![]() |
NANI (Handboll & Tennis)
En kille från Göteborg som har hållit på med betting på offentlig nivå i nu 3 år bara,
Jag håller mig till Tennis och Handboll där jag har mest kunskaper i och kommer nu dela med mig här på Sharps. Jag har finns på ett annat ställe också men i år har det gått riktigt tung för mig och nu försöker jag få en nystart, men här kommer lite stats från mina tidigare år så ni får en uppfattning om jag jag går för. 2009: SPEL : 1300 ROI : 111% 2010: SPEL : 1500 ROI : 105% I år började jag riktigt bra med handbollen men efter Roland Garros gick det utför och just nu är man på +-0 på runt 1000 spel vilket jag inte accepterar.. men Handbolls säsongen börjar snart och då jävlar ska vi upp mot toppen igen. Ni följer mina spel på dessa bolag: Bet365 Pinnaclesports Ladbrokes Unibet Sbobet och några till kanske men sällan... Nu kör vi..... |
Nu blir det guld!
|
2011-08-16 A.Golubev - S.Wawrinka (Tennis)
https://www.sharps.se/forums/includes...rts/tennis.jpg
Datum: 2011-08-16 Tid: 17:00 Sport: Tennis Land: USA Liga: Tennis Match: A.Golubev - S.Wawrinka Period: ft Spel: A.Golubev +5.5 Insats: 5 Odds: 1.83 Bolag: Bet365 Motivering: Wawrinka är favorit med all rätt men så här stor favorit ?? nää det tycker jag inte, Han har spelat ojämnt en längre period och att förlora tex 6-0 mot Fish senast i Montreal i avgörande set är inte imponerande, Golubev är en spelare som har mycket tennis i sig men sällan han får till det men han har gjort några fina resultat i år och som oftast spelar han jämnt mot duktiga spelare, Senat i Montreal förlorade han en hård match mot Bellucci, Här tror jag inte att Wawrinka kommer köra över Golubev utan vinner kontrollerat och 5.5 är en hög lina på snabba underlag, 4-6 4-6 ?? :thumbup: |
Intressant! Gillar framför allt handbollsbiten, då jag själv är ganska insatt och ser fram emot säsongen med tillförsikt.
Kommer det finnas något spreadsheet för att följa dina spel? |
Ja det kommer det att göra, försöker att orientera mig just nu och se hur allt funkar här..
|
2011-08-16 M.Kirilenko - S.Zhang (Tennis)
https://www.sharps.se/forums/includes...13487213-2.jpg
Datum: 2011-08-16 Tid: 18:00 Sport: Tennis Land: USA Liga: Tennis Match: M.Kirilenko - S.Zhang Period: ft Spel: M.Kirilenko 2-0 Insats: 4 Odds: 1.90 Bolag: Bet365 Motivering: Zhang fick storstryk av Ivanovic senast med 1-6 1-6 medans Kiri också fick respass nästan lika enkelt mot Pennetta, Zhang kommer få svårt att hålla sina servar i denna matchen vilket jag tror kommer kosta henne matchen då hon inte kommer få lika många chanser i Kirilenko servegames som hon själv kommer släppa till rysskan, Kirilenko gillar att möta spelare som inte gör så mycket med bollarna vilket passar hennes spel då hon får styra och ställa, Zhang håller helt enkelt inte och det blir förlust i raka set för henne mot Kirilenko. |
jepp skapa ett spread, och länka det till din profil, du bokför du spelen, sen kan du infoga dessa spel från spreaden, och behöver bara skriva in allt en gång...
|
2011-08-16 Na Li - L.Safarova (Tennis)
https://www.sharps.se/forums/includes...13490473-3.jpg
Datum: 2011-08-16 Tid: 17:00 Sport: Tennis Land: USA Liga: Tennis Match: Na Li - L.Safarova Period: ft Spel: L.Safarova Insats: 5.00 Odds: 2.170 Bolag: Motivering: Na Li har inte gjort nån glad efter sin seger i Paris i början av sommaren, Hon har spelat 5 matcher efter sin seger i RG och har förlorat 3 av dessa 3 har det varit motståndare som Hantuchova, Lisicki och Stosur, Okej bra motståndare men ingen omöjlighet för Na Li, Safarova har helt okej form och har redan spealt en match här i Cinci vilket är en fördel samt att hon pressade Williams i Toronto till en hård match vilket borde ge henne bra självförtroende, Här ger jag henne 55 % och 2.17 tar jag.. |
Nu har jag gjort det... :)
|
Citat:
:clap::clap::clap: |
Golubev har 2-1 i avgörande och spelet är klart...
Safarova förlorade tyvärr efter att ha spelat otroligt dåligt hela matchen En kvar... |
Snyggt spelat på Golubev!
|
Citat:
|
https://www.sharps.se/forums/profile.php?do=editprofile
Om du går in här och fyller i sheet-namnet längst ned kommer du få det länkat under ditt namn också, ganska behändigt! Lycka till. Alltid spännande med speldagböcker om tennis. |
Kirilenko vann i 2 raka :)
|
Lycka till med den ny-gamla starten (tänker på namnet ;) ). Försöker vänja mig vid tanken att MR GULDSPEL rekar på en annan sida....men som sagt ett stort lycka till (jag fortsätter givetvis rygga!!!)
|
Kan det vara Ace-Pro ? :)
Kommer självklart följa denna blogg ! |
Tack killar, Ja man måste testa lite överallt :) försöker att hitta tillbaka till tryggheten :)
Bra speldag idag i alla fall :) nya spel imorgon MVH Nani |
2011-08-17 R.Federer - J.M.Del Potro (Tennis)
https://www.sharps.se/forums/includes...13533321-3.jpg
Datum: 2011-08-17 Tid: 02:30 Sport: Tennis Land: USA Liga: Tennis Match: R.Federer - J.M.Del Potro Period: ft Spel: J.M.Del Potro Insats: 6.00 Odds: 2.950 Bolag: Motivering: Att Del Potro ska stå i nästan 3 ggr pengarna i en Masters Turnering mot Federer har jag svårt att förstå, Federer har förlorat 2 senaste möten mot Argentinaren samt att han fick stryk av en Tsonga med 1-6 i avgörande set i Montreal.... 1-6 ???? Federer hinner inte med lika mycket som förrut och mot en spelare som Del Potro kommer det att bli tuft... Del Potro har inte haft lysande form senaste tiden och kanske därför oddsen ser ut som dom gör men när han möter Federer så tror jag han höjer sig enormt mycket för denna matchen är viktig inför US Open. Ger Del Potro fina chanser i denna matchen och spelar hårt...:KO: |
2011-08-17 I.Karlovic - N.Almagro (Tennis)
https://www.sharps.se/forums/includes...13567838-1.jpg
Datum: 2011-08-17 Tid: 17:00 Sport: Tennis Land: USA Liga: Tennis Match: I.Karlovic - N.Almagro Period: ft Spel: Över 23.5 Insats: 8.00 Odds: 1.800 Bolag: Motivering: Finns inget annat spel än detta på denna matchen, Dessa två herrar har spelat 2 matcher och av 4 set har det gått till 3 tie-break och den sista setet gick till 7-5.. Senaste mötet var förra året och då vann Almagro med 7-6 7-5 !!! Karlovic har hittat tillbaka till sin goda serve och Almagro har en så pass bra serve att Karlovic inte ska kunna hota han där, Har sjukt svårt att se denna gå under och jag spelar tungt... Två raka tie-break och jag är inte förvånad alls |
Tog själv Federer till 1.521, det är ett för bra odds på Rogga för att avstå!
Överspel på Almagro-Karlovic låter sunt. Ivo är helt galen just nu, pangade in 19 ess igår och släppte inte till en enda breakboll. Det gjorde inte Almagro heller, och då satte han bara 43% av första servarna.. Lite sugen på att Karlovic tar detta, och Ivo +1,5 set till 1,59 lockar! |
Ja kanske.. men överspel känns stensäkert nästan...
Ja Fedex spelade riktigt bra inatt, han gav aldrig Del Potro chansen samt att Delpo inte gjorde nån vettig match och då vinner Federer i raka, men tycker fortfarande att det fanns värde på Delpo med tanke på förutsättningarna.. men så blir det ibland :) |
2011-08-17 S.Williams - S.Stosur (Tennis)
https://www.sharps.se/forums/includes...13569751-4.jpg
Datum: 2011-08-17 Tid: 20:30 Sport: Tennis Land: USA Liga: Tennis Match: S.Williams - S.Stosur Period: ft Spel: S.Williams Insats: 5.00 Odds: 1.700 Bolag: Motivering: Nu är det dags att slå till på Serena, Marknaden har gått från 1.40 till 1.70 och oddset på Stosur har gått ner från över 3.50 till knappa 2.30 ggr pengarna, Dessa två möttes i Finalen senast och då körde Serena över Stosur, så varför denna utvecklingen då ?? Ju för att Serena gjorde en tveksam insats igår mot Hradecka och vann knappt efter att ha haft 5-2 i andra set och servade för matchen till att vinna i tie-break !!!! MEN Serena är också en människa och detta var hennes första dåliga match på 3 turneringar och självklrt dyker det upp sånt här, Mot Stosur så tror jag knappast att Serena tar det lugnt och här kommer hon återigen visa vem som är bäst och vinna matchen, Stosur hinner inte med Serenas spel och Stosur behöver tid på sig med sina långa svingar och rätt så begränsade spel, 1.70 på raka tar jag alla dagar i veckan på Serena :cheers: |
3:e set spelas i Karlovic matchen nu och denna är stenklar :)
|
Snyggt!
