![]() |
Zimzelen swischar runt tennis
Insprirerad av bftraders dagbok tänkte jag lagom till Franska Öppna dra igång en egen dagbok om tennis där jag framför allt vill bli bättre på att spela satta odds.
Intresse för tennis har varit stort genom åren då jag är uppvuxen i den svenska stortiden inom tennis. Betting på tennis kom för något år sedan när jag började spela online. Jag tippade främst fotboll med tennisen lite som sidoprojekt där jag oftast ryggade duktiga cappers. Förra sommaren blev jag invigd in i betfairs värld av en gammal vän. Tog inte så lång tid innan jag insåg hur roligt det var att trada på tennis. Och duktig blev jag på det också. En blygsam 5-hundring tradades upp till flera tusenlappar inom någon månad och sen så var all annan betting så gott som bortblåst. Det blev tennistrading för hela slanten med en del tradingobjekt i fotbollen. Nu har jag även börjat spela på satta odds då jag alltid tyckt det är intressant att spela hcp spel och setspel i tennis. Jag dammade av mina bwin och bet365 konton för 2 månader sedan med målet att bli duktig på att kunna lägga några spel och sedan inte behöva tänka mer på det till skillnad från tradandet som ibland kan suga ur all mental kraft ur en. Jag är mest intresserad av WTA :innocent: men försöker bli bättre på ATP. Djokovics framfart har gjort ATP lite roligare i år. För att hitta mina spel använder jag mig framför allt av Tennisinsight (anv namn raglan för de som undrar) men även Oncourt som jag har labbat lite med inställningarna på. Nu tror jag mig hittat en som passar mig. Målet med dagboken: Bli bättre på att spela på satta odds. Dagboken ska sporra mig till att bli mer selektiv. Jag kommer att endast spela på bet365 och betfair. Det blir mest odds från bet365 då jag vill jobba upp kassan där. Betfair blir det om oddsen skiljer sig avsevärt. Bättre odds än mina kan ni alltså oftast hitta på andra sidor. Unitstorlek blir 1-5. Kan justeras upp något om jag provar 2-6 systemet. Läs infot om spelen i så fall om storleken verkar hög. a Jag kommer att försöka motivera mina spel så ofta jag kan. Jag har även testat olika system för tennisen. Tyvärr under min största downperiod (Madridveckan). Jag kanske testar det igen senare. Jag kommer även dela med mig mina tankar om vissa tradingobjekt på tennisen. Diskussioner om tennistrading uppmuntras. Det blev ett långt intro men så får det vara. Nu kör vi. Swisch! |
Du har ett roi på 117 efter 162 spel och då använder du bara 2 bookiesar. Imponerande måste jag säga:)
|
Lycka till!
Det är djävligt svårt att plussa på tennis i längden. Det är ett mirakel att jag fortfarande ligger på plus, har förlorat 19 av dem 25 senaste spelen :innocent: Men du verkar ha koll, även om jag tror du kommer plussa mer på tradingen. Det gör jag iaf! |
För er som undrar om varför jag har lirat Bojana Jovanovski.
Detta är ett till 90% fanbet. Det finns inget som talar för att hon ska slå Garrigues förutom att hon slog henne i Dubai i deras enda möte. Men det var på HC samt en Bojana i form. Garrigues är en suverän grusspelare och trivs mycket bra i Strasbourg. En turnering hon har vunnit '05,'07,'08. Tanken med detta spelet är som sagt fanbet , MEN skulle Bojana mot förmodan lyckas knäcka Garrigues som har varit väldigt hårt matchad under våren tycker jag så är det inte mycket som står i vägen för en final i Strasbourg nu när Ivanovic drog sig ur. Ivanovic var enda hotet på denna sidan av lottningen för en final. Jag tror att vinnaren här ser vi i finalen i Strasbourg. Nu har starttiden redan gått tror jag så jag riskerar nog inte göra bort mig med att ni hakar på det spelet :) om ni skulle lajva gör det mycket försiktigt. Tråkigt och märkvärdigt nog visas inte denna matchen. Man får nöja sig med livescore stats. |
Härligt att du kör igång en dagbok!
