![]() |
2-6
S2 B1 Ogiltigt spel-ID: 460872 S2 B2 Ogiltigt spel-ID: 460873 Lugano tar emot rysska tractor hemma i Schweiz. Laget spelade även match igår mot Karaganda från Kazakstan och vann med 7-2. Lugano hade en riktigt tung säsong förra året och var tvungna att kvala sig kvar. Jag tycker ryssarna borde vara större favorit och att det sliter på kroppen att spela matcherna två dagar i rad som Lugano gjort. Visst kommer de att rotera in nya spelare men flertalet har ändå en match i benen. Spelen bygger på att jag tycker ryssarna är bättre än trötta Schweizare. Lugano verkar ändå trumma på offensivt i och med nye Barry Smith. Korta tankar kring matchen...det blir längre motiveringar när ET börjar. |
Koll på hur det gick?
|
2-2 och Lugano vann förlängning/ straffar enligt betsafe
|
Citat:
Spännande med ET imorgon! |
Citat:
|
Citat:
|
S3 B1
Ogiltigt spel-ID: 463907 Testar en parlay där jag tycker hemmalagen bör vinna tämligen enkelt. Kloten är ett storlag och metallurg är definitiv bättre än rapperswill. S3 B2 Ogiltigt spel-ID: 463900 Måste bara lägga ett spel på poprad här till 2.30. Visst de möter tjeckiska mästarna men ska man vinna matcher i KHL ska man slå dom. Firma Bartecko-Nagy har börjat säsongen på ett bra sätt och kommer tillföra laget mycket. Här finns liverapportering från matcherna Trinec-Poprad http://www.onlajny.eu/match/index/id/27236 Metallurg-Rapperswill http://http://www.nationalleague.ch/NL/spiele/vorbereitung/de/details_prepare_nlx.php?gameid=20126105000170 Kloten-Biel http://www.nationalleague.ch/NL/spie...20126105000211 |
Jag la några spel imorse med förhoppningen att kunna skriva ner motiveringar till dem men tyvärr har jag en riktigt hektisk torsdag trots semester, så det får bli spel utan motivering idag också.
Ogiltigt spel-ID: 464596 Ogiltigt spel-ID: 464591 Ogiltigt spel-ID: 464592 Ogiltigt spel-ID: 464594 Ogiltigt spel-ID: 464595 |
Hade varit en bra start på ET om det värmländska laget hade gjort sitt. Är lite besviken att jag tog med den matchen, men tyckte att det fanns ett värde i 1.60. Det ska bli intressant att läsa den lokala blaskan när jag hämtat in den.
|
Ogiltigt spel-ID: 465968 Bofors är ett lag som brukar göra bra matcher mot Leksand(sitter och skriver med iphonen och orkar inte gräva fram info). De har fått behålla Höggren som länge var på väg till elitserien samt att de har fått behålla sin stomme som de ville ha kvar. Att Leksand fick med sig ett kryss mot Färjestad behöver inte vara något positivt till en sådan här match när man möter sämre motstånd. Matchen spelas i Hedemora. |
Ogiltigt spel-ID: 465982 Spelet på Malmö görs främst på att de har ett lag som är ruskigt starkt. Igår slog de norska mästarna Sparta med 4-0, där Spartas målvakt höll nere siffrorna. I andra perioden vann de skotten med16-0. Malmö bör vara ett par växlar bättre än Sönderjyske, som jag värderar likvärdiga med Sparta. Finske Toivonen kommer att vara keeper för kvällen. |
Efter en snabb titt på morgondagens matcher i ET så känns det som en Sverige-sweep. Tyvärr är några av oddsen därefter.
På återseende imorgon! |
Citat:
|
Snyggt spelat! Skönt att hockeyn är igång!
|
Snyggt spelat med Bofors :)
|
Ogiltigt spel-ID: 466712 Jag hoppas inte jag är för blåögd när jag lägger detta spel till 1.95. FBK spelade egentligen bättre än vad siffrorna 0-4 visar senast mot Salzburg. FBK saknade inte chanser, däribland hade de ett ribbskott och ett stolpskott. Berlin däremot hade stora problem att hänga med i Göteborg och det kommer inte gå något långsammare i LLA. FBK gör två förändringar som gör spelet mer värt och det är att kapten Wallin är tillbaka och att Sjöström(antagligen) gör sin debut ikväll. FBK ställer upp med 4 kedjor och 3 backpar, där tycker jag 3 av de 4 kedjorna känns rikitgt bra. Berglund-Wallin-Åslund Lundh-Johansson-Sjöström Paulsson-Bastiansen-Holtet Sterner-Hillding-Wennerström |
Sjöström och peppe lundh kommer nog åka sönder tyskarna!
|
Jag tror på en Sverige-sweep idag...
Ogiltigt spel-ID: 466726 Ogiltigt spel-ID: 466732 Ogiltigt spel-ID: 466724 Ogiltigt spel-ID: 466730 |
Citat:
|
Testar två spel till i afton...Zlin har gjort en bra försäsong så här långt, tycker 2.25 helt klart är värt en B1-spel. Tigers slog Poprad igårmed 4-1. Poprad har tappat många spelare från ifjol då Lev poprad tog klivet in i KHL.
Ogiltigt spel-ID: 467384 Ogiltigt spel-ID: 467388 Liverapportering: Trencin-Zlin SCL Tigers-HK Poprad |
Inte alls bra!
Luleå skapar mycket men klarar inte att göra mål. Linköping tappar 2 målsledning sista 5. HV torskar men vinner skotten. FBK kan inte knyta ihop säcken i tredje. Än en gång, om det värmländska laget gjort sitt... |
Upp på hästen igen bara...
