![]() |
Har spelat J Lindström som poängkung i Sverige på bet365. Om han hamnar delad etta med någon och båda har gjort lika många mål, vad händer då?
|
Citat:
|
okej, tack för svar!
|
Allright, äntligen är fotbollen och hockeyn här igen och med de även bettingen!
Nytt sheet för den nya säsongen. Första spelet kommer här: Ogiltigt spel-ID: 2181859 Här har vi två spännande lag med starka offensiva kvaliteter. Ikväll bör vi se ett Napoli som satsar framåt då man måste göra mål för att ha chans att vinna. Tror att det blir en öppen match oavsett vilka som gör första målet. Får vi bara ett mål innan paus så är chanserna väldigt goda för att klara linan. |
Ogiltigt spel-ID: 2442035 Ingen av årets möten har gått under linan. Modo har värvat några offensiva spelare innan fönstret stängde och nu möter man ett Växjö som är de lag efter Saik som gör flest mål på bortaplan. Modo å andra sidan släpper in flest på hemmaplan. |
Kommer starta ett nytt sheet för 2015 eftersom jag nu delar de med andra. Tänkte underlätta och köra units 1-5 istället för det virriga nuvarande systemet. Har kvar det här spreadet tills kvällens matcher är spelade.
|
Då kör vi igång ett nytt sheet med units 1-5. Kan dyka upp spel ikväll för nattens nhl.
|
Ogiltigt spel-ID: 2443110 |
Ogiltigt spel-ID: 2443766 Formsvagt mot formtoppat plus jämna inbördes möten gör att jag inte behöver mer info för att spela löven här. Kommer bli jämnt och 2.54 är bra! |
Dagens spel hittas i sheetet då jag endast har tillgång till telefonen idag.
|
Ogiltigt spel-ID: 2453955 Flyers har visat sig starka hemma och vänder nu hem efter en okej roadtrip där man tog poäng i samtliga 4 matcher. Att få komma hem efter en roadtrip verkar ge positiv effekt tycker jag och förhoppningsvis kniper man tre poäng idag mot ett Columbus som idag saknar sin poängligaledare Foligno. |
Ogiltigt spel-ID: 2454478 |
Tuff start på det nya sheetet, men som vi alla lärt oss så gäller det att sitta lugnt i båten, fortsätta tro på det man gör och inte bli desperat i att hitta nya spel.
Ogiltigt spel-ID: 2465398 Inter som haft en rätt tuff säsong har nu fått igång spelet och gjort en del bra matcher på slutet. Två raka segrar i ligan (Palermo 3-0 och Atalanta 4-1) och ett bra resultat att gå på i europa league efter 3-3 borta mot Celtic. Nu möter man ett Cagliari som har några tunga avbräck (Ekdal, Sau och Balzano). Ekdal som har varit väldigt bra och han hade nog gärna spelat ikväll då han gjorde hattrick senast lagen möttes. Inter saknar inte lika kännbara Nagatomo och Jonathan, även målvakten Handanovic missar. Ett Inter på uppgång och ett Cagliari utan tongivande spelare gör att det här känns som ett bra läge för Inter att fortsätta sin streak i ligan och avancera uppåt i tabellen! |
Ogiltigt spel-ID: 2465248 Här möts två desperata lag som är i stora behov av poäng i detta underbara serieupplägg där samtliga lag har något att spela för. Känslan i de båda lagen skiljer sig nog litegrann då det känns som Vita hästen har allt att förlora (dem har legat på playoffplats ett bra tag men har jagande lag bakom sig) medans AIK som varit illa ute har tre poäng upp till säker mark. Jaga eller bli jagad? Aik har mer rutin från denna typ av matcher och jag tror det kommer visa sig här. Man har även visat bra form på slutet och spelat jämna matcher mot bra motstånd så jag ger laget väldigt goda chanser här. |
Vad tror ni om kvällens CL matcher?
Har en känsla för Juventus men inte vågat trycka av än. Man känns dock ruskigt stabila medans jag inte vet var jag har Dortmund. Kommer Hummels till spel? Funderar på livea överspel i City-Barca. Fantastisk offensiv i båda lagen. |
365 kör sin klassiska 250kr livespelsbonus på citymatchen för övrigt.
|
Härligt att få sätta några spel här i dagboken igen! Nu blickar vi framåt mot kvällens SHL och CL.
Återkommer med spel. |
Ogiltigt spel-ID: 2480221 Formtoppade Wolves jagar playoffplats och möter ikväll ett formsvagt Bournemouth. Väntar mig en jämn match där Wolves får utnyttja sitt fina kontringsspel med sina formtoppade forwards. |
Två nya underspel i kvalserien ikväll. Finns i sheetet.
När det drar ihop sig och matcherna gäller mycket så blir ofta spelet tajtare. Både mötet mellan Malmö-Rögle och Mora-Vita Hästen så har det blivit målnålt även under säsongen så jag tror på samma visa ikväll. |
83% ROI efter cirka 60 spel. Har sällan varit med om liknande svacka, så oerhört frustrerande!
Om det nu finns någon stackare där ute som ryggat så får jag ta och be om ursäkt och ge ett superbra tips till denne, sluta med de! |
Ogiltigt spel-ID: 2484374 Jämn matchserie att vänta i kampen om Hockeyallsvenska mästare som mycket väl kan gå till 5 matcher. Publikrekord väntas i Karlskrona och med senaste matchen i åtanke bör Karlskrona var större favoriter än 52% tycker jag. |
Ogiltigt spel-ID: 2500059 Schalke imponerade i veckan när man besegrade Real madrid på bortaplan. Även om man åkte ut så kommer man stärkta ur den striden och det är positiva vibbar kring laget. Nu möter man Herta berlin som slåss för att få spela kvar i Bundesliga, medan Schalke själva slåss för en champions league plats. Hertha har haft det jobbigt mot Schalke och förlorat 9 av dom 10 senaste. Utan kryss ger jag Schalke ca 57-59% vinstchans så 1.90 ära taget! 4Units. |
Ogiltigt spel-ID: 3701939 Mora, seriens bästa lag, var efter två raka förluster tillbaka på vinnarspåret igen då man vann över formstarka Almtuna senast med 5-1. Västervik blandar och ger dom senaste matcherna, och har en tung bussresa upp till Dalarna imorgon. Conny Strömberg saknas. |
Ogiltigt spel-ID: 3702199 Intressant oddsutstick hos coolbet. Islanders starka hemma där man nyligen besegrat flera topplag. Lagen möttes i oktober i new york, då vann Islanders med 5-1. |
Ogiltigt spel-ID: 3708972 Västervik gjorde en riktigt stark insats mot Mora och förtjänade poäng. Löven fick kämpa mot SSK där man inte övertygade, och jag tror inte att det blir något jättelyft i tabellen efter tränarbytet. Löven är ett drömmotstånd för Västervik då man vunnit samtliga 3 matcher i år lagen emellan och jag tror dem fortsätter så. Oddsen har rört sig uppåt så det finns högre odds än det jag spelade till. |
Ogiltigt spel-ID: 3720852 Malmö i fin form och Frölundas stjärnor slitna efter CHL final och tuff helg med tre kronor? Viktige Sundström skadad och jämna matcher lagen emellan tidigare i år. 3/5U |
Pantern-Mora Under 5.5 Odds 1.78 bet365
Mora har gått över linan 3 senaste bortamatcherna, men då har man mött de frejdiga lagen Björklöven, Almtuna och Karlskoga. Nu väntar ligans tajtaste hemmalag, som spelat endast 3 av 21 matcher över linan. Mora på bortaplan är tighta generellt sett och det är två starka lag som möts så jag förväntar mig en tight tuff match. Panterns poängligaledare Persson missar. Hög insats. |
Ogiltigt spel-ID: 3757097 Två fartfyllda och målglada lag som möts här. 2 av 3 inbördes i år har gått över, och båda lagen har pyttsat rejält senaste matcherna. Ogiltigt spel-ID: 3757100 Löven blandar och ger, minst sagt, och man vet aldrig vad man får av dem. Nu har man en av det tuffare bortamatcherna framför sig. Pantern är väldigt starka hemma och gillar att möta Löven (sammanlagt 9-0 senaste två mötena). Tror inte att Björklöven räcker till här. Medelinsats på båda. |
Ogiltigt spel-ID: 3788443 Celta vigo spelade europa league i veckan och lär vila lirare till returen nu när man är fast i mittenträsket i ligan. Villarreal går för en CL plats och bör vara större favoriter här. Oddset har sänkts men får man över 1.80 är det bra! |
Spoiler:
MoneyLine i fotboll? Antar att det är tryckfelsnisse som har varit framme :smoke: |
Ursäkta, var lite otydlig här men jag väljer att köra med ml som tecken när det är DNB som gäller mest för att jag tycker det är enklare :innocent:
Så spelet är Villarreal dnb! |
Slutspelstider i hockeyn och fotbollen ska rundas av. I samma veva ska jag försöka dela med mig av lite spel och ideer!
Rumänien-Sverige imorgon. Sverige byter elva helt och offensivt har vi Guidetti och Thelin, två spelare som haft det kämpigt i landslaget och inte levererat när dem fått chansen. Planen är knackig och det blir troligtvis inget skönspel. U2.5 till 1.60 spelas! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
snyggt!
|
Resonerar lite så att när helt nya elvor matchas så klaffar sällan de offensiva spelet, fullt förståeligt, och att ett någorlunda samspelt försvar sällan dyrkas upp då. Taskiga förhållanden (regnigt, risig plan) gynnar heller inte offensiven. Vi får se hur det går ikväll, kul med lite tugg här :)
Ikväll backar jag frölunda hemma mot malmö. Tycker matcherna har sett jämna ut med ett malmö som verkligen bjudit upp till dans och utmanat frölunda på allvar. Jag håller ändå frölunda högre, dem har ytterligare en växel att lägga in. Lasch tillbaka och att Alsenfelt saknas kommer märkas och för att malmö ska vinna i scandinavium ikväll krävs en kanoninsats och ett lysande målvaksspel. Jag tror inte dom räcker till här. 1an spelas till 1.82! |
Citat:
|
Ser helt klart målfattigt ut efter första 40! Kan man somna gott till andra halvlek
|
Bolton-Birmingham 1.
Bolton är det bättre laget här och är rätt så besvärliga på hemmaplan. Birmingham ligans sämsta bortalag. Bolton bör vara favorit här utan tvivel. Rak 1 finns till 3.00 Dnb till 2.00 Tror även ett oerhört bra Wolves städar av Hull utan större problem. Ser inget som talar för att ett bortasvagt Hull ska kunna stå emot trycket från ligans bästa offensiv. Spelar medelinsats till oddset 1.60. |