![]() |
Vancouver har i princip ett rent B-lag. Calgary har med många från NHL-laget. Maxinsats till detta fantastiska odds!
Stockholmsderby och för mig känns det som att det kan gå nästan hur som helst. Visst är DIF favoriter, men en storspelande Viktor Fasth och 2,40 ML kan jag inte motstå. ger det dock bara 1/5 units. |
Fint spelat! Fortsätt så här! :D
|
Ryggar Winther på dessa:
|
Boden rekade denna. Har även snackat med en kontakt som spelar i denna liga och han tycker det är ett bra spel! |
NHL Preseason:
Tampa Bay idag: Goaltenders: Dwayne Roloson, Jaroslav Janus. Defensemen: Mattias Ohlund, Eric Brewer, Marc-Andre Bergeron, Matt Gilroy, Mike Vernace, Brune Gervais. Forwards: Tom Pyatt, Vladislav Namestnikov, Blair Jones, Brett Connolly, Vinny Lecavalier, Alex Picard, Richard Panik, Tyler Johnson, Michel Ouellet, Cory Conacher, Steven Stamkos, Marty St. Louis. St louis trupp: Spoiler:
Vi kan alltså konstatera att dom minst saknar 6 spelare från sina 3 första kedjor. David Backes, Matt D'Agostini, Alex Steen, Jason Arnott, Jamie Langenbrunner och T.J Oshie saknas allihopa. På backsidan saknar man 3 av sina 6 toppbackar. Carlo Colaiacovo, Kevin Shattenkirk och Nikita Nikitin. I mål delar, som tidigare nämnt, Ben Bishop och Jaroslav Janus på arbetsysslorna. Bishop är den bättre av de två, han har spelat 7 NHL-matcher och hade 91,4% i AHL ifjol. Janus har inte spelat i NHL tidigare och hade dåliga 87% i AHL ifjol.
Spoiler:
OBSERVERA: DEVILS TRUPP ÄR INTE 100% BEKRÄFTAD Devils saknar alltså sina två bästa målvakter, men man kommer till spel med en stark offensiv där det tyngsta förlusterna är: Danius Zubrus och Mattias Tedenby. Försvarsmässigt saknar man Bryce Salvador och Andy Greene. Men man har istället tryout-spelaren Anton Strålman och supertalangen Adam Larsson Rangers däremot saknar sina två bästa offensiva spelare i Marian Gaborik och det hypade nyförvärvet Brad Richards. Andra tunga förluster för Rangers är: Wojtek Wolski, Ryan Callahan, Derek Stepan. Sen saknar man i stort sett hela tredje och fjärde linan. De spelarna man matchar som är av NHL-kaliber (forwards) är: Brandon Dubinsky, Sean Avery, Artem Anisimov, Eric Christensen Defensiven då? Man saknar sin bästa back IMO Marc Staal. Dessutom saknas Ryan McDonagh och Mike Sauer. Ersättarna heter Tim Erixon och Dylan McIlrath. I buren matchar man Henke Lundqvist vilket är det enda minuset med detta spel. Rangers ställer upp med 4 NHL-forwards, 3 NHL-backar och NHL-målis Devils ställer (mest troligt) upp med 8-9 NHL-forwards, 4-5 NHL-backar (Adam Larsson inräknad, då det är där han kmr spela iår) men inga NHL-målvakter. Trots målvaktsfrågan ska det vara klasskillnad mellan lagen. 2,45 på Devils spelas till 2.5/5 units. Kan åka in någon unit till när uppställningarna är 100% bekräftade EDIT: TRUPPEN ÄR BEKRÄFTAD. SÄTTER DÄRFÖR IN 1 UNIT TILL!
|
Spelar samtliga dogs på lördag i Elitserien. Tycker att det finns värde i alla. (tyvärr även i DIF). Glömde kolla pinnens odds på Luleå-Dif matchen då den inte står med på "home/away" hos oddsportal.. finns 2,36 där till skillnad på mina 2,20. (dock push vid X).
