Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Andreas B - Hockey (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/3874-andreas-b-hockey/)

AndreasB1897 2010-09-13 23:01

Andreas B - Hockey

Hej igen! Ni kanske känner igen mig från min förra dagbok som jag dock fick lägga ner p.g.a för mycket och göra i skolan. Nu är det så att jag fått ett nytt schema i skolan och har mycket mer tid för en av mina största intressen hockey!
Kommer att lira på all hockey, vissa av spelen kommer va lite av en REK och vissa bara postar jag, ni får lita på mig att jag har tillräckligt med info för att spela dom. Jag har ca. 2 år av erfarenhet av betting på hockey och framförallt NHL. Kommer bara vara odds från bet365.

Kommer spela med 1-10 units på varje spel och mitt mål är att dubblat min kassa till runt jul/nyår.

Mitt första spel kommer på onsdag alternativt torsdag om jag hittar något intressant.

Lycka till ni som ryggar!

Avej 2010-09-13 23:17

Rock on :)

Piturek 2010-09-14 00:08

Ser jag fram emot!

AndreasB1897 2010-09-14 07:10

Har nu ändrat i rubriken och inledningen så allsvenskan kommer med också i dagboken :)

Perfection 2010-09-14 10:59

Blir kul och följa! kör hårt! :D

AndreasB1897 2010-09-14 17:51

Förstår inte varför man inte skulle tro att det bli 2 målsnåla matcher i premiären av hockeyallsvenskan. Malmö och framförallt Rögle är alldeles för stora favoriter och jag tror inte det bli en total överkörning som dom flesta verkar tro, så detta får bli mina premiär lir för dagboken:

Ogiltigt spel-ID: 89342

Ogiltigt spel-ID: 89343

BOL!

// Andreas B

Blixth1958 2010-09-14 18:09

Tog Ö på Mif.Tror att det är vidöppet i början, Innan de har fått ordning på bitarna. Men Bajen har ju inte fått ordning efter 20 matcher,så????
Efter matchen vi vet var du bor:cheers:

AndreasB1897 2010-09-14 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av Blixth1958 (Inlägg 61938)
Tog Ö på Mif.Tror att det är vidöppet i början, Innan de har fått ordning på bitarna. Men Bajen har ju inte fått ordning efter 20 matcher,så????
Efter matchen vi vet var du bor:cheers:

Vi får väll se vem som är nöjd vid 21:20 ;)
Hela bajen är ett skämt denna säsongen, men vad gör man inte om man är bajare? Ska upp till Söderstadion i Oktober för och se semifinalen i alla fall.

Piturek 2010-09-14 18:41

Kan gå undan i Ängelholm också.
Borås saknar tre backar och förstecentern lär ha tankarna på annat än hockey.
Han skulle egentligen inte åka med då hans tjej hade planerat kejsarsnitt imorse..

-1 till 1.94 och rak etta till 1,55 på Rögle.

Piturek 2010-09-14 19:33

0-3 och nyblivna pappan målskytt haha.
bra där rögle. bra av mig också att varna för rögle.

AndreasB1897 2010-09-14 21:17

1 av 2 spel satt iaf, litet plus idag :)
Nya spel imån!

ludd3emm 2010-09-14 22:58

Hur gick det för dig sist? Ska bli kul att följa!

AndreasB1897 2010-09-15 06:52

Citat:

Ursprungligen postat av ludd3emm (Inlägg 62002)
Hur gick det för dig sist? Ska bli kul att följa!

Jag gick ca +-0. Problemet då som jag tagit lärdom av var att jag spelade på alldeles för många olika sporter och för många matcher. Nu kommer jag att välja spelen med omsorg och spela där jag finner värde, inte spela för spänningen.
Kul att du kommer följa den, jag ska göra mitt bästa! :smoke:

Blixth1958 2010-09-15 11:57

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas B (Inlägg 61942)
Vi får väll se vem som är nöjd vid 21:20 ;)
Hela bajen är ett skämt denna säsongen, men vad gör man inte om man är bajare? Ska upp till Söderstadion i Oktober för och se semifinalen i alla fall.

