Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Den stora Trading-tråden (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9002-den-stora-trading-traden/)

mewtzz 2011-09-29 13:18

Dom kanske går ned lite igen till matchstart?

Det är verkligen inte lätt att veta när man ska gå ur vissa trades.

RobinD 2011-09-29 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av mewtzz (Inlägg 143223)
Dom kanske går ned lite igen till matchstart?

Det är verkligen inte lätt att veta när man ska gå ur vissa trades.

Ja nu rödar jag inte, hoppas på balansering igen. Men man blir ju lika trött varje gång. "bara ett tick till och sen vips 10 tick back..."

På det så missar ju Cavani och Pazzini helgens match så nu sitter jag på en kass trade på överspelet som kommer gå åt andra hållet.

RobinD 2011-09-29 13:44

Nu har Metalist vänt, istället har Stoke skjutit i höjden.

Finns det någon logik att hämta ur detta? Är det alltid så att Pinny balanserar sin bok efter ett drop på 10-15 punkter? I så fall vet man ju det att det är dags att gå ur och inte sitta och hoppas på mer.

RobinD 2011-09-29 18:52

Helt allvarligt!!? Metalist faller till 2 nu, längre än första droppet medan Maribor skjuter upp till 2.50!!

Köper ur för tidigt på ena och försent på andra... maximal otur efter att i första skedet varit kass..

bftrader 2011-09-29 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 143274)
Helt allvarligt!!? Metalist faller till 2 nu, längre än första droppet medan Maribor skjuter upp till 2.50!!

Köper ur för tidigt på ena och försent på andra... maximal otur efter att i första skedet varit kass..

Ta det lugnt, Robin.
Bestäm dig innan du tar en position när du ska gå ur så slipper du bli upprörd.

RobinD 2011-09-29 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av bftrader (Inlägg 143286)
Ta det lugnt, Robin.
Bestäm dig innan du tar en position när du ska gå ur så slipper du bli upprörd.

Ja det är dags att göra det och inte kolla mer på oddsen, det börjar bli fånigt detta.

timadolf 2011-09-29 22:02

Tycker oftast du e rätt ute! Men precis som bftrader säger så måste du agera tidigt när det "ringer varningsklockor". Du kommer antagligen snart hitta hur du minimerar dina förluster, du har en edge helt klart. Svårigheteten med trading e att ta förluster, bli ALDRIG "dumsnål" och vänta, agera tidigt i längden vinner du om du agerar med utrödning och utgröning i god tid.

RobinD 2011-09-30 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av timadolf (Inlägg 143299)
Tycker oftast du e rätt ute! Men precis som bftrader säger så måste du agera tidigt när det "ringer varningsklockor". Du kommer antagligen snart hitta hur du minimerar dina förluster, du har en edge helt klart. Svårigheteten med trading e att ta förluster, bli ALDRIG "dumsnål" och vänta, agera tidigt i längden vinner du om du agerar med utrödning och utgröning i god tid.

Du har helt rätt, och jag är 100% medveten om min brist. Men i stridens hetta så har jag likförbannat svårt att agera som jag vet att jag borde.

tino 2011-10-01 21:27

Fick in SEK 1 763 på 1.74x samt SEK 3 187 på 1.75x på Tipsarevic v Baghdatis med spelstopp imorgon kl 10:30. Bör gå att boka ut till åtminstone 1.70x innan spelstart.

RobinD 2011-10-01 23:02

Idag fuckade jag upp min rulle totalt.. massa dåliga beslut och dålig MM. Under startkassan nu.. Illa.

Fråga till er andra:

Fiorentina vs Lazio

Kika in volymen på pengar som finns erbjudna på La Viola, är sugen på att backa hemmalaget på de 9k som är erbjudna på 2.12, men gör jag det så ska jag lägga en lay på 2.10 då där det finns 300k som ska matchas.

Varför alla pengar där??

mewtzz 2011-10-06 18:39

OT

RobinD: Hör med Gunnar E på hans blogg teamprofit, han är svarar alltid :)

ON

Snappade upp: junhager´s Rek i dagens fotboll tråden.

