Schweiz). Anfallet är inte speciellt bra, fast de har några unga spelare som verkar lovande. Laget gjorde andra minst mål av alla lagen i finska ligan förra säsongen. I träningsmatcherna verkar det ha fungerat.

Många verkar tippa att laget hamnar nånstans i mitten av den finska ligan nästa säsong. Laget verkar vara ett slags frågetecken för många, inte så mycket förväntningar..

Översatt från blues egna sidor:
"Blues har i träningsmatcherna en hemmavinst, en bortaförlust och en imponerande Savon Sanomat -turneringsvinst från förra veckoslutet i Kuopio (4-1 över Ässät och 5-0 mot KalPa). "Vi ser fram emot att åka iväg(till Schweiz). Spelmässigt siktar man alltid på vinst, men i Schweiz är vårt viktigaste mål att förbättra lagandan och utveckla vårt eget spelsystem. Vi vet inte ännu vem som spelar, vi har några förkylningar i laget."

Vet inte, Blues verkar iaf. ha spelat okej i träningsmatcherna...
Oddset verkar ju lovande, men det beror mycket på vem som spelar och vem som är i mål,
om Blues vilar många av sina bättre spelare....... Men som sagt vet jag inte hur starkt Modo är :)

Blues powerplay har verkat fantastiskt i träningsmatcherna. Kolla in:
http://www.savonsanomat.fi/video-kuv...-maalit/591545

jaycer 2010-08-26 13:37

Ja Modo har ju Tuomas Tarkki :lol:

Skulle ju kunna spela en u 5.5 om båda bröderna är i mål :KO:

apekatt66 2010-08-26 19:11

Känns som en intressant match inför imorgon. Tycker nog nästan att MODO skall vara favorit i den matchen, framförallt när man tänker på att den spelas på stor is...

Skulle du säga att målvaktssidan är jämbördig? Eller har Espoo ett övertag där?

jaycer 2010-08-27 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av apekatt66 (Inlägg 58590)
Skulle du säga att målvaktssidan är jämbördig? Eller har Espoo ett övertag där?

Ganska jämnt skulle jag säga. Iiro är den yngre med potential som inte helt ännu etablerat sig på toppen, Tuomas har mer erfarenhet... :) Verkar nog som en intressant match, men vem som är på plan just den dagen kommer att avgöra mycket. Det är det som suger med "träningsmatcher"... man vet aldrig vem som spelar. Det positiva är, att det vet inte bettingbolagen oftast heller :)

jaycer 2010-08-27 06:52

Dagens European Trophy då? Följande odds lockar... HV slog Kärpät 6-0 i sin förra match och Tappara är ett betydligt svagare lag än Kärpät. Har förlorat alla sina matcher i turneringen och bytt coach osv. säkert dålig stämning i laget. Ett -1 handicap för 1.70 verkar mycket bra.

HV 71 (-1) - Tappara @ 1.70 - Bwin

Kollar ännu lite på vad andra ger för odds förrän jag kör in spelet.

jaycer 2010-08-27 09:03

Verkar vara det bästa oddset som finns tillgängligt, så tar den och 3 units. Lägger även ett par andra matcher, skriver ner motiveringarna senare..

Dagens matcher:

2010-08-27 10:49European TrophyFrölunda HC vs TPS 2 1 3.250

2010-08-27 08:54European TrophyHV-71 vs Tappara 1 (-1) 3 1.700

2010-08-27 10:48European TrophyZSC Lions vs SC Bern ÖVER Ö 5.5 1 1.850

:gun_bandana:

jaycer 2010-08-27 18:34

Hmm, måste väl också testa 1 unit på Modo :) och kollar om den håller :cheers:

2010-08-27 18:33Kolin CupEspoo Blues vs Modo 2 1 2.700

jaycer 2010-08-27 21:29

Just så. Mål i sista minuten och TPS missade matchen :) Och HV lyckades spela sin klart sämsta match. Inget man kan göra åt saken, balsam på såren från Modo matchen, man får tacka Apekatt :)

Nu i säng. :sleep:

apekatt66 2010-08-27 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av jaycer (Inlägg 58827)
Just så. Mål i sista minuten och TPS missade matchen :) Och HV lyckades spela sin klart sämsta match. Inget man kan göra åt saken, balsam på såren från Modo matchen, man får tacka Apekatt :)

Nu i säng. :sleep:

Fyfan va oengagerat det var i VF assp, sämsta jag sätt på länge...är uppriktigt förbannad(nu vann de ju iofs till sist) att jag la några timmar på de. Är man hockeymiljonär så skall man fan kunna bjuda de som pyntar inträde på lite underhållning iaf.

sitter på netbooken, så kan skriva mer om match imorgon om du är intresserad.

jaycer 2010-08-28 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av apekatt66 (Inlägg 58830)
sitter på netbooken, så kan skriva mer om match imorgon om du är intresserad.

