Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Tennisgambler samlar fickpengar - Från juni till augusti! (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/6254-tennisgambler-samlar-fickpengar-fran-juni-till-augusti/)

JSQ 2011-02-06 00:35

Ladbrokes har 3.25.

Tennisgambler 2011-02-06 00:38

Såg det nu. Avvaktar lite och ser om jag kan hitta lite högre. Kommer inte blir ett tungt bet, runt 5-6 units. Postar det när jag finner ett bra odds.

Ahh, jag tar det oddset.

Ogiltigt spel-ID: 271929

Blir nog inga fler spel för dagen. Kommer heller inte kunna ha någon längre tillgång till internet imorgon. Så tre spel som gäller, alltså.

Ses!

Sandy 2011-02-06 03:08

Citat:

Ursprungligen postat av Tennisgambler (Inlägg 103141)

Ogiltigt spel-ID: 271610

Kort motivering:

Stosur bör med publiken i ryggen kunna hämta mer kraft än Schiavone, sen gårdagens matcher. Schiavone kändes redan innan den första matchen ganska frånvarande, både fysiskt och psykiskt (mycket iom det tuffa AO hon hade och maratonmatchen med Kuznetsova). Jag tror inte hon har orken/viljan till att ladda om igen. Vinner hon ett set så lär hon bli krossad i dom övriga två.

5-2 i inbördes möten mellan dessa. Stosur har haft väldigt lätt för Schiavone på hard. Jag tror Schiavone passar Stosur väldigt bra på just detta underlaget.

Det blir allt för inatt.

:cheers:

pERFEKT ANALYS SO FAR

Piturek 2011-02-06 16:06

Intressant turre som startar i Rotterdam imorgon. Några tankar kring den?

tack för en grym dagbok!

Tennisgambler 2011-02-06 17:56

Kom hem precis och så ser man detta. Nja inte bra.

Såg att Berrer hade sisådör 10-15 BB men tog inte en enda. Då vinner man såklart inte.

Kommer spela på finalen i Santiago, även om jag ogillar att just spela på dessa.
Har fått lite information som gör att jag kommer gå in på Giraldo, rätt så hårt.

:cheers:

Tennisgambler 2011-02-06 18:02

Hinner inte motivera, då jag måste iväg. Men Giraldo tror jag passar Robredo väldigt illa. Dessutom känns det som Giraldo verkligen är på väg att slå igenom. Han känns enligt mig väldigt underskattad idag, han har trots allt slagit ut väldigt bra namn på vägen till finalen.

Ogiltigt spel-ID: 272819

Ogiltigt spel-ID: 272841

Nu hoppas vi att båda sitter. 6-4 6-4?

Bye!

ExtraCheese 2011-02-06 22:34

Sitter och kikar, och dessvärre har Robredo tatt första med 2-6, medans Giraldo leder i andra just nu med 5-2. Tyckte för övrigt att du hade rätt i att Giraldo mycket väl kan vinna här, men vet inte om jag hade kört Under 23 samtidigt.

Speciellt då Giraldo sågs som underdog, så vinner du endast båda om det blir just 2-0 i set, eller möjligtvis konstiga siffror såsom 6-0 och 6-1. Känns lite trist att totalt sett vinna mindre bara för att man tror på 2-0 och inte 2-1, speciellt för underdogen. Men men, vad vet jag. Du hade nog dina skäl, och du verkar duktig :).

Kommer följa denna! :hattenav:

Dompa 2011-02-06 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av Tennisgambler (Inlägg 103360)
Hinner inte motivera, då jag måste iväg. Men Giraldo tror jag passar Robredo väldigt illa. Dessutom känns det som Giraldo verkligen är på väg att slå igenom. Han känns enligt mig väldigt underskattad idag, han har trots allt slagit ut väldigt bra namn på vägen till finalen.

Ogiltigt spel-ID: 272819

Ogiltigt spel-ID: 272841

Nu hoppas vi att båda sitter. 6-4 6-4?

Bye!

Jag fegade och tog +2 på Giraldo istället! :thumbup:
Tycker väldigt synd med spelet då din analys var perfekt, om Giraldo bara kunde hålla ihop sitt psyke, följde matchen från set 2 och vändningen och sedan hände det som inte fick hända..