|
Citat:
Tittar jag på en match och ser ett tradingobjekt dyka upp ska jag försöka vara snabb att posta det här. Jag höll på och skrev på dagboken när jag tradade på Petrova och hann inte posta det här. Där var ett klassiskt lir att laya vinnaren av första setet t.ex. Fina :moneybag: for me |
Först vill jag bara säga GRATTIS SOFIA ARVIDSSON! Riktig skalp i att slå Jankovic idag.
Ogiltigt spel-ID: 389553 Lepchenko är ingen höjdare precis men den stora frågan är var Wozniacki befinner sig mentalt på sistone. Hon har tränat stenhårt med målet i sikte att vinna Franska Öppna. Året började i rasande fart och det är många som förutspådde med superlativer att Wozniacki var en klass för sig.Att hon har blivit aggressivare bl.a. i år. Men, tyvärr så har hon inte gjort bra ifrån sig när hon har mött just aggressiva spelare. Petkovic, Goerges och senast Sharapova gjorde livet surt för henne. Hon har helt enkelt sett lite uppgiven ut i de matcherna som om hon nästan har gått in i en liten vägg. Nu, en vecka innan hennes stora mål Franska Öppna kan man undra var hennes tankar är någonstans. Möjligt att hon tar denna turneringen som en genomkörare och bara sopar rent banan med Lepchenko. Eller så fortsätter Wozniacki krackelera. Det var ett tag sen man såg henne fullständigt krossa motståndet. För 2 år sedan blev det 6-3, 6-1 på just grus till Woz. Tar Lepchenko 5 game idag? Jag hoppas på det |
Kör hårt! Tennisdagböcker uppskattas
Lycka till! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Tennistrading är en ren guldgruva om man lyckas bemästra den vilket är rena pärsen mentalt. Man kan inte understryka det nog hur viktigt det är med disciplin i tennistrading.
En positiv sak som jag ser det med tennis i betting är ju att man precis som i NHL/MLB har matcher i princip dagligen att välja från till skillnad från fotbollsbettingen som är mer centrerad runt helger. Ett game till av Lepchenko så ska överspelet sitta... |
Citat:
|
Tack för överspelet! :cheers:
|
Swisch för att börja med en vinst i dagboken då!
Wozniacki har nog en hel del att fundera över efter den här matchen. Även om Franska lurar runt hörnet så spelar inte en världsetta så här om man vill vinna Roland Garros. Nix pix. Jag går nog in med en liten slant och layar Wozniacki till 1.04. Hon ser inte speciellt stabil ut. Matchen går på eurosport för övrigt |
Tror kommentatorerna satte huvudet på spiken - Wozniacki ser inte ut att gilla utmaningen, utan ser det antagligen mest som en transportsträcka.
(Sorry, ska inte kladda mer i dagboken) |
Kladda på så länge det rör spel jag själv spelar på. Fritt fram!