Jo tack, är lite intresserad hur matchen egentligen var, statistiken berättar inte så mycket annat än att målvakterna hade nog inte sin bästa dag tydligen :whistling:

jaycer 2010-08-28 15:10

Okej, idag kommer jag att spela vinst för HV, Bern och Linköping. De senare 2 matcherna sätter jag i en dubbel. Bern spelar hemma mot Salzburg och Salzburg kan ta det lugnt för att de har en säker plats i slutspelen, och det är teoretiskt omöjligt att ta den fjärde platsen i tabellen.. TPS kan nog ha det svårt mot HV, målvakten Engren skadades i förra matchen och av andra nyckelspelare har vi skadade Plihal, Birner, Kolu, Berg, Järvinen, Suominen och Hattunen!! Så juniorerna kommer att få mycket speltid :p Tror även på att Linköping sköter Vålarenga...

2010-08-28 15:06PARLAY: 2 spel parlay 3 2.400
2010-08-28 15:06European TrophyVålerenga vs Linköping21.500
2010-08-28 15:06European TrophySC Bern vs Red Bull Salzburg11.600
FÖRLUST

2010-08-28 15:09European TrophyHV 71 vs TPS 1 2 1.750
VINST

jaycer 2010-08-28 17:33

Linköping bestämde sig att suga :lol: Dit gick dubbeln, men HV skötte TPS lätt. :claps:

apekatt66 2010-08-28 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av jaycer (Inlägg 58982)
Linköping bestämde sig att suga :lol: Dit gick dubbeln, men HV skötte TPS lätt. :claps:

Fyfan va uselt, ligger under med 5-2 med 10 mins kvar, går upp till 5-5 med 3 min kvar och lyckas förlora ändå....skitdag.

Trött på hockeyspelare som tjänar för mycket...;)

jaycer 2010-09-03 11:59

2010-09-02 10:56European TrophyEisbären Berlin vs TPS 1 2 2.300

2010-09-02 10:56European TrophyFärjestads BK vs Kärpät 1 2 2.050

2010-09-03 13:22European TrophyHV 71 vs Red Bull Salzburg 1 2 1.850

2010-09-03 13:26European TrophySC Bern vs Jokerit 2 1 2.250

Tog Eisbären för 2.30 @ Bwin, ett bra odds om man tänker på TPS skador. Tror även att Färjestad är starkare än Kärpät, som har spelat mycket ojämnt i European Trophy. Tror även på HV-71 och Jokerit... Åker till stugan på veckoslutet så uppdaterar kanske resultaten först nästa vecka, då sätter jag in lite mer spel också.

Over & Out :gun_bandana:

~j~

jaycer 2010-09-04 07:36

3/4 höll. Här på stugan är det kallt och ruskigt. Återkommer senare, nu på moegondopp. :cry:

jaycer 2010-09-05 14:45

Dagens bet: Salzburg över TPS / 2.35 @ Bwin (tps mycket skador, salzburg hemmapublik) sätter in i spreadsheeten senare!
FÖRLUST

jaycer 2010-09-14 10:41

På torsdagen kör SM-liigan igång.

Matcher:

Kod:

1        X        2
HIFK - Jokerit            2.100    4.200    2.650
Ilves - Tappara            2.250    4.200    2.400
KalPa - JYP                2.200    4.100    2.450
Kärpät - SaiPa            1.600    4.600    4.000
Lukko - Ässät              1.550    4.600    4.300
TPS - HPK                  2.000    4.300    2.800

Finns säkert något spelvärt, men måste forska in mig på lagen lite mer samt kolla upp vem som är på plan.. Mycket skador för många lag under preseason... TPS hade oddset 2.35 tidigare i veckan och nu är jag irriterad att jag inte slog fast spelet då... Nu är det bättre och vänta och se om Plihal, Birner, Nordlund, Hattunen och Suominen spelar eller inte. Om största delen är på plan sätter jag troligen en 1:a i denna match. Tror även att Lukko-Ässät kan bli målrik. Tappara har även ett bra odds. Återkommer när jag gjort beslut om spelen. :smoke:

Gick trevligt med pluss med min förra spreadsheet, ROI 118,90% och Vinstprocent 55%. Nu är det dags att Öppna en ny spreadsheet vid namnet "Finnjävlarna". Hit kommer jag att sätta upp SM-liiga matcherna. Som medhjälpare har jag sportexperten Alfonzo, som kan presentera sig själv här senare :) Han är en slug räv med många bra spel. Vi kommer tillsammans att försöka sätta upp spel och motiveringar så bra vi hinner.