Denna gillar jag bäst, därav högre insats. Tycker att 2,66 är ett tokigt högt odds på Växjö. Övriga bookies ligger kring 2,30 vilket fortfarande är ett överodds. Ganska jämn match. Har tidigare skrivit att jag inte sett något positivt hos Växjö. Efter matchen mot LHC blev jag dock övertygad. Växjö har kapaciteten, det gäller bara att plocka fram den på bortaplan också..
Skellefteå var inte bra senast mot Timrå. Första linan har dock imponerat på mig. Holloway och Möller visar vägen. LHC var ytterst nära att förlora poäng mot HV71 senast. Saknar förstås Hlavac/Hlinka. Jämnare än vad oddsen säger. hade själv satt 2,20 på Skellefteå ML.
AIK har imponerat på mig hittills. Man har fått ihop ett bra lag även iår, där alla jobbar hårt för varandra. Viktor Fasth var grym de två första matcherna för att sedan tas ner på jorden i derbyt. Tycker att AIK har en bra chans mot Modo som iofs känns väldigt svåra att veta var man har än så länge.
Luleå har bara spelat 2 bra perioder (av 6) denna elitserie. Båda dom har varit matchernas inledande perioder. Hade Luleå haft en bra form hade jag inte sett värde här. Men de har inte imponerat på mig! Djurgården gjorde det bra mot AIK senast och har en rimlig chans att få med sig minst 2 poäng här. Pinnacle har 2,36
Ska förstås inte vara ML på denna, utan 1x2. |
Ryggar winther på denna:
|
Citat:
|
Oj vilken dålig natt... Antar att motivation slår klass trots allt? nåja. det är bara gnugga tillbaks. Vi blickar mot elitserien och hoppas på dessa spel:
Kan tillkomma något över/under spel Citat:
|
|
Som Pacman skrev i https://www.sharps.se/forums/ishockey...hockey-23-9-a/ förlorade Tappara med 6-0 mot HIFK idag och spelar redan imorgon mot ett annat av topplagen Jokerit. Jokerit har vunnit 2 matcher och spelat 1 lika hittills på säsongen. Dessutom sjunker denna. Snitt oddset är 1,75 och den är nere så lågt som i 1,65 hos bet-at-home. 8 av 13 bookies har redan sänkt den. (fanns 1,95 hos betclic under 2 timmar, hann tyvärr inte in då) sätter in 2,5/5 units |
Citat:
|
Citat:
rygg:
|
skön recover från katastrofala onsdagen! (-12u)
5-3 idag och plus 8,11u. Dagboken har nu 50 avslutade spel och en ROI på 111,52% vilket jag naturligtvis är nöjd med. Målet är att ligga över 105% ROI efter säsongens slut. Ser fram emot omgång 4 där det kan finnas ett och annat bra spel. oddsen på Luleå och Brynäs lockar. Skellefteå känns också bra. Växjö knappa favoriter hos Ladbrokes(?). underspel på AIK-Frölunda kan vara mycket aktuellt. Inga odds uppe där än.. Förhoppningsvis blir det en grön helg edit: tar Skellefteå ML redan nu, tror (läs hoppas) att jag inte får nå bättre odds än detta:
Övriga sidor (bwin, betredkings, jetbull) har Skellefteå som favorit. |
2,55 var mer än jag vågat hoppas på. Luleå var bra mot Djurgården och spelar man som då, har man mycket stor chans att slå HV. Mycket fint odds. Det är bara hoppas att pinnen inte släpper ett högre.. |
Luleå har inlett varje match iår med en ruskig fart och vunnit samtliga första-perioder hittills. 2-0 mot Växjö 1-0 borta mot Frölunda 2-0 mot Djurgården 2,05 på Luleå DNB måste testas. |
3,05 Brynäs DNB hos 365. Måste testas! Väldigt högt odds. |
Brynäsarna lär dessutom vilja trycka dit sin gamle tränare.
|
Citat:
Tycker att Brynäs har sett bra ut iår, medan Färjestad faktiskt inte tagit en enda 3-poängare ännu. Man var, vad jag förstått, riktigt jävla dåliga mot HV senast.. |
Tackar oddsalert för denna:
Tror den kommer sjunka! Pinnen har nu släppt sina odds och de ligger lägre än de spelen jag tidigare lagt, känns skönt! |
Citat:
Bra spel. Snittoddset var nere 1.59 vid nedsläpp. Tackar Pacman som uppmärksammade mig om denna. 5-0 blev det! :cheers: |
Hakar på Qirren på hans Preseason spel. 2 av spelen var slashade redan så blir rygg på 6 av hans 8 spel:
|
Dagens spel samlade:
Djurgården höjdes från 1,87 till 2,02. Visst, Ölvestad är avstängd och Brodin har dåligt i axeln. Men man ska vara favoriter mot Timrå. 2,02 draw no bet måste jag pröva. Spelar även denna, den droppar! Utstick hos Sportingbet. övriga sidor ligger mellan 1,70 och 1,85. Snittodds 1,79. kan sjunka lite till innan nedsläpp
|
Ja det här gick ju bra! En straffläggning ifrån 8-0, men 7-1 får man vara nöjd med, speciellt när Djurgården hämtar upp tvåmåls-underläge två gånger om.
Har ryggat Qirren på två av kvällens preseason-spel. Ska under morgondagen kika lite närmare på nästa elitserieomgång.
|
Klockrent Oscar!
U5 på AIK-Frölunda satt med rätt god marginal... :D Hoppas det håller i sig! Trevlig helg |
Citat:
Ja, det var en ganska fin marginal :D jag sneglade faktiskt på under 0,5 i första perioden till 4,80.. nåja! Pittsburgh vann, så är totalt 8-1 ikväll i dagboken. Ryggar Qirren på tre till:
|
Snyggt, vem är denna Qirre?
|
Citat:
https://www.sharps.se/spreadsheet/2803 |
Citat:
|
Ruggigt bra odds på denna:
Hittade det i Qirrens sheet.
Skapade ett konto på Bookmaker bara för att lägga detta spel. Pinnacle har 3,52 på samma spel och Unibet har 2,80. 4,75 är ett ruggigt överodds. Kings har rustat bra iår och de kommer ge Sharks en rejäl fight om divisionssegern. Kanonodds! |
Citat:
|
5-1 på Qirrens spel, vilket gav dagboken ett total på 12-2 igår!
Nästa elitserieomgång ser ut såhär: Imorgon: Linköpings HC - AIK IF AIK har imponerat enormt hittills, man har bara släppt in 6 mål på 5 matcher. 4 av dessa släppte man in mot Djurgården, vilket betyder att man släppt in 2 mål på övriga 4 matcher. Mycket imponerande. Linköping har väl gått ungefär som förväntat. De inledde starkt, men har nu åkt på två raka förluster. Man fick först rejält med däng hemma mot SAIK och nu senast förlorade man med 3-2, borta mot Modo. Ett 10-tal bookies har lagt upp odds än så länge på denna match. Högsta som finns är 2,60 ML på AIK och 2,70 PK på AIK. Raka tvåan ger i nuläget 3,65. Jag tycker att dessa odds är bra, men jag tror inte att de kommer sjunka. Därför avvaktar jag tills fler bookies lagt upp odds. Under 5 ger nu 1,83. Pinnen brukar dock starta ganska högt, för att sedan sjunka till matchstart. Avvaktar därför tills de lagt ut odds, innan jag spelar. ca 2.10 på under 5 skulle smaka gott. Tisdag: Luleå HF - Färjestads BK Luleå har inlett lite under förväntan. Man har öppnat matcherna bra (tänker främst på Växjö och Frölunda matcherna) för att sedan kollapsa och tappa allt. Mot Djurgården höll man uppe spelet hela matchen och gjorde en mycket bra match. Igår mötte man HV71 där jag tycker att man inte riktigt nådde upp till spelet man hade mot DIF. Dock var ju HV-matchen på bortaplan. Den här matchen kommer nog bli en ganska jämn historia. Luleå får väl, i egenskap av hemmaplan, ses som knappa favoriter. Skulle spela allt över 2,40 på Luleå. Skellefteå AIK - HV 71 Skellefteå har varit mycket bra än så länge. Nu möter man HV71 som inledde dåligt, för att sedan göra två ganska bra hemmamatcher (Vinst mot FBK och OT-vinst mot Luleå). Skellefteå får väl, precis som Luleå, ses som knappa favoriter i egenskap av hemmaplan. Vill dock se ett odds på iaf 2,30 innan jag spelar på SAIK här. Djurgårdens IF - Brynäs IF Brynäs har imponerat rejält på mig. Det spelar ett enkelt spel och både Honken och Svedberg har varit duktiga hittills. Ska bli intressant att se vilket odds man kan få på Brynäs. ML till 2,25+ spelar jag gärna. Växjö Lakers HC - MODO Hockey Svårtippad match. MODO har väl blandat och gett iår, därför känns det svårt att göra någon värdering av hur bra laget egentligen är. Växjö har även dom blandat och gett. Ska bli intressant att se oddsen här, ML på över 2,10 synar jag på vilket som helst av lagen, då jag tycker att matchen är ganska jämn. Kanske en liten fördel MODO. Frölunda HC - Timrå IK Timrå har inte inlett särskilt bra iår, vilket också var ganska väntat. Senast mot Djurgården tappade man tvåmåls-ledning två gånger om, för att sedan släppa in 5-4 pucken med 30 sekunder kvar. Därmed gick man hem med tredje förlusten efter 4 spelade matcher. Man har dock lyckats vinna en match iår, den segern kom efter straffar borta mot SAIK. Frölunda däremot toppar serien och har gjort det riktigt bra iår. Den danska jätten Frederik Andersen har varit just en jätte i målet hittills. Med 97,6% i räddnings% och två hållna nollor på fem spelade matcher har han lett sitt Frölunda till 4 vinster och 1 OT-förlust. Frölunda rak och underspel lockar här, kanske även ett spel på Timrå under 2/2,5. Allt beror ju såklart på vilka odds som erbjuds. Ser, som sagt, fram emot oddsen! |
Citat:
|
Citat:
Ryggar återigen Qirren på nattens NHL:
Bommade hans tre första spel, vilka alla tre ser mycket bra ut än så länge... Nåja! |
Hade tänkt att spela AIK. Men när AIKs och kanske till och med elitseriens viktigaste spelare Viktor Fasth inte spelar, väljer jag att avstå.
|
fem (fyra) spel lagda för imr!
Tyckte att oddset på X2 var så fint, 2,04. (Bra jävla utstick på SBO. övriga sidor kring 1,80-1,90). Tycker också att oddset på raka tvåan är fint, 3,55. Istället för att spela 2u på en av dom, så blir det 1 på varje. Dessa två spel blir detsamma som 1,56u på Luleå DNB första perioden till 1,8006
|
Nattens NHL:
Ryggar Qirren på dessa. Väljer dock att lägga en del av insatsen på -1,5 på Flyers.
|
Tycker att det är en ganska jämn match. Jag ger Modo en knapp fördel. 50-55% vinstchans för dom. Oddset 2,11 betyder att Modo har 47,39% vinstchans. Det är för lågt anser jag och kastar in 1,5u. Hoppas att jag slipper se denna på 2,20 imorgon.. |
Efter mycket tveksamheter fram och tillbaka har jag bestämt mig för att spela Luleå iaf imorgon. Matcherna mellan Luleå och Färjestad brukar vara bra matcher med hög fart. Tror att Luleå kommer få chansen att spela en del PP, där man varit bra under säsongen. Dock inte senast mot HV och jag tror att det är något man gnuggat på lite extra igår och idag. Färjestad saknar sen tidigare Jonas Frögren. Dessutom läste jag att även Berglund missar matchen. Åslund och Nihlstorp är även de osäkra för spel. Nihlstorp har varit den bättre av de två målvakterna, dock bara 88,52 i SVS%. PW, som iofs bara stått två matcher, imponerar inte med sina 85,71 i SVS%. Tror på en jämn match där special-teams avgör. Luleå kommer nog inleda med ett rejält tempo och om man klarar av att inte dippa för mycket i andra och tredje perioden ska man vinna imorgon. 2,20 spelas. Jag anser dock inte att det är något enormt värde i detta spel. Oddset är lite, lite för högt. Jag hade inte spelat Luleå till 2,10. |
Kommer mest troligt bli ett spel på Timrå ikväll. Väntar dock så länge som möjligt då jag tror att oddsen på Timrå komme fortsätta stiga. Public spelar Frölunda!
|