Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Tennisgambler samlar fickpengar - Från juni till augusti! (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/6254-tennisgambler-samlar-fickpengar-fran-juni-till-augusti/)

Tennisgambler 2011-02-03 22:29

Tennisgambler samlar fickpengar - Från juni till augusti!

Kort om mig:
Har varit en tennisälskare sen den dagen jag föddes. Har spelat på tennis sen tio år tillbaka, mer seriöst dock under som senaste åren. Jag har annars ett vanligt jobb, så jag lever inte på gamblingen, även om jag kunnat tjäna en hel del pengar.

Varför dagbok:
Har drivit en blogg men den tog alldeles för mycket tid, så den lades ner. Vill gärna bokföra mina spel på ett enkelt sätt och iom Sharps.se existens så såg jag detta som det bästa alternativet. Tänkte innan dagboken start använda denna sidan till att bokföra mina rekar, men ändrade mig iom att det är så mycket mer praktiskt med en dagbok. Så jag startar om!

Så här spelar jag:
Unitstorleken är 1-10 units. Kassans storlek har egentligen inte någon betydelse men jag bettar nästan alltid runt 2-7.5% av kassan. Alltid singlar som gäller. Kommer reka ibland men då jag har tidsbrist så kommer jag att, rätt så ofta bara skriva ut mina spel, utan någon rek. Kommer spela på runt 3-4 spel, som max under en dag, det är absoluta max. Då tiden även här hindrar mig från fler bet. Ryggar aldrig utan spelen är alltid "mina egna". Spelar annars både på damtennis och herrtennis, även dubbel. Kunskapen är väl ganska jämn fördelad. Spelen ska jag försöka posta här lite innan spelstoppet, om någon nu skulle vilja följa dom. Spelbolagen som jag hämtar mina odds från er lite olika men oftast blir det från Pinnacle.

Mål:
Tjäna ihop tillräckligt med mycket pengar som sedan ska gå till en resa i juni månad. Det ska iaf räcka till biljett, tur och retur, dock hoppas man ju alltid på mer. Resmålet förblir f.ö. dolt.

Ser gärna:

Att tråden/dagboken inte används som något diskussionsfält. Det är tillåtet och kommentera vissa saker och så, bara det inte blir överdrivet mycket.

Tennisgambler

Lemasive 2011-02-03 22:33

Ahem, tänkte du åka runt 13 juni? :D

Tennisgambler 2011-02-03 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 102573)
Ahem, tänkte du åka runt 13 juni? :D

Något speciellt som du syftar på? Annars, no comments: ).

Lemasive 2011-02-03 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Tennisgambler (Inlägg 102578)
Något speciellt som du syftar på? Annars, no comments: ).

Wimbledon min gode herre :p

bftrader 2011-02-03 22:42

Det var du som tog bort bloggen när du förlora 30 units på Nadal va? ;)

Tennisgambler 2011-02-03 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 102580)
Wimbledon min gode herre :p

Haha. Kanske det. Wimbledon startar dock runt den 20:e.

bftrader
Stämmer bra! Mina uppgifter svek mig, istället var det matchen efter som Nadals skadebekymmer kom. Bloggen blev för mycket och den tog väldigt mycket tid.

Här blir det inte lika stressigt och tidskrävande!

bftrader 2011-02-03 22:49

Kommer rygga dina spel. Men inga 30units spel mot världsettan där här gången va? : )

Tennisgambler 2011-02-03 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av bftrader (Inlägg 102599)
Kommer rygga dina spel. Men inga 30units spel mot världsettan där här gången va? : )

Man vet aldrig. Men det lär ju inte inträffa igen då det händer väldigt sällan.

:cheers:

Tennisgambler 2011-02-03 23:43

Ok, dagens tre enda spel sparade jag till en och samma match.

