Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   performance & eddieh sladdar kontrollerat - Speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/6572-performance-eddieh-sladdar-kontrollerat-speedway/)

Overkill 2011-02-21 23:05

performance & eddieh sladdar kontrollerat - Speedway
 
Vad kan gå fel när två heta brudar (se avatarerna!) slår sig ihop och rekar gemensamt?

Skämt åsido, vi känner att det bara är en fördel för alla delaktiga att vi sammanfogar våra kunskaper och vi hoppas verkligen att det ska bli än bättre än när vi kör på egen hand. Och hur som, förutsättningarna har vi skapat iochmed denna dagbok. Nu är det helt upp till oss själva att göra det så bra som möjligt!

Vilka är vi då lite kort? Jag är ~25 år gammal, uppväxt och bosatt i Småland. Kanske inte så lustigt att jag fick smak för just denna sporten tidigt då med så många framgångsrika lag (läs: Vetlanda, Dackarna, Lejonen och Västervik) runtom i regionen.

Tack vare mitt brinnande intresse för just speedway, så kan jag förarna utan och innan numera så jag behöver egentligen inte kolla upp så mycket stats de dagarna när det är matcher/tävlingar utan det sitter i ryggmärgen, och detta sparar således mycket tid för annat kul.

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 102468)
Det ABSOLUT viktigaste i inledningsposten är att du nämner att JAG var en riktigt bra speedwayförare. :lol: Skämtåsido, om du vill skriva någon kort beskrivning om oss två så kan du ju nämna att jag körde i elitserien under sju säsonger, med två SM-Guld som främsta meriter.

Förlåt, eddieh, var bara tvungen. Tyckte det passade fint. :popcorn:

Våra resultat för säsongen 2010 finner ni här nedan i våra respektive sheets.
eddieh & performance

Vi kommer upprätta ett sheet framöver för 2011 års säsong och där kommer även reglerna för våra spel denna säsong skrivas in så det väljer jag att inte skriva ut här.

Vi kommer att plocka ut gemensamma spel i mån av tid och då blir det främst under helgerna när det är GP-tävlingar. Lite svårare till seriematcherna, men helgmatcherna blir nog inga som helst bekymmer i det fallet.

Rekar från England, Sverige samt lagtävlingarna och GP-tävlingarna är det vi kommer inrikta oss på. Polen dissar vi fullständigt denna säsong.


Detta var väl i princip det vi kommer på i skrivande stund. Har ni frågor angående sporten, diskussioner som kan vara intressanta för alla parter eller senare under säsongen angående några spel så är det bara att posta i dagboken så ska vi svara så gott vi kan på det.

Utöver detta så hoppas vi att den kan hållas så clean som möjligt så att det inte frångår temat för dagboken.

Nu håller vi tummarna för en magisk säsong 2011, som jag skrev tidigare. Vi har fått förutsättningarna, nu krävs det bara lite magic från oss för att puttra igång spinneriet.

BOL! :popcorn:

Overkill 2011-02-21 23:12

Lite datum
  • Elite League - sista veckan i mars
  • Grand Prix - 30 april i Leszno
  • Elitserien - 3 maj

Soap 2011-02-21 23:14

Kul initiativ på en lite smalare sport! Vilka bookies är bra för just speedway? Bör nämna att jag är limiterad på Nordicbet, Bet365, Sportingbet, Eurobet, Stan James och Betsafe...

Overkill 2011-02-21 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av Soap (Inlägg 107548)
Kul initiativ på en lite smalare sport! Vilka bookies är bra för just speedway? Bör nämna att jag är limiterad på Nordicbet, Bet365, Sportingbet, Eurobet, Stan James och Betsafe...

*Betsafe
*Bet365
Betsson
Bwin
Boylesports
Expekt
Ladbrokes
*Nordicbet
Svenskaspel
Skybet
*Sportingbet
Unibet

Är väl främst dessa bookies vi kommer använda oss utav, finns ett par till som jag inte har i huvudet sådär rakt på.

* De du är limmad på, men finns ju ett par ytterligare. Dock kan det ju bli lite tråkigt när vi kommer med H2H-picks och specialpicks som endast erbjuds på någon av dessa bookies.

eddieh 2011-02-22 04:52

Citat:

Förlåt, eddieh, var bara tvungen. Tyckte det passade fint. :popcorn:
Tack för den,"kompis":skamsen:
Så här såg det ut när vi rekade förra säsongen,det är perfa i rött.


Som sagt om det är några frågor,så besvarar vi dom gärna.:hattenav:

Piturek 2011-02-22 07:25

This will be nice!

19 april är upptaktsträffen i Stockholm inför kommande säsong. Kommer bli spännande att följa er!

Pacman 2011-02-22 07:30

Missade mycket av er förra året så får hålla ögenen öppna nu :) Kör så det ryker pöjkar!