Tack för spelet och fortsätt gärna och reka! :KO:

bftrader 2011-02-10 22:57

Blev 5 förluster i rad för mycket för dig eller?

robbson11 2011-02-10 23:02

inte så förvånad! La ner sin blogg efter en torsk för mycket!!

Sandy 2011-02-11 00:11

Blev det ingen resa nu bara för det ?

ExtraCheese 2011-02-16 17:39

Var värst vad snabbt det gick. Synd, han verkade duktig.

Tennisgambler 2011-06-10 20:56

Kör igång denna dagbok igen. Tiden räckte inte till förra gången, hade verkligen svårt att hinna med så la ner antecknande här i DB:en men fortsatte att spela.

Men nu iom "sommarlovet" så ska jag ha mycket mer tid över. (Går inte i skolan men pga andra anledningar)

Så nu ska dagboken leva i minst två månader. Kör igång ett nytt spreadsheet.

Edit: Nej det var inte förlusterna som gjorde att jag la ner, jag stod faktiskt ganska klart i plus ändå. Tiden var problemet, något jag har mycket av nu, som sagt.

Aja vi drar igång igen!

Tennisgambler 2011-06-10 23:02

Fixat.

RobinD 2011-06-11 00:17

Rubik ändrad på TS begäran. /mod

Tennisgambler 2011-06-11 01:05

2011-06-11 D.Hantuchova - A.Ivanovic (Tennis)

https://www.sharps.se/forums/includes...07744929-1.jpg
Datum: 2011-06-11
Tid: 13:00
Sport: Tennis
Land: England
Liga: Tennis
Match: D.Hantuchova - A.Ivanovic
Period: ft

Spel: D.Hantuchova
Insats: 9
Odds: 1.90
Bolag:

Motivering:
Spel: Hantuchova

Ett riktigt, riktigt bra spel inför morgondagen. Mycket bra odds skulle jag säga. Dessvärre var jag sent ute, gick att spela Hantuchova för betydligt bättre odds, men hittade ändå ett OK på bet365.

Gräsmatch som gäller i Birmingham, semifinal. Hantuchova som spelar, mot Ivanovic. 4-1 i inbördesmöten till Ivanovic dock. Hantuchovas vinst kommer faktiskt på gräs. Enda mötet på gräs mellan dessa. Däremot anser jag att de mötena spelar noll roll idag. Det pga:

1. Då de flesta (undantag ett) av dessa möten skedde för ett bra tag sedan, och då var Ivanovic en mycket, mycket bättre spelare.
2. Hantuchova befinner sig idag på en formtopp som hon kanske aldrig haft, skulle jag vilja säga.

Anledningen till mitt spel:
Hantuchova befinner sig för närvarande i en riktigt fin form. Innan Franska Öppna så körde hon stenhårt fysisk träning och under FÖ så slog hon världsettan Wozniacki. Det är något som höjt hennes självförtroende med tio snäpp, vinsten och den nya Hantucova med en bättre fysik. Jag tror det mentala avgör denna match och just nu är Hantuchova, så mycket starkare mentalt, vilket hon inte brukar vara. Om det mot förmodan skulle vara jämnt i det mentala spelet så ser jag ändå Hantuchova som den klart bättre tennisspelare för tillfället. Underlaget skulle jag vilja säga passar henne bättre också, även om Ivanovic inte är dålig på gräs.

Hantuchova har spelat riktigt bra under ett antal veckor i rad och jag ser inte varför hon inte ska hålla den nivån imorgon. Ivanovic är brutalt ojämn och för tillfället spökar hennes huvud också, inte bara spelet som hackar alltså. Jag tror inte hon kommer klara av en taggad och revanschsugen Hantuchova, en pånyttfödd Hantuchova.

Allt talar verkligen för Hantuchova imorgon. Det enda som talar för Ivanovic är övertaget i inbördesmöten men imorgon kommer hon möte en ny och förändrad motståndare.

Tennisgambler 2011-06-11 01:21

2011-06-11 16:30TennisF.Petzschner vs T.Berdych 1 FT 6 2.830

Halle, Tyskland. Gräs.

Petz med hemmaplan. En bra form och en bra slice som vapen mot Berdych. Kommer bli en riktigt jämn match och oddset är på tok för högt. Ett litet bet på en rak seger då jag inte hittade ett bra handicap spel. Berdych har inte imponerat på mig hittills även om han är skicklig på gräset. Tight som i övriga möten mellan dessa två lär det bli.

2011-06-11 15:00TennisS.Lisicki vs S.Peng 1 FT 7.5 1.830

Birmingham, England. Gräs.

Kinesiskan har haft en väldigt lätt lottning hit och vunnit utan att imponera. Tvärtemot vad Lisicki gjort. Gräset passar Lisicki mycket bättre än Peng och formen är bättre hos Lisicki skulle jag säga. Fick detta odds tidigare idag dessvärre rasar det säkert men sakta.

timadolf 2011-06-11 12:02

På förhand tycker jag du e rätt ute, främst med Hantuchova! Jag tror hon kommer ha mindre unforced errors och har en något bättre serve.

Petzschner blir verkligen svårslagen, tycker inte Berdych imponerar direkt, värdet e helt klart på din sida.

Lisicki-Peng e lotto för mig! Båda har riktigt bra serve, Lisicki har bättre andraserve, kan bli nyckeln...
dock så tror jag fler unforced errors från Lisicki.

Harry Haller 2011-06-11 19:32

Snacka om comeback-kid. Stort tack för dessa!

Tennisgambler 2011-06-11 20:43

Ja det gick bra. Blev nog precis som jag trodde på samtliga tre matcher. Hantuchova hade en massa breakbollar emot sig men räddade väldigt många tack vare hennes "nya" psyke och Ivanovic redan usla. En mental seger skulle jag säga.

Får se om det blir något spel imorgon. Gillar inte att spela på finaler men tycker mig ändå kunna finna ett bra spel på Hantuchova-Lisicki. Vi avvaktar dock.

Tennisgambler 2011-06-11 23:01

2011-06-12 P.Petzschner - P. Kohlschreiber (Tennis)

https://www.sharps.se/forums/includes...07825507-3.jpg
Datum: 2011-06-12
Tid: 13:00
Land: Tyskland
Match: P.Petzschner - P. Kohlschreiber

Spel: P.Petzschner
Insats: 7.50
Odds: 2.320
Bolag:

Motivering:
Gillar inte att spela på finaler då oddsen brukar sitta ganska bra och finaler i allmänhet brukar vara svårtippade för mig. Däremot blev jag förvånad, det ganska rejält också, när jag såg vad för odds pinnacle la ut på en seger för Petzschner.

Ett rejält överodds skulle jag säga. Det kommer också rasa till imorgon, skulle jag tro iaf. Hade jag fått sätta odds på matchen så skulle det nog ha legat på 50-50, även om jag kanske tom ser Petz som en liten, liten favorit.

Varför Petzschner:

1. Oddset på Petz är för bra, det är en match som jag ser som 50-50, ja jag ser nog tom Petz som en liten favorit.

2.Kohlschreiber slog ut Monfils idag, vilket ses som imponerande. Men faktum är att Monfils hade lite känningar i höger arm, han fick tom behandling för denna miniskada redan efter ett game. Mindre imponerande än resultatet kanske visar, skulle jag säga att Kohls vinst var idag.

3. Mest imponerande idag var dock Petz seger över Berdych. Berdych är bra på gräs och Petz spelade riktigt bra idag (under stora perioder). Han har ett bra grässpel, en bra och tung serve, samtidigt som han har ett varierande spel och en känslig handled. Han trivs på gräset, han vann tom Wimbledon i dubbel förra året och skakade självaste Federer i singelturneringen.

4. Dessa två har mötts tre gånger, Kohl leder med 2-1. Men det senast mötet som ägde rum i februari i år vann Petz ganska så lätt. Jag tror Kohl passar Petz ganska bra. Kohl kunde slå Monfils idag med en fin taktik där han slicade mycket. Den slicen tror jag inte biter lika bra på en mer teknisk Petz. Han kan göra mycket med en sådan slice, stoppbollar eller slica tillbaka minst lika bra, för att sedan rusa fram på nät. Petz har en mer effektiv spelstil på gräset, nyckeln blir att serven sitter och andraslaget likaså, då har han en riktigt bra chans. Samtidigt tror jag att Kohls serve kommer krångla lite som den också gjorde idag och då kommer Petz chans till vinst bli ännu större.

Alltså allt värde, oddsmässigt, ligger på Petz. Tror matchen blir ganska tight och om Petz kommer upp i en nivå som han höll idag så tror jag han vinner. Skulle faktiskt spelat på Petz i denna match till oddset 1.80-1.85, att det ligger på 2.30 är bara löjligt och lockande. Vi provar med glädje!

Spelet alltså:
2011-06-12 13:00TennisP.Petzschner vs P. Kohlschreiber 1 FT 7.5 2.320

Tennisgambler 2011-06-11 23:31

Tankar kring Lisicki-Hantuchova får gärna lämnas om någon har?

Är sugen på ett drag, ett drag som jag ser som väldigt lockande och otroligt spelvärt. Irriterande, speciellt då jag sällan finner finaler så här spelvärda.

Frustrerande, vill gå in och trycka, instinkten säger mig att jag nog är rätt ute här: ).

Får se vad det blir.

Overkill 2011-06-11 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av Tennisgambler (Inlägg 126593)
Tankar kring Lisicki-Hantuchova får gärna lämnas om någon har?

Är sugen på ett drag, ett drag som jag ser som väldigt lockande och otroligt spelvärt. Irriterande, speciellt då jag sällan finner finaler så här spelvärda.

Frustrerande, vill gå in och trycka, instinkten säger mig att jag nog är rätt ute här: ).

Får se vad det blir.

Om du har de tankarna så är det ju bara att köra, om du anser att det finns värde i det tänkta spelet så säger jag som Gurkan:

Bara KÖR! :popcorn:

Tennisgambler 2011-06-12 12:38

Blev inget spel på damfinalen. Där kommer det också att regna hela dagen så det kommer påverka utgången tror jag.

Tennisgambler 2011-06-12 15:01

Trist med skadan. Såg inte matchen heller.

Gervais 2011-06-12 15:08

Det jag såg så var det som du förutspådde väldigt jämnt, kunde gått åt vilket håll som helst. Tror det var en magmuskelskada.

Tennisgambler 2011-06-12 15:45

2011-06-12 16:00TennisBopanna/Quareshi vs Haase/Raonic +1.5Set FT 10 1.600

Avdelning; för bra odds för att avstå.

Raonic har en riktigt bra serve, den blir ännu mer giftig på gräset. Haase är enligt mig en underskattad dubbelspelare, har känsliga händer. Har sett dom spela en gång under denna turnering och då såg dom faktiskt riktigt bra ut, ganska samspelta.

Ett set vinner dom, det tror jag verkligen. Kanske kan dom vinna matchen också men vi fegar lite. Maxinsats på det lägre oddset; +1.5 Set!

Gervais
Jaha ok. Läste precis att Petz hade 4-2 i TB också, men tappade det. Menmen skadan hade i vilket fall som helst blivit hans fall.

Tennisgambler 2011-06-13 00:17

Morgondagens spel utan någon längre motivering:

2011-06-13 11:00TennisA.P. Santonja vs L.Robson -2Game FT 9 1.900

Går med den som har rutinen här. Santonja är en mycket bättre spelare och en smartare sådan. Något hon kan utnyttja ännu bättre på gräset. Kan inte se hur ynglingen Robson, utan någon större erfarenhet på denna nivån, ska ha en minsta chans här. Kommer bli ett för "junioraktigt" spel från Robson och det kommer den rutinerade Santonja att utnyttja till max tror jag.

2011-06-13 13:00TennisF. Pennetta vs A.Bondarenko -3Game FT 8 2.000

Bondarenko har varit skadad under nästan hela säsongen. Hon är riktigt långt ifrån formen, speciellt fysisk. Fysiken är hennes största styrka också, säger en hel del om hennes nuvarande spel. Pennetta är inte heller i bästa form men hon är ändå betydligt vassare än Bondarenko för tillfället. Fysiskt och tekniskt men även mentalt.

