Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   BlackCobra (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/8626-blackcobra/)

Sprite 2011-08-27 12:17

BlackCobra

Då har jag hittat hit och då forumet verkar mer aktivt så kanske jag byter destination från där jag lägger mina spel nu. Just i detta nu dubblerar jag mina spel så får framtiden visa vad som händer.

Mina stats hitills från den andra sidan:

Units: +180,8
ROI: 1,20
Totalt antal spel: 149
Träff%: 58
Snitt units per spel: 6,0

Entertainment: 1/1 100%
Fotboll: 55/97 57%
Handboll: 0/1 0%
Tennis: 28/48 58%
Övriga sporter: 2/2 100%

Insats:
10 : 2/4 50%
9 : 4/8 50%
8 : 11/19 58%
7 : 14/20 70%
6 : 18/28 64%
5 : 26/44 59%
4 : 9/22 41%
3 : 2/4 50%
2 : 0/0 0%
1 : 0/0 0%

Jag kommer att reka fotboll, tennis och handboll till 99% och ibland även slänga ut någon kommentar till livespel om jag ser riktigt bra värde i en pågående match. Kommentera gärna mina spel!

Lemasive 2011-08-27 12:21

För att lägga en rek lägger du en ny tråd inom vederbörande sport och väljer att det skall vara en REK. Spreadsheet finns det en hel tråd om.

Sprite 2011-08-27 12:29

2011-08-28 Helsingborgs - Orebro (Allsvenskan)

https://www.sharps.se/forums/includes...14440573-1.jpg
Datum: 2011-08-28
Tid: 14:00
Sport: Fotboll
Land: Sverige
Liga: Allsvenskan
Match: Helsingborgs - Orebro
Period: ht

Spel: Orebro +0.25 i HT
Insats: 6.00
Odds: 2.100
Bolag: Bet365

Motivering:
Har Helsingborg hittat en formsvacka tro? Två förluster mot Standard i Europa League kvalet, 0-0 mot Halmstad tills den 75e matchminuten och underläge med 0-1 mot Syrianska tills den 78e matchminuten. Där var det en rejäl skopa tur att man vann den matchen till slut med spel 11 mot 9 och mål i femte tilläggsminuten! Detta var lite kort sammanfattat vad serieledarna har hunnit med i sina senaste 5 matcher.

Örebro hade en ruskig formtopp med 4 raka vinster och 9-0 i målskillnad tills matchen mot Mjällby senast. Mjällby som har blivit lite av ett spöke för Närkelaget. Dock var Örebro värda minst en poäng i den matchen och 0-1 kom väldigt oväntat när det var hemmalaget som hade målchanserna och trycket. I Bedoyas frånvaro fick Emil Berger göra sin första match och det såg riktigt bra ut. Matchens bäste spelare blev han till slut och det är en väldigt bra offensiv kraft. Örebro har Wowoah och Paulinho avstängda till denna match. Innan matchen mot Mjällby hade Örebro gjort mål i första halvlek i 5 allsvenska matcher i rad!

Jag tittade till halvtidstabellen och faktum är att Örebro ligger 4 poäng före Helsingborg där! Helsingborg har endast lett sina matcher i halvtid i 6 av 22 matcher! Ännu intressantare blir det när man märker att Örebro faktiskt både har tagit mer poäng och har bättre målskillnad på bortaplan i halvtidstabellen än vad Helsingborg har på hemmaplan i densamma!!!

Sprite 2011-08-27 12:31

2011-08-28 AIK - Syrianska FC (Allsvenskan)

https://www.sharps.se/forums/includes...14440993-1.jpg
Tid: 16:30
Land: Sverige
Liga: Allsvenskan
Match: AIK - Syrianska FC
Period: ft

Spel: Syrianska Under 0,5 mål
Insats: 10.00
Odds: 2.050
Bolag: Betway

Motivering:
AIK har målskillnaden 22-5 på 11 hemmamatcher. Syrianska har 3-22 på 11 bortamatcher. Närmaste bästa lag i hemmaförsvar har släppt in 8 mål. Närmast sämsta lag i bortaanfall har gjort 7 mål. Utan tvekan den match på hela säsongen som har bäst förutsättningar för att hemmalaget ska hålla nollan alltså.

