Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Lazlo Lirar! (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/8952-lazlo-lirar/)

muskali 2012-08-22 20:24

Tankar om Pirates? :innocent:

Lazlo 2012-08-22 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av muskali (Inlägg 198164)
Tankar om Pirates? :innocent:

Absolut!

Padres kallar upp en rookie till att starta denna matchen. Werner har pitchat 4 år i de lägre ligorna och aldrig förtjänat en plats hos det stora i MLB, det gör han egentligen inte nu heller. Padres väljer dock att skicka ner Ohlendorf som varit bedrövlig i sina senaste starter och ger istället någon yngre (Werner) chansen idag. Fair enough men frågan är om det kommer hålla, jag tror inte det. Werner har inte lysande siffror i de lägre ligorna och det ska mycket till för att det då ska hålla här.

Pirates startar med McDonald som varit lysande stora delar av säsongen, han har haft problem på slutet men kom tillbaka riktig starkt senast borta mot tuffa Cardinals där han bara gav upp 2 hits (0 runs) på 6 innings. Nu picthar han i en av ligans bästa parker för pitchers, Petco och även mot ett sämre lag så det är enligt mig större chans att det blir bra som senast och inte dåligt igen.

Pirates är klart bättre överlag, har mycket att spela vilket för inte Padres har och ska inte behöva förlora 3 irad och åka mot ett sweep mot ett av ligans sämsta lag Padres. Igår torskade Pirates efter extra innings och det är läge för lite medstuds och med dagens pitching matchup så bör Pirates ha goda chanser att vinna igen.

:thumbup:

Btw, nästan på pricken som min 2-6 spread fyller 1 år så når den också all-time high. Va uppe i +464 i Oktober ifjol och efter en tråkig nergång efter det är jag nu uppe i ännu mer och högre än någonsin tidigare alltså. Får hoppas det kan fortsätta går riktigt bra som det gjort ett tag nu!

muskali 2012-08-22 21:17

Tackar, jag följer :drunk:

Grymt kul att se hur det har flutit på de senaste månaderna och grattis till all-time high! Fortsätt såhär när NFL och KHL börjar bl.a så blir det en grym sommar/höst :gun_bandana:

BOL ikväll :cheers:

Lazlo 2012-08-22 21:30

Härligt! Ja, jag ser verkligen fram emot NFL säsongen, ska bli grymt kul att följa och vid NFL sundays sitter man ju som limmad flera timmar. Sen blir det även massa annat roligt framöver och det är bara hoppas formen kan hålla i! :cheers:

Akabodil 2012-08-22 21:43

Håller med helt och hållet, ska bli grymt kul att följa din höst Lazlo! Riktigt grym är du! :)

Redbull 2012-08-22 21:51

Passar också på att hylla dina spel. Senaste tiden har gått riktigt, riktigt bra. Wp!

:cheers:

simb chaplin 1 2012-08-22 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 198181)
Härligt! Ja, jag ser verkligen fram emot NFL säsongen, ska bli grymt kul att följa och vid NFL sundays sitter man ju som limmad flera timmar. Sen blir det även massa annat roligt framöver och det är bara hoppas formen kan hålla i! :cheers:

Mycket intressant Lazlo! kommer du köra 2-6 systemet vidare? skulle vara roligt om du även hade ett system med units rekar 1-5 exempelvis, då får man en liten mer klar uppfattning om hur hårt/spelvärt oddset är enligt dig. Fint jobbat!!

Redbull 2012-08-22 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av simb chaplin 1 (Inlägg 198189)
Mycket intressant Lazlo! kommer du köra 2-6 systemet vidare? skulle vara roligt om du även hade ett system med units rekar 1-5 exempelvis, då får man en liten mer klar uppfattning om hur hårt/spelvärt oddset är enligt dig. Fint jobbat!!

Ett par sidor längre bak skriver Lazlo följande:

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 195567)
Det stämmer, ju högre insatsnivå (B1-B6) desto mer tror jag på spelet eftersom jag satsar mest pengar på de spelen jag tror mest på. Ett B4 spel tror jag mer på än B3 osv. B1 spel kan ofta vara lite chans spel på högre odds då insatsen är lägre medan B6 spel alltid är spel jag tror stenhårt på och de spelar jag bara när riktigt bra chanser dyker upp.


simb chaplin 1 2012-08-22 22:21

Tackar Redbull!! såg detta nu, är inte så jätte inne på 2-6 system, men då så är det klockrent :holms:

esken 2012-08-22 23:32

Tänkt flera gånger att jag skulle tala om hur grym du är men aldrig riktigt blivit av... fan va grym du är!