2011-06-13 13:30TennisV.Williams vs A.Petkovic -2Game FT 7.5 1.940

Williams har varit borta väldigt länge nu pga skada och gör debut. Formen och träffen är därför långt ifrån bra. Kan inte se hur hon ska gå in här och vinna direkt mot en bra spelare som Petkovic har blivit. Kanske kan det bli jämnt under något set men Williams kommer få det tufft. Man kommer inte tillbaka från en sådan lång skada bara sådär, man tappar väldigt mycket på utebliven matchträning. Dessutom har Venus skyndat på rehaben för att spela denna turnering. Tror helt enkelt att hon inte är redo.

2011-06-13 18:30TennisT.Kamke vs A.Seppi 1 FT 7 2.340

Kategori; överodds. Kamkes odds ska absolut inte vara så här högt. Ska vara 50-50 nästan enligt mig. Därför är detta spelvärt. Kamke är bra på gräset och slog Seppi förra året på just detta underlag i Wimbledon. Jämn match väntar tror jag. Provar Kamke.

Pettzon2 2011-06-13 14:12

Santonja & Pennetta satt ju fint! Nu jobbar vi in Petkovic!

Tennisgambler 2011-06-13 17:37

Har inte sett dagens matcher men imponerande att Venus vinner efter tre set. Det trodde jag inte efter en så lång frånvaro.

Kamke kvar.

Edit: Kommer höja mitt bet på Kamke med 1 unit. Dvs 7 units, kommer spelet att vara på.

Kan motivera kort. Seppi vet man inte var man har riktigt, han är duglig på gräset men ruskigt ojämn. Kamkes favoritunderlag är just gräset. Känner att Kamke vill vinna denna match mer medan Seppi kanske väntar in Wimbledon. Tror det blir jämnt, det gäller att ta vara på de viktiga bollarna. Tror koncentration och fokus övertaget ligger hos Kamke idag. Tror han kommer vilja ta denna chans mer än Seppi.

Matchen börjar f.ö inte förrän runt 19:00.

robbla 2011-06-13 18:02

Tror också på Kamke till det oddset men vart hittar du fortfarande 2,38 i skrivande stund? Eftersom du skrev att du spelar 1 Unit till jag kan inte se att det går att få mer än 2,25 Ladbrokes? Ingen har varit i närheten av det oddset de senaste timmarna.

Snygga spel i övrigt.

Tennisgambler 2011-06-13 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av robbla (Inlägg 126814)
Tror också på Kamke till det oddset men vart hittar du fortfarande 2,38 i skrivande stund? Eftersom du skrev att du spelar 1 Unit till jag kan inte se att det går att få mer än 2,25 Ladbrokes? Ingen har varit i närheten av det oddset de senaste timmarna.

Snygga spel i övrigt.

Nej det oddset är inte kvar. Jag spelar till oddset 2.15 nu, tyvärr. Men satsar så pass mycket (till) så att det ungefär blir en ökning med en unit. Ingen jättebet alltså men ändå en liten ökning/större satsning.

robbla 2011-06-13 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av Tennisgambler (Inlägg 126817)
Nej det oddset är inte kvar. Jag spelar till oddset 2.15 nu, tyvärr. Men satsar så pass mycket (till) så att det ungefär blir en ökning med en unit. Ingen jättebet alltså men ändå en liten ökning/större satsning.

Aha okej. Men då e ju faktiskt inte snitt oddset 2,38 längre utan närmare 2,347 nåt;) Nej jag ska inte kladda mer. Keep up the good work!

Tennisgambler 2011-06-13 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av robbla (Inlägg 126818)
Aha okej. Men då e ju faktiskt inte snitt oddset 2,38 längre utan närmare 2,347 nåt;) Nej jag ska inte kladda mer. Keep up the good work!

Nej det stämmer kanske. Kan sänka oddset, ifall du är hundra procent säker på din uträkning: )...

Gick mer på ett ungefär när jag räknade och ökade bettet. Men men rätt ska vara rätt iofs.

Zeppan 2011-06-13 18:33

Kamke kvar på 2.34 på betfair!

