Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Zimzelen swischar runt tennis (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/7765-zimzelen-swischar-runt-tennis/)

raglan 2011-05-24 23:00

Jaha, just när mitt konto krånglar och jag inte kan skriva in mina spel i Spreadsheetet vinner jag på allt jag spelar efter det. Boken hade äntligen fått ett plusresultat. Hoppas att någon hakade på Johanna och Jovanovski i alla fall.

Kul att se Clijsters igen men hon gjorde allt för många errors i matchen. hcp spelet satt precis. Hon kommer säkert bli bättre och bättre i turneringen. Hon har Sharapova i sin kvart vilket jag är lite nervös över.

/Zimzelen

DamageINC 2011-05-24 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av raglan (Inlägg 124426)
Jaha, just när mitt konto krånglar och jag inte kan skriva in mina spel i Spreadsheetet vinner jag på allt jag spelar efter det. Boken hade äntligen fått ett plusresultat. Hoppas att någon hakade på Johanna och Jovanovski i alla fall.

Kul att se Clijsters igen men hon gjorde allt för många errors i matchen. hcp spelet satt precis. Hon kommer säkert bli bättre och bättre i turneringen. Hon har Sharapova i sin kvart vilket jag är lite nervös över.

/Zimzelen

Jag fick med mig Jovanovski iaf. Den satt ju utan några som helst problem så tack för den :yes: Hoppas ditt konto hittar tillbaka till Sharps bara nu när formen är på g.

raglan 2011-05-25 10:07

Jag börjar med dessa spel. Hinner inte med motivering.

2011-05-25 11:00W French R2J. Goerges vs L. Safarova 2 FT 2 2.750

2011-05-25 11:00PARLAY: 2 spel parlay 3 2.090
2011-05-25 11:00W French R2G. Dulko vs T. Pironkova10.000
2011-05-25 16:00M French R2P. Petzschner vs S. Darcis10.000

2011-05-25 11:00W French R2J. Goerges vs L. Safarova 2 FT 2 2.750

/Zimzelen

raglan 2011-05-25 10:26

blev lite fel där uppe. kommer fler här...

2011-05-25 13:00PARLAY: 2 spel parlay 2 1.800
2011-05-25 14:00W French R2P. Hercog vs S. Peng20.000
2011-05-25 13:00W French R2S. Kuznetsova vs I-C. Begu10.000

2011-05-25 11:00M French R2P. Riba vs J. Tipsarevic 1 FT 3 2.750

2011-05-25 11:00W French R2V. Lepchenko vs B. Mattek-Sands ÖVER Ö 21.5 FT 2 1.900

2011-05-25 11:00W French R2S. Stosur vs S. Halep UNDER U 18.5 FT 2 1.800

bftrader 2011-05-25 10:31

Lycka till!
Själv kommer jag att trada Riba - Tipsarevic.
Tror på en jämn 5-setare.

bftrader 2011-05-25 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av bftrader (Inlägg 124453)

Tror på en jämn 5-setare.

:cheers:

raglan 2011-05-25 12:45

Tur att jag inte följde med på den! Jag layade Goerges och grönade ut När Safarova låg på 1.65.

:KO:

bftrader 2011-05-25 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av raglan (Inlägg 124471)
Tur att jag inte följde med på den! Jag layade Goerges och grönade ut När Safarova låg på 1.65.

Jag bokade 1.14 efter första set och tog förlusten i slutet av andra, 1.07. Så inte så farligt.

