![]() |
Den stora Trading-tråden
Finns inget subforum för Trading så jag startar en tråd om ämnet.
Här kan vi posta spelförslag, med eller utan motiveringar som vi tror kommer droppa eller där det finns in-game Trading-möjligheter. Själv har jag nyss tillsammans med en annan person valt att satsa en del kapital för att möjliggöra lite extra pengar/månad och ta detta till en ny nivå. I somras ökade jag kassan med 36% på en månad genom stor omsättning. Hoppas nu kunna göra 8-16k i månaden. Sitter på en del förfrågningar ute nu men inget matchat förutom 1k på Ängelholm. Ser flera spel för veckan och jag hoppas Zimzelen och BFtrader med flera bidrar med lite pre game tips på tennisen. Timadolf har säkert något i verktygslådan som han kan plocka fram. Shoot! |
Hammarby imorn @ 2.26 fick jag nyss matchat med 4k, hoppas på in 1k till då jag tror att den kan sjunka 10-12 tick till innan matchstart.
|
Spelet på Inter sög ju kuk, borde förstått att den marknaden av en för stor risk.
Dock ser spelen på både Hammarby och Ängelholm ut att gå som planerat. |
Lycka till! Kommer du bara köra pre trade?
|
Citat:
En tanke som slagit mig (egentligen var det timadolf som slog mig med tanken) är att jag har visat rätt goda resultat i att hitta värde i över/under 2.5. Alltså borde samtliga mina totaler som ger motsvarande odds på BF ge edge att tradea på. De jag förlorar har ofta en tendens att innehålla 2 mål dessutom vilket är bra om man ska gröna ut. |
Citat:
Med goda resultat ska tilläggas |
Citat:
|
Har inte haft en glasklar strategi upplagd. Har dock kört ganska mkt ö1.5 på de du har över på. Sedan grönat vid första målet. Försöker gå in så jag får 1.5 i odds iaf (runt 20' in i matchen om det står fortsatt 0-0) sedan gröna direkt när första kommer. Än sålänge så har ja inte träffat en 0-0 match med denna strategi, har dock bara kört runt 20 matcher. Men man ska nog ha en nån gräns för hur länge man ska va kvar, blir ju inte mkt trading annars :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Synd. Tennis lämpar sig allra bäst för trading.
|
bftrader, vad är det för intressant Set market project du har igång?
Gissar på att du tippar på spelare som blivit brutna att vinna aktuellt set av projektnamn och medelodds att döma då det ofta sker en överreaktion på marknaden? Oavsett vad intressant att höra mer om det då jag hade en liknande teori (äldre tråd 'Tennisdata' i tänkarhörnan) tidigare som aldrig blev av att testa. |
Stosur S. - Kirilenko M. finns till 1.43x på Betfair vid skrivande stund, dock till väldigt liten volym. Tror att den stänger runt 1.38-1.39x innan spelstart 09.30 imorgon. Om någon är vaken inatt och får in större volymer kan den vara intressant.
Av erfarenhet dock lättare att pre-game trejda tennis i större turneringar, eller längre in i ett turneringsskede då marknaden är mer rationell och volym riktad till ett mindre antal matcher och inte som nu i 30-40 matcher i nästa omgång i ett gäng 250p-turneringar. |
Tino, har haft ögonen på dina dropping odds där jag noterat att du har en alldeles utmärkt ROI på dina tennisspel. Har du kollat upp om tennisen går lika bra att trada?
Kollade precis upp dina två levande tennisspel och åtminstone ett utav spelen hade fungerat riktigt bra att trada. Jag tänker då på matchen Andujar-Alba P - Kamke T. 8 000 kr har blivit matchade på BF till oddset 1.8 och nu är oddset nere i 1.55. Så vad tror du? Är Kampes oddssänkning en tillfällighet eller är dina tennispicks en riktig guldgruva för pretrading? |
Citat:
|
Sonny, det går väldigt bra att använda sig av DO-sheetet som underlag till pre-game trading så länge det finns volym som RobinD skriver.
Kamkes dropp var större än normalt, men det beror på att Pinnacle för ovanlighetens skull var fel ute och öppnade på 1.92x för att sedan hela 8 timmar senare justera ner 24 punkter, vilket fick DO-programmet att haja till och plocka odds hos Bookies som inte hade hunnit justera (bl.a. Bwin och även Ladbrokes om jag inte minns fel). I övrigt vill jag ge Pohjan en stor eloge som tagit hand om rättningen i dropping odds projektet för er som inte vet det, se sheet. Över 5000 spel och 105% är inte fy skam helt klart, och vore det inte för risken man löper att bli limiterad hade man varit rik för längesedan. Likt din iakttagelse har Tennisen väldigt fint resultat på 114% ROI på över 500st spel. |
Plockade SEK 4976 på Stosur 1.46x precis.
|
Citat:
|
Fan, hoppade in på Stosur @ 1.45 och nu har det vänt. Kan vi förvänta oss att hon svänger tillbaka igen eller är det bättre att röda ut de 2 ticks jag just nu har förlorat?