Att du delar med dig av dina spel här tycker jag är otroligt osjälviskt och jag är väldigt tacksam för det, det enda negativa är väl att nu har man ytterligare en sport man vill följa (baseball) inte bra för familjefriden ;)

snart börjar NHL mm. önskade dock de kunde förlänga baseball säsongen med minst 100matcher till.

Lazlo: Vad tror du om Colon´s avstängning, påverkar det A´s overall mycket? spelvärde mm.

ha de fint och grymt bra jobbat! :cheers:

Mr.DEE 2012-08-23 00:01

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 198172)
Absolut!

Padres kallar upp en rookie till att starta denna matchen. Werner har pitchat 4 år i de lägre ligorna och aldrig förtjänat en plats hos det stora i MLB, det gör han egentligen inte nu heller. Padres väljer dock att skicka ner Ohlendorf som varit bedrövlig i sina senaste starter och ger istället någon yngre (Werner) chansen idag. Fair enough men frågan är om det kommer hålla, jag tror inte det. Werner har inte lysande siffror i de lägre ligorna och det ska mycket till för att det då ska hålla här.

Pirates startar med McDonald som varit lysande stora delar av säsongen, han har haft problem på slutet men kom tillbaka riktig starkt senast borta mot tuffa Cardinals där han bara gav upp 2 hits (0 runs) på 6 innings. Nu picthar han i en av ligans bästa parker för pitchers, Petco och även mot ett sämre lag så det är enligt mig större chans att det blir bra som senast och inte dåligt igen.

Pirates är klart bättre överlag, har mycket att spela vilket för inte Padres har och ska inte behöva förlora 3 irad och åka mot ett sweep mot ett av ligans sämsta lag Padres. Igår torskade Pirates efter extra innings och det är läge för lite medstuds och med dagens pitching matchup så bör Pirates ha goda chanser att vinna igen.

:thumbup:

Btw, nästan på pricken som min 2-6 spread fyller 1 år så når den också all-time high. Va uppe i +464 i Oktober ifjol och efter en tråkig nergång efter det är jag nu uppe i ännu mer och högre än någonsin tidigare alltså. Får hoppas det kan fortsätta går riktigt bra som det gjort ett tag nu!

Den satans serien! Satt på Pirates när dem tappa 7-0, sen satt jag på Padres när dem tappa 5-0 och ja, nu sitter jag med dig i samma båt med Pirates som trailar med 3-0 haha. Nu jobbar vi in en vändning!

Lazlo 2012-08-23 06:54

Citat:

Ursprungligen postat av Akabodil (Inlägg 198183)
Håller med helt och hållet, ska bli grymt kul att följa din höst Lazlo! Riktigt grym är du! :)

Citat:

Ursprungligen postat av Redbull (Inlägg 198185)
Passar också på att hylla dina spel. Senaste tiden har gått riktigt, riktigt bra. Wp!

:cheers:

Tack ska ni ha allesammans, alltid lika trevligt att höra att spelen uppskattas och att folk får nytta av dem.

Citat:

Ursprungligen postat av simb chaplin 1 (Inlägg 198189)
Mycket intressant Lazlo! kommer du köra 2-6 systemet vidare? skulle vara roligt om du även hade ett system med units rekar 1-5 exempelvis, då får man en liten mer klar uppfattning om hur hårt/spelvärt oddset är enligt dig. Fint jobbat!!

Precis som Redbull redan förklarat så kan du se hur hårt jag spelar och hur stort spelvärde jag anser att det är då ju högre insats desto bättre spel. En serie rullar ju inte på spel efter spel som jag hittar utan jag värderar ju så att det blir rätt insats också och har därför massvis med serier levande hela tiden, tills jag hittar spel som motsvarar rätt insats. Jag har ju också högre träffprocent ju högre upp i serierna man kommer.

Det kan således egentligen aldrig bli för hög insats men dock så är det ibland olyckligt då jag har ett bra spel som jag gillar men det finns ingen serie med högre insats levande i. Jag brukar lösa det som så att jag spelar flera mindre spel i den matchen för att totalt komma upp i en högre insats och därmed möjligen en högre vinst också. Precis som jag gjorde på Querrey igår, den gillade jag starkt och hade helst haft en tung insats ledig men det fick bli 3 stycken mindre istället och det gav ju bra med plus.

Citat:

Ursprungligen postat av esken (Inlägg 198200)
Tänkt flera gånger att jag skulle tala om hur grym du är men aldrig riktigt blivit av... fan va grym du är!

Att du delar med dig av dina spel här tycker jag är otroligt osjälviskt och jag är väldigt tacksam för det, det enda negativa är väl att nu har man ytterligare en sport man vill följa (baseball) inte bra för familjefriden ;)

snart börjar NHL mm. önskade dock de kunde förlänga baseball säsongen med minst 100matcher till.

Lazlo: Vad tror du om Colon´s avstängning, påverkar det A´s overall mycket? spelvärde mm.

ha de fint och grymt bra jobbat! :cheers:

Härligt esken, glöm inte bort frugan bara i allt bettande! ;)

Tycker inte Colon's avstängning påverkar speciellt mycket för A's, de har fått tillbaka ett par pitchers nu som är bättre än honom så det är frågan om han hade lyckats behålla sin SP plats ändå de kommande veckorna.

Avstängningen på Melky desto mer uppseendeväckande då han har varit en av ligans bästa spelare, vann MVP i all-star matchen och åker fast för doping. Han hade guld läge att casha ut en riktigt fet lön efter denna säsongen men nu har han bränt det och måste jobba sig tillbaka igen om han får chansen hos något lag. Det drabbar också Giants som med honom hade fått till en ganska bra lineup men tappar såklart en hel del när man förlorar en av ligan bästa hitters.

Citat:

Ursprungligen postat av Mr.DEE (Inlägg 198205)
Den satans serien! Satt på Pirates när dem tappa 7-0, sen satt jag på Padres när dem tappa 5-0 och ja, nu sitter jag med dig i samma båt med Pirates som trailar med 3-0 haha. Nu jobbar vi in en vändning!

Nej, det gick ju tyvärr inte vägen. Gropen som McDonald grävde sig i direkt kom laget aldrig ur och det blev torsk. Det känns som att man numera får se honom som en dålig pitcher igen och matchen i St Louis senast va ett undantag, vi lär få se fler tuffa outings från honom känns det som då han idag kom undan ganska bra trots allt, det hade kunnat vara värre. Pirates hade lite små chanser att komma ikapp men fick aldrig riktigt till det.




Gårdagen kan summeras och den resulterade i 13 rätt på 15 spel vilket är strålande såklart, dock så är tyvärr en av de få missarna B6-spelet men även de tunga spelen missar ju ibland tråkigt nog.

Funderat lite på att det kanske bara är dumt att låsa serierna till en sport då jag titt som tätt sitter på ett spel där jag i sporten inte har någon lämplig insats men det kanske finns en serie i någon annan sport där jag hade insats som skulle passa. Skulle man istället skippa att serierna följer varje sport så är man ju inte lika låst så utan kan använda de högre insatserna när man känner för det. Det gäller bara att se till att vara lika selektiv på när de högre insatserna ska spelas men det ska inte vara några problem eftersom det inte varit det tidigare.

Lazlo 2012-08-23 19:02

Skrämmande att se hur Darcis bryter ihop totalt från 1-0 ledning i set och 2-3 med egen serve i andra så vinner Darcis inte ett game till i matchen utan torskar 9 raka game varav 5 i egen serve och förlorar med 6-4, 2-6, 0-6. Det va som att han började grina efter 1 break och sen brydde han sig inte mer. Väldigt konstigt då han ändå hade ledningen så varför bara skita i allt, nåja det är väl därför han ligger där han ligger på rankingen. Så länge allt flyter på så är det kul, när det börjar gå emot så skiter man i allt...

simb chaplin 1 2012-08-23 20:01

Lazlo tror du fortsatt mycket på under spelet i Philadelphia-Cincinnati under 7? Inget som dykt upp som skulle vara negativt för reken?

Lazlo 2012-08-23 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av simb chaplin 1 (Inlägg 198325)
Lazlo tror du fortsatt mycket på under spelet i Philadelphia-Cincinnati under 7? Inget som dykt upp som skulle vara negativt för reken?

Jag tror fortsatt mycket på spelet. Snarare så att jag gillar det bättre nu när lagens lineups har kommit. Oddsen har väl heller inte droppat speciellt mycket så det ska inte vara några konstigheter.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved