Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Från Allsvenskan till Division 4 - Thore10 nöter svensk fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/7203-fran-allsvenskan-till-division-4-thore10-noeter-svensk-fotboll/)

Overkill 2011-04-17 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av Thore10 (Inlägg 118575)
Det stämmer. Fick pengarna tillbaka jag med :)

Då ska du väl ändå rätta spelet som push i ditt sheet och inte förlust? :) :cheers:

Thore10 2011-04-17 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 118580)
Då ska du väl ändå rätta spelet som push i ditt sheet och inte förlust? :) :cheers:

Funderade ett tag på hur jag skulle göra, och kom egentligen inte fram till något bra. För detta spreadsheet är offentligt och jag rekade ht/ft som innebar förlust. Att det sedan var pengarna tillbaka vid 0-0 hade jag ingen aning om för än efter spelet då man fick ett meddelande från Bet365. Jag valde att rätta som fel, för att slippa eventuellt tjafs om att jag gjorde fel och försöker fuska med spreadsheetet osv :) Vad tycker ni andra vore den bästa lösningen?

Overkill 2011-04-17 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av Thore10 (Inlägg 118581)
Funderade ett tag på hur jag skulle göra, och kom egentligen inte fram till något bra. För detta spreadsheet är offentligt och jag rekade ht/ft som innebar förlust. Att det sedan var pengarna tillbaka vid 0-0 hade jag ingen aning om för än efter spelet då man fick ett meddelande från Bet365. Jag valde att rätta som fel, för att slippa eventuellt tjafs om att jag gjorde fel och försöker fuska med spreadsheetet osv :) Vad tycker ni andra vore den bästa lösningen?

Du har ju trots allt fortfarande bokfört att spelet är lagt hos Bet365, det kan man se om man håller över spelet. Således tycker jag absolut att du ska rätta som push, du fick ju faktiskt tillbaka insatsen för spelet iochmed att det blev just 0-0 tack vare deras "regler".

Tror inte att någon skulle ifrågasätta dig eller anse att du gjort fel, bokfört är bokfört. Dessutom som Bet365-lir. :)

KP 2011-04-17 13:26

Håller med perfa. Du bokför för din egen skull och ingen annans. Nu stämmer inte ditt saldo alls.

KP 2011-04-17 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av Thore10 (Inlägg 118576)

Ogiltigt spel-ID: 355927

3-1 :cheers:

Thore10 2011-04-17 17:51

4-1 Elfsborg i hörnor efter 65 min, och spelet satt :)

Overkill 2011-04-17 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av Thore10 (Inlägg 118593)
4-1 Elfsborg i hörnor efter 65 min, och spelet satt :)

Lite humoristiskt att du får sharp$ av en corner för detta spel. :lol:

Snyggt spelat, Thore!

Corner 2011-04-17 23:39

:) Tänkte inte på det. Ville bara tacka för spelet.

Thore10 2011-04-18 20:09

3-1 i hörnor ÖSK :cheers: nu ska dem se till att vinna med 2 också!

RobinD 2011-04-18 21:11

ÖSK gick inte idag. Ledning 2 gånger ffs! Aja HIF gav fesken på truten iaf!

Thore10 2011-04-19 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 118704)
ÖSK gick inte idag. Ledning 2 gånger ffs! Aja HIF gav fesken på truten iaf!

Ja riktigt dåligt av ÖSK. Gefle behövde bara träffa mål så blev det mål igår, 3 skott på mål och 3 mål.

Thore10 2011-04-19 17:01

Ogiltigt spel-ID: 358126

KP 2011-04-19 17:18

Thore, vart finner du hörnstats på svensk fotboll?

Thore10 2011-04-19 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 118812)
Thore, vart finner du hörnstats på svensk fotboll?

Hade en sida förra säsongen men den verkar inte finnas kvar. Hittills i år har jag bara kollat statistiken på flashscore. Iom att serien precis börjat så slinker det, måste hitta någon ny sida till fortsättningen :)

Rille 2011-04-20 12:21

Karlstad slog syrianska som hade en bra första halvlek och spelade tydligen ut karlstad, för att i andra halvlek tappa all fokus. Av det jag fick höra imponerade inte karlstad direkt trotts vinsten.