raglan 2011-05-25 23:15

2011-05-26 11:00W French R2E. Baltacha vs V. King 1 FT 3 2.100

King är bara favoriten här för att hon slog ut Cibulkova. Nu läser jag Cibulkova var sjuk inför Franska och att hon kände sig yr och matt från 2a setet vid 3-3. Jag tyckte väl att jag inte kände igen min Dominika! Cibulkova hade över 50 unforced errors.
King har en hög serve % men hon har även en av de svagaste servarna i styrka med sina 154km/h som bäst. Baltacha slog överraskande ut Sloane Stephens som jag trodde mycket på. Sloanes andraserve var hårdare än Kings förstaservar och då tog Baltacha ändå 58% av de poängen.
King kan göra riktigt bra matcher men hon har i år haft motivationsproblem enligt hennes twitter. Baltacha har 6-2 på grus i år som hon har slutfört (en w/o lämnad). Nu möter King en Baltacha som hade 17 UE i sin match till skillnad mot Kings förra motståndare Cibulkova som hade över 50 och som dessutom var yr och matt. Det tog henne ändå 3 set.
Njä, Baltacha för mig

2011-05-26 11:00W French R2A. Dulgheru vs S. Cirstea 2 FT 2 2.750

Sticker ut med Cirstea som har värmt upp inför Franska med att vinna en ITF turnering för att sedan dra sig ur Prag pga av skada. Slog övertygande ut gamla räven Schnyder i sin första match som trots allt fortfarande tuffar på rätt bra. Dulgherus form är en ren gåta fortfarande. För er som såg henne bli totalt utspelad av Zvonareva senast vet vad jag menar. Min systerson hade gjort det bättre. Gick en bit in på andra set innan hon vann sin första poäng i egen serve. Herregud. Hon leter fortfarande efter en glimt av en form. I Paris har hon varit ok. Inte så många errors och en hygglig serve. Cirstea har en klart bättre form och hon har dessutom 2-0 i h2h mot Dulgheru. Båda i två raka set på grus. 2.75 på bet365 är taget. Finns säker bättre på andra siter.

raglan 2011-05-26 10:02

2011-05-26 11:00W French R2K. Clijsters vs A. Rus +6.5 FT 4 1.900

Clijsters är långt ifrån 100% och hon vill inte riskera sitt deltagande i Franska Öppna genom att gå fullt ut mot sämre motstånd såvida hon inte behöver det. Hon har problem med ena foten som inte riktigt är 100%. Clijsters gjorde många misstag mot ett mycket sämre motstånd än vad Rus är som kan ta set mot de flesta spelarna. Jag hoppas att Clijsters fortsätter ta det lugnt och sparar sig till de stora matcherna. Då kan nog denna linan sitta precis.

Piturek 2011-05-26 13:05

Förbannat fint spelat idag. Cirstea och Rus gjorde sitt med råge!
Jobbar vi in Baltacha också!

Zeppan 2011-05-26 13:34

medhåll! hade halva cirstea bettet på +2,5 men d behövde hon inte ens!

rus gjorde d så bra att hon slog ut clijsters! :O

dillehal 2011-05-26 14:22

Baltacha tar stabilt första med 6-4. Andra står nu 0-5..? Som man sagt så många gånger förr, bara i damtennis.

Piturek 2011-05-26 14:30

Nja, Murray-Mayer för nån vecka sen.. 16 61 61..men jag förstår vad du menar..

DamageINC 2011-05-26 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av dillehal (Inlägg 124625)
Baltacha tar stabilt första med 6-4. Andra står nu 0-5..? Som man sagt så många gånger förr, bara i damtennis.

Lite surt med då hon hade 0-40 i andra setets första game men lyckades förlora det. Efter det stämde inget, hoppas tredje blir annorlunda.

vessl123 2011-05-26 14:49

Baltacha tappar 2 egna servar direkt i 3e set. :sad: Ridå.

dillehal 2011-05-26 14:53

Det är tjejer som spelar, allt kan ju faktiskt hända :)

raglan 2011-05-26 15:02

Undrar om det har hänt något med Baltacha. Hon kan väl inte kollapsa så här rejält mot King. 1-6 och nu 0-3, två breaks ner.

Det är nog King som har ett ordentligt momentum verkar det som.

Jag funderar på att spela 2 hcp spel till. Först Hradecka mot Petkovic som har 2-0 i h2h. Hradecka har svårt mot toppspelare men Petkovic kan hon tydligen slå. Båda två är i form, överspel och Hradecka +4,5 kan gå.

