Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Lazlo Lirar! (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/8952-lazlo-lirar/)

Lazlo 2012-08-14 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av muskali (Inlägg 196641)
B6 spel ikväll på Detroit Tigers, några tankar om spelet? :D Bra hitrate på 6an så vill gärna rygga :drunk:

Visst har jag tankar om spelet! :)

Först och främst klasskillnad på starting pitchers. Fister har kommit igång ordentligt och har bara gett upp 9 runs på de senaste 45.1 inningsen och då har han pitchat samtliga dessa innings i tuffare ballpark än idag. Nu spelas matchen på Target field och det är betydligt enklare som pitcher än att vara på Camden, Rogers eller Comerica där Fister nyligen lyckats bra.

Duensing har blandat mellan att vara RP och SP denna säsongen och nu har Twins inte så mycket andra bättre alternativ utan han får starta trots att han kanske inte förtjänar det då han är 1-5 med 6.12 ERA som starter i år. Han har kommit undan med lite tur de senaste matcherna då motståndarna haft massvis med hits, 21 stycken på 13 innings men det har inte resulterat i jätte många runs (11). Senast torskad han mot Cleveland som då bröt sin 10+ långa loosing streak. Han är lätt att träffa och har svårt att få SO och tillslut så rasar det in 5-6 runs när man ger upp 10 hits och Tigers är ett lag som kan bomba in runs. Många av Tigers hitters har bra BA mot Duensing sedan tidigare.

Twins leadoff hitter Span är troligen borta inatt igen vilket är ett litet avbräck, i övrigt så är det inga nyheter kring lagens batters.

Tigers har torskat 3 raka (2 mot Texas och igår mot Twins) där det har varit jämnt på förhand vilket lag som ska vinna. Nu är man favoriter och bör samla ihop sig och få en vinst för att inte tappa för mycket mark på de andra lagen i kamp om slutspel och mot ett så klent lag som Twins bör man kunna vinna speciellt när de enligt mig har stor fördel i pitching matchupen.

Tigers vinner med 6-2! There you go, så har jag resonerat! BOL :cheers:

muskali 2012-08-14 19:51

Okej tack så mycket :) ryggar! BOL :cheers:

Lazlo 2012-08-15 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av muskali (Inlägg 196701)
Okej tack så mycket :) ryggar! BOL :cheers:

Yes, inga problem. Får hoppas det går vägen, ska göra mitt bästa och jobba in spelet inatt! :)

Overkill 2012-08-15 00:13

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 196737)
Yes, inga problem. Får hoppas det går vägen, ska göra mitt bästa och jobba in spelet inatt! :)

Du har väl fler? :whistling: :evilgrin39:

Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 196642)
Själv strävar jag efter att alla spel ska gå plus men alla är vi ju olika och det är ju bara bra det.

Lazlo 2012-08-15 00:17

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 196739)
Du har väl fler? :whistling: :evilgrin39:

Haha absolut men nu talade vi ju om ett specifikt spel. :)

Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av muskali (Inlägg 196641)
B6 spel ikväll på Detroit Tigers, några tankar om spelet? :D Bra hitrate på 6an så vill gärna rygga :drunk:

Inga minus spel här inte, går för plus all the way! :thumbup:

Overkill 2012-08-15 00:36

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 196741)
Haha absolut men nu talade vi ju om ett specifikt spel. :)

Inga minus spel här inte, går för plus all the way! :thumbup:

Yeah, yeah. Ville bara dryga mig lite. ;) :rolleyes:

Lycka till btw! :popcorn:

muskali 2012-08-15 06:42

Läckert! :hattenav:

Lazlo 2012-08-15 12:52

Yes den satt riktigt bra och Twins hade faktiskt inte en enda ER i matchen då alla runs kom i den 4:e inningen på 3 katastrof errors från Tigers, det löste sig ändå och även övriga spel gick fint inatt. :moneybag:

Lazlo 2012-08-16 08:00

Ännu en trevlig spelnatt till ända och de två spelen jag hade som båda va B5 spel gick in, härligt det och formen verkar hålla i sig! Mot nya vinster idag men först lite sömn :)

Galeocerdo cuvier 2012-08-16 10:06

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 196988)
Ännu en trevlig spelnatt till ända och de två spelen jag hade som båda va B5 spel gick in, härligt det och formen verkar hålla i sig! Mot nya vinster idag men först lite sömn :)

Tack för nattens spel. Av nyfikenhet, rekar du dina spel själv från grunden eller plockar du russin ur kakan från andra rekares spel?

Lazlo 2012-08-16 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 197000)
Tack för nattens spel. Av nyfikenhet, rekar du dina spel själv från grunden eller plockar du russin ur kakan från andra rekares spel?

Den största delen av mina spel är det jag själv som analyserar och sedan spelar. En del gånger ryggar jag också kunnigt folk som jag har förtroende för, men då bara efter att jag kollat igenom spelet själv och håller med om att det är spelvärt.

Wagner 2012-08-16 15:38

En B6:a på anrika European Trophy hos Stanjames! Snyggt fiskat. :hattenav:

Lazlo 2012-08-16 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 197040)
En B6:a på anrika European Trophy hos Stanjames! Snyggt fiskat. :hattenav:

Fick fördela insatsen lite olika över en del bolag och det va ju antingen olyckligt att Stanjames stod i bolagsrutan nu och jag aldrig ändrade det det eller om man vänder på det, bara bra att Stanjames stod där så du äntligen fick hugga på något efter att ha kollat säkert hundratals spel utan att finna ett fel. Fixar till det så blir vi alla nöjda och glada :ful:

Edit: Ser nu att det bara fick plats 2½ bolagsnamn i rutan där man skulle skriva i bolagen och således fick inte alla bolag som jag fördelat insatsen över plats i den informationsrutan men det får gå ändå.

Akabodil 2012-08-16 21:57

Nu är det bara till att börja jobba in Oakland Athletics och det andra spelen inatt! Sen imorgon blir det intressant att se hur Djurgården ser ut!

Lazlo 2012-08-17 01:11

Citat:

Ursprungligen postat av Akabodil (Inlägg 197117)
Nu är det bara till att börja jobba in Oakland Athletics och det andra spelen inatt! Sen imorgon blir det intressant att se hur Djurgården ser ut!

Yes, nu kör vi så det ryker! :)