Over and out! :gun_bandana:

jaycer 2010-09-14 11:26

2010-09-16 17:30SM-LiigaIlves vs Tappara 2 5 2.650

Detta spel måste vi slå fast nu, oddset på Nordicbet är mycket bra. Båda lagen är svaga, och kommer troligtvis att hamna lågt denna säsong. Tappara är enligt mig favorit i denna match, och det är en derby så ingen fördel för hemmalaget.. Ilves blev sist i serien förra året och tänkte åka ner i lägre division men klarade sig med nöd och näppe. Laget har inte förstärkts betydligt och mycket av ansvaret hänger på de unga spelarna. Tappara var ett starkt lag förra säsongen. De missade några mycket viktiga spelare men i helhet är det ännu ett bättre lag än Ilves. Jag tycker även att målvakten Säteri är klart bättre än Hurme som inte mer spelar som i sina unga dagar. 5 units på Tappara!

yertle 2010-09-14 14:44

Jag tycker själv att oddsen är högt satta på både Jokerit(2,72) och TPS(2,05)...vad anser du om dessa matcher?

Edit: Såg nu att du skrivit om TPS :skamsen:

jaycer 2010-09-14 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av yertle (Inlägg 61893)
vad anser du om dessa matcher?

Mitt tips är alltså en försiktig 1:a i TPS-matchen (väntar på att se starting lineup).

Angående den andra matchen.. HIFK får 2 bra spelare tillbaka i lineupen till torsdagens match, Granlund och Haataja. Jag medger att det är ett överodds för en Jokerit vinst men.... själv tycker jag att det är mycket svårt att förutspå Jokerit-Hifk matcher :lol: Kan nog bli en målrik match :whistling:

alfonzo86 2010-09-14 23:54

Alfonzo här hej!
Är som Jaycer 24 år gammal och älskar sport i alla former. Främst hockey och fotboll men även innebandy och handboll följs rätt aktivt. Har hållit på med betting sen urminnes tider. Tror att jag satte min första kupong som 9 åring och sedan dess har det funnits många upp och nerför backar.
Jag kommer att fungera som en högra han till Jaycer och jag tror att tillsammans kommer vi att plussa kassan.

jaycer 2010-09-15 07:20

Citat:

Ursprungligen postat av alfonzo86 (Inlägg 62009)
Jag kommer att fungera som en högra hand till Jaycer och jag tror att tillsammans kommer vi att plussa kassan.

Du menar väl vänster :lol: Vad tycker du om torsdagens matcher..?

jaycer 2010-09-15 11:00

2010-09-16 17:30SM-LiigaTPS vs HPK 1 5 2.050

Slog fast TPS matchen. Plihal spelar, och Engren är i mål. Det räcker för mig, en 1:a och 5/5 units, let's go :gun_bandana:

2010-09-16 17:30SM-LiigaHIFK vs Jokerit 2 3 2.720

Yertle: Sätter även 3/5 units på Jokerit, som har ett helt för högt odds enligt mig, kan inte motstå frestelsen :) Litar på att Riksman floppar som vanligt, spelat uselt i mål om man ser på träningsmatcherna. Granlund och Haataja är säkert inte i form ännu, första matchen på länge.

alfonzo86 2010-09-15 11:18

Aik - Linköping @ 2.10 expekt

Tycker att det på papprena luktar klasskillnad mellan lagen väljer att spela 3/5units, det är ju ändå seriepremiär och då kan allt hända

jaycer 2010-09-15 11:24

Citat:

Ursprungligen postat av alfonzo86 (Inlägg 62032)
Aik - Linköping @ 2.10 expekt

Tycker att det på papprena luktar klasskillnad mellan lagen väljer att spela 3/5units, det är ju ändå seriepremiär och då kan allt hända

Tack för den, putade in den i vår spreadsheet :hattenav: Här är alltså vad vi tror på:

2010-09-15 18:00ElitserienAIK vs Linköping 2 4 2.100

2010-09-16 17:30SM-LiigaIlves vs Tappara 2 5 2.650

2010-09-16 17:30SM-LiigaTPS vs HPK 1 5 2.050

2010-09-16 17:30SM-LiigaHIFK vs Jokerit 2 3 2.720

jaycer 2010-09-16 22:45

Äsch, HPK gjorde mål i slutet när det spelade utan målvakt och tvingade matchen på overtime, som TPS vann... :whoco5: 2/4... Skapligt.

yertle 2010-09-17 07:58

Tappara satt riktigt fint :) Synd att HPK hängde dit en balja på slutet och vad det verkar så var det en riktigt usel mittenperiod som förstörde det för Jokerit.

Kör hårt!

yertle 2010-09-17 10:30

JYP till 2.05

HIFK till 2.35

HPK och Jokerit borde väl också ta det, även om oddsen där inte är lika lockande