Sen drar jag till med en chansning på Heather Watson mot Kanepi hcp +5,5. Kanepi har bra potential men det var ett tag sen hon spelade på topp. +5,5 kan kaaanske gå.

Small stakes

Piturek 2011-05-26 15:09

Funderar själv på U19,5 i Kanepi..

raglan 2011-05-26 15:43

Makarova 2-0 Jag livade det på 2 ggr. sjunker stadigt nu. Jag tror att Johanna får bekänna färg här

raglan 2011-05-26 16:58

Går med 3 units på Sharapova under 18,5 LIVE. Hon kommer alltid igång sakta.

Makarova satt live! Så nära så nära med Hradecka. En så jämn match. Starkt av Petkovic att hålla serven rakt igenom. Hon blir bara bättre och bättre genom turneringen, henne får man passa sig för.

edit: Stora problem för Sharapova med serven i blåsten. Underspelet blir svettigt :/

Piturek 2011-05-26 17:36

Eller så står sig underspelet och Sharapova ryker i två raka..?

zimzelen 2011-05-27 10:16

Så, då var mitt konto tillbaka igen. Tack Mars! Något databas strul tydlgen.

Det blev en hel del spel idag

Ogiltigt spel-ID: 401154

Ogiltigt spel-ID: 401162

Tsonga spelade riktigt bra mot Andreev till min besvikelse. Det blev inget plus på tradandet där för mig. Tsonga höjer sig ordentligt av hemmapubliken och han ser verkligen till att mana på dem också mellan bollarna. Det blir nog en jämn tillställning men publiken bär honom vidare här tror jag. Fogninis resultat ser bra ut men den senaste matchen tycker jag att Robert var helt enkelt usel, därav siffrorna. Det blir en mycket tuffare match här men jag tror att efter spanjorens 5 setare senast lär han vara rätt sliten och då gör nog Fognini slut på honom med lite större siffror i sista setet. -3,5 låter överkomligt.

Ogiltigt spel-ID: 401147

Tuff match det här. Båda spelar bra och jag skulle vilja tro att Schiavone tar det här till slut om hon kan hålla sina errors nere. Jag tror att det säkraste kortet i den här matchen är ett överspel.

Ogiltigt spel-ID: 401137

Ogiltigt spel-ID: 401163

Det här är lite dumt dubbelspelat av mig att lägga till ett överspel här. Båda spelen går så gott som hand i hand nästan. Eller? Jag är fortfarande trött efter en tuff natt.
Hur som helst. Hantuchova är en av de spelare som har acklimatiserat sig bäst på Franska tycker jag. Bra träffar på slagen och förvånandsvärt få vinnare emot sig. Jag tycker hon har en tendens att släppa bollar allt för lätt i vanliga fall. Endast 8 vinnare mot sig mot tuffa Errani säger mig något annat. Möjligt att Errani bara bollade med Daniela i den matchen. Såg inte matchen tyvärr, tror inte den sändes heller men statsen verkar lovande.
Detta är ett väldigt riskfyllt spel om man utgår från föregående möten. 3-0 till Woz i raka set och som bäst hade Hantuchova +6 och det var i år i Miami när Hantuchova pressade tillbaka Wozniacki till 6-7 efter att ha förlorat första med 1-6. Jag såg den matchen och Hantuchova gjorde ett riktigt bra andra set. Nu var det under perioden då Wozniacki var oslagbar. Nu darrar Woz ordentligt på sistone och nu när hon är i turneringen som hon har tränat så hårt för verkar hennes psyke spela henne ett spratt lite då och då. Om hantuchova ska ha en chans mot Wozniacki någon gång så är det nu. Jag tror att Wozniacki snirklar sig ur denna matchen med men jag hoppas på en mycket jämnare match idag än föregående möten.