Blir inte förvånad.Nu är det totalslut med egna spel. Flyttar hem lagom till matchen. Bajen Bärs och noll poäng:omfg:

AndreasB1897 2010-09-15 12:06

Citat:

Ursprungligen postat av Blixth1958 (Inlägg 62039)
Blir inte förvånad.Nu är det totalslut med egna spel. Flyttar hem lagom till matchen. Bajen Bärs och noll poäng:omfg:

I bästa fall, Bajen Bärs och 0-4...
Kommer snart lägga upp några spel för idag, om du är intresserad av att rygga så håll utkik! ;)

AndreasB1897 2010-09-15 12:15

Det ska vara klasskillnad mellan AIK och Linköping i år, jag tror att AIK kommer att komma sist i årets upplaga av Elitserien och dom kommer inte slå Linköping i en premiär:

Ogiltigt spel-ID: 89851

Nu när man bor i Blekinge så är det inte så långt till Tingsryd och därför har man rätt så bra koll på dom i år tycker jag. Dom har värvat tunga spelare till laget, med meriter från NHL och jag tror att i en premiär och derby borta mot Växjö så kan en skräll finnas:

Ogiltigt spel-ID: 89854

Dom senaste 5 åren så har 3 möten mellan Leksand (hemma) och Mora (borta) slutat under 5.5 mål. När man nu får ett odds på 2.20 på under så tvekar jag inte en sekund. Enligt mina bedömningar så är det en 50/50 chans att den går under:

Ogiltigt spel-ID: 89857

Snackat med en polare som bor lite längre upp än mig i landet och han sa på ett ungefär att Bofors har stor chans att knipa minst 1 pinne borta mot Västerås idag, så jag följer han då jag vet att han har stor kunskap inom hockey och lirar:

Ogiltigt spel-ID: 89862

BOL!

kingscania 2010-09-15 12:58

Har aik ml, nykomling, fullsatt, samt att linköping inte har med tjeckerna samt frågetecken på den nya nordatlanten. Aik vinner på ren inspiration....

Tror samma som du i Tingsryd, har dock lagt den största slanten på ett över spel. Två "darriga" målisar, derby, mycket utvisningar samt två lag som värvat en del godbitar offensivt....tror på mycket mål!

Mora Leksand avstår jag, men var också inne på samma som du, kommer bli tajt.

Bofors Vik kör jag under på. Två lag som mycket väl kan bli årets skrällar, tajt och med bra målisar tror jag på en jämn och målsnål match.

oscar4122 2010-09-15 15:17

Ryggar bofors!

frages 2010-09-15 20:01

EDIT: Leksand är nog mitt stora hatlag inom hockey. Känns som varje gång jag spelar på dom så förlorar dom och vice versa.
Mora kanske är helt värdelösa oxå!?
Och varje gång säger man att inte spela hockey, men gör det iaf haha.

hockeyn verkar gå helt åt helvete..
Leksand krossar just nu Mora.

Vsk krossar boden.

Och under matcherna ser inte bra ut.

Bara ta nya tag :)
Eller hoppas dom vänder :gun_bandana:

AndreasB1897 2010-09-15 21:36

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för dagens spel...
1. Linköping var dom som skötte sig idag, som jag trodde var dom betydligt bättre än Gnaget. AIK åker ut!
2. Såg inte Växjö - Tingsryd men det blev tillslut 3-1 och jag tror att bolagen kommer underskatta Tingsryd rätt rejält och där kan vi nog hitta ordentliga guldkorn senare under säsongen.
3. Vad ska man säga om Leksand - Mora?? Moras andra halvlek var bland det sämsta jag sett ett allsvensk lag prestera. Man ska inte ta bort Leksands magnifika insats men Mora kunde bjudit upp på betydligt bättre kamp! Om bara Mora hade hållit emot lite så hade underspelet nog suttit.
4. Enligt vad jag hört så var tyvärr Västerås bättre än Bofors i denna matchen, får se om Bofors blir en flopp?? denna säsongen eller om det bara var lite premiär nerver.