|
Ogiltigt spel-ID: 390005 Ogiltigt spel-ID: 390007 Två spel där jag är förvånad över oddsen. Här är det värde så det stänker om det. Jag spelade faktiskt emot Andujar mot Benneteau för att jag har tyckt att hans form har svajat lite men efter att jag såg matchen idag så verkar det inte vara något fel på honom. 2 matcher i Nice nu och 100% serve hold. Almagro då? Han såg inte alls inspirerad ut mot en Berloq som jag trodde att han skulle ta i två raka. ALmagro är ju något av en gruskung men han har faktiskt inte sett så vass ut under grusperioden i europa under våren. Andujar däremot är en spelare jag gillar och som faktiskt har en väldigt bra statistik mot landsmän. 91-44 mot Almagros 59-46. Andujar har 6-1 i senaste matcher mot landsmän. Tittar man sedan på Almagros turneringar innan Roland Garros så spelar han faktiskt aldrig förtureningar förutom World Team Cup då. Jag undrar hur motiverad han verkligen är i Nice. Min Oncourt säger mig också 51-49 för Almagro. 3,25 på Andujar är taget för en medelinsats. Sofia Arvidsson slog som bekant Jankovic igår. Jag spelar inte henne enbart på det resultatet utan för att hon säger själv (läser hennes blogg ibland i Hallandsposten) att hon spelar den bästa tennisen på länge. Madrid hade varit en ännu bättre upplevelse för henne om hon inte hade stött på Azarenka. I Bryssel visar hon fortsatt fin form bevisligen. Nu möter hon Shuai Peng som jag inte riktigt vet var hon står men resultaten imponerar inte på mig där segrarna mestadels varit mot halvskadade spelare (Mirza, Petrova) och spelare i en dvala (Kuznetsova, Rezai bl.a.). De har 1-1 i h2h Sofia vann i Zurich '08 och Peng vann '10 i fed Cup. Båda matcherna gick till 3 set. Helt klart en 50-50 match för mig här med och återigen är oddset på tok för bra att inte hugga på 3.50 Nu har jag inte ens kollat betfair men dessa tar jag på bet365. Jag kanske lägger till något mer spel på hcp när linorna släpps på bet365. Jag skulle tro att båda matcherna går mot överspel. edit: För att förklara Oncourt för er som inte vet vad det är. Det är alltså ett program som för statistik över alla tennisspelare. Det har ett inbyggt Prediction program som kalkylerar en utgång enligt dina egna inställningar du väljer. Man väljer själv vad som ska ha mest inverkan på kalkylen. t.ex. inbördes möten. form. hur bra man spelat i en turnering m.m. Den räknar sedan ut sannolikheten i matchen efter dina anställningar. Almagro har idag alltså 51% chans att vinna mot Andujar efter mina inställningar. |
Ogiltigt spel-ID: 390333 Tacksamt hcp på Sofia. Den här borde hon klara tycker jag. Ogiltigt spel-ID: 390346 Hemmaspelaren Prodon möter en up'n'comer i '92:an Velotti som faktiskt vann Franska Öppna för juniorer förra året. Värt en liten slant till det oddset. Ogiltigt spel-ID: 390353 Det finns en hel del spel idag med lockande odds då det är lite lotteri i vilken spelare som väljer att vila sig inför Franska Öppna. Dulgheru kan mycket väl ta en Zvonareva som har haft det motigt på sistone med många 3setare bakom sig. Wozniacki-Wickmayer vill jag nog inte röra. Wozniacki spelar inte bra just nu och Wickmayer spelar på hemmaplan. Jag ser inte Wozniacki som en spelare som gör bjudmatcher för att hon ska vila. Så hårt matchad har hon faktiskt inte varit tycker jag. Vill Woz vinna här så kommer hon ge allt för hennes egen skull. Hon måste verkligen komma igång med ett bättre spel. Men med tanke på hennes spel kan en Wickmayer mycket väl skrälla här. Men jag avstår Lägger även till Garrigues som segrare i Strasbourg. Hon stortrivs här och har redan 3 titlar i Strasbourg. Hon mosade min Bojana igår 6-0, 6-2 och efter att Ivanovic har dragit sig ur har hon ganska så enkelt motstånd hela vägen till finalen. Jag borde tagit henne till 6.50 innan matchen mot Bojana men där var mina förhoppningar andra. Nu får det bli 4.50 |
Synd där med Arvidsson. Hon hade 40-15 på Pengs serve vid 4-4 i andra set. Synd att hon inte kunde förvalta någon av breakbollarna.
|
Dulgheru går det ju inge vidare för iallalfall.. :/
|
Nä, idag var ingen bra dag idag men det var kanske väntat med tanken på högoddsarna.
