![]() |
Andreas B & MrHansson plöjer i blekingefyran
Tjenare Sharps!
Jag & MrHansson tänkte att istället för att köra en varsin dagbok så slår vi oss ihop inför denna mycket intressanta fotbolls säsong i blekingefyran. Vi kommer försöka motivera våra spel så mycket som möjligt (tiden kan bli knapp eftersom vi båda går i gymnasiet fortfarande). Vi båda kommer se minst 2 matcher i veckan tillsammans och prata med mycket folk i lagen då vi har kontakter i dom flesta lagen, t.ex 3 klasskompisar i Högadals IS. Det kommer bli ca 3 picks per omgång och vi kommer lira med skalan 1-5units. Spelen kommer inte enbart att placeras som singlar utan det kan även bli några dubblar och t.o.m några tripplar. Alla spel kommer att placeras på Nordicbet och här har ni spreadsheetet: https://www.sharps.se/spreadsheet/7050 Best of luck! :cheers: |
Lycka till, vänner! :hattenav:
|
Bonna boll trevligt
BOL på eder.... :moneybag: |
Game on :)
Lycka till! |
Kan sägas att premiären är nu på fredag, återkommer med spel senare ikväll eller imorgon.
|
Kommer följas! GL
|
Kommer att följas här med ;)
|
2011-10-01 Asarums IF/FK - (Blekingefyran)
https://www.sharps.se/forums/includes...02728008-3.jpg
Datum: 2011-10-01 Tid: 13:00 Sport: Fotboll Land: Sverige Liga: Blekingefyran Match: Asarums IF/FK - Period: ft Spel: Asarums IF/FK To Win Insats: 5.00 Odds: 2.500 Bolag: Motivering: Vi börjar med ett vinnarspel av "Lilla Allsvenskan". Asarums IF/FK laget med stolpe ut, man har nu kommit 2:a i två raka säsonger och man är oerhört revansch sugna från förra året och man har nu en bredare trupp, man har värvat in unga och lovande spelare från Mjällby AIF:s U-21, som innan spelat i Asarum och kan laget bra, inga större förluster för laget heller, man har kvar sin rutinerade back klippa i Markus Jeppson som spelat div.3 fotboll i Örebro och man har den pålitlige målskytten Jimmy "89" Svensson, och farliga yttrar som utmanar sin gubbe. På försäsongen har man sett väldigt vassa ut och spöat bra motstånd, senast i lördags slog man förra årets 3:a i Skånes div.4 med 5-2, den enda motståndaren som Asarum har om titeln är Ronneby BK, men vi håller Asarum som de bättre laget sett över en säsong och detta ska dom bara ta, detta är Asarums säsong! Vi finner spelet spelbart ner till 1.90-2.00. Lycka till ni som ryggar! |
Ser här nu att AndreasB har dragit igång en fin start på dagboken också!
Kan börja med att presentera mig lite kort... Spelar fotboll just nu i Asarums IF/FKs Pojkallsvenska lag och har tidigare spelat i Högadals IS ungdomslag, har flera vänner runt om som spelar i lagen och har alltid följt blekingefyran, kommer att se merparten av Asarums hemmamatch och även tre-fyra lag till, så många som jag hinner. BOL:cheers: :moneybag: |
spännande, kommer följas :)
|
Härligt smågrabbar.....Lyckat till!
|
Jag va tränare i Högadals IS P12-13 i mitten av 90 talet.
Bodde i Asarum i 10 år nästan,väldigt Off topic men fick massa minnen när jag läste Hanssons presentation!! Ursäkta för att jag tog upp plats här grabbar kommer följa er med intresse!! Lycka till!! Andreas vart hitta du säsongs spelet på Asarum? vilken Bookie?? |
Citat:
Andreas och Hansson, fyll gärna i spelbolag när ni lägger reken |
Jag lyckades inte hitta det på Nordicbet därför jag frågade, men jag ska kolla igen..