Ogiltigt spel-ID: 268622

Ogiltigt spel-ID: 268626

Ogiltigt spel-ID: 268617

Kort motivering:
Nalbandian sa redan efter första matchen att han inte riktigt kände sig hemma på gruset då han inte hunnit spela/träna särskilt mycket på det underlaget. Motståndaren som jag senast också såg spela, kändes överlag ganska stabil och "inkörd" i grusspelet, vilket han också bör vara då han hunnit spela en del på det underlaget redan i år. Jag tycker oddset är på tok för högt på Zeballos, även om Nalbandian bör vinna. Jag tror inte Nalbandian är 100% redo, både fysiskt men också mentalt, så om Zeballos spelar fokuserat så ska han iaf kunna plocka ett set. Jag tror iaf att det blir mycket jämnare än vad oddsen säger.

Stall 4 2011-02-03 23:47

:claps:Perfekt. En tennis guru är det enda Sharps har saknat.

Tennisgambler 2011-02-03 23:51

Citat:

Ursprungligen postat av Stall 4 (Inlägg 102619)
:claps:Perfekt. En tennis guru är det enda Sharps har saknat.

Guru är verkligen att ta i. Jag brukar gå plus men skulle inte kalla mig för överdrivet "bra". Men kul att det uppskattas: ).

Tennisgambler 2011-02-04 02:32

Usch usch usch Nalbandian! Trist och uselt!

Lägger upp morgondagens spel redan nu, för jag kommer inte hinna göra det imorgon.

Ogiltigt spel-ID: 268866

Ogiltigt spel-ID: 268867

Ogiltigt spel-ID: 268868

Hinner inte motivera heller. Dags att dra sig tillbaka.

skarabe 2011-02-04 09:11

Mycket bra rekar på Zeballos, tyvärr spelade jag bara överspelet! men du var ju helt rätt ute... Nu håller vi på Greul!

dillehal 2011-02-04 14:12

där förlora greul första, ser helt håglös ut...

Tennisgambler 2011-02-04 17:04

Greul vilken besvikelse.

Lägger fram ett till nu där jag fått lite "inside info". Mannarino spelar mot Dancevic. Startar om en halvtimme ungefär.

Ogiltigt spel-ID: 269400

Oddset är otroligt tilltalande då Mannarino i grund och botten är en så mycket bättre spelare. Anledningen till att oddset höjts så mycket på Mannarino är att han ska vara "fysiskt trött" enligt rapporter. Jag tror inte så är fallet och då är detta odds ett enorm överodds.

Tennisgambler 2011-02-04 17:12

Nu blir detta otroligt tight men trycker av två spel till. Samma här, sitter med lite "insideinfo". Matchen börjar när som helst. Mayer möter Cilic i Zagreb. Cilic i en tveksam form medan Mayer är en underskattad spelare som jag tror passar kroaten väldigt illa.

Ogiltigt spel-ID: 269412

Ogiltigt spel-ID: 269408

Generator 2011-02-04 18:36

Snyggt!

Overkill 2011-02-04 18:45

Fint spel på Mannarino, Tennisgambler! :cheers:

Tennisgambler 2011-02-04 19:06

Härligt, nu ska bara Dodig jobbas in så blir det en helt ok dag!

Tennisgambler 2011-02-04 22:29

Bra stim man är inne i, med fyra raka. Ska se om vi kan göra det till sex.

Det blir två spel inatt, på en och samma match. Ett tungt och ett minispel. Fed Cup och damtennis som gäller, mötet mellan Stosur och Pennetta, i Australien på underlaget hard.

Ogiltigt spel-ID: 269835

Ogiltigt spel-ID: 269840

Varför Pennetta vinner:

1.Pennetta har väldigt lätt för Stosur. Dom har mötts tre gånger tidigare, alla möten har ägt rum på hard, åren 09/09/10 och alla möten har slutat med 2-0 i set till Pennetta. Stosurs spelstil passar Pennetta väldigt bra helt enkelt, och detta erkänner Stosur i en intervju inför nattens match:

Stosur: "“I have struggled against her,”

“She can handle my pace very well. She doesn’t have a huge weapon but she does everything extremely well and she’s very consistent.