Nordvärmland ska möta karlstad nu i helgen , vad tror du om den matchen thore, dom spöa ju köping och det verkar inte direkt som att folk har någon bra koll på dem, enligt en jobbarkommpis består i stortsätt hela laget av juggar och polacker som jobbar i norge och bor vid sverige-gränsen =). 2.60 hemma mot karlstad, kan va något.

1.70 på köping mot sköllersta har jag spelat på. Tror på x mellan ifk-örebro - syrianska. matchen kommer spelas på riktigt taskigt underlag vilket inte gynnar syrianerna, som allt jämt kommer ha skadeproblem.

Thore10 2011-04-20 13:28

Kommer reka Köping riise. Inväntar bara unibet och betsafe :)

KP 2011-04-20 15:10

Hur lyder motiveringen på Köping?

Thore10 2011-04-20 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 118948)
Hur lyder motiveringen på Köping?

Kommer om ett tag.

Thore10 2011-04-20 21:40

2011-04-21 Sköllersta - Köping FF (Division 3 Västra Svealand)

https://www.sharps.se/forums/includes...03328298-1.jpg
Datum: 2011-04-21
Tid: 4
Sport: Fotboll
Land: Sverige
Liga: Division 3 Västra Svealand
Match: Sköllersta - Köping FF
Period: ft

Spel: Köping FF -0.5
Insats: 4.00
Odds: 1.700
Bolag: Nordicbet

Motivering:
Köping förlorade premiären mycket överraskande hemma mot Nordvärmland med 1-3. Man spelade ut sina motståndare i den första halvleken men fick inte in bollen, sen 2 minuter innan halvtidsvilan gör Nordvärmland 0-1 på sin första målchans och 2 minuter in i andra gör man 0-2 på straff efter en hands i eget straffområde på en köpingsspelare. Och efter det orkade inte Köping resa sig riktigt, man åstadkom en kvittering och hade ett ribbskott vid ställningen 1-2. Men i den andra halvleken hade även Nordvärmland mycket chanser och gjorde också 1-3 på stopptid. Inte en inledning Köping hade hoppats på, och gissa om laget är revanchsuget till den här matchen. Många spelare i laget har längtat efter den här matchen ända sen slutsignalen i premiären och är laget är heltaggat för revanch. Noterbart är målvakten Mehdi Khalil inte stog i premiären pga pappersstrul och andramålvakten var skadad så målvakten från förra året som inte har rört en boll sen i oktober vaktade kassen.

Till den här matchen saknar man duktige mittfältaren Micke Gustafsson som är avstängd efter ett rött kort senast. Men man får tillbaka förstamålvakten Mehdi Khalil samt en startande anfallare/ytter som var sjuk senast.

Sköllersta är av många tippade att åka ur serien och kommer att få kämpa hårt för att hänga kvar. Man förlorade sin på pappret mycket tuffa premiär borta mot Karlsund med 5-0.

Många personer jag har snackat med säger att dom är helt säkra på att Sköllersta åker ur i år, återstår att se hur det blir med det men att laget får det tufft är mycket troligt.

Tror Köping tar revanch här, då man är otroligt taggade och har ett mycket bättre lag än vad Sköllersta har. Tror inte vi hade fått över 1.50 här om inte Köping torskat premiären

Kan vara värt att invänta Unibet och Betsafes odds då dem kan släppa något högre. Lirar dock nu då jag är upptagen hela dagen imorn.

Thore10 2011-04-20 23:15

Citat:

Ursprungligen postat av Rille (Inlägg 118930)
Nordvärmland ska möta karlstad nu i helgen , vad tror du om den matchen thore, dom spöa ju köping och det verkar inte direkt som att folk har någon bra koll på dem, enligt en jobbarkommpis består i stortsätt hela laget av juggar och polacker som jobbar i norge och bor vid sverige-gränsen =). 2.60 hemma mot karlstad, kan va något.