Imorgon kommer det mera spel förmodligen eftersom det är Elitserien och lite annat smått och gott.

frages 2010-09-15 21:40

Det enda sköna var ju att aik blev uppsnurrade och överkörda på sin efterlängtade hemmapremiär.

Hoppas dom e riktigt värdelösa i år och åker ut med dunder o brak.

Skön att Åtvid vann i fotbollen oxå, bra för tabellen :)
så lite får vi glädjas åt Andreas! :KO:

AndreasB1897 2010-09-15 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av frages (Inlägg 62131)
Det enda sköna var ju att aik blev uppsnurrade och överkörda på sin efterlängtade hemmapremiär.

Hoppas dom e riktigt värdelösa i år och åker ut med dunder o brak.

Skön att Åtvid vann i fotbollen oxå, bra för tabellen :)
så lite får vi glädjas åt Andreas! :KO:

När man inte kan glädjas själv så glädjs man när råttorna och skansen får stryk! :cheers:

MrHansson 2010-09-15 23:15

Bara ut med gnagarsvinen! :D lycka till i fortsättningen candan, roligt att följa dig ;)

AndreasB1897 2010-09-16 08:37

Citat:

Ursprungligen postat av studsmatta (Inlägg 62148)
Bara ut med gnagarsvinen! :D lycka till i fortsättningen candan, roligt att följa dig ;)

Man tackar ;)

Blixth1958 2010-09-16 10:20

Inget + igår direkt. Men ibland kan man ändå le när hjärtat får som det vill.:lol:

AndreasB1897 2010-09-16 16:41

Idag vänder vi till plus grabbar!

Förstår absolut inte varför Brynäs är så stora favoriter i premiären. MoDo har många intressanta nyförvärv och har absolut inte ett sämre lag än det nya "unga" Brynäs. Därför liras:

Ogiltigt spel-ID: 90724

Mellan DIF - Hv 71 tror jag det kan rassla till rätt rejält i kassarna idag, 2 vrål taggade lag i en premiär i Globen kan inte annat än sluta med över 5.5:

Ogiltigt spel-ID: 90725

Måste även lira Luleå mot Södertälje borta idag. Jag tror att Södertälje kommer åka ur tillsammans med packet från Solna. Tycker oddset på ML borde stå på ca. 1.90 för Luleå, så därför liras:

Ogiltigt spel-ID: 90727

Som sagt, idag vänder det.

BOL!

muRum 2010-09-16 16:44

Ursäkta mig, men jag står helt och hållet på andra sidan av dina spel. Södertälje är ruskigt starka och kommer att ha bland de starkaste laget de första omgångarna, enligt mina meningar i alla fall, I alla fall om man jämför med Luleå. Över i HV Djurgården spelade jag för länge sen. Men ditt odds på den matchen skulle jag ALDRIG att ta. Jag fick 2.02 på de spelet, oddset är slashat. Modo - Brynäs, Brynäs har varit starka, och deras premiär matcher har verkligen inte varit dåliga. Tror brynäs kommer glida ifrån MoDo..

Vi märker i efterhand hur det hela slutade, hoppas dock att du sätter Överspelet :) Då jag har samma spel.

AndreasB1897 2010-09-16 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av muRum (Inlägg 62274)
Ursäkta mig, men jag står helt och hållet på andra sidan av dina spel. Södertälje är ruskigt starka och kommer att ha bland de starkaste laget de första omgångarna, enligt mina meningar i alla fall, I alla fall om man jämför med Luleå. Över i HV Djurgården spelade jag för länge sen. Men ditt odds på den matchen skulle jag ALDRIG att ta. Jag fick 2.02 på de spelet, oddset är slashat. Modo - Brynäs, Brynäs har varit starka, och deras premiär matcher har verkligen inte varit dåliga. Tror brynäs kommer glida ifrån MoDo..

Vi märker i efterhand hur det hela slutade, hoppas dock att du sätter Överspelet :) Då jag har samma spel.