2. Nu är detta inte bara en vanlig individuell match utan nu spelar båda för sitt land och för ett lag. Italien som inte bara är reagerande mästare utan dom har faktiskt vunnit Fed Cup två år i rad. Detta tyder på att spelarna verkligen trivs ihop och att dom verkligen är lagspelare. Italien som nation överlag brukar vara ha väldigt sammansvetsade lag med en bra taktik, här är inget undantag. Här har Pennetta är riktigt fördel enligt mig, jag tror hon är beredd och göra vad som helst för en vinst och det tror jag inte Stosur är.

Anledningen till att detta odds är så högt som jag tycker det ändå är på Pennetta, är att Stosur är på hemmaplan. Däremot tycker jag att detta överskattas något enormt och jag är inte så säker på att det blir till en så stor fördel som kanske vissa tror, snarare tvärtom.

Otroligt bra odds, spelas alla dagar i veckan.

Tennisgambler 2011-02-05 00:42

Två spel till och det blir även morgondagens sista.

Ogiltigt spel-ID: 270064

Ogiltigt spel-ID: 270068

Hinner inte motivera särskilt utförligt.

Kan inte fatta att Merwe nått en semifinal. Han kan verkligen inte gå till final, då blir jag chockat. Devvarman leder inbördes möte med 3-0 och han är verkligen en bättre tennisspelare. Dessutom har han mer rutin i sådana här viktiga matcher och han bör verkligen plocka hem denna matchen.

Dodig spelar sitt livs tennis kanske, känns som han är på väg och slå igenom på allvar. G.G.Lopez har inte imponerat särskilt mycket på mig och jag tror Dodig passar honom väldigt illa. Dodig som även har hemmaplan bör lyftas av det och nå en final. Tror stenhårt på honom.

O12 2011-02-05 01:04

Får man fråga vilken bookie du hittade -2.5 till 1.98 på? :)

Piturek 2011-02-05 08:31

Grymt kul att du postar här! Följde din blogg och där gjorde du ett grymt jobb som verkar fortsätta här! Keep on!

Tennisgambler 2011-02-05 10:00

O12
Skrivfel sorry. Såg det inte förrän nu när jag läste ditt inlägg. Dom flesta av mina spel hittas annars på Pinnacle.

Piturek
Tack.
-------
Pennetta satt, efter mycket om och men. Helt ok.:moneybag:

Tennisgambler 2011-02-05 11:14

Två spel till, alldeles för lockande för att avstå även om jag tidigare sa att det var slutspelat för idag. Men så här blir det ibland.

Ogiltigt spel-ID: 270427

Ogiltigt spel-ID: 270432

Fed Cup som gäller. Underlaget hard, inomhus. Slovakien mot Tjeckien i Slovakien, och Cibulkova (Slovakien) mot Kvitova (Tjeckien). Kort motivering:

1. Underlaget (hard och inomhus) gynnar verkligen Kvitova. Kan inte förstå varför Slovakien valde denna spelplats. Detta är Kvitovas bästa underlag, medan Cibulkova gärna föredrar lite mer långsamt underlag, även om det även kan vara på hard.

2. Dessa möttes för en månad sen ungefär. 6-0 6-4 vann Kvitova med, underlaget hard och utomhus som gällde.

3. Kvitova är en spelare som snart kommer vara topp 10 enligt mig. Hon har alla möjligheter och bli det iaf. Hennes spelstil tror jag passar Cibulkova ganska illa, då Kvitova ganska enkelt kan slå igenom Cibulkova. Medan Cibulkova inte har någon jätteoffensiv som kan störa Kvitova. Dessutom är Kvitiva i bra form, vilket hon bevisade under årsöppningen med ett strålande AO och en turneringsvinst i Brisbane.

4. Vet inte varför oddset är så högt på Kvitova, överlag, men det kanske kan vara så för att Slovakien har hemmaplan (till viss del såklart). Detta ser jag som ganska överskattat i detta sammanhang, pga många olika anledningar. Sedan så väntas faktiskt Tjeckien få ett stort stöd även om dom är på bortaplan, så jag tror inte att "publiken" kommer spela någon större roll precis, ifall dom annars skulle ha gjort det.

GL!

PS.Oddsen snappade jag upp på Pinnacle och Expekt.

Bolt 2011-02-05 11:25

Kul att följa dina spel mannen som tennisintresserad jag själv är :)
Dodig spelad här med i morse, tror han tar detta. Såg han i set 2 mot Djokovic i AO, där spelade han riktigt bra.

Har skickat PM till dig

O12 2011-02-05 16:41

Sjukt Snygga spel Gamblern!
Fortsätt så :cheers:

Hoppas Kvitova kan fortsätta på den inslagna vägen så blir det superbt!

tack

Mulven 2011-02-05 17:28

Där vann Kvitova också med 2-0 i set! Tack för spelen, bara Dodig kvar att jobba in :D

JSQ 2011-02-05 20:10

5-1 under dagen, ett STORT tack! :clap::cheers:

robbson11 2011-02-05 20:27

Tackar för kanon spel!!

:moneybag::moneybag:

Tennisgambler 2011-02-05 20:45

Bra dag, synd det inte blev 6/6 men det minispelet på Pennetta kan man väl glömma. Resan är redan nu faktiskt väl finansierad.

http://forumbilder.se/images/17201184333PM8cb7.jpg

Ska se om jag hittar något spelvärt imorgon. I så fall så kommer det upp här, antingen idag eller imorgon.

Tennisgambler 2011-02-05 21:16

Ogiltigt spel-ID: 271610

Kort motivering:

Stosur bör med publiken i ryggen kunna hämta mer kraft än Schiavone, sen gårdagens matcher. Schiavone kändes redan innan den första matchen ganska frånvarande, både fysiskt och psykiskt (mycket iom det tuffa AO hon hade och maratonmatchen med Kuznetsova). Jag tror inte hon har orken/viljan till att ladda om igen. Vinner hon ett set så lär hon bli krossad i dom övriga två.

5-2 i inbördes möten mellan dessa. Stosur har haft väldigt lätt för Schiavone på hard. Jag tror Schiavone passar Stosur väldigt bra på just detta underlaget.

Det blir allt för inatt.

kakan 2011-02-05 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av Tennisgambler (Inlägg 102907)
Bra stim man är inne i, med fyra raka. Ska se om vi kan göra det till sex.

Det blir två spel inatt, på en och samma match. Ett tungt och ett minispel. Fed Cup och damtennis som gäller, mötet mellan Stosur och Pennetta, i Australien på underlaget hard.

Ogiltigt spel-ID: 269835

Ogiltigt spel-ID: 269840

Varför Pennetta vinner:

1.Pennetta har väldigt lätt för Stosur. Dom har mötts tre gånger tidigare, alla möten har ägt rum på hard, åren 09/09/10 och alla möten har slutat med 2-0 i set till Pennetta. Stosurs spelstil passar Pennetta väldigt bra helt enkelt, och detta erkänner Stosur i en intervju inför nattens match:

Stosur: "“I have struggled against her,”

“She can handle my pace very well. She doesn’t have a huge weapon but she does everything extremely well and she’s very consistent.

2. Nu är detta inte bara en vanlig individuell match utan nu spelar båda för sitt land och för ett lag. Italien som inte bara är reagerande mästare utan dom har faktiskt vunnit Fed Cup två år i rad. Detta tyder på att spelarna verkligen trivs ihop och att dom verkligen är lagspelare. Italien som nation överlag brukar vara ha väldigt sammansvetsade lag med en bra taktik, här är inget undantag. Här har Pennetta är riktigt fördel enligt mig, jag tror hon är beredd och göra vad som helst för en vinst och det tror jag inte Stosur är.

Anledningen till att detta odds är så högt som jag tycker det ändå är på Pennetta, är att Stosur är på hemmaplan. Däremot tycker jag att detta överskattas något enormt och jag är inte så säker på att det blir till en så stor fördel som kanske vissa tror, snarare tvärtom.
Otroligt bra odds, spelas alla dagar i veckan.

Citat:

Ursprungligen postat av Tennisgambler (Inlägg 103141)

Ogiltigt spel-ID: 271610

Kort motivering:

Stosur bör med publiken i ryggen kunna hämta mer kraft än Schiavone, sen gårdagens matcher. Schiavone kändes redan innan den första matchen ganska frånvarande, både fysiskt och psykiskt (mycket iom det tuffa AO hon hade och maratonmatchen med Kuznetsova). Jag tror inte hon har orken/viljan till att ladda om igen. Vinner hon ett set så lär hon bli krossad i dom övriga två.

5-2 i inbördes möten mellan dessa. Stosur har haft väldigt lätt för Schiavone på hard. Jag tror Schiavone passar Stosur väldigt bra på just detta underlaget.

Det blir allt för inatt.

Hemmaplan, fördel ena dan och nackdel andra. Allt för att få hitta motiveringar till spel.

Tennisgambler 2011-02-05 21:56

Ser inget konstigt med det? Allt är ju relativt och är man hyfsat läskunnig så ser man att jag skriver "bör kunna hitta mer kraft än Schiavone.

Det är klart att Stosur får små fördelar iom att hon har ett ansvar gentemot hemmapubliken, det ger henne lite extra kraft nu när båda kommer från två tuffa matcher.

Sen kunde du tagit detta via PM. Ganska onödigt inlägg från din sida. Blä...

kakan 2011-02-05 22:11

Hemmaplan "bör" alltid vara plus. Men tydligen så var det i Sams första match snarare en nackdel enligt ditt resonemang. Att då dygnet senare ange hemmaplan som en fördel känns konstigt.

Ska man ta kritik via PM här? Det visste jag inte och ber i såna fall om ursäkt. Tror iofs inte att så är fallet.

fuzzy_ 2011-02-05 22:17

Bra start. Bara du inte lägger ner igen när du förlorar några bets..

Tennisgambler 2011-02-05 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av kakan (Inlägg 103151)
Hemmaplan "bör" alltid vara plus. Men tydligen så var det i Sams första match snarare en nackdel enligt ditt resonemang. Att då dygnet senare ange hemmaplan som en fördel känns konstigt.

Ska man ta kritik via PM här? Det visste jag inte och ber i såna fall om ursäkt. Tror iofs inte att så är fallet.

Du förstår nog inte vad jag menar.

Jag skriver inte att Sam nu helt plötsligt ska ha fördel av hemmapubliken ute på tennisbanan. Det jag skriver är att hon pga hemmaplan ska ha lättare att samla kraft och återhämta sig. För jag anser att det är just där matchen kommer avgöras.

Det är två helt olika saker, om man läser lite djupare.

fuzzy_
Det var inte den största anledningen till varför jag lade ner bloggen, även om det kanske verkade så.

Tennisgambler 2011-02-06 00:25

Plockar detta odds nu, finns på Pinnacle. Tror det kommer falla rejält rätt så snart.

Ogiltigt spel-ID: 271884

Kort motivering, den verkar ju inte vara särskilt uppskattad:):

Dodig visade stora fysiska problem idag. Han har nog inte så mycket kräm kvar i benen. Hans spelstil är beroende av en god fysisk status, och han kommer inte vara 100% imorgon. Berrer spelar som vanligt riktigt bra i Kroatien. Imponerar väldigt, speciellt i sina egna servegame. Jag tror helt enkelt att formen tillsammans med den fysiska statusen avgör denna matchen. Jag tror också att Berrer är mer redo för den här finalmatchen medan Dodig nog kanske känner sig rätt så nöjd med det han presterat hittills.

Kommer även spela på Berrer, 2-0 i set. Men väntar på ett bra odds.

Ching 2011-02-06 00:31

Citat:

Ursprungligen postat av Tennisgambler (Inlägg 103194)
Kommer även spela på Berrer, 2-0 i set. Men väntar på ett bra odds.

Finns 3,25 ute nu

Tennisgambler 2011-02-06 00:33

Citat:

Ursprungligen postat av Ching (Inlägg 103195)
Finns 3,25 ute nu

Var?