|
Williams match inställd. Serena Williams drog sig ur på grund utav en skada.
|
Jaså, har det gått åt helvete på guldspel eftersom du kommit hit nu eller?
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Tjena Lazlo,
Åt helvete har det väl inte gått på GS men jag känner att det behövs nytändning samt att jag är missnöjd med mycket och mest på mig själv med tanke på hur bra jag avslutade förra året samt började på detta år, Helt klart känns det mycket roligare att få freedback på det man sysslar med och vara hör och lägga spel med några hundra online hela tiden känns kul. Tack för dom fina orden och jag hoppas att jag kan lyfta mig själv och göra nytta här med mina spel. Mvh Nani |
Nani:
Med tanke på att du lagt mellan 1300-1500 spel per år (2009-2010) - hur många har du tänkt ligga på här? Och hur många kommer ungefär vara dina "egna" rekar/picks? Om du kommer följa andra - vilka då, i sådana fall? Vilken "oddsrange" kommer du ligga kring och hur ser din rulle kontra dina units ut? Ser intressant ut och kommer följa denna - om det går bra, vill säga... :rolleyes: Lycka till, i alla fall...! /Badass |
Hej Badass,
Hur många spel jag kommer lägga här är omöjligt att säga men jag kommer lägga spel dagligen så det kommer bli en del, Alla spel som jag lägger är mina egna spel, Jag spelar med 1-10 units där 5u är medelspel för min del och snittet kommer ligga på det också, hoppas att jag lyckats svara på dina frågor och är det nått mer så är det bara att fråga. MVH Nani |
Citat:
Då har i alla fall jag fått reda på vad jag vill...! Lycka till med spelet så snakkes vi...! 7Badass |
2011-08-18 S.Stosur - Na Li (Tennis)
https://www.sharps.se/forums/includes...13660551-1.jpg
Datum: 2011-08-18 Tid: 17:00 Sport: Tennis Land: USA Liga: Tennis Match: S.Stosur - Na Li Period: ft Spel: S.Stosur -2.5 Insats: 5.00 Odds: 1.940 Bolag: Motivering: 4-0 H2H 8-0 I set 49-24 i Games Ja Helt överlägsen är Stosur mot sin motståndare idag och dom spelade så sent som för 7 dagar sen och då vann Stosur med 6-2 6-4 utan några större bekymmer, Stosur fick även VILA igår då Williams drog sig ur medans Na Li fick sig en hyfsad enkel match mot Safarova, Ser Stosur som en storfavvo i denna matchen med tanke på hennes spel , form och att Na Li inte gillar hennes spelstil för där får inte Na Li nått att säga till om för att det är Stosur som bestämmer hur matchen ska spelas och spelar Stosur på sin normala nivå ja då vinner hon. Na Li har ingen vidare bra form och här ser jag Big Sam som segrare och den korta fina linan slår vi till på. |
2011-08-18 N.Almagro - T.Berdych (Tennis)
https://www.sharps.se/forums/includes...13661470-0.jpg
Datum: 2011-08-18 Tid: 18:00 Sport: Tennis Land: USA Liga: Tennis Match: N.Almagro - T.Berdych Period: ft Spel: Över 22.5 Insats: 4.00 Odds: 1.830 Bolag: Motivering: Almagro gjorde en konstig match igår mot Karlovic där han bröt den stora Kroaten flera gånger och en gång BLANKT !!! men han fick ändå spela 3 set då karlovic tog tillvara på sin ända chans i andra set och tog det till 3:set.. Almagro vann 87 % av sina första servar igår och hade 60 % första servar in, har han det även idag så blir detta en jämn match. Bardych gjorde också en konstig match mot Monaco där han gick till tie-break i första set till att sen vinna 6-0 i andra set och vara helt överlägsen, Här tror jag på 3:e set eller en riktigt jämn 2 setare. Deras tidigare H2H är 3-2 till Berdych men senast vann Almagro och samtliga har spelats på grus !! |
2011-08-18 N.Djokovic - R.Stepanek (Tennis)
https://www.sharps.se/forums/includes...13662250-0.jpg
Datum: 2011-08-18 Tid: 20:30 Sport: Tennis Land: USA Liga: Tennis Match: N.Djokovic - R.Stepanek Period: ft Spel: R.Stepanek +5.5 Insats: 5.00 Odds: 2.130 Bolag: Motivering: Novak gjorde en riktigt dålig match igår mot Harrison och tappade sin serve 2 gånger i första set vilket var riktigt dåligt gjort, Han vann matchen pga att han är en bättre spelare och inget annat för bra i den matchen var han inte, Harrison missade allt och alla och kunde knappt hålla sin serve, Novak visar täcken på trötthet och jag är förvånad ens att han ställde upp i denna tävlingen nu innan USO och han har även klagat på smärta och gått runt och grinat ibland, Novak får slita otroligt mycket i sina matcher just nu ( trots resultaten ) då han springer så mycket och just denna veckan finns inte hans läkare med i teamet vilket han har varit hela året och det har en viss betydelse också när det handlar om återhämtningen. Stepanek är en lurig spelare som kommer ställa till det för Djoko med hans serve och volleyspel så kommer han plocka väldigt många enkla games tror jag mot en Djoko som ÄR trött.. +5.5 är en riktigt hög lina på HC och även om nu Djokovic vinner 6-1 6-1 så tycker jag att det är för hög lina med tanke på förutsättningarna vilka är att Novak är trött efter all matchning nu på slutet, US Open runt hörnet och många av dessa spelare tänker på det nu och mest kan jag tänka mig att Novak gör, sen att alla vill slå han just nu pga hans otroliga Stats i år. Novaks serve har inte sett så bra ut senaste matcherna heller, han har börjat att studsa bollen 100 gånger igen så som han gjorde för 2-3 år sen då han var osäker på den och det är täcken på osäkerhet just nu och igår mot Harrison så var det inga världsettan servar där inte.. Servar han så ikväll så kommer Stepanek att hänga med bra där också. Tror på en jämn match där Novak ändå vinner tillslut men det blir inte med några 6 games inte.. 6-3 6-4 och jag är nöjd. |
Tack för rek.. ville bara notera att du skrivit +6.5 på Stepanek i spreaden
|
Hej Sandy.. ju jag märkte det.. blev lite fel..
Ja.. vad ska man säga om dagens spel... rent åt skogen och maximal oflyt, Stosur hade full kontroll på matchen och vann första set till att sen inte kunna serva i andra och där tappade hon enkelt 3-6... Avgörande set och hon bryter till 3-2 och håller enkelt till 4-2 och har 0-30 men lyckas inte bryta igen och vinner matchen tillslut med 6-4 Djokovic - Stepanek.... ja vad ska man säga... Stepanek lyckas bryta Djokovic 3 gånger i matchen vilket borde räcka att täcka ett HCP på 5.5 games.. MEN IKKE.. Han lyckas bara hålla sin serve 3 gånger också och tappar matchen med 3-6 3-6... Almagro.. ja den var inte ens nära nån gång.. han var för dålig från första bollen. Ny dag imorn och nya möjligheter.. |
Håller med.. Problemet med idioten Stepanek är att han inte försökte vinna ens sina två sista servegem! Totalt nonchalant och förlorade båda blankt bara för han ha rgett upp och börjar plojja framme vid nät etc. Jävligt irriterande faktiskt.
|
2011-08-20 M.Fish - A.Murray (Tennis)
https://www.sharps.se/forums/includes...13826470-0.jpg
Datum: 2011-08-20 Tid: 19:00 Sport: Tennis Land: USA Liga: Tennis Match: M.Fish - A.Murray Period: ft Spel: M.Fish Insats: 6.00 Odds: 2.130 Bolag: Motivering: Kort rek pga tidsbrist Fish har varit kanon en längre period nu och igår kom kanonen då han körde över NADAL !!! Murray har också höjt sig och spelar bra denna veckan men han har släppt rätt så många servegames och gör han det idag så förlorar han mot en FISH som är riktigt bra, Här vinner Fish och borde vara favorit i denna matchen |