Alltid kul med andra tankar, det är mer än välkommet! Tycker dock fortfarande att över i DIF - Hv 71 är ett bra spel till det oddset. Luleå är bättre än på flera år i min mening och jag tror att dom kommer sluta på 6-8 placering.
Sen tycker jag att Brynäs har blivit lite överskattade och MoDo riktigt underskattade. Men vi får se efter matcherna vem som har rätt! ;)

muRum 2010-09-16 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas B (Inlägg 62275)
Alltid kul med andra tankar, det är mer än välkommet! Tycker dock fortfarande att över i DIF - Hv 71 är ett bra spel till det oddset. Luleå är bättre än på flera år i min mening och jag tror att dom kommer sluta på 6-8 placering.
Sen tycker jag att Brynäs har blivit lite överskattade och MoDo riktigt underskattade. Men vi får se efter matcherna vem som har rätt! ;)

Ja det får vi se, nu skriver jag det här inlägget endast för att få reda på hur man lägger till sina spreadsheet spel i inläggen här som du har gjort :)

AndreasB1897 2010-09-16 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av muRum (Inlägg 62276)
Ja det får vi se, nu skriver jag det här inlägget endast för att få reda på hur man lägger till sina spreadsheet spel i inläggen här som du har gjort :)

Du kopierar spel ID i en match som finns i ditt spreadsheet och sedan klistrar du bara in det i inlägget.

frages 2010-09-16 21:37

2-1 idag Andreas till fina odds.
Snyggt spelat!

bara fortsätta i den stilen :D

AndreasB1897 2010-09-16 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av frages (Inlägg 62330)
2-1 idag Andreas till fina odds.
Snyggt spelat!

bara fortsätta i den stilen :D

Tack! Kommer med en summering när debatten är slut ;)

muRum 2010-09-16 22:14

Grattis, du var rätt ute :))

AndreasB1897 2010-09-16 23:20

Underbart och vända tillbaka till plus idag!

MoDo satt där den skulle och det var aldrig något snack tycker jag.

Det va synd att DIF - Hv71 inte kunde sätta dit en balja till, det var nära ett antal gånger men nära skjuter ingen hare tyvärr...

Luleå vann också komfortabelt, och som sagt tror jag att det är Södertälje och AIK som åker ur i år.

Imorgon får jag se om de blir något spel på Timrå matchen, ska kolla lite till.

Grattis alla som ryggade idag! :moneybag:

Blixth1958 2010-09-16 23:22

Är detta min vändning:cheers:

AndreasB1897 2010-09-16 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av Blixth1958 (Inlägg 62357)
Är detta min vändning:cheers:

Haha ryggade du eller? :D

AndreasB1897 2010-09-17 08:43

Jag tycker att Frölunda har blivit enormt överskattade i år av framförallt många tidiningar, om jag får säga vad jag tror så går dom knappt till slutspel. Timrå har ett intressant lag och kommer ta sig till slutspel. Idag så är det premiär mot Frölunda hemma och då tror jag man tar en säker seger:

Ogiltigt spel-ID: 91371

BOL!

omwttm 2010-09-17 11:50

snyggt spelat igår! :) jag hade tänkt spela luleå igår men annat kom ivägen..
Dagens match tycker jag är riktigt svår så avstår nog, blir kanske en live peng istället när man fått lite koll på vart de verkar luta!

Du verkar ha bra koll iaf, keep it up!

Blixth1958 2010-09-17 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas B (Inlägg 62358)
Haha ryggade du eller? :D

Naturligtvis.:whistling::moneybag:

linfre 2010-09-17 15:11

Ja, hockey kan man göra pengar på. Själv drog man en dubbel med DIF och Luleå @ 6.7 :clap:

Mitt spel blir idag på Frölunda. Precis som jag trodde innan matcherna igår så kommer bortalagen vara farliga första matchen då hemmalagen har en tendens att övertagga vilket vi också såg igår då DIF var enda laget att vinna hemma. Trenden fortsätter ikväll.

Frölunda @ 2.7 taget!