Italien verkar ha borta en del spelare och är redan klara för EM.
Oddset på Serbien borde ju droppa tills imorgon, jag köpte in mig på 2.28.

RobinD 2011-10-08 13:12

Borde finnas en del värde i att försöka få 2.20 på Cheltenham, själv sitter jag på 2.24 och 2.26 men pinny är nu nere på 2.07 så fallet bör komma.

bftrader 2011-10-08 18:15

Hur går tradingen för dig, RobinD? Några framgångar?

RobinD 2011-10-08 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av bftrader (Inlägg 144676)
Hur går tradingen för dig, RobinD? Några framgångar?

Nej, denna vända har varit tuffare. Åkte på många konstiga svängnigar och tagit flera dåliga beslut om att inte röda, att röda, att gröna och att inte gröna.

Sen har jag fram till nu använt betfair interface, för att jag bytt till Mac. Det kan ju förklara en del. Helt värdelöst.

Kör mjukvara nu igen.

Ska fixa till detta nu.

zimzelen 2011-10-09 12:56

Bra läge idag på att boka breaket i Radwanska-Petkovic. Petkovic har varit sisådär i sin egen serve och har en tendens att försvinna i matchen. Hennes returer har varit outstanding dock. I semin mot Niculescu bröt Petkovic samtliga servegame, då servade Niculescu ändå bra. 70% förstaservar gick in och inte ett enda dubbelfel.

Dröminledningen vore att Petkovic börjar serva och tappar egen serve direkt.

bftrader 2011-10-09 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av zimzelen (Inlägg 144778)
Bra läge idag på att boka breaket i Radwanska-Petkovic. Petkovic har varit sisådär i sin egen serve och har en tendens att försvinna i matchen. Hennes returer har varit outstanding dock. I semin mot Niculescu bröt Petkovic samtliga servegame, då servade Niculescu ändå bra. 70% förstaservar gick in och inte ett enda dubbelfel.

Du menar spela breaket :KO:
Låter som en bra idé i den här matchen.

zimzelen 2011-10-09 13:32

Ja ja ja... Boka den som bryter först! :KO:

PoL0 2011-10-09 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av zimzelen (Inlägg 144778)

helt okej tänkt bryt av Radwanska dirr;)

bftrader 2011-10-09 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av bftrader (Inlägg 144788)
Du menar spela breaket :KO:
Låter som en bra idé i den här matchen.

Bra start:moneybag:

zimzelen 2011-10-09 13:46

Ok hon bröt direkt. Det är bara att vänta på att Petkovic ska bryta tillbaka. Har svårt att tro att Radwanska håller sin serve genom hela setet.

Eller?

bftrader 2011-10-09 15:06

1.03 lay på set1 radwanska var jävligt nära :idiot:

RobinD 2011-10-10 15:53

Okej, ny taktik MED mjukvara nu.

Bokar flera stora dropp.

Sundsvall
Sverige U21
Jönköping

Väntar ned England U21 och MK Dons ytterliggare.

Om trenden är som mina tidigare förluster när jag hoppat på droppande sida så kommer en rekyl sen.

RobinD 2011-10-10 17:33

Sverige steg snabbt som ögat från 1.81 till 2.02, jag hann bara få in ca 700 sek på 1.83 och det var ju synd. Skulle vilja ha en funktion som lägger ett spel på 1.84 och en 1.85 om det stiger till en gräns man är beredd att ta.

RobinD 2011-10-10 18:49

Inget stort sample, men nu gick både Sundsvall och Jönköping tillbaka närmare matchstart. Tog en tidig position på Sundsvall och rödade ur då den droppade vidare. Tog ny position vid 1.73 och backade sedan vid 1.76, men hade jag varit kall så hade jag kunna backa till 1.78/1.79 igen.

Jönköping var nere runt 2.20 på Bf, jag hade en bokning på 2.20 men flyttade till 2.18 och fick aldrig matchat. Den steg senare till 2.26 för att nu 9 min innan matchstart klättra upp till 2.32.

RobinD 2011-10-10 23:14

Jag vet inte om andra har tänkt på detta, men marknaden överreagerar något fruktanvärt när en tung favorit gör mål.

Tyskland U21 hade linan på 8.5 och de gjorde 2-0 efter 5 minuter, sedan tog det fram till 20e minuten för 3-0 ´
30e för 4-0
45+2 för 5-0
58e för 6-0
74e för 7-0 och till sisst
76:e för 8-0

Mellan 2 och 3-0, mellan 4 och 5-0, mellan 5 och 6-0 samt mellan 6 och 7-0 var det stora tidsglapp och att de ta +20 tick i stöten var inga problem.

Visst, ibland kommer målen tätt. Men det kommer ofta luckor på 10-15 minnuter för att ta sig ur.:moneybag:

Många positioner fram och tillbaka är mellodin.

bftrader 2011-10-11 17:54

RobinD
Ett pre-trade tips till imorgon.
Boka Dolgopolov 1.25.
8k matchat just nu bara.
Oddsen är helt fel satta. Jag tror att Dolgopolov kommer att handlas runt 1.32-1.37 när matchen börjar imorgon.

RobinD 2011-10-11 23:11

Första failen på mjukvaran då.

Backade Ferrero @ 1.96 och satte TO på 1.91 och SL på 1.99

Tyvärr så försvann likviditeten för en stund och min SL utlöstes, et par minuter senare var spelet nere på 1.91... försöker ta ny position så får vi se.

Live tradingen har dock gått king sedan jag fick ordning på mjukvaran.

handmade 2011-10-12 18:18

När du skriver R kombo menar du då att du tradar på resultatet?

Bra jobbat

RobinD 2011-10-12 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av handmade (Inlägg 145212)
När du skriver R kombo menar du då att du tradar på resultatet?

Bra jobbat

Precis, backar 5-8 resultat och säljer av efter tid för att som senast göra bra vinst på 2-1 till Irland.

Liven har gått fint dessa dagar, bästa streaken ever gör min del i live Trading. Hoppas detta håller i!

Phibes 2011-10-12 19:36

Citat:

Ursprungligen postat av bftrader (Inlägg 145081)
RobinD
Ett pre-trade tips till imorgon.
Boka Dolgopolov 1.25.
8k matchat just nu bara.
Oddsen är helt fel satta. Jag tror att Dolgopolov kommer att handlas runt 1.32-1.37 när matchen börjar imorgon.

Får man fråga hur det gick med den traden? Jag som knegar var tvungen att gröna ut till 1.27 igår kväll. Fortsatte den uppåt?

RobinD 2011-10-12 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Phibes (Inlägg 145230)
Får man fråga hur det gick med den traden? Jag som knegar var tvungen att gröna ut till 1.27 igår kväll. Fortsatte den uppåt?

Jag tog 1.27 13 min innan start.

bftrader 2011-10-12 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av Phibes (Inlägg 145230)

Nej, steg aldrig över 1.28, tyvärr. Men 1.25-1.27 är två bra ticks.

RobinD 2011-10-13 11:18

Jag blev lite girig igår och rödade ite ut Sao Paulo/Internacional Over 2.5 i tid och dessutom drog jag en chase i andra halvlek på Over 1.5 när jag redan säkrat profit på Avai. Borde med facit i hand rödat samtidigt och tagit en samlad vinst på de två markanderna.:whoco5:

Rio de janeiro 2011-10-14 05:07

Har precis borjat med trading, vad ar era erfarenheter av att spela under pa fotboll och vanta 10-15 minuter och sedan salja?

bftrader 2011-10-14 07:42

Citat:

Ursprungligen postat av Rio de janeiro (Inlägg 145511)
Har precis borjat med trading, vad ar era erfarenheter av att spela under pa fotboll och vanta 10-15 minuter och sedan salja?

Inget som fungerar i längden tyvärr. Vinsterna äts upp när det blir tidiga mål.
Spela över efter en kvart istället. Finns ofta värde i det.

RobinD 2011-10-14 11:01

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av bftrader (Inlägg 145515)
Inget som fungerar i längden tyvärr. Vinsterna äts upp när det blir tidiga mål.
Spela över efter en kvart istället. Finns ofta värde i det.