Missade deras match mot Köping. Men har hört att dem hade marginaler med sig, ett fysiskt och krigande lag som är svåra att möta nu när gräsplanerna inte håller någon vidare klass. Vet för lite om Karlstad i nuläget för att kunna spekulera om spelvärde.
Det stämmer dock att mer än halva laget är polacker eller andra östeuropeiska folkslag.

DenDära 2011-04-21 20:24

Vad slutade/står det i matchen? :)

Overkill 2011-04-21 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av DenDära (Inlägg 119115)
Vad slutade/står det i matchen? :)

http://svenskfotboll.se/ovriga-serie...t&fmid=1599380

Spoiler:
0-0 FT :no:

Thore10 2011-04-21 20:42

0-0. Sjuk match. Ca 15-0 till Köping i målchanser och då överdriver jag inte. Sköllersta började ta lång tid på sig vid insparkar osv efter en kvart och spelade på 0-0. Gör Köping 1-0 hyfsat tidigt så rinner en sådan här match iväg. Aja spelet tyckte jag var bra sett till matchbilden och det var synd marginalerna var emot. Bättre lycka nästa gång!

Thore10 2011-04-21 22:27

Att Sköllersta har Rekatochklart.se som tröjsponsor gör mig ännu mer äcklad än lagets sätt att spela fotboll btw :gun_bandana:

Thore10 2011-04-22 19:03

Ogiltigt spel-ID: 361378

Ogiltigt spel-ID: 361380

Ogiltigt spel-ID: 361384

Thore10 2011-04-24 10:47

Ogiltigt spel-ID: 363080

Jim_Beam 2011-04-24 13:16

Är nyfiken på ditt spel på Elfsborg - MFF över. Vill du förklara?

Thore10 2011-04-24 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av Jim_Beam (Inlägg 119401)
Är nyfiken på ditt spel på Elfsborg - MFF över. Vill du förklara?

Sorry, jag har inte varit hemma idag så har inte kunnat svara tidigare och nu är det försent.

3 mål av Elfsborg, var av 2 var i 85+ och överspelet gick hem. Lite flyt, men det ska man ha ibland :)

Thore10 2011-04-24 20:54

2011-04-25 Karlstad BK - Syrianska Kerburan (Division 1 Norra)

https://www.sharps.se/forums/includes...03670372-0.jpg
Datum: 2011-04-25
Tid: 16:00
Sport: Fotboll
Land: Sverige
Liga: Division 1 Norra
Match: Karlstad BK - Syrianska Kerburan
Period: ft

Spel: Karlstad BK -0.5
Insats: 3.00
Odds: 3.090
Bolag: 10bet

Motivering:
Karlstad BK är i år nykomlingar i division 1 norra och man har startat säsongen på bästa möjliga sett. Man spöade något turligt Dalkurd borta i premiären med 1-0 och efter det så besegrade man superettanlaget Västerås SK i svenska cupen. Imorgon tar man emot Syrianska Kerburan hemma på Tingvalla IP.

Enligt mina uppgifter har Karlstad en ganska tunn trupp, man har en startelva som håller ganska hög klass och sen några på bänken men sen är det inte mycket mer. Så när laget är skadefritt och fritt från avstängningar så har man ett vasst lag. Man spelar en ganska fysisk fotboll och är väldigt duktiga på fasta situationer.

Syrianska gjorde en mycket bra säsong förra året och slutade på en 3:e plats efter Sirius och VSK. Man är ett spelande lag som gillar att hålla bollen efter backen. Hemma på Swedbank Parks konstgräs är man oerhört starka, vilket förra årets siffror stärker, av 14 vinster så var hela 10 st hemma på Swedbank.

Till den här säsongen har man ett nytt tränarpar och har även haft en stor omsättning på spelare under vintern. Även om man vann premiären så kan det nog ta några matcher innan allt sitter som det ska. Till den här matchen är Yakup Budurs och Semir Ajanic medverkan tveksam då båda utgick med skador senast.