zimzelen 2011-05-27 10:30

Ogiltigt spel-ID: 401145

Det blir dessa två damer i raka set. Kuznetsova är så mycket bättre än vad många tror. hon vann Franska för bara två år sedan. Varit i final och semi vid ytterligare tillfällen. Hon kan det här. Hon vet hur man spelar upp sig i en Grand Slam. Blott 26 årig gammal räv med två Grand Slams bakom sig och ett par finaler. Marino, din lilla streak tar slut här. Efter dig gör hon slut på Wozniacki eller Hantuchova vem det nu blir. Hur kan man inte spela på någon som heter Svetlana?
Rodionova vart jag irriterad på för att hon vann mot en utfoulande Petrova som troligen lägger racket i garderoben snart. Enkel motståndare senast också. Nu vann hon visserligare mot Zvonareva i två raka här på Franska förra året. Zvonareva har en tendens att starta lite segt för att sedan vända allt. Det har hon gjort så många gånger i år och det oroar mig lite. Får hon en bra start kommer Rodionova köpa baguetter på läktaren istället.

Och förresten. Sharapova! Gah! Fick mig att trada ut insatsen på henne för 30 ggr när jag köpte henne för 25. Det ordnade upp sig till slut ändå och man ligger fortfarande på plus men betydligt mindre nu.

Piturek 2011-05-27 10:46

Trodde verkligen inte att Sharapova skulle ha psyket att vända vid 1-4 och serve för 1-5..
Att hon sen inte tappade ett game är imponerande. Kan hon gå hela vägen?
Jag hoppas det..

zimzelen 2011-05-27 12:25

Det blir att Peng bryter. Det är bara en tidsfråga

Zeppan 2011-05-27 12:37

Tur att man lira den på Bf

Hiechamatoa 2011-05-27 17:20

Hantuchova krossade Wozniacki :P

zimzelen 2011-05-27 17:57

Lägger till Pavlychenkova -4,5 LIVE. Första riktiga testet för henne men får hon inte problem med serven i blåsten borde hon ta detta.

zimzelen 2011-05-28 19:17

2011-05-29 S. Kuznetsova - D. Hantuchova (W French R16)

https://www.sharps.se/forums/includes...06598929-4.jpg
Datum: 2011-05-29
Tid: 11:00
Sport: Tennis
Land: Internationell
Liga: W French R16
Match: S. Kuznetsova - D. Hantuchova
Period: ft

Spel: S. Kuznetsova
Insats: 4.00
Odds: 1.860
Bolag: Betfair

Motivering:
Hantuchova har säkert överraskat en hel del människor med hennes skalp av Wozniacki. Det var inget som överraskade mig då Hantuchova spelar som en topp 10 spelare när hon väl får det att funka. Franska har varit just så, makalösa bollträffar har hon och allt tycks bara slicka linjen i enorm fart.

Varför spela Kuznetsova då om Hantuchova är så bra?

Jo, Hantuchova har en trend att kunna vinna matcher där hon dominerar poängen. Så fort hon möter en spelare som gör likadant mot henne som gillar att dominera poängen med hårda slag ut med kanterna så är hon faktiskt inte den rörligaste spelaren på touren precis. Hon har problem med att få över bollar där hon måste sträcka sig lite mer. Något som bevisas när hon möter just sådana spelare som slår riktigt hårt t.ex. Petkovic, Stosur, Schiavone, inga defensiva tjer där inte.

Wozniacki var en drömmotståndare för Hantuchova då Woz bygger sitt spel på att deffa och låta motståndaren foula ut sig. Det gick ju inte mot Daniela som var outstanding. Nu möter hon den gamla men inte så gamla (26år) Kuznetsova som vann Franska för bara 2 år sedan i stor stil. Har ytterligare en final i bagaget och en semi.
Kuznetsova har 7-4 i inbördes och de 6 senaste har de turats om att vinna. Senast Kuznetsova. Nu är Kuznetsova inte den som slår monsterslag över hela banan men är riktigt bra allround och vet hur man varierar spelet när man möter en spelare som försöker dominera poängen. Hon har inte tagit två Grand Slams och två finaler genom tur precis. Hur mycket jag än gillar Hantuchova så kan jag inte se henne vinna detta. Kuznetsova har spelat bra trots vissa förluster under våren och nu i Franska tycker jag att hon är en liten Federer som smyger fram med bättre och bättre tennis för varje match och gör väldigt få misstag.

Jag gillar verkligen Hantuchova men jag tror att hennes fina insats på Franska tar slut här.

BOL för alla våghalsiga.

pepphe 2011-05-29 21:23

Tack för denna!:moneybag:

zimzelen 2011-05-29 21:28

Yess! Äntligen verkar vinden ha vänt för mig. Schiavone gjorde sitt jobb likaså var Bartoli på gång innan matchen bröts.
Men allra skönaste vinsten för dagen är Kuznetsova i dubbel mening. Dels för sgern idag men mest för att jag spelade henne för 44gr att vinna Franska, i och med denna vinsten kan man boka henne för härliga 9 ggr

:moneybag:

zimzelen 2011-05-30 07:50

Ogiltigt spel-ID: 404004

2-1 i h2h för Azarenka. Nu börjar det närma sig the big showdown i Paris. Matcherna kommer inte vara lika lätta för Azarenka som tidigare. Nu börjar allvaret och spelare som har tagit sig ända hit lär inte ge upp i första taget. Makarova kan stundtals överraska. Varför inte idag?

Ogiltigt spel-ID: 404005

Kvitova i grym form som slog Na Li nyligen i Madrid med 6-1. 6-3 om jag minns rätt. Det blir nog inte lika övertygande men jag tror att hon snirklar sig ur denna till slut. Söderling visar uppåtgående form och han har inte spelat med full fart än. Det kommer han nog behöva idag.

zimzelen 2011-06-01 11:46

Slutspurt i Roland Garros med 3 högintressanta matcher i Nadal-Söderling. Na-Li - Azarenka och Sharapova-Petkovic.
Murray har till min förtjusning kämpat sig fram med stukad fot till ett gyllene läge att nå en semi. Jag gav aldrig upp hoppet om att han skulle vinna så jag la in ytterligare en slant när han låg på 90ggr på att vinna Rolad Garros. Jag har inte bestämt meig om jag ska gröna nu eller vänta...

Till de andra matcherna har vi 3 dogs där samtliga kan vinna. Men jag slår till med två av dem.
Na Li har sett riktigt bra ut mot slutet medan vi åter igen har fått se Azarenkas mentala svaghet i matchen mot Makarova. Förlorar hon 2 raka game är hon nära till tårar. När hon sedan vinner ett game är hon hur kaxig som helst och försöker psyka motståndaren. Jag gillar henne inte det minsta på det sättet. Suverän spelare men det är något i hennes huvud som inte klickar för mig.

Söderling får man tycka som man själv vill om men jag tycker att han har ett gyllene läge att slå Nadal idag. Så är det bara.

Sharapova- Petkovic är vidöppen, jag har Sharapova som segrare av turneringen sedan Rom och har tradat ut en tillräcklig vinst redan. Resten är bara bonus. Jag njuter av matchen istället.

Ogiltigt spel-ID: 405536

Ogiltigt spel-ID: 405480

zimzelen 2011-06-01 17:36

Gött med Na Li. Hon är riktigt vass nu. Det blir en riktigt bra semi mot Sharapova. Undrar om inte Li tar hem hela skiten i slutändan. Hon har verkligen förbättrats under sin nya coach.

Trisst för Söderling. Dels att det blåser en hel del. Hans servar är därmed katastrofala idag med tanke på hans uppkast. Men framför allt gör Nadal sin bästa match under turneringen. Han ser överjävlig ut stundtals. Stackars Robin.

