Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Från Allsvenskan till Division 4 - Thore10 nöter svensk fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/7203-fran-allsvenskan-till-division-4-thore10-noeter-svensk-fotboll/)

pawweshark 2011-04-25 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av Thore10 (Inlägg 119387)

Ogiltigt spel-ID: 363080

:claps::claps::moneybag:

forgetful 2011-04-25 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av pawweshark (Inlägg 119541)
:claps::claps::moneybag:

Ja, se där. Nu ser det ut som förra året. Synd att man inte spelade. Men snyggt ändå.
:cheers:

erek 2011-04-25 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av Thore10 (Inlägg 119523)
...Kommer han få vara med på tränarbänken men inte spela eller får han vara på läktaren under hela våren?

En nyhet för i år är att en avstängd spelare inte får vara på bänken som ledare/sjukvårdare, ja han får inte stå på laguppställningen helt enkelt.
Läktaren får han sitta på, men han får ju inte ha någon kontakt med laget.

smak 2011-04-25 17:51

:hattenav: för Karlstad och ö-spelet Brage- Värnamo :clap::clap::clap::clap::clap:

:cheers:

patrik_g 2011-04-25 17:53

Stort tack för fina reken på Karlstad :cheers: Fint odds och 2-0 vinst :)

Overkill 2011-04-25 17:58

Stabilt, Thore10! :cheers:

Stampe 2011-04-25 18:33

Matchen uppskjuten 45 min då Oddevolds spelarbuss fastnade i trafiken, låter fint för spelet!

Lawio 2011-04-25 18:44

Tack Thore :)

AndreasH 2011-04-25 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av Thore10 (Inlägg 119428)
Sorry, jag har inte varit hemma idag så har inte kunnat svara tidigare och nu är det försent.

3 mål av Elfsborg, var av 2 var i 85+ och överspelet gick hem. Lite flyt, men det ska man ha ibland :)

Jotack. Satt med underspelet och log en lång stund.... Men sen :sad44:

Thore10 2011-04-25 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av erek (Inlägg 119549)
En nyhet för i år är att en avstängd spelare inte får vara på bänken som ledare/sjukvårdare, ja han får inte stå på laguppställningen helt enkelt.
Läktaren får han sitta på, men han får ju inte ha någon kontakt med laget.

Då antar jag att han som spelande tränare får sitta på läktaren hela våren då :)

Blev en fin dag idag :popcorn:

Syrianska-AIK avbröts så underspelet voidades.

ÖSK fick dom 3 första hörnorna i matchen så hörnspelet satt klockrent men tappade sin ledning så det blev halv torsk på det liret.

I Borlänge blev det 4 mål och överspelet satt fint redan efter 36 minuter.

Syrianska fick det tufft i Karlstad och KBK lyckades vinna med 2-0 och det blev en fin dogiewin.

Dagen avslutades med att Sleipner besegrade Oddevold med 1-0.

Thore10 2011-04-25 22:00

Ogiltigt spel-ID: 365241

Hallsta har tre spelare avstängda i premiären:

Daniel Grbic Hallstahammars SK FK 2011-04-15 2011-05-15
Tony Torstenson Hallstahammars SK FK 2011-04-19 2011-04-29
Victor Bergström Hallstahammars SK FK 2011-04-15 2011-04-29

Var av den förstnämnda är lagets bästa spelare, och ligger bakom mycket offensivt. Man tappade inför den här säsongen sina 2 ordinarie anfallare från förra året till IK Franke och Arboga Södra i div 3 och har inte förstärkt något nämnvärt. Tycker Hallsta känns tunnt i år och särskilt till den här matchen med 3 avstängningar.

IK Oden är nykomlingar och kommer att få kämpa för att klara nytt kontrakt. Man har en av seriens bästa spelare i Karwan Saed Foad på topp som gjorde sinnessjukt mycket mål i div 5 förra året. Man lyckades i helgen besegra ett mycket omotiverat Köping i länscupen så viss kvalité finns ändå.

1.50 på Hallsta i en premiär så här är riktigt dåligt och jag ser rätt fint värde i 2.10 på X2.

snooze 2011-04-25 22:03

tack för bra spel:)

DamageINC 2011-04-25 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av Thore10 (Inlägg 119597)

Ogiltigt spel-ID: 365241

Genom att lägga 57.8% av insatsen på 2 till 3.65, och 42.2% på X till 5.00 så kan man pressa ur den extra lilla droppen ur nordicbets odds och få 2.11. Något för alla fellow oddshunters ;)

Thore10 2011-04-26 13:27

Har ett nytt lir i spreadsheetet. Kommer motivering när jag kommmer hem från jobbet.

DenDära 2011-04-26 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Thore10 (Inlägg 119636)
Har ett nytt lir i spreadsheetet. Kommer motivering när jag kommmer hem från jobbet.

Skulle du kunna länka det Spreadsheet du använder... Jag kollar uppenbarligen på fel. :)

Overkill 2011-04-26 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av DenDära (Inlägg 119637)
Skulle du kunna länka det Spreadsheet du använder... Jag kollar uppenbarligen på fel. :)

Trycker du på Thore10's namn till vänster vid varje inlägg som han gjort, så får du upp en rullmeny där du kan välja spreadsheets.

För att göra det enkelt för dig denna gången så länkar jag direkt dit. :cheers:

https://www.sharps.se/forums/members/...mymodification

DamageINC 2011-04-26 13:47

Så vitt jag kan se har Nordicbet redan ryckt spelet. Eller hittar nån det?

KP 2011-04-26 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 119639)
Så vitt jag kan se har Nordicbet redan ryckt spelet. Eller hittar nån det?

Nej den har försvunnit. Hann dock spela, men det är inte mycket man får in nuförtiden.

KP 2011-04-26 13:56

Uppe igen, till 1.30 :)

eddieh 2011-04-26 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 119641)
Uppe igen, till 1.30 :)

"Tack" KP.:p

Btw,fick för mig att googla Thore10 och fick upp 4 miljoner träffar på ordet "stabil".Två miljoner fler träffar än vad Doktor Alban inbringar på samma ord...

Stort tack för dina fina lir,och rekar.:hattenav:

Thore10 2011-04-26 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av DenDära (Inlägg 119637)

Finns i första inlägget annars :) ska byta så jag får det under visningsbilden sen.

Thore10 2011-04-26 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 119646)
"Tack" KP.:p

Btw,fick för mig att googla Thore10 och fick upp 4 miljoner träffar på ordet "stabil".Två miljoner fler träffar än vad Doktor Alban inbringar på samma ord...

Stort tack för dina fina lir,och rekar.:hattenav:

Haha, np man :)

Thore10 2011-04-26 16:57

Ogiltigt spel-ID: 365636

Vet inte om det är värt att skriva något nu när oddset är nere i 1.30. Men Juve har gått riktigt starkt på försäsongen och tagit många imponerande segrar. Man har bland annat slagit det förmodade topplaget i div 3 Örebro Syrianska.

Nu den senaste veckan har man gjort klart med 3 riktigt bra nyförvärv för div 4. Kanadensaren Shondell Bosby som är mittfältare. Han har spelat i CPSL, Canadian Professional Soccer League och har även blivit mästare med Toronto Azzurri.

Kyle Hall är kanadensisk U23-landslagsman och är född 1986. Han spelade för lansdslaget vid 2008-års kvalificering till Olympiska spelen, där han gjorde det avgörande målet mot Mexico och satte den avgörande straffen mot Guatemala.

Sen gör Joakim Johansson comeback i Juve efter en tids spel i IK Franke i div 3.

Utöver det har man flertalet andra utländska spelare. Bland annat Dalibor Ivkovic på topp som vann skytteligan förra året.

Juves dilemma brukar vara att man är grymma på våren och tar i stort sett full poäng men sen tappar man mycket spelare till hösten och rasar i tabellen.

Mycket tyder på att BK 30 blir ett bottenlag i år, man har inte allt för stark trupp även om vissa spelare håller bra i 4an. Tex nyförvärvet Arto Ojutkangas från Franke blir nyttig.

Tror Juve tar detta i premiären.

Lawio 2011-04-26 17:28

Sanslöst att den droppa till 1.30 -.-

Men spelade Munktorps BK till 2.00, den har också droppat mycket i odds..

Wagner 2011-04-26 18:24

Juventus som ett svenskt div-4 gäng kan givetvis bara sluta på ett sätt. Det begriper till och med jag. :)

Men kan man verkligen döpa sitt lag till vad som helst? Uppenbarligen så kan man ju det, fast man trodde ju liknande namn var varumärkesskyddade.

Hedo 2011-04-26 18:29

Hinner jag före dig med Kolsva-infon nu? ;) Ingen lånas in från Köping FF till morgondagens premiär. Tillberga har iofs droppat till 1.70 så det är tveksamt om det finns nåt spelvärde där.

Vad tror du om Sala-KBK förresten?

Sala är ju ruskigt hemmastarka och står i 2.80. Funderar på att lägga ettan men har för dålig koll på Sala. Kungsör saknar iaf Yanick Landu, Thomas Ling, Daniel Källberg och John Hallin som alla hade varit ordinarie i vanliga fall.

Startelvan lär bli: Carlsson - N.Abidi Michael Andersson J.Karlsson - P.Karlsson Johansson - Jeng Idling Kodia - Bergdahl.

Thore10 2011-04-26 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av Lawio (Inlägg 119662)
Sanslöst att den droppa till 1.30 -.-

Men spelade Munktorps BK till 2.00, den har också droppat mycket i odds..

Ett dåligt spel imo. Mer värde i Fagersta just nu tycker jag =)

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 119671)
Juventus som ett svenskt div-4 gäng kan givetvis bara sluta på ett sätt. Det begriper till och med jag. :)

Men kan man verkligen döpa sitt lag till vad som helst? Uppenbarligen så kan man ju det, fast man trodde ju liknande namn var varumärkesskyddade.

Jag vet inte riktigt hur det är när man väljer namn på lagen. Tycker det är rätt larvigt att ta namn från storlag men det är min åsikt. Kan för övrigt berätta att dem spelar i likadana matchtröjor som italienska Juventus ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Hedo (Inlägg 119673)
Hinner jag före dig med Kolsva-infon nu? ;) Ingen lånas in från Köping FF till morgondagens premiär. Tillberga har iofs droppat till 1.70 så det är tveksamt om det finns nåt spelvärde där.

Vad tror du om Sala-KBK förresten?

Sala är ju ruskigt hemmastarka och står i 2.80. Funderar på att lägga ettan men har för dålig koll på Sala. Kungsör saknar iaf Yanick Landu, Thomas Ling, Daniel Källberg och John Hallin som alla hade varit ordinarie i vanliga fall.

Startelvan lär bli: Carlsson - N.Abidi Michael Andersson J.Karlsson - P.Karlsson Johansson - Jeng Idling Kodia - Bergdahl.

Det stämmer, inget kff-lån. För övrigt tyckte jag inte att det var något värde i 2.15 på Tillberga och nu är det definitivt inte det. Men man vet aldrig vart man har Kolsva, kan både bli 5-0 och 1-3.

Gällande Sala-Kungsör så har Kungsör droppat från 2.20 till 1.80. Har faktiskt ingen aning om varför. Har sett båda lagen i år och KBK imponerade mycket mer än unga Sala. Salas odds lockar lite med tanke på att det är 4 startspelare som saknas i KBK, var av Ling och Hallin nog är dom 2 bästa. Men jag avstår nog spel på den matchen.

Thore10 2011-04-27 21:29

BK 30 - Juventus 2-1 Torsk.

Thore10 2011-04-28 21:11

Hallstahammar SK- IK Oden 1-4 :cheers:

smak 2011-04-28 21:18

Härliga tider T10 :thumbup:

Tack! :cheers:

Thore10 2011-04-29 13:52

Ogiltigt spel-ID: 368675

Arboga är nykomlingar i 3an i år och många tror att man får det tufft att hänga kvar. Laget har inte förstärkt med några nämnvärda spelare inför den här säsongen. På försäsongen har man i vissa matcher läckt något otroligt bakåt och släppt in 5+ mål. Så defensivt finns en del att jobba på i Södra.

Man lyckades nästan vinna premiären borta mot Dala Järna, men hemmalaget kvitterade i matchminut 90.

Viktige mittfältaren Stjernfeldt saknas hela våren, den unge offensiva spelaren Grabus är också skadad. Avbytaren i premiären Emil Viborg drog på sig ett rött kort i sitt inhopp och är avstängd. Sen är kanske lagets skickligaste offensiva spelare Rijad Babovic tveksam till spel då han sträckte sig senast och har inte tränat ordentligt på hela veckan, även centertanken Andreas Karlsson är tveksam till spel pga sjukdom.