Vad gör Dulgheru på banan egentligen? Inte en enda poäng vunnen som mottagare 12 av 56 poäng vunna totalt. Riktigt pinsam. Almagro såg riktigt bra ut idag till skillnad från igår. Ingen rolig tennisdag. Det blir back idag. Nya tag i morgon. |
Gårdagen vill jag gömma fort. 1-6 och lite sisådär 10 units back. Jag vill ju vara mer selektiv i och med dagboken och det var jag verkligen inte igår. Det blev en hel del högoddsare jag spelade på men jag hoppades på att åtminstone en av dem skulle gå in.
Nu är det bara att skaka av sig gårdagen och sikta in sig på dagens spel Ogiltigt spel-ID: 391526 Oddset på Prodon öppnades på 2.45 på Pinnen. Nu är han nere i 1.98 och ännu lägre på andra siter. 1.85 på bwin. Jag vet inte varför han har sjunkit så mycket i odds. De anser väl att det är en 50-50 nu. Det kanske inte finns så mycket värde i det här spelet till 1.90 men värt en slant om det är något bolagen ser som inte jag vet om. Jag sätter 2 units vilket kanske är modigt. Ogiltigt spel-ID: 391525 Här gör jag bftrader besviken och spelar emot Bartoli. Jag har Garrigues som vinnare av Strasbourg och jag ska försöka dra med mig pengar från henne så länge hon räcker till. Bartoli har 5-2 i h2h men de 2 förlusterna kom på just grus och då blev det ordentligt med däng. Garrigues kommer göra det jobbigt för Bartoli som spelar med sina dubbelfattade forehands. Med tanke på formen av Garrigues och hur bra resultat hon har sedan tidigare i Strasbourg blir detta ett givet spel för mig. Jag tar det blygsamma handikappet på -1,5 @1.83 på bet365 för kassans skull men värdet har ni på betfair för 1.82 på Garrigues utan krussiduller. Oddset stiger fortfarande på betfair så jag väntar en liten stund till innan jag trycker av med 5 units. VÄntar också på att Pivovarova-Stephens ska släppas på bet365 (om den gör det). Jag gillar verkligen Stephens som sällan gör bort sig. Jag tror att det kan bli en mer än hyffsad spelare av henne. 1.98 på betfair just nu. |
Får hålla tummarna extra hårt idag för Garrigues. Jag spelade på henne igår, fick 1.88 i odds på betfair.
|
:moneybag::moneybag: på Prodon
|
Tack för Prodon. Garrigues blir dock fullständigt sönderspelad i första set av Bartoli. Har aldrig sett någon bli så utspelad tidigare. Får hålla tummarna att hon kan skaka av sig det här till andra set.
|
Måste erkänna att Bartoli spelar bra, men samtidigt ser inte Garrigues speciellt intresserad ut på banan. Hoppas det vänder. Sen känns som att spanjorskan spelar Bartoli i händerna - höga bollar som Bartoli kan trycka till med sin dubbelfattning.
|
Kom precis hem och det jag sett på iphone appen ser det ju heltåt h-e ut ju! 95% 1a servar men endast 3 bollar vunna? vad händer?
|
Citat:
|
Tråkigt att jag drar igång dagboken mitt i en nedåtperiod. Bättre träffar idag men tråkigt nog var båda maxbeten röda så det blev ett lite för stort fall idag. Hoppas att ni som hakade på var mer försiktiga med insatsen.