Ogiltigt spel-ID: 467868 UFA möter Karlovy vary på bortaplan. Vary som hamnade på en tionde plats i tjeckiska ligan förra året har spelat fyra matcher hittills på försäsongen och vunnit en. Om jag och google translate är kompisar(vilket vi inte alltid är) så har Ufa spelat en träningsturnering med bra resultat. De tunga namnen i Ufa(Nilsson, Kozlov, Radulov och Sushinskiy) kommer att vara med. Lagen möttes i två träningsmatcher förra året, en på försäsongen(7-1 till Ufa) och en vid juluppehållet(4-1 till Ufa). Liverapportering: Karlavy Vary-Salafat UFA |
Ogiltigt spel-ID: 467876 Jag tycker att oddset på DIF är för högt satt, hade tippat på runt 1.65. DIF har visat i de inledande matcherna att de är ett lag att räkna med i år. De har en bra bredd och bra mix mellan unga och rutinerade rävar. Salzburg vann mot FBK med 4-0 men var egentligen inte det bättre laget och de förlorade igår mot Frölunda med 3-2. I senaste matchen hade de perioder som var mycket bra men de är alldeles för ojämna. Jag lägger spelet som en B4:a |
Förmodligen kommer det mer spel senare under dagen...gillar Sverige idag också i ET!
Bra eller anus? |
Here we go...
Ogiltigt spel-ID: 468274 Ogiltigt spel-ID: 468285 Ogiltigt spel-ID: 468282 Ogiltigt spel-ID: 468286 |
Hej går det att följa matcherna på nätet nånstans?
|
Citat:
|
Citat:
|
Eller så kan du köpa på viaplay.se , 49 kr. Definitivt värt det :)
|
Tackar, kollar DIF VS SAL nu på tv10 nice..
|
Mysig dag, yertle! :KO:
|
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 469114 Ogiltigt spel-ID: 469112 |
Har lagt en del spel idag men har inte tiden att lägga in i sheet eller motivera...
Liberec- Brno o5.5 B1 Parlay: B3 Vålerengen Kloten Brynäs B3 |
Jag har precis lagt ett live-spel på matchen Spartak-Dynamo...
Ogiltigt spel-ID: 471613 Ställningen 1-3 i slutet på första perioden. Matcherna som rivstartar har en tendens att slå av på takten. Samma sak hände igår för Dynamo när de ledde med 3-0 efter första för att sedan inte göra något mer mål och vinna med 3-1 |
En hel del spel idag faktiskt...
Ogiltigt spel-ID: 472716 Ogiltigt spel-ID: 472679 Ogiltigt spel-ID: 472689 Ogiltigt spel-ID: 472693 Ogiltigt spel-ID: 472695 Ogiltigt spel-ID: 472704 Ogiltigt spel-ID: 472707 Ogiltigt spel-ID: 472700 Ogiltigt spel-ID: 472711 Jag gör första arbetsdagen efter semestern idag, så jag vet inte om jag kommer hinna med motiveringar men kort... Frölunda möter Tappara som gör sin första ET-match, vilket jag tror kan ha betydelse. FRölunda har fått precis den start ett sargat självförtroende behöver. Frölundas senaste match mot Salzburg borde ha gått över med tanke på de chanser som skapades, tror på en chansrik match idag också=målrik? Luleå är bra men det är också Jokerit. Två tighta lag där under 5 på pinnen är ett bra odds. Det höga oddset på Luleå måste testas, så bra är inte Jokerit. FBK fortsätter att förföljas av ineffektivitet, nu möter de att TPS som också kan spela målsnålt. Mycket nytt i truppen för TPS som kan ställa till det så här tidigt på säsongen. |
Får hoppas att vi båda är inne på rätt linje. Känns bra på förhand i alla fall, men det kan lika gärna sluta med enbart förluster.. :p
Hoppas inte att vi övervärderar Svenska lagen, utan att det är bolagen som undervärderar dem! :D |
Har några funderingar inför morgondagen...
Tappara-FBK 2 & O5.5 Jag tror att Tappara är ett lag som passar FBK bättre än tex TPS de mötte sist, det kommer bjudas på fler chanser än sist. TPS-Frölunda U5.5 Frölunda är ett lag som ger och tar när det gäller målchanser. Jag tror TPS defensiv kommer att vinna här. TPS hade en riktigt urusel säsong förra året och har haft stor ruljans på spelare. De har släppt in 1 mål så här långt och har märkt att deras försvarsspel fungerar. Detta kommer de att fortsätta med Ja ja...vi får se vad det blir. |
Intressanta tankar. Jag har lirat U5.5 i Tappara-FBK. Ineffektiviteten kommer förmodligen sitta i ett tag.. Samt att defensiven förmodligen kommer att fortsätta vara stabil
|
Dagens spel:
Rögle 1.90 B3 Rögle har en del manskap borta men visst fasiken ska de slå Troja. Mamlö 3.25 B1 Måste testas till detta odds. Förmodligen två lag som kommer mötas i en kvalserie. Fbk 2.15 B4 En måste match för Fbk om de ska kunna gå vidare. De har snackat mycket om att de faktiskt är tillåtet med "ugly goals" och trafik framför kassen. Dif 2.75 B2 Dif är ruskigt bra iår känns det som. Oddset är för högt satt här. Frölunda 2.5 B1 förstår inte varför vi har det höga oddset, indianerna har visat att de är ett lag att räkna med. |