Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Pre Game Trading - 0.5-1% om dagen (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/8189-pre-game-trading-0-5-1-om-dagen/)

RobinD 2011-07-07 22:05

Pre Game Trading - 0.5-1% om dagen
 
Hello gott folk, har fastnat lite för Pre Game Trading som en del andra och nu har jag kört trial n' error ett par dagar för att se om jag klarar av detta eller ej.

Insåg rätt snabbt att det inte var så enkelt som jag trodde men samtidigt lärt mig se vissa fällor.

Så nu tänkte jag bränna på "ordentligt".

Mitt mål är att vid varje dag (kanske inte är möjligt nu under lågsäsong) att säkra 0.5 till 1% avkastning på dagens kapital.

Jag kommer redovisa mina spel i följande sheet.

Dessa kommer dock inte läggas in i tid alla gånger och det kommer inte vara ett underlag där jag garanterar att andra kan "rygga".

Mer som lite underhållning i semestervardagen och förhoppningsvis vinstgivande och lärorikt.


Eftersom det uppenbarligen finns intresse så väljer jag att skriva i första posten att hålla er On Topc, diskussioner om de val jag gör, kritik, tips etc är välkommet. Jag raderar dock chatt-liknande inlägg samt frågor om vad trading innebär. Denna tråd är ingen frågetråd för intresserade nybörjare.

jaroiten 2011-07-07 22:11

0.5%-1% avkastning på kapitalet per dag är otroligt högt. Lär ju vara väldigt svårt, speciellt som rookie, men lycka till!

En genomsnittlig avkastning på t.ex. 0.75% per dag ger ju en avkastning på 125% per månad och 1500% per år. (to put it into perspective)

bftrader 2011-07-07 22:21

Kul att intresset för Pre-trading har ökat på senaste tiden.
Lycka till!

RobinD 2011-07-07 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 129695)
0.5%-1% avkastning på kapitalet per dag är otroligt högt. Lär ju vara väldigt svårt, speciellt som rookie, men lycka till!

En genomsnittlig avkastning på t.ex. 0.75% per dag ger ju en avkastning på 125% per månad och 1500% per år. (to put it into perspective)

Jo visst är det så, men 1% utav 6800 motsvarar 68 kronor. Låt säga att vi har ett back-odds på 2.00 och ett lay-odds på 1.97, dvs jag kniper 3 tic. Vid en omsättning då ger det ett netto på 43.4 SEK.

Vid odds runt 1.50 så kan det räcka att ta 2 tic för att hamna i samma range, jag vet inte om jag tycker att det låter omöjligt. Men visst kan jag ha tagit mig vatten över huvudet. Det visar sig senare!

Pacman 2011-07-07 22:32

Lycka till :thumbup: Har själv börjat kolla på detta samt att trade:a livetennis...so far so good :)

Badass 2011-07-07 22:43

Jag som alltid varit skeptisk till detta tycker det kan vara kul om någon annan först tar risken - kör hårt och lycka till...! Du har ju tidigare visat att du verkligen har talangen och den stoiska viljan att lyckas - so shoot...!

/Badass

jaroiten 2011-07-07 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 129698)
Jo visst är det så, men 1% utav 6800 motsvarar 68 kronor. Låt säga att vi har ett back-odds på 2.00 och ett lay-odds på 1.97, dvs jag kniper 3 tic. Vid en omsättning då ger det ett netto på 43.4 SEK.

Vid odds runt 1.50 så kan det räcka att ta 2 tic för att hamna i samma range, jag vet inte om jag tycker att det låter omöjligt. Men visst kan jag ha tagit mig vatten över huvudet. Det visar sig senare!

Skall du alltså investera hela bankrullen vid varje trade?

RobinD 2011-07-07 23:15

Ogiltigt spel-ID: 434424



Dagens första spel blev att boka Coritiba @ 1.70 och direkt lägga in en förfrågan om att få spela Coritiba @ 1.72.

Först såg tendenserna ut att den skulle droppa, men asien höjde så jag antog att Betfair skulle haka på precis som det gjorde igår när jag satt med andra brassematcher.

Ogiltigt spel-ID: 434431



Lite surt var att Johanna Larsson Stod i 1.67 på BF och den droppade överallt, 7k fanns att köpa men endast 75k var spelat på markanden så jag avvaktade då en fälla jag gått i tidigare var att gå in på olikviderade markander.

Dessutom hade inte Pinny fått upp sitt odds, när jag sen bevakde Coritiba så la pinny upp sitt odds och sänkte ganska direkt vilket gjorde att det mesta av de där 7k rök.


Jag hann få in en liten slant och det grämer jag mig över...

Likväl lästa jag marknaden fel på Botafogo/Atetico GO. Hade inne 2k på Botafogo @ 1.55 men märke att pengarna kom in på fel ställe. Valde att gå ur vid 1.55 för att asien såg ut at höja. När de sen vände sjönk den ner till 1.51 och jag missade en grön på 4 tic.


Ogiltigt spel-ID: 434452


Ogiltigt spel-ID: 434453



Två misstag där jag förlorade potentiella trades. Men trots det så är nästa 0.4% gjorda en kvart in på dygnet;)

RobinD 2011-07-07 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 129702)
Skall du alltså investera hela bankrullen vid varje trade?

Jag kommer troligen investera mellan 50-80% hela tiden ja, ser ingen anledning att inte göra det då jag aldrig går live.

sskssk 2011-07-08 01:35

Var försiktig, glöm inte bort att Betfair inte alltid lyckas hålla siten uppe, surt och sitta med 80% av rullen på spel när dom plötsligt får tekniska problem.

dillehal 2011-07-08 08:20

Gött Robin :) nu kör vi, lite hårdare lite bättre

RobinD 2011-07-08 08:38

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 129709)
Var försiktig, glöm inte bort att Betfair inte alltid lyckas hålla siten uppe, surt och sitta med 80% av rullen på spel när dom plötsligt får tekniska problem.

Det är pengar avsatta för ändamålet, knappa 7k, inget jag inte kan förlora om siten går ned. Omsätter jag 80% av rullen så menar jag även med både back och lay.

wallez 2011-07-08 10:37

Kul att du startar en trading dagbok, ska bli kul att följa :)

Använder du dig av någon programvara för att ställa in stop-loss, OCO (Order Cancel Order) osv eller om du kör allt manuellt?

dillehal 2011-07-08 10:45

Slänger in ett tips om Mervue sjunker överallt och med lite "tur" kan man hinna få en bra post på 1.84-1.85

zimzelen 2011-07-08 10:49

Kul med ytterligare en tradingdagbok och framför allt pre-trading som är väldigt intressant.

Lycka till! Det här ska följas med intresse.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved