![]() |
Pre Game Trading - 0.5-1% om dagen
Hello gott folk, har fastnat lite för Pre Game Trading som en del andra och nu har jag kört trial n' error ett par dagar för att se om jag klarar av detta eller ej.
Insåg rätt snabbt att det inte var så enkelt som jag trodde men samtidigt lärt mig se vissa fällor. Så nu tänkte jag bränna på "ordentligt". Mitt mål är att vid varje dag (kanske inte är möjligt nu under lågsäsong) att säkra 0.5 till 1% avkastning på dagens kapital. Jag kommer redovisa mina spel i följande sheet. Dessa kommer dock inte läggas in i tid alla gånger och det kommer inte vara ett underlag där jag garanterar att andra kan "rygga". Mer som lite underhållning i semestervardagen och förhoppningsvis vinstgivande och lärorikt. Eftersom det uppenbarligen finns intresse så väljer jag att skriva i första posten att hålla er On Topc, diskussioner om de val jag gör, kritik, tips etc är välkommet. Jag raderar dock chatt-liknande inlägg samt frågor om vad trading innebär. Denna tråd är ingen frågetråd för intresserade nybörjare. |
0.5%-1% avkastning på kapitalet per dag är otroligt högt. Lär ju vara väldigt svårt, speciellt som rookie, men lycka till!
En genomsnittlig avkastning på t.ex. 0.75% per dag ger ju en avkastning på 125% per månad och 1500% per år. (to put it into perspective) |
Kul att intresset för Pre-trading har ökat på senaste tiden.
Lycka till! |
Citat:
Vid odds runt 1.50 så kan det räcka att ta 2 tic för att hamna i samma range, jag vet inte om jag tycker att det låter omöjligt. Men visst kan jag ha tagit mig vatten över huvudet. Det visar sig senare! |
Lycka till :thumbup: Har själv börjat kolla på detta samt att trade:a livetennis...so far so good :)
|
Jag som alltid varit skeptisk till detta tycker det kan vara kul om någon annan först tar risken - kör hårt och lycka till...! Du har ju tidigare visat att du verkligen har talangen och den stoiska viljan att lyckas - so shoot...!
/Badass |
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 434424 Dagens första spel blev att boka Coritiba @ 1.70 och direkt lägga in en förfrågan om att få spela Coritiba @ 1.72. Först såg tendenserna ut att den skulle droppa, men asien höjde så jag antog att Betfair skulle haka på precis som det gjorde igår när jag satt med andra brassematcher. Ogiltigt spel-ID: 434431 Lite surt var att Johanna Larsson Stod i 1.67 på BF och den droppade överallt, 7k fanns att köpa men endast 75k var spelat på markanden så jag avvaktade då en fälla jag gått i tidigare var att gå in på olikviderade markander. Dessutom hade inte Pinny fått upp sitt odds, när jag sen bevakde Coritiba så la pinny upp sitt odds och sänkte ganska direkt vilket gjorde att det mesta av de där 7k rök. Jag hann få in en liten slant och det grämer jag mig över... Likväl lästa jag marknaden fel på Botafogo/Atetico GO. Hade inne 2k på Botafogo @ 1.55 men märke att pengarna kom in på fel ställe. Valde att gå ur vid 1.55 för att asien såg ut at höja. När de sen vände sjönk den ner till 1.51 och jag missade en grön på 4 tic. Ogiltigt spel-ID: 434452 Ogiltigt spel-ID: 434453 Två misstag där jag förlorade potentiella trades. Men trots det så är nästa 0.4% gjorda en kvart in på dygnet;) |
Citat:
|
Var försiktig, glöm inte bort att Betfair inte alltid lyckas hålla siten uppe, surt och sitta med 80% av rullen på spel när dom plötsligt får tekniska problem.
|
Gött Robin :) nu kör vi, lite hårdare lite bättre
|
Citat:
|
Kul att du startar en trading dagbok, ska bli kul att följa :)
Använder du dig av någon programvara för att ställa in stop-loss, OCO (Order Cancel Order) osv eller om du kör allt manuellt? |
Slänger in ett tips om Mervue sjunker överallt och med lite "tur" kan man hinna få en bra post på 1.84-1.85
|
Kul med ytterligare en tradingdagbok och framför allt pre-trading som är väldigt intressant.
Lycka till! Det här ska följas med intresse. |
Har också börjat lite smått med pre-trading då studentkassan inte är jättefet på sommaren. Tror jag hittat ett intressant vinnarspel i Newports tennisturnering, dock med låg likviditet så vi snackar inga större summor in. Men iaf, Isner-Kamke kommer mötas i ena semifinalen, det är redan klart, de andra kvartarna spelas idag, Kamke står just nu i 8.4 som vinnare vilket känns högt då det bara är två av spelarna, Isner och Rochus, som står lägre. Borde sjunka efter att dagens kvartar spelats, eller under tiden ifall Rochus skulle hamna i problem.
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 434725 Fick en en liten slant på 1.80 innan de stora tappet kom, räknar med att kunna plocka 3-5 tic här iaf. Ogiltigt spel-ID: 434808 Tog 3 tic på Mervue, vet inte om det var klokt eller inte men det känns som att det är bättre att ta 3 tic än att riskera att den vänder. Ogiltigt spel-ID: 434736 Begärde 1500 @ 1.89 och fick nästan allt matchat nyss, tror jag kommer kunna boka denna på 1.86-1.87 då den stigit länge från 1.50 men nu börjar pengarna komma tillbaka på favoriten och Asien vänder nedåt. Lite likviditet så ska hålla koll på denna. Ogiltigt spel-ID: 434767 Gillade inte hur Asien hoppade upp och ned så jag bokade med en tics förtjänst och nu har den stigit igen. Dessa trades är inget jag behärskar ännu, de som hoppar upp och ned. Jag vill hitta de som har en "konstant" utveckling upp eller ned. Men grön blev den. |
Roligt att se att du ger dig an ännu ett spännande projekt Robin. Drivkraft och skicklighet kommer man långt med!
Kör du uteslutande Betfair? |
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 434976 Ogiltigt spel-ID: 434985 Glömde bort denna om jag tog redan igår på tips from dillehall, muy bien jag hamnar inom spannet 0.5-1% Dag 1 iaf! |
Utvärdering Dag 1
Flera gröna trades, även om de var flera med få tic så nådde jag inom ramen för mitt mål. Netto: +65.26 Ökning i %: ~0.96 Kassa + netto: 6865.26 Morgondagens mål: 34,33 - 68,65 SEK |
gött jobb! :)
btw, är de ok om ja slänger in tips här eller vill du hålla rent? isf får du ta bort denna! JIPPO imorrn, lite upp och ner, lägger ett köp på 1.8 och hoppas de går igenom, borde sluta på runt 1.75 |
Citat:
|
Citat:
Tips är välkomna! |
Ogiltigt spel-ID: 435421 Ogiltigt spel-ID: 435422 Ogiltigt spel-ID: 435424 Ogiltigt spel-ID: 435425 Dagens två första trades lyckades väl och 4 ticks på Cruzeiro och 3 på PK-37 gav en total vinst på 28.85 SEK innan kommision, så behöver ytterliggare en Cheesburgare för att vara inom ramen för dagens mål. Den borde jag dock redan haft, satt och fingrade på Brasilien @ 1.65 men fegade ur, kunde tagit 2-3 ticks nu. Ogiltigt spel-ID: 435453 Ogiltigt spel-ID: 435471 Ytterliggare en lyckad trade och 21.74 SEK i vinst vilket tar mig in i spannet för dagens mål:cheers: |
Fan vad gött, RobinD! :cheers: Du verkar även ha händer för detta också. :p :hattenav:
|
Utvärdering Dag 2
Netto: +48,06 Ökning i %: ~0.7% Kassa + netto: 6913,32 Mål för 10/7 : 34,56 - 69,13 SEK Dagens första trade slutar lyckat och jag är redan inom ramen för dagens mål, ska man kunna ta sig över 1% idag kanske? Ogiltigt spel-ID: 435737 Ogiltigt spel-ID: 435883 Dagens andra trade blen än bättre öven om jag var dum och köpte ur mig för tidigt... Ogiltigt spel-ID: 436117 Ogiltigt spel-ID: 436118 |
Utvärdering Dag 3
Netto: +216.08 Ökning i %: ~3.13% Kassa + netto: 7129.4 Mål för 11/7 : 35.65 - 71.29 SEK |
myche bra!
Följer via rss och dina picks har tillfört bra till mina egna :) |
Citat:
|
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 435067 Ogiltigt spel-ID: 436563 Morgondagens mål redan nått!:cheers: |
Man ska ha lite tur också, lyckades få in 1500 på young boys till 2.34, nåt pucko som köpte :).. Säljer till 2.1 nu, 15 min senare.
Har för övrigt lyckas ganska bra med dessa sk. fulingar. Hittar en match som "man vet" kommer droppa och lägger in ett skambud och får de matchat. Hade likadant med nån koreansk match igår, fick 25 tick på 45min. Vet inte om det är tillfällig tur eller om det faktiskt finns tomtar som av någon anledning köper konstiga spel när marknaden är färsk? |
Citat:
|
Grundregeln är givetvis att köpa på höger sida och sälja på vänstra sidan.
Som på börsen fast tvärtom. :) |
Citat:
|
Citat:
Nytt försök.. Man köper sina odds hos Betfair på höger sida. När man sen säljer så väljer man oddset som står till vänster. Kallas även för spela/back & boka/lay. Varför man ska eftersträva detta behöver knappast förklaras närmare? Och så tvärtom när du köper och säljer aktier på börsen. Du köper till den lägre kursen som står till vänster (köp) och säljer till den högre kursen (sälj) som står till höger. Börslistor finns på nätet och i tidningar för närmare granskning. Frågor på det? :popcorn: |
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 436937 Fick den här matchad av något ljushuvud, 11 tick över det som erbjöds på BF vid tidpunkten när jag la min request på 1500. Synd att inte mer matchades. |