Den där Bartoli... Varför spelar jag emot spelare som är så roliga att titta på? Jag får hoppa på bftraders Bartoli fanclub i fortsättningen. En Bartoli i form kan slå vem som helst. Sloane Stephens vann, tur att jag tog den på betfair till 1.98. Innan matchstart var den run 1.75. Henne ska man se upp med. Hon kommer att klättra mycket i rankingen detta året. Gött med Peng också. Jag vågade inte ta en rak seger efter min 1-6 dag igår så jag fegade med ett hcp-spel. Två damer som spelar med dubbelfattad forehand vann idag (Bartoli & Peng). Intressant. Hantuchova - Petkovic upp nu i Strasbourg. Jag går in med en slant på Hantuchova live. Hon har en liten formtopp nu. |
Jag svek henne dubbelt upp! Jag satte 5 units på betfair också! :idiot:
|
Ogiltigt spel-ID: 392384 Ogiltigt spel-ID: 392388 Kräftgången håller i sig. Jag skyller på att det är veckan innan Roland Garros. I morgon blir det 2 spel. Jag såg bara 2a setet av Bartoli- Garrigues och av det jag såg var Bartoli riktigt bra. Petkovic mot Hantuchova var ungerfär så bra som hon brukar vara, hon har en fortsatt fin form men jag var mest irriterad på Hantuchovas approach i vissa game/bollar. Hon var så förutsägbar på avgörande bollar och fårvånandsvärt stillastående. Så fort en boll var någorlunda vinklad mot kanten kunde hon aldrig replikera likvärdigt. Det var bara deff rakt igenom. Men när hon väl bestämde sig för att kliva in och diktera spelet var Petkovic stundtals utspelad. Det är just därför jag tror att Bartoli tar detta. Till skillnad från Hantuchova så lär Bartli inte deffa. Det här är en tjej som går 100% på allt. Det gillar jag. pang pang pang! Från pang går jag till Peng. Formen verkar peka spikrakt uppåt. det är 2-2 i h2h och förlusterna gick på 4 och 5 game i Wozniackis fördel. Nu sitter linan på +4,5 på Peng. Det känns som ett väldigt stabilt spel för mig i och med Wozniackis tveksamma form och Pengs kraftigt uppåtgående form. Antalet games mellan dessa damer har sett ut så här i kronologisk ordning... 27 (peng segrare), 34 (Peng), 20, 19. Känns inte som att Woz är i en så pass bra form för att köra över Peng precis i dagsläget. En lina på 20,5 till 2ggr pengarna känns lockande. Ogiltigt spel-ID: 392565 Varför inte |
Roland Garros har äntligen kommit igång på riktigt. Jag har tyvärr inte haft orken att titta igenom matcherna för dagen. Jag har inte hittat någon speciell match som jag har fastnat för så det blev väldigt sparsamt spelat idag. Jag kommer nog trada idag för det mesta så får vi se vad som finns i morgon.
Kanske att jag spelar över på Lepchenko- Pennetta. Lepchenko stod för en bra insats mot Wozniacki och spelade mycket smart. Normalt ska Pennetta ta detta lätt men första matchen på turneringen kan det oftast ta lite tid att komma igång. 3 setare i första omgången är inte ovanliga. |
Det har inte varit mycket tid för att skriva i dagboken och idag hann jag inte skriva något innan deadline var för de flesta spelen i min spreadsheet.
Gårdagen gick så gott som even. Synd att Bammer kom igång sent men vad ska man förvänta sig efter en frånvaro på 3 månader. Grämer mig över att jag inte tog Lepchenko till åtminstone ett hcp. Pennetta är helt ur form just nu. Idag kör jag hårt på dubbeln Petrova och Llodra. En liten på bet365 i ett 2-6 system och en maxbet på betfair för det mycket bättre oddset. Ogiltigt spel-ID: 395192 Lisicki är riktigt bra just nu och hon har redan spelat in sig på Roland Garros i kvalmatcherna. Amanmuradova kommer in i turneringen med en riktigt svidande förslustsvit där hon knappt har tagit något game. Jag tror att Lisicki klarar spreaden precis. Ogiltigt spel-ID: 394978 Verkar som att alla håller med om att Peng spelar en riktigt bra tennis just nu. Paszek är normalt en ok spelare men med Pengs form just nu borde hon ta detta i 2 raka. |
Dagens lika som bär. Slog på court n6 på eurosport och där var visst Dolgopolov som skulle spela match. Men nej, det var ju Barrois. Samma grimas.
|
Enorm otur igår på McHale som hade 5-0 i avgörande set samt 2 matchbollar. Errani vänder hela tjofräset till 9-7 och grusade även mitt hcp.