|
Citat:
Alla spel kommer självklart att läggas på Nordicbet, sök och du skall finna robbson11 :smoke: |
2011-04-15 Parlay - (Parlay)
https://www.sharps.se/forums/includes...ts/fotboll.jpg
Datum: 2011-04-15 Tid: 18:30 Sport: Parlay Land: Parlay Liga: Parlay Match: Parlay - Period: ft Spel: Parlay 2 Insats: 2.00 Odds: 2.330 Bolag: Nordicbet Motivering: Jämshögs IF (-0.5) -Högadals IS Här kommer första spelet som blir på Jämshögs IF, Högadals IS har enorma problem och man får knappt ihop lag, man rasade igenom total förra året och förlorade sista matchen med 9-0 (!!) laget ser om möjligt ännu sämre ut i år med orutinerade spelar som både startar och sitter på bänken, målvakten är en kompis som endast tränat två gånger på ett halvår och gör sin första senior fotbollsmatch någonsin. Man har sett ostabila ut på försäsongen med förluster mot division 6 lag och man var väldigt nära att förlora mot Asarums pojkallsvenska lag men man lyckades vinna med 4-3 trots att Asarums spelade dåligt. Jämshög ser som vanligt rätt bra ut på hemmaplan och man har fått behålla nästn hela truppen och man har i träningsmatcher förlorat mot Bromölla i div.3 med 3-0 och slagit stor satsande Hällaryd som har värvat mer än Real med 2-1, Spelas även som singel i maxbet! Hörvikens IF-Asarums IF/FK (-0.5) Asarums IF har vi som slutsegrare och man har sett oerhört starka ut på försäsongen, många hungriga spelare som kommer underifrån leden och stor kamp om platserna i startelvan så de gäller att visa att man verkligen vill och de tror jag man gör direkt i premiären, man får en bra start direkt på bortplan, alla spelare är tillgängliga i truppen. Hörviken är tippade att komma trea i årets upplaga av blekingefyran, men det känns som en överskattning, man är bra hemma, men det ska inte vara tillräckligt för att kunna rubba Asarums IF. 2 units spelas på denna dubbel! :moneybag: :moneybag: |
Citat:
Nej hörrni säsongs spelet på att asarum vinner ligan finns INTE på Nordicbet. Kan du fråga Andreas vart han lagt det?? För det finns inga säsongsspel alls för blekinge fyran på Nordicbet! :hattenav: |
Citat:
Jodå, de finns där, vi la de tillsammans, de finns där inne, men kan be honom kolla de igen! :thumbup: |
Citat:
https://www.nordicbet.com/swe/select..._mode=advanced |
Citat:
|
Tack boys jag har hittat det,va lite snett på det från början bara....!
|
Citat:
|
2011-04-15 Svängsta IF - FC Giffarna (Blekingefyran)
https://www.sharps.se/forums/includes...02878280-0.jpg
Datum: 2011-04-15 Tid: 18:30 Sport: Fotboll Land: Sverige Liga: Blekingefyran Match: Svängsta IF - FC Giffarna Period: ft Spel: Svängsta IF +0.5 Insats: 3.00 Odds: 1.860 Bolag: Nordicbet Motivering: 2 timmar till spelstopp! Svangsta är nykomlingar, men man är bättre än vad nykomlings stämpeln visar, man har värvat från Sölvesborgs div.2 lag och man har även värvat en meriterad division 4 spelare från Asarum, man är giftiga framåt, de gäller bara att man kan knipa till bakåt så ska man kunna plocka poäng i hemma premiären, till och med 3 stycken. Giffarna som är Sölvesborgs GIFs farmalag som ligger i division 2, har endast unga spelare och man har inga division två spelare med i truppen med tanke på att det är första matchen och inga avstängningar, lagets bästa målskytt förra året är uppflyttad till division 2 och lär inte komma tillbaka, men tappade mycket på slutet förra året och det kan har varit för just det, idag åker man till Marieborg för att spela premiär och det blir en tuff match på konstgräset kan vi lova! Svängsta spelas också -0.5 med 2 units! Se i spreadsheetet. BOL! |
Halvtidsresultat:
Svängsta - Giffarna 5-1 Hörviken - Asarum 1-1 Jämshög - Högadal 0-0, Högadal 1 utvisad & missad straff av Jämshög. |
Kunde inte börjat bättre, 4/4 till snittoddset 2.21! :moneybag:
Svängsta fullkomligt krossade Giffarna med 8-1! Asarum vann borta mot Hörviken med 2-1 Jämshög vann hemma mot Högadal med 1-0 Hoppas starten håller i sig och stort grattis till alla som hakade på från dag 1 :cheers: |
Karlshamn slog även Ronneby med 3-2 vilket är oerhört positivt för långtidsspelet på Asarum som seriesegrare!
|
Snygg, start grabbar...! Mycket snyggt! Tyvärr ingen rygg från mig men det lär jag inte göra om - kör hårt...:drunk:
/Badass |
Snygg start ! Får bli någon rygg i framtiden helt klart.
Är själv från Blekinge :) Men från Karlskrona eller rättar sagt Lyckeby. :D |
Din Spreadsheet kommer att följas med stort intresse! :) Tackar!
|
NB har nyss släppt oddsen och det finns en del intressanta matcher att kolla på, vi kommer släppa våra spel här imorgon, håll utkik ni som är intresserade!
|
Högadals IS - IFK Karlshamn Högadal som är seriens klart sämsta lag spelar nu sitt första derby för säsongen mot ett av seriens mest underskattade lag, Karlshamn. Jag var på plats på Högadals premiär borta mot Jämshög (1-0 Jämshög) och det var ingen höjdare. Man fick 1 av sin bästa spelare utvisad efter bara 15 minuter och efter det hade dom inte alls mycket. Man spelar med 2-3 95:or och 2-3 94:or i laget + en målvakt (93:a) som gjorde sin första senior match sist. Karlshamn kommer från en oerhört stark insats då man besegrade favoriten Ronneby hemma med 3-2. Enligt rapporter var det en rättvis seger och vi tycker Nordicbet och tidningar har underskattat Karlshamn detta året, man låg trots allt i division 3 förra året och har inte tappat så mycket i kvalité som det sägs! Asarums IF/FK - Hasslö GoIF Asarum kommer från en bra insats i premiären då man besegrade hemmastarka Hörviken med 2-1. Som vi har sagt innan så tycker vi Asarum har det bästa laget i blekingefyran och hemma kommer man inte tappa mycket poäng, speciellt inte mot lag som Hasslö som kommer harva i mitten av tabellen hela säsongen. Enda avbräcket i Asarum är backen Markus Jeppsson som drog på sig en utvisning sist, men det ska inte vara några problem då Ilir Ahmeti kommer ta den platsen och vi anser att han är minst lika bra. Hasslö startade säsongen med att besegra Atlas hemma med 5-0. Siffrorna blev lite väl stora p.g.a att Atlas drog på sig ett rött kort i 40:e minuten. Hasslö kommer ta majoriteten av sina poäng hemma och är inget bra bortalag. Vi anser att Hasslö inte kommer ha den blekaste chans att ta poäng borta mot Asarum, 5-1? Lycka till ni som ryggar! |
2011-04-21 Högadals IS - IFK Karlshamn (Blekingefyran)
https://www.sharps.se/forums/includes...03305503-4.jpg
Datum: 2011-04-21 Tid: 18:45 Sport: Fotboll Land: Sverige Liga: Blekingefyran Match: Högadals IS - IFK Karlshamn Period: ft Spel: IFK Karlshamn -0.5 Insats: 5.00 Odds: 1.450 Bolag: Nordicbet Motivering: Högadal som är seriens klart sämsta lag spelar nu sitt första derby för säsongen mot ett av seriens mest underskattade lag, Karlshamn. Jag var på plats på Högadals premiär borta mot Jämshög (1-0 Jämshög) och det var ingen höjdare. Man fick 1 av sin bästa spelare utvisad efter bara 15 minuter och efter det hade dom inte alls mycket. Man spelar med 2-3 95:or och 2-3 94:or i laget + en målvakt (93:a) som gjorde sin första senior match sist. Karlshamn kommer från en oerhört stark insats då man besegrade favoriten Ronneby hemma med 3-2. Enligt rapporter var det en rättvis seger och vi tycker Nordicbet och tidningar har underskattat Karlshamn detta året, man låg trots allt i division 3 förra året och har inte tappat så mycket i kvalité som det sägs! Vi kör maxlir på Karlshamn då vi anser att oddset borde ligga runt 1.30 och detta vinner dom med 2-3 bollar. Lycka till ni som ryggar! |
Spelet på Karlshamn försvann i samma stund jag skulle bekräfta mitt spel..
|
Citat:
|
Karlshamn finns nu till 1.35 @ Nordicbet!
|
Jag hann iaf spela dubbeln :) Fick dock inte in mer än 1500 på den.
|
Inte konstigt att det försvann efter att ni var klara. :cry:
|
Hann få in 300 innan KP dödade oddset iaf:)
|
2-0 till Karlshamn i halvtid.
Karlshamn dominerar totalt och har bud på mer, Högadal har inte haft ett skott på mål. |
Karlshamn vann med 3-0, aldrig hotat!
|