Syrianska har dessutom Omotoyossi och lagkaptenen Özdemirak avstängda efter deras röda kort mot Helsingborg då båda fick tre matchers avstängning. AIK har hållt nollan i två raka nu medans Syrianska bara har gjort 1 mål på sina senaste 4 matcher och med tanke på den avbrutna matchen dessa lag emellan som slutade 3-0 till Syrianska efter disciplinnämndens beslut väntar jag mig ett heltaggat AIK som knappast kommer vara nonchalanta här. Inte minst då i försvaret.

Syrianska kommer ha fullt upp med att försvara sig och 0-0 vore ett kanonresultat för dem på bortaplan så varför ens fundera på att anfalla för mycket så länge inte AIK har gjort minst ett mål. Varför jag inte tror AIK leder med flera mål redan i halvlek? Jo, Teteh Bangura (som har gjort sin sista match och ska avtackas i halvtidspausen) har gjort mer än dubbelt så många mål som tvåan i den interna skytteligan och Syrianska är som sagt nöjda med 0-0.

Närmaste bolag ligger på 1.90 vad jag kan hitta. Jag personligen värderar att om dessa lag möts tre gånger på raken med samma förutsättningar som de har på söndag så gör Syrianska mål i max 1 av 3 matcher så detta odds är ju en ren bjudning och allt annat än ett maxbet vore ju tjänstefel enligt min värdering.

Sprite 2011-08-27 13:57

2011-08-28 Tottenham - Man City (Premier League)

https://www.sharps.se/forums/includes...14445748-3.jpg
Tid: 14:30
Land: England
Liga: Premier League
Match: Tottenham - Man City

Spel: Annat
Insats: 7.00
Odds: 2.250
Bolag: Betway

Motivering:
Jag fortsätter att spela på detta Manchester Citys målgladhet. Man har överflöd med världsanfallare och konkurrensen för en plats i startelvan är stenhård. Laget har gjort minst 3 mål i 4/5 tävlingsmatcher denna säsong och "bara" 2 mål borta mot ett visst Man U. I senaste matchen borta mot Bolton hade man 58% bollinnehav, 16 målchanser, 8 skott på mål samt 8 hörnor.

Tottenham har spelat två tävlingsmatcher kan man säga. 5-0 borta mot Hearts i Europa League och 0-3 förlust borta mot Man U. Senaste matchen då man spelade returmötet mot Hearts på hemmaplan kan man glömma för då ställde man över i princip hela ordinarie laget. På hemmaplan förväntas man ge Man City en ordentlig match och det kommer att öppna upp för det målglada bortalaget att måla flera gånger om.

Boone 2011-08-27 14:42

Rekarna ser väldigt bra ut! Alltid roligt med nytt kunnigt folk till sidan.

Får man fråga vart du befann dig innan?

Lycka till!

Sprite 2011-08-27 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 137212)
Rekarna ser väldigt bra ut! Alltid roligt med nytt kunnigt folk till sidan.

Får man fråga vart du befann dig innan?

Lycka till!

Tack så mycket. Jag finns även på Guldspel under samma namn som en av experterna. Hittade dit för 3,5 månad sedan och vann månadstävlingen under min första månad där och leder även denna månadstävling efter ett litet minus under juli.

Men forumet är under all kritik och det lutar mer och mer åt att jag antagligen slutar dubblera och beger mig hit istället då forumet här verkar mycket mer aktivt.

Sprite 2011-08-28 14:44

Halv vinst på Örebro +0,25 första halvlek. Ser inte matchen men citerar sportbladets journalist. "Markus Wulcan, Olympia: PAUS. Örebro inledde starkt men sedan tog HIF över. 0-0 efter 45 spelade minuter." :moneybag:

Sprite 2011-08-28 15:08

Två mål av Dzeko efter 41 minuter spelade och spelet redan i hamn :thumbup:

4 mål av Manchester City efter 60 minuter spelade. Fan vad lätt det här spelet satt :D

5-1 slutt! 4 mål av Dzeko!

Sprite 2011-08-28 17:13

0-0 AIK - Syrianska i halvtid.