Igår svor jag på att inte fortätta med dagboken då den verkar ha jinxat mig ordentligt. Men det var igår. Skam den som ger sig.. Ogiltigt spel-ID: 396144 Sloane Stephens är en tjej som jag tror kan gå riktigt långt i karriären. Premiär i Franska för henne och möter här Baltacha som aldrig tagit sig längre än just 1a omgången. Nu spelar de på bana 6 och det lär ta bort pressen lite från Stephens. Detta tar jag i en dubbel med en av mina favoritspelare Cibulkova som jag hoppas kunna köra över King som tydligen fortfarande har motivationsproblem. Ogiltigt spel-ID: 396132 Jag gillar verkligen Gajdosova men här spelar jag Razzano som nyligen miste sin fästman och gör här en känslomässig match på självaste Court Phillipe Chartier med ett enormt publikstöd. Gajdosova har ju också mist sin man, men då genom en bråkig skilsmässa. 1-1 i h2h och båda tillställningarna har varit jämna. Kan Razzano klara av det känslomässiga och resa sig ytterligare med publiken bakom sig borde hon ta +4,5 utan problem men det är klart en liten chansning. Ogiltigt spel-ID: 396149 Här säger jag bara välkommen tillbaka Kim. Hon slog Yakimova tidigare i år just under sin skadeperiod med 6-1, 6-1. Det enda som kan förstöra detta spelet är om Clijsters tar det riktigt lugnt för att inte riskera sin skada. Är hon på spelhumör lär detta bli ytterligare en uppvisning. 2-0 ger ett uselt odds så jag testar med -6,5 här. Sen funderar jag på Johanna idag mot Ivanovic. Ivanovic dras med en skada och har inte kunnat träna med racket inför Roland Garros. Ivanovic är ju känd för att kunna ta första med 6-0 för att sedan förlora lika stort. Hon är mentalt hopplös just nu medans Johanna är en riktig fighter. +5,5 på Johanna känns lockande. |
Dagboken uppskattas. Jag hade också kört det om jag känt mig hetare, men som vanligt när jag gör spelen "offentliga" så går det åt helvete :)
Ryggar dubbeln, den blir riktigt intressant... Har inte så bra koll på Stephens, men verkar vara som du säger; en spelare som kan klättra i karriären. Gajdosova däremot känns i grunden som en så pass mycket bättre tennisspelare att hon ska klara av Razzano, trots två komplicerade bakgrunder inför matchen. |
Kan löken försöka hålla sin serve en gång åtminstone?
Edit: Alltså Cibulkova |
Johanna spelar ju riktigt bra!
Kan hon bara börja få in lite första servar tror jag hon kan ta hem detta. edit: och såklart funkar ingenting direkt när man säger så. |
Hej Hopp. Zimzelen här. Mitt account har blivit avreggat på något vis så jag har detta nu tills webmastern kan fixa mitt problem om det är möjligt. Konstigt nog kunde jag regga ett nytt konto på samma mailadress. Tråkigt om jag skulle tappa mitt Spreadsheet efter allt jobb med att få det att plusa.
Ja Johanna stod för skrällen som jag misstänkte. Precis som jag skrev kan Ivanovic vinna ett set med 6-0 för att sedan förlora hela skiten, som i detta fallet. Tacksamt tradande där! Nu ser jag fram emot Clijstrs comeback och så har jag lagt en slant på Jovanovski +5,5. Någon gång släpper det för den här talangen. Då vill jag vara med på segertåget. |