Tennisgambler 2011-06-14 00:13

2011-06-14 R.Schuettler - S.Stakhovsky (Tennis)

https://www.sharps.se/forums/includes...08002185-1.jpg
Datum: 2011-06-14
Tid: 14:00
Land: England
Match: R.Schuettler - S.Stakhovsky

Spel: R.Schuettler
Insats: 9.50
Odds: 2.180
Bolag:

Motivering:
Älskar detta spel, gillar omständigheterna kring denna match och det gör spelet så otroligt lockande. Därför vinner gamlingen Schuettler:

1.Hade dessa två drabbat samman på vilket annat underlag som helst förutom på gräset så hade det för tillfället varit tokig att spela på Schuettler. Han börjar komma till åren om man säger så. Men nu är det alltså gräs som gäller. Schuettlers favoritunderlag, utan minsta tvekan. Han har ett rörelseschema som är underbart enkelt på gräs, han flyter fram. Dessutom är han otroligt bollsäker på det annars svårspelade snabba underlaget. Han är helt enkelt svårslagen och svår att "slå igenom".

2. Han har kvalat in till huvudturneringen. Och det älskar jag. Det betyder att han är relativt inspelad på banorna och allt som hör till. Det är otroligt viktigt på gräset då det är så otroligt svårspelat jämför med andra underlag.

3. Stakhovsky är ingen dålig lirare men på gräset är han ganska medelmåttig i mitt tycke. Schuettler passar honom dåligt också (0-2 i inbördes), tror inte Stakhovsky kommer ha säkerheten från baslinjen eller tålamodet för att bryta ner tysken. Han är ingen spelare som slår igenom sin motståndare och det tror jag man måste kunna göra för att slå Schuettler på gräset.

Oddset är otroligt fint, personligen skulle jag tagit allt runt 1.85-1.90 på Schuettler. 2.18 är riktigt bra och kanske finns det tom bättre. Förmodligen så sjunker oddset på Schuettler ju närmare matchstart vi kommer.

2011-06-14 14:00TennisR.Schuettler vs S.Stakhovsky 1 FT 9.5 2.180

Tennisgambler 2011-06-14 00:18

Två spel till inför morgondagen, ingen längre motivering dock:

2011-06-14 16:00TennisD.Istomin vs J.W. Tsonga +1.5Set FT 7 2.200

Tsonga kommer direkt från en final, en jobbig sådan där han förlorade mot Murray. Hans skalle är knappast fulladdad igen eller kroppen för den delen också. Förmodligen vinner han matchen men tror Istomin kan ta ett set. Kan bli riktigt jämnt.

2011-06-14 19:30TennisJ.Ward vs J.Tipsarevic +3.5Game FT 7 2.030

Ward imponerade förra veckan i London, tror inte det var en tillfällighet. Killen är riktigt bra på gräset, där hans serve skördar framgångar. Tror på en tight match med ev tiebreak och då är game-handicappet perfekt!

Kirtap 2011-06-14 08:41

Tennisgambler,
Antar att du har koll på att S.Stakhovsky vann Hertogenbosch förra året(slog bla Tipsarevic i finalen) så helt borta på gräs är han inte, jag hoppar denna matchen men önskar dig lycka till och hoppas ditt spel sitter.

Tennisgambler 2011-06-14 09:17

Citat:

Ursprungligen postat av Kirtap (Inlägg 126910)
Tennisgambler,
Antar att du har koll på att S.Stakhovsky vann Hertogenbosch förra året(slog bla Tipsarevic i finalen) så helt borta på gräs är han inte, jag hoppar denna matchen men önskar dig lycka till och hoppas ditt spel sitter.

Stämmer bra. Men det är precis det enda han presterat på gräs under hela sin karriär, annars har han inga imponerande resultat. Dessutom var han bättre förra året, speciellt vid denna tidpunkt. I min mening är han "medel" på gräs.

Tack: )!

Tennisgambler 2011-06-14 10:02

2011-06-14 11:00TennisJ.Larsson vs R.Marino ÖVER Ö 21Game FT 7 1.910

Bra spel, Två jämna spelare. Larsson ses dock som en hyfsat stor underdog, vilket hon inte ska vara enligt mig. Kan se att någon av dessa tappar koncentrationen efter ett vunnet första set och då är det så jämnt att den andra tar över klart och vinner andra set.