Syrianska har haft 1 enda avslut som inte ens gick på mål :lol:

uppdatering: I minut 65 har Syrianska fortfarande inte haft en enda målchans i andra halvlek

uppdatering 2: 1-0 slutt. Syrianska hade enligt aftonbladets matchfakta på livetjänst 36% bollinnehav och en ynka målchans på hela matchen och det skottet gick inte ens på mål. Supernöjd med mitt maxspel! :thumbup:

fackfejs 2011-08-28 18:21

http://i276.photobucket.com/albums/k...8d4791cce5.gif

kingofding 2011-08-28 18:25

Grymma tips, uppskattas!

mars 2011-08-28 18:32

Snygg start :cheers:

Savve 2011-08-28 18:42

Snyggt !! Grattis!!

vessl123 2011-08-28 19:19

Grymt kul med nytt folk som verkar besitta en del kunskap. Tack för tipsen o grattis till den fina starten! :)

azrael109 2011-08-28 19:23

Bra jobbat, kunde inte börja bättre.

Andreas15 2011-08-28 19:32

Imponerande start!:cheers: Blir till att hålla ett öga på tråden.

NoClue 2011-08-28 20:03

Ill be damned. Snygg start!

matlagning 2011-08-29 08:28

Blir att följa och rygga dina tips, snyggt jobbat! Synd bara att de sidor jag vanligtvis spelar på inte har Ö/U-spel på endast ett lag. Blir kanske att regga sig på betway snart då.

KP 2011-08-29 08:48

Citat:

Ursprungligen postat av matlagning (Inlägg 137421)
Blir att följa och rygga dina tips, snyggt jobbat! Synd bara att de sidor jag vanligtvis spelar på inte har Ö/U-spel på endast ett lag. Blir kanske att regga sig på betway snart då.

Sportingbet samt bwin brukar erbjuda dessa med annars.

sirmicke 2011-08-29 08:48

Har sett dig på Guldspel
Bättre att du är här :)

Sprite 2011-08-29 14:38

Tack så jättemycket allihopa. Skitkul med respons för tiden jag tog att lägga rekarna. :claps:

Får se hur framtiden ser ut. Vet inte om Guldspel märkte att jag började flytta hit men har precis blivit erbjuden en Guldexpertportfölj och om jag tar erbjudandet så kan jag givetvis inte fortsätta dubblera rekarna här.

Kommer hur som helst inte att försvinna från detta fenomenala forum utan har gärna synpunkter både bra och dåliga om andras spel och funderingar kring matcher samt att livespel kan förekomma här i trådn främst inom elitseriehandbollen och premier league matcherna.

Badass 2011-08-29 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 137467)
Tack så jättemycket allihopa. Skitkul med respons för tiden jag tog att lägga rekarna. :claps:

Får se hur framtiden ser ut. Vet inte om Guldspel märkte att jag började flytta hit men har precis blivit erbjuden en Guldexpertportfölj och om jag tar erbjudandet så kan jag givetvis inte fortsätta dubblera rekarna här.

Kommer hur som helst inte att försvinna från detta fenomenala forum utan har gärna synpunkter både bra och dåliga om andras spel och funderingar kring matcher samt att livespel kan förekomma här i trådn främst inom elitseriehandbollen och premier league matcherna.

"H*n dansade en sommar"

Hmmm - en "hit and run"! Allt för att locka spelare till Guldspel, månne...! Nja, detta luktar skämt och det är ju fortfarande rötmånad, så fan vet vad detta var...?

Ja, ja - lycka till med den "nya" portföljen...! :skamsen:

/Badass

Thuernman 2011-08-29 15:28

Tycker det låter helt trovärdigt, när Guldspel märkte att en solid tipster var på väg att försvinna så började de omvärdera läget antar jag?

Oavsett vilket så bra jobbat med rekarna (även om jag inte ryggade).

FrankieJr 2011-08-29 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 137467)

Kul att det går bra de första rekarna!

Men vaddå? Efter tre satta spel ska det börjas prata om att bli tout? Har ingen koll på guldspels experter. Har dock en känsla av att man tjänar mer pengar på att följa folk här på Sharps...

Vad får man som "guldexpert" på guldspel? Lön?

Sprite 2011-08-29 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 137478)
"H*n dansade en sommar"

Hmmm - en "hit and run"! Allt för att locka spelare till Guldspel, månne...! Nja, detta luktar skämt och det är ju fortfarande rötmånad, så fan vet vad detta var...?

/Badass

Inte det minsta hit and run. Fan vad trött jag blir på såna som kommenterar från folk som inte vet all fakta. Jag var sjukt nära på att byta till denna sida (forumet, spreedsheat och tack-kommentarerna är mycket bättre) och mitt missnöje som jag bland annat skrev i forumet kan säkert flera som har användare både här och på guldspel skriva under på!

Fick detta erbjudande idag(!) och en av anledningarna att jag tänkte lämna var för att Nani (Ace-Pro på Guldspel) bytte till denna sida några dagar tidigare. Gillar att disskutera tennis och förhoppningsvis handboll med honom. Tacka han för de tre rekarna ni fick för om flera medlemmar här tänker som du så kan jag hålla mig på andra sidor där mina spel uppskattas.

Förbättringar ska ske på Guldspel och ser vi inte några sådana inom de närmaste 1-2 månaderna kommer jag att fortsätta mitt rekande här om så är önskat oavsett om jag får ha en guldexpertportfölj eller inte.

FrankieJr 2011-08-29 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 137484)
Inte det minsta hit and run. Fan vad trött jag blir på såna som kommenterar från folk som inte vet all fakta. Jag var sjukt nära på att byta till denna sida (forumet, spreedsheat och tack-kommentarerna är mycket bättre) och mitt missnöje som jag bland annat skrev i forumet kan säkert flera som har användare både här och på guldspel skriva under på!

Fick detta erbjudande idag(!) och en av anledningarna att jag tänkte lämna var för att Nani (Ace-Pro på Guldspel) bytte till denna sida några dagar tidigare. Gillar att disskutera tennis och förhoppningsvis handboll med honom. Tacka han för de tre rekarna ni fick för om flera medlemmar här tänker som du så kan jag hålla mig på andra sidor där mina spel uppskattas.

Förbättringar ska ske på Guldspel och ser vi inte några sådana inom de närmaste 1-2 månaderna kommer jag att fortsätta mitt rekande här om så är önskat oavsett om jag får ha en guldexpertportfölj eller inte.

Enligt den där högerrutan på Guldspel med stats verkar Ace-pro ligga minus efter nästan tusen spel? Eller är jag fortfarande bakfull?

Soap 2011-08-29 15:41

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 137483)
Kul att det går bra de första rekarna!

Men vaddå? Efter tre satta spel ska det börjas prata om att bli tout?

TS statistik från guldspel.com lyder
  • +195,3 units
  • ROI 1,21
  • Antal spel 153

Jag tror jag talar för en majoritet av forumet när jag skriver att vi gärna ser dig flytta hit permanent! Men får du en inkomst som gör skillnad för din ekonomi från guldspel så är det väl värt att tänka efter...

FrankieJr 2011-08-29 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av Soap (Inlägg 137487)
  • +195,3 units
  • ROI 1,21
  • Antal spel 153

Imponerande! :yes:

FrankieJr 2011-08-29 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 137478)
"H*n dansade en sommar"

/Badass

Det där låter ju bara löjligt? Om man har skills, timing och nerver att på kort tid sätta tre spel på vilket givet forum som helst har man nog det att göra det till vardags också? Förstår inte riktigt hur du resonerar?

FrankieJr 2011-08-29 15:55

Citat:

• +195,3 units
  • ROI 1,21
  • Antal spel 153

Jag tror jag talar för en majoritet av forumet när jag skriver att vi gärna ser dig flytta hit permanent! Men får du en inkomst som gör skillnad för din ekonomi från guldspel så är det väl värt att tänka efter...

Det där är jag också nyfiken på. Och vad är villkoren? Säg att du har en längre svacka, hur påverkas det? Är all inkomst beroende på hur många som köper din portfölj?

travexperten 2011-08-29 15:56

Börjar han på Guldspel igen. Så lär ju hans tips komma på den här sidan ändå =)

eller.....

FrankieJr 2011-08-29 15:59

Sorry för nedklottring förresten - insåg först nu att detta var din speldagbok. Hoppas du stannar men förstår om man har chans att få stadig inkomst... :)

Sprite 2011-08-29 17:20

Citat:

• +195,3 units
  • ROI 1,21
  • Antal spel 153

Tusen tack Soap och alla ni andra som förstår mig. Ingenting är spikat än så länge ska tilläggas. Vad min inkomst blir har jag ingen aning om än. Det beror ju givetvis på min fortsatta framgång. Men blir den låg så är chansen stor för flytt hit permanent istället då jag verkligen diggar detta forum :cheers:

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 137485)
Enligt den där högerrutan på Guldspel med stats verkar Ace-pro ligga minus efter nästan tusen spel? Eller är jag fortfarande bakfull?

Han har tydligen haft en helt otrolig downswing som jag som främst pokerspelare brukar kalla det. Han har enligt många andra (och statistiken i hans portfölj) varit vinnande hur länge som helst innan dess och enligt mig lagt många väldigt bra rekar om än dock lite korta och faktafattiga emellenåt. Otur kan hända alla och det är lätt hänt att utförsbacken blir brantare när man väl kommer dit. Jag litar dock på hans omdöme vad gäller handbollen tills han bevisat mig motsatsen.

Denna tråd är till för att skriva och ventila mig och mina spel i så dra er inte för kommentarer. Även fast jag inte gillar Badass åsikter om mig så vill jag höra allt, både bra och dåligt.

Till sist vill jag avsluta med att så länge jag inte sitter på en Guldspelportfölj kommer jag givetvis fortsätta lägga upp mina spel här även om det troligtvis inte hinner bli så många.

Kirtap 2011-08-29 17:27

Alltid denna avudsjuka från eller annan lirare.... Ser gärna att du hänger kvar här o delar med dig. Alltid kul med lite nytt blod... KÖr hårt o lycka till

FrankieJr 2011-08-29 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 137515)

Till sist vill jag avsluta med att så länge jag inte sitter på en Guldspelportfölj kommer jag givetvis fortsätta lägga upp mina spel här även om det troligtvis inte hinner bli så många.

Kul med folk som kan sin grej och lägger motiveringar så att man kan följa tankegången.

Lycka till även om du inte stannar länge :cheers:

Sprite 2011-08-30 15:21

2011-08-30 J. Larsson - V. Azarenka (WUSOpenR1)

https://www.sharps.se/forums/includes...rts/tennis.jpg
Datum: 2011-08-30
Tid: 17:00
Sport: Tennis
Land: USA
Liga: WUSOpenR1
Match: J. Larsson - V. Azarenka

Spel: Under 17.5 gem
Insats: 6.00
Odds: 2.000
Bolag: Bet365

Motivering:
Azarenka har aldrig åkt ut i första rundan i US Open i sina fem turneringar här medans Larsson bara spelat en enda första runda i US Open. Det var förra året och hon förlorade den i två raka mot en spelare rankad 30 på världsrankingen. Azarenka har för vana att totalt utklassa sina motståndare tidigt i turneringarna. Nu har hon tagit två veckors vila inför denna turnering och därmed hunnit förbereda sig ordentligt. I Toronto som var hennes senaste turnering täckte hon denna lina i samtliga tre matcher och hon förlorade endast 6 gem på 6 set innan hon åkte ut mot Serena Williams i semifinalen med 3-6, 3-6.

Azarenka har dessutom aldrig på sina 5 år i Grand Slam sammahang gått till semifinal vilket hon mäktade med i Wimbledon i år. Johanna Larsson ska inte kunna hota henne och jag blir förvånad om hon tar mer än 2 gem i något set här. Larsson har dessutom haft en ful ovana att förlora stort när hon väl förlorat i sina senaste turneringar efter Båstad. Innan dessa matcher har hon i turneringarna vunnit ganska komfortabelt och jag hoppas hon inser sig chanslös mot Azarenka tidigt i matchen här.

Senaste tre förlusterna. Inom parentes är världsrankingen på spelarna hon mött:

13/7. Bondarenko (88) 5-7, 0-6
14/8. Zheng (65) 1-6, 2-6
26/8. Kerber (107) 0-6, 1-6

Sprite 2011-08-30 17:35

5-0 Azarenka i första set just nu. Johanna Larsson har inte haft en enda gemboll än :claps:

Precis efter jag skrev detta ovanför tar Johanna sitt servegem blankt efter bland annat två serveess :omfg:

Men sedan tar Azarenka första set med 6-1.

Tar Johanna mindre än 5 gem i andra set så är spelet i hamn!

vessl123 2011-08-30 17:57

Såg bra ut när Azarenka bröt Johannas serve direkt i andra men då gör Johanna det "omöjliga" och bryter tillbaka. 1-1 nu. :KO:

mrpete 2011-08-30 18:06

Var kan man se matchen?