Örebro Syrianska tippas bli topplag och inledde med förlust borta mot Karlstad för att sedan slå IFK Örebro i derbyt med 4-1.

Man har många skickliga spelare och i medgång är man riktigt bra.

Iom att Arboga har haft vissa problem bakåt så känns det som att ett offensivt lag som Syrianska bör kunna utnyttja det. I och med att Arboga även har flera offensiva spelare tveksamma så blir nog inte offensiven riktigt lika vass som den brukar vara heller.

Tror Syrianska har bra chans till 3 pinnar här.

Lawio 2011-04-29 14:25

Jag ska matchen på Ekbacken och kan säga att Rijad Babovic kommer att spela. Snackade med honom nyss och sa att han är lite skadad men kommer att spela.

Thore10 2011-04-29 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av Lawio (Inlägg 120306)
Jag ska matchen på Ekbacken och kan säga att Rijad Babovic kommer att spela. Snackade med honom nyss och sa att han är lite skadad men kommer att spela.

Då får vi en liten matchrapport av dig här sen då Lawio :)

Rille 2011-04-29 15:29

Pratade med Syrianskas tränare idag (jobbar med honom) och han sa att det var all in på vinst idag och att dom var taggade efter vinsten mot ifk. Matchen mot karlstad hade dom 3 av sina bästa offensiva spelare borta, idag skulle det inte vara några skador.
Jag frågade han om förra säsongens trend av att torska på bortaplan och han sa mest att han hade det som största prio att vända den trenden. Han kändes mycket mer självsäker idag än inför karlstadmatchen.

smak 2011-04-29 21:24

Arboga Södra IF - Örebro Syrianska IF 0 - 2 :claps::claps::claps::moneybag:

Lawio 2011-04-29 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Thore10 (Inlägg 120307)
Då får vi en liten matchrapport av dig här sen då Lawio :)

Nils Carlsson gjorde ett bra jobb idag som målvakt, många svettiga räddningar och kan inte klandras för första målet som kom på en hörna. Dåligt försvar spel. 0-2 målet gjorde han bort sig lite, sprang för tidigt fram men annars var han bra.

Tycker att Arbogas defensiv var bra i första halvlek men i andra halvlek började man spela slarvigt.

Syrianskas nummer 16 var grym idag, också nummer 4.

Spelade 1X på den matchen, var lite surt att de släppte in första målet i den 78e! :(

Thore10 2011-04-29 23:15

Ogiltigt spel-ID: 369468

ÖSK U har inlett serien med 2 raka förluster. Inför den här matchen är laget "ruskigt laddat" som tränaren uttrycker sig på hemsidan. Efter den dåliga starten är man nu i behov av en seger. Hemma på Behrn Arena är man liksom A-laget mycket svårslaget. Man spelar en snabb fotboll med fint passningspel och det går mycket fort på plastgräset.

Jonsered har inlett serien bra med en vinst och en oavgjord. Man har några frågetecken pga skada och sjukdom, men annars är det full trupp.

ÖSK har följande trupp till matchen:

Simon Enqvist
Claus Pedersen
Daniel Björnquist
Andreas Ståhl
Viktor Lindkvist
Gustav Källberg
Miralem Malic
Kalle Holmberg
David Rohlén
Kevin Larsson
Muamer Sepic
Haris Karahmet
Simon Karlsson
Simon Leonidsson
Adam Botvidsson
Axel By
Fedja Jelecak
Pontus Jacobsson

Har svårt att se ÖSK torska. 2.65 på raka ettan är bra men väljer att spela dnb till 1.96 istället.

Zegol 2011-04-30 00:40

Citat:

Ursprungligen postat av Thore10 (Inlägg 120475)

Ogiltigt spel-ID: 369468

Säkert ett utmärkt spel, men lagen hör hemma i Division 2 Norra Götaland.

Lawio 2011-04-30 00:45

Miralem Malic är riktigt taggad till denna match när jag pratade med honom. Han spelade för Arboga Södra förra säsongen.

Edit: Btw, det är Norra Götaland D2 inte Södra Svealand :)

Thore10 2011-04-30 11:27

Ogiltigt spel-ID: 369963