|
Över 2.5 i Trabzonspor vs Lille @ 2.28
Pinnen håller oddset uppe, men som jag ser det så är det en tidsfråga innan de korrigerar för att balansera markanden och då gör BF likadant. Om inte så är det en utmärkt marknad att tradea in game då Lille nästan alltid bjuder på mål och släpper en del också. Trabzonspor lite för dåliga för att hålla tätt imo. |
Citat:
|
...
|
Funderar lite på om det finns något smidigt sätt att bokföra trading på? Om jag spelar till ett visst odds och sedan bokar av det till samma insats är det ju lugnt men om man tex spelar och bokar fram och tillbaka på marknaden eller tex agerar på flera marknader inom samma match.
|
Citat:
För min egen del bokade jag ut till samma belopp för en kort stund sedan till +/- 0 resultat, så det blev inget supertrade direkt, men ej heller någon förlust. |
Citat:
Variansen kommer att vara extrem med detta medelodds, men med 500 spel har man åtminstone en bra fingervisning skulle jag säga, och jag kommer att följa det med spänning. Oddsen du bokför är alltså det inverterade oddset du bokar då förmodar jag? Skiljer sig volym och/eller odds om du backar han som skall vända och vinna set, eller om du bokar motståndaren eftersom du just nämner att du "bokar det mesta under 1.11" och inte t.ex. "spelar det mesta över 10.0"? Kör du systematiskt eller har du ett referensodds/egen oddsmall du följer? T.ex. har jag själv kollat och jämfört liveodds med Bet365 som följer sin oddsmall och är mer "rationella", och då ser man tydligt när överreaktioner sker på Betfair. |
Citat:
|
Inspirerad av bftrader tog jag en titt på en godtycklig tennismatch som pågår i skrivande stund, och likt senast blir jag fortfarande chockad över vilka överreaktioner som sker på marknaden!
Kukushkin M. (1.35x) v Ramos A. (3.10x) är matchen och pre-game odds inom parantes. Båda har vunnit varsitt set och i tredje och avgörande set är resultatet 1*-3, 15-30 och matchoddsen hos Bet365 respektive Betfair ser ut enligt följande. Bet365: 4.33 - 1.2 (93.5% payout). "True odds" enligt Bet365 är alltså 4.63x (21.6%) att Kukushkin vinner, medans Betfair erbjuder 8,6x (8,22x efter kommission) för Kukushkin. 8.22x motsvarar ett odds högre än 77% (!) jämfört med Bet365 "true odds" och i min erfarenhet är oddsmallen som Bet365 tillhandahåller pålitligare vad gäller sannolikhetsbedömning än Betfair som huvudsakligen består av psykologi och folk som vill säkra positioner i slutskedet av en match. Jag tror att du kommer lyckas mycket väl bftrader. |
Citat:
|
Citat:
Btw, Är det bara jag som inte kan släppa det faktum att man bör kunna hitta minst 10 möjliga fall per dag med bra volym (tillåter SEK 500+ per insats utan risk för limitering) på en och samma site (Betfair) med en förväntad avkastning (ROI) på över 150% av satsat kapital? |
Citat:
|
Varför använder ni just betfair för att tradea? Vet att det stått här förut men kommer inte ihåg svaret och hittar det inte heller
|
Citat:
Det jag syftar på är att det är relativt enkelt att hitta extrema överodds på Betfair inom tennis om man har tiden. Läs igenom nedanstående länkar i ordning för en liten sammanfattning om vad som pågår i mitt huvud just nu :p https://www.sharps.se/forums/123278-post18.html https://www.sharps.se/forums/142769-post21.html https://www.sharps.se/forums/142798-post27.html Ditt sheet (Snygg rush btw!) I avgörande set kan man gå över från set-marknad till matchodds känns det som, alternativt ha båda öppna. Sistnämnda lär dock ha lite trevligare insatsvolymer, även om set-marknad verkar ha helt ok. Jag vet att trading är lukrativt om man är duktig, men har inte riktigt förstått att det är så här mycket lönsamt. Inget är för bra för att vara sant som man brukar säga, så vad har jag missat? GAME, SET, :moneybag:? |
Citat:
|
Citat:
Kommer dock inte röda ut hela denna, kommer röda ut en del och hoppas på ett tidigt mål för att ta ut resten då jag tror på mål i första HT. |
Citat:
|
Finns SEK 2989 att spela på Kamke till 1.56x inför morgondagens match kl. 09:00 för den som är sugen på en i mina ögon bra trade.
|
Vet inte om någon nappade, men gick att boka ut Kamke till runt 1.48x vid kl 07.00 i morse.
|
Angaende pre. game trading for tennis ar spelen som betalportfoljen presenterar har pa sharps bra att folja. Eftersom den tennis tjansten har manga followers pa natet droppar oddsen valdigt fort och dar finns fina mojligheter att trada ut med bra marginal. Har foljt de spelen ett tag innan de publicerades har och det ar samma tendens i nastan varje fall. Enda problem ar val likviditeten for mindre Atp turneringar.:)
|
Citat:
|
Kanon både metallist och maribor har vänt. Från grönt till rött och jag står återigen med en snygg trade som sen fuckar mig. Kan jag inte läramig att gå ur?
|