Men det blir gröna siffror idag ändå ! :moneybag:

zimzelen 2011-06-03 17:35

Ogiltigt spel-ID: 407145

Jag hoppades faktiskt på att se Li-Bartoli i finalen. Då hade jag kunnat trada ut Li till ett lägre odds. Nu sitter hon på 1.90 på betfair men det blir en bra slant av det med.
Na Li har prickat formen helt perfekt. När det spelades kvartsfinaler tyckte jag redan då att Li var den bästa spelaren kvar. Det visade hon ju tydligt också med att köra över båda förhandsfavoriterna Azarenka och Sharapova. Schiavone har också höjt sig avsevärt i de två sista matcherna. Detta lär bli en riktigt jämn kamp utan tvekan. Men jag har en känsla av att Li tar sin första Grand Slam här. Det är hon värd.

Herrsidan är jag sugen på att spela Djokovic som segrare redan nu men jag tror att oddset kan höjas lite under matchen mot Federer. Jag avvaktar.

zimzelen 2011-06-05 11:06

Franska öppna ordnade upp sig till slut efter en minst sagt RÖD start. Tradingen på betfair var en kassako för mig medans detta projektet startade rött för att sedan börja peka uppåt sakta men säkert. Sista matchen idag sen så kör vi igång med en ny vecka!

Ogiltigt spel-ID: 408038

Det var tur att jag inte spelade Djokovic som vinnare. Federer visade varför han är the greatest och är det någon som skulle ta Djokovics svit så känns det rätt skönt att det var Federer och ingen annan. Jag lägger en slant på Federer idag med tanke på vad han har visat upp under Franska. Grusstatistiken mot Nadal är inte vacker men så bra som han har spelat under dessa 2 veckor så är det värt en slant till 3ggr pengarna.

Ogiltigt spel-ID: 408706

Testar juniormästarinnan från Franska Öppna '09 Mladenovic här som har 12 raka segrar på detta underlaget, en av de segrarna var just Mona Barthel i en final i Stuttgart. Barthel i en hyffsad form också men 2.50 känns lockande.

Ogiltigt spel-ID: 408704

Sedan fortsätter jag att envisas med Sloane Stephens. Gräsresultatet har sett ok ut i karriären, 8-3 hittills. Här möter hon hemmaspelaren Broady som inte har ett roligt facit på gräs.

zimzelen 2011-06-06 22:36

Franska veckan avslutades med 0-3, Jag var inte ens nära! Självklart börjar jag den nya veckan på bästa möjliga sätt (5-1) när jag inte postar det i dagboken.

Jag fortsätter veckan med två djärva spel. Det kommer fler spel under morgonen när linorna släpps. Jag tror att Del Potro lär mosa vilken lina som helst och jag kan nog tänka mig att ta honom som vinnare i Queens till och med.

Ogiltigt spel-ID: 410096

Min första trippel i dagboken kommer här. OBS! Det ska vara 2-0 på Del Potro

Ogiltigt spel-ID: 410101

Sandy 2011-06-07 01:59

Du tror inte det blir svårt med omställningen för McHale när hon igår vann en ITF på grus och nu skall spela på gräs för första gången i livet officiellt?

zimzelen 2011-06-07 04:51

Rodionova har dessutom varit rätt bra i Franska samt att hon har spelat en del gräs. Den enda noterbara vinsten tycker jag är dock mot Kuznetsova i andra omgången av Wimbledon förra året.
Visst McHale vann en ITF precis på grus. Men med det kommer hon hit med ett större själförtroende och hon spelade riktigt bra i Franska också men chokade ordentligt mot Errani när hon hade 5-2 i avgörande och egen serve. Nerver borde inte vara samma problem idag.

Premiär för McHale i seniorsammanhang på gräs. Årspremiär för Rodionova. McHale kunde fått en enklare motståndare i sin premiär men hon slog henne i höstas på HC och idag är hon en bättre spelare än då, dessutom kommer till matchen i en vinnande period utan att tappa ett set.

Som sagt, ett djärvt spel!