Matchen spelas på naturgräs och planen ska enligt uppgift inte vara allt för vass, hur som helst blir det mycket svårt att rulla boll och det kommer inte att gynna Syrianska. Planen passar Karlstads fysiska fotboll mycket bättre. Vet inte om Syrianska har spelat en enda match på naturgräs i år, inte är det många isf. Man trivs iaf mycket bättre på konstgräs. Det finns stor risk för att Syrianska faller in i Karlstads spel i en sådan här match och då får man det mycket svårt.

Hemmapremiär för första gången i division 1, så det är en stor dag för Karlstad Bollklubb och motivation ska inte saknas i hemmalaget.

Tycker 3.09 på ettan är på tok för högt under dessa förutsättningar.

Thore10 2011-04-24 22:41

Ogiltigt spel-ID: 363950

Sleipner slutade förra året på en fjärdeplats i serien. Man vann imponerande årets premiär borta mot FC Trollhättan med 2-0. Av dem som var med i premiären saknas Jonnie Kjellberg medan man får tillbaka Erik Janson.

Oddevold är nykomlingar i ettan. Man förlorade premiären hemma mot Varberg, även dom nykomlingar med hela 3-0. Man fick då sin målvakt utvisad så andramålvakten kommer att vakta kassen mot Sleipner.

Oddevold har fått många av sina träningsmatcher inställda och det låter på vissa håll som att laget inte är i tillräcklig matchform för tillfället för att klara av tempot i seriespelet.

Tror Sleipner tar hem det här hemma på Parken.

Thore10 2011-04-25 10:55

Ogiltigt spel-ID: 364281

Premiäromgång i division 4 västmanland och jag tycker mig ha hittat ett riktigt värdeodds.

Munktorp är nykomlingar för i år och har inför den här säsongen värvat Martin Sjölund och Kristoffer Rådås från division 3 laget Köping FF. Sjölund har vunnit skytteligan i 3an och gjort det mycket bra i division 2 och Rådås var kapten i KFF under många år och har även han spelat i division 2, båda lirade från start i 2an förra året. Sen har man en mycket rutinerad mittback i Anders Juhlin som även han har division 2 och 3 spel med KFF på meritlistan.

Det finns mycket kvalité i laget, även om det skiljer en hel del mellan dom sämsta och dom bästa spelarna. Laget har gått ganska bra på försäsongen och slagit många division 4 lag.

Fagersta är ett riktigt krigarlag som brukar vara ganska svårslagna hemma på Onsjövallen. Man har inte många fotbollsspelare utan där ska man kriga ner motståndarna och vinna matcherna.

Man har några ursinniga engelsmän som bidrar mycket till deras spelstil, även om det var mycket sparka, spring redan innan deras intåg med.

Fagersta ska vara motiverade favoriter, helt klart. Men 4.25 på Munktorp är alldeles för högt. Med klassen som Sjölund håller på topp och på vissa av deras andra spelare så kan dom vinna mot alla lag. Allt över 3.20 är spelbart imo.

Hedo 2011-04-25 11:12

Ett riktigt nötspel så att säga.

Vad tror du om Tillberga - Kolsva? Och har du nån info om några KFF-spelare lånas in? Ettan till 2.15 känns bra utan vidare info. Visserligen lirar Tillberga en tung VLT-cupmatch mot Skiljebo idag och kan vara slitna på onsdag, men med truppen de just nu har tillgänglig ska de slå Kolsva.

Thore10 2011-04-25 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av Hedo (Inlägg 119505)
Ett riktigt nötspel så att säga.

Vad tror du om Tillberga - Kolsva? Och har du nån info om några KFF-spelare lånas in? Ettan till 2.15 känns bra utan vidare info. Visserligen lirar Tillberga en tung VLT-cupmatch mot Skiljebo idag och kan vara slitna på onsdag, men med truppen de just nu har tillgänglig ska de slå Kolsva.

Hey B ;) Hade hoppats på högre odds på Tillberga eftersom Nordicbet verkade överskatta Kolsva en del sett till vinnaroddsen. Angående vilka KFFspelare som lånas in så vet jag det först imorgon kväll.

patrik_g 2011-04-25 11:31

Bra rek på Karlstad :)

Tog den med till 2.95 BS idag.

forgetful 2011-04-25 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av Thore10 (Inlägg 119506)
Hey B ;) Hade hoppats på högre odds på Tillberga eftersom Nordicbet verkade överskatta Kolsva en del sett till vinnaroddsen. Angående vilka KFFspelare som lånas in så vet jag det först imorgon kväll.

Det är precis den här heta infon om Kolsva som jag väntat på :)

Hakar på div 1-spelen idag. Bra rekat.

Och visst var Örebro först till tre hörnor ett guldspel förra året men det verkar som de ändrat inställning lite och inte går ut lika hårt i början. Ifjor kunde man lita på att det spelet var hemma inom en halvtimma men så har det inte varit hittills i år.

Thore10 2011-04-25 11:44

Ogiltigt spel-ID: 364416

Har blivit mycket skrivande nu dom senaste timmarna, så jag orkar inte skriva så mycket här men tror på en fartfylld och målrik match på plastmattan i Borlänge. Svenskaspel brukar ha bra koll på svensk sport och dom har 1.60 på över 2.5. 1.60 kanske är lite väl lågt men jag tycker 2.03 ligger några punkter för högt.

Thore10 2011-04-25 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av forgetful (Inlägg 119514)
Det är precis den här heta infon om Kolsva som jag väntat på :)

Hakar på div 1-spelen idag. Bra rekat.

Och visst var Örebro först till tre hörnor ett guldspel förra året men det verkar som de ändrat inställning lite och inte går ut lika hårt i början. Ifjor kunde man lita på att det spelet var hemma inom en halvtimma men så har det inte varit hittills i år.

En liten anledning till det med hörnorna för ÖSK är att man i 3 av 4 matcher spelat med Rama och Lushtaku på kanterna istället för förra årets Astvald och Porokara. Dem två förstnämnda går mycket mer inåt i banan och skapar lägen för skott och instick(även om dom självklart också går på utsidan ibland, men inte i samma utsträckning) medan de två sistnämnda hellre rycker förbi på kanten för att gå på inlägg. Jag hoppas Astvald startar idag istället för Lushtaku då Rama och Lushtaku är lika i spelstilen. Med Mackan på andra kanten så blir det mer svårläst och varierat i anfallspelet.

Hedo 2011-04-25 12:37

Apropå Fagersta så har de sköna avstängningar. Två av de tre engelsmännen (varav målvakten/tränaren fick ett hyfsat straff för att ha skallat en domare) plus Zoltek som klassas som en nyckelspelare saknas i premiären.

Rejäla avbräck, det här.

Liam McCarthy Fagersta Södra IK 2011-04-29 2011-05-06
Emil Zoltek Fagersta Södra IK 2011-04-29 2011-05-06
Robert Carroll Fagersta Södra IK 2011-04-12 2011-06-30

Thore10 2011-04-25 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av Hedo (Inlägg 119522)
Apropå Fagersta så har de sköna avstängningar. Två av de tre engelsmännen (varav målvakten/tränaren fick ett hyfsat straff för att ha skallat en domare) plus Zoltek som klassas som en nyckelspelare saknas i premiären.

Rejäla avbräck, det här.

Liam McCarthy Fagersta Södra IK 2011-04-29 2011-05-06
Emil Zoltek Fagersta Södra IK 2011-04-29 2011-05-06
Robert Carroll Fagersta Södra IK 2011-04-12 2011-06-30

Snyggt! Stärker spelet ännu mer! Dock sänkt till 2.55 nu. Carroll är det inte han som är spelande tränare? Hur blir det då? Kommer han få vara med på tränarbänken men inte spela eller får han vara på läktaren under hela våren?

Hedo 2011-04-25 12:52

Japp, det är han. Har för mig att man får vara med på tränarbänken men är långt ifrån säker. Men är han inte med där kommer han garanterat gasta högst från läktaren i vilket fall. :)