Jag tycker att det fungerar om du spelar under i matcher där det förväntas bli många mål. För de gånger som de inte blir mål första 10-15 minuter så rör sig oddset rätt bra i egen favör.

Det kräver ju dock att du spelar på matcher där folk förväntar sig över och oddset för under representerar värde.

Tog t ex under 2.5 mellan Dortmund-Augsburg för någon vecka sedan till 2.60 och tog mig ur runt 2 efter en halvtimme då det var 0-0. Den gången såg jag matchen och Dortmund var slöa samtidigt som Augsburg bara försvarade sig.

Matchen slutade dock 4-0 så man ska ju ta sig ur med gröna siffror också.

timadolf 2011-10-14 11:55

Citat:

Många som börjar med trading spelar ofta UNDER i fotboll och servaren i tennis UTAN underläge i servegamet. De förväntar sig lite vinst snabbt, men som sagt det e inget som går emot marknaden. Det viktiga med fotbollstrading e när oddsen droppar. Oddsen droppar inte så mycket första 15 minuterna, du sitter mest farligt till och riskerar mycket pengar för att tjäna så lite. Trading e ett hantverk, finns inga klara system som funkar på alla matcher i samma minut, även om fotboll går mycket efter klockan. Men ofta kan du göra precis tvärtom boka UNDER eller boka krysset helt gratis eller billigt!
Se mycket fotboll, se hur marknaden reagerar, inte bra att boka UNDER (spela över) när oddsen rasar.

zimzelen 2011-10-14 16:17

har också sysslat en del med under-trading. Men det är alldeles för riskfyllt i det långa loppet. Precis som Robin säger så gäller det att hitta lite överodds först och främst, minst 2 i odds ska du ha på underspelet tycker jag. Där sjunker oddset väldigt snabbt i jämnförelse med 1.70 eller mindre som startodds. Då får du oftast vänta en bra stund innan det börjar röra sig i din favör.
Det viktigaste med detta "systemet" är att röda direkt efter första målet. Har man otur, som jag själv har haft nån gång så har du ett mål i första minuten, marknaden hinner inte ens starta igen så står det 1-1 eller 2-0. Riktigt surt.

Sen så ska man självklart se matchen i fråga annars så är det rent självmord. Ja, så gott som allt man live-tradar ska man ju se så klart.

Om du precis ska börja med trading så skulle jag nog inte rekommendera att börja med tennis i alla fall. många lockelser och fällor man kan dra sig in i där om man inte är duktig på att hålla kolla på sin kassa och vara expert på att ta förluster snarare än vinster. Vinsterna kommer så klart men kan du inte lära dig att ta förlusterna i tid så försvinner de där vinsterna i mångfald på några sekunder.

Det roliga med trading är att man tänker i helt nya banor angående situationer som uppstår under en hel match som kan påverka oddsrörelser. Bara en liten tackling som kan dra ut på tiden kan man tjäna pengar på t.ex. En tennis spelare som grimaserar lite mellan slagen. Det är sjukt en sån skadeglädje man har när spelare skadar sig i tennis :innocent:

timadolf 2011-10-14 17:16

Det finns INGA direkt rätt eller fel, men för mig personligen ser jag inga bra långsiktiga vinster med att spela UNDER och gröna ut eftersom det e så lättläst med klockan etc. Jag avråder dig verkligen och forska mer istället. Det finns massor med videos som visas på Youtube och det du bör göra e att testa dig fram praktiskt med de metoderna du tror på och få massor med statistik, matcher och rutin med trading. Om det funkar kör på men jag varnar för att spela under slaviskt, kolla istället på oddsdroppen.

Rio de janeiro 2011-10-14 21:10

Sa ar det mer gynsamt att kora over i fotboll och i sa fall innan match eller efter 10-15 minuter? Och om det blir mal nar man spelat fattar jag sjalvklart att man ska grona ut, men om man t.ex spelat over och lagt spelet efter ca 15 minuter, nar ska man borja roda ut, nar det inte blir nagra mal? For man ska val alltid roda ut?