Citat:
Ursprungligen postat av muskali
(Inlägg 196641)
B6 spel ikväll på Detroit Tigers, några tankar om spelet? :D Bra hitrate på 6an så vill gärna rygga :drunk:
|
Visst har jag tankar om spelet! :)
Först och främst klasskillnad på starting pitchers. Fister har kommit igång ordentligt och har bara gett upp 9 runs på de senaste 45.1 inningsen och då har han pitchat samtliga dessa innings i tuffare ballpark än idag. Nu spelas matchen på Target field och det är betydligt enklare som pitcher än att vara på Camden, Rogers eller Comerica där Fister nyligen lyckats bra.
Duensing har blandat mellan att vara RP och SP denna säsongen och nu har Twins inte så mycket andra bättre alternativ utan han får starta trots att han kanske inte förtjänar det då han är 1-5 med 6.12 ERA som starter i år. Han har kommit undan med lite tur de senaste matcherna då motståndarna haft massvis med hits, 21 stycken på 13 innings men det har inte resulterat i jätte många runs (11). Senast torskad han mot Cleveland som då bröt sin 10+ långa loosing streak. Han är lätt att träffa och har svårt att få SO och tillslut så rasar det in 5-6 runs när man ger upp 10 hits och Tigers är ett lag som kan bomba in runs. Många av Tigers hitters har bra BA mot Duensing sedan tidigare.
Twins leadoff hitter Span är troligen borta inatt igen vilket är ett litet avbräck, i övrigt så är det inga nyheter kring lagens batters.
Tigers har torskat 3 raka (2 mot Texas och igår mot Twins) där det har varit jämnt på förhand vilket lag som ska vinna. Nu är man favoriter och bör samla ihop sig och få en vinst för att inte tappa för mycket mark på de andra lagen i kamp om slutspel och mot ett så klent lag som Twins bör man kunna vinna speciellt när de enligt mig har stor fördel i pitching matchupen.
Tigers vinner med 6-2! There you go, så har jag resonerat! BOL :cheers:
|