Arch 2011-02-22 08:44

Ser att perfa horade till sig massa sharp$ med att öppna tråden, så jag har ryggat Eddie istället.

Iamthelegion 2011-02-22 08:50

fasiken, när jag såg de där två nicksen var ju jag helt säker på att detta skulle bli en NBA-tråd, även om jag hade mina misstankar när det stod "sladdar"... :)

kakan 2011-02-22 10:10

Den här ser jag fram emot att följa. :)

Lemasive 2011-02-22 10:13

Nej, nu jävlar. Kommer ni här och ska reka moppe i lera, sur jag blir.

Minst 105% ROI, annars är det jag som kör isracing med er till fots!

Moffegrev 2011-02-22 10:29

Varifrån kommer intresset och kunskapen om speedway? Har ni själva kört?

dNa 2011-02-22 10:33

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 107607)
Varifrån kommer intresset och kunskapen om speedway? Har ni själva kört?

Gör om gör rätt :cheers:

rovfisken666 2011-02-22 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av dNa (Inlägg 107609)
Gör om gör rätt :cheers:

Kom igen nu, det är ju för mycket begärt att folk ska läsa det som skrivs också innan man ställer frågor! :popcorn:

eddieh 2011-02-22 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 107607)
Varifrån kommer intresset och kunskapen om speedway? Har ni själva kört?

Perfa har bara varit "staketkusk",tro mej det kryllar av sådana i de småländska skogarna.:popcorn:

Lite presentation av mig då,jag är snart 34 år gammal,och speedway har sedan barnsben varit en stor del av mitt liv.Jag började köra 80 cc,eller knattespeedway som det också kallas,vid åtta års ålder.Knattespeedway kör man fram till 17 år,då tar man klivet upp till stor cykel,som är på 500 cc.

Jag gjorde debut i elitserien redan första säsongen på stor cykel,och kallades av flera experter för en av svensk speedways mest lovande förare.Jag tog dock aldrig det där sista klivet från att bara vara stor talang,till att också leva på min sport,fullt ut.

Min stora akilleshäl som förare var mina dåliga starter,jag fick hela tiden jobba mig upp i fältet för att plocka mina poäng.Kul för publiken att se,men detta medförde också stora risker för mig som förare.Så när jag gjorde min första riktigt allvarliga olycka 1996,fick jag mig också min första riktiga tankeställare, att det faktiskt kunde hända olyckor,även för mig.Jag ledde ett heat under en tävling i Malmö,när jag plötsligt fick ett lyft på min cykel och slog runt,föraren som låg närmast bakom mig hann inte väja utan körde rakt över mig.Jag hade våldsamma smärtor i ryggen,och det stack både i armar och ben.När jag då låg där på banan var jag helt övertygad om att jag hade blivit förlamad.Det var nog de mest skrämmande minuterna i mitt liv,innan känseln kom tillbaka.Jag hade haft sådan jävla tur att jag "bara" slapp undan en med spricka i svanskotan.

Då fick jag mig en riktig tankeställare,innan dess hade allting gått spikrakt och respektlöst mot toppen,nu hade jag faktiskt undkommit med blotta förskräckelsen,från att hamna i rullstol resten av mitt liv.Precis som många andra speedwayförare,vars karriärer hade slutat så.

När jag sen gjorde min andra riktigt alllvarliga olycka år 2000,lovade jag min flickvän att sluta tävla i elitserien,och bara köra för skojs skull i de lägre divisionerna.Jag lovade också att sluta köra helt den dagen vi skaffade barn.Jag tänkte att mina barn inte ska behöva ha en pappa som sitter i rullstol,det var min stora fasa.Så precis som många andra förare så slutade jag köra helt när mitt första barn kom.Det var 2003,och jag har sedan dess bara varit ute och luftat cykeln en handfull gånger.

Mina största meriter som förare är att jag har två Lag-SM Guld,och flera andra SM medaljer inom 80 cc och 500 cc.Jag körde i det svenska juniorlandslaget under tre säsonger,där jag också var kapten.Mina största skalper,alltså de bästa förarna som jag har slagit är;Tony Rickardsson,Jason Crump,Nicki Pedersen och Rune Holta.

Mina kunskaper om sporten är således stor,och jag får nu lite "thrill" av att följa och spela på sporten.Jag vet vilka banor och förutsättningar som passar olika förare,och att ha själv kört underlättar när det kommer till att reka,tycker jag.


Det ska bli väldigt kul när säsongen drar igång.Både jag och Perfa tyckte att det blev för mycket med två personer som skulle reka i två olika dagböcker på en så smal sport.Därför slog vi ihop oss till en gemensam dagbok.Vi utbytte mycket tankar redan under förra säsongen,så det kommer funka fint det här.

Om ni har några frågor om sporten eller spelet på speedway,så är det bara att fråga på.

See Ya:hattenav:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved