Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Homff spelar div 1A(hockey) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9131-homff-spelar-div-1a-hockey/)

Homff 2011-10-03 23:33

Homff spelar div 1A(hockey)
 
Jag har väl ingen större erfarenheter av Bettning men är ett stort fan av IF Björklöven, som dessvärre lirar i div 1 A. Jag är och tittar på varje hemmamatch som Björklöven spelar och har gjort det i x antal år nu. Jag borde kunna en del om Björklöven och serien nu(Upp till bevis nu :whistling: ). Om löven går vidare till allettan kommer jag betta den serien

Bolagen jag håller mig till är just nu SvenskaSpel börjar jag lira på något annan så kommer jag meddela!(Svenskaspel har dock tro det eller ej bäst odds på div1A oftast, dock struntar dem i vissa matcher..)

Regler i min dagbok
- Endast hockey här (helst bara div 1!)
- Har ni frågor eller förslag får ni gärna lägga upp dem här



Nu kör vi!:cheers:

Norrman90 2011-10-04 07:24

Detta får vi följa, Lycka till!

Homff 2011-10-04 09:11

Citat:

Ursprungligen postat av Norrman90 (Inlägg 143879)
Detta får vi följa, Lycka till!

Tackar kommer lägga in ett spel ikväll för matcherna som börjar imorgon! Dock inte så jättelätt att veta vad alla lag går för nu när en säsong nyss har börjat(har ej sett alla lag spela iår)!

Homff 2011-10-04 16:24

2011-10-05 Parlay - (Parlay)
 
https://www.sharps.se/forums/includes...s/ishockey.jpg
Datum: 2011-10-05
Tid: 19:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Div 1 A
Match: Boden-Luleå Rebels (1) och Kalix Ungdom-TEG(2)
Period: ft

Spel: Parlay 2
Insats: 14.00
Odds: 2.210
Bolag:

Motivering:
Boden mot Luleå Rebels ska vara en klar 1:a! Boden har börjat serien bra över förväntan faktiskt. Luleå Rebels är seriens helt klar sämsta lag, senast förlust mot Björklöven med 1-8(!). Var spel mot ett mål.

Den andra matchen är lite svårare, Kalix Ungdom har värvat 2 backar från Asplöven och en från Borås(AS). Deras målvakt ligger just under 90 %.

TEG är kanske seriens ojämnaste lag, de kan vinna mot topplagen för att sedan tappa poäng mot de sämre/bli utspelade av de bättre. TEG vann mot Kiruna borta med 2-0 för att sedan nästa dag förlora med 8-0 mot samma lag. TEG har en av seriens bästa målvakten, Emanuel "Ägget" Gabrielsson, med en räddningsprocent på 93%. Han drog dock på sig 2+2 minuter för roughing för att sedan med 5 minuter kvar att spela(med ett underläge med 2 mål) dra på sig en game misconduct (20 min) mot Björklöven. Kan han hålla lugnet är det till storhjälp.

TEG vann sista matchen hemma mot Boden med 3- (21-21 i skott)
Kalix vann sista matchen mot ett skakigt Piteå med 1-2(Kalix förlorade skotten med 25-40)


Boden ska vinna 99 av 100 matcher mot Luleå i dagsläget, och TEG borde vinna mot Kalix för att visa att dem ska till Allettan iår.

Väljer lägga dubbel pga få upp oddsen samt att teg har visat sig vara bättre än vad jag trodde innan säsongen började!


Till er som ryggar önskar jag lycka till!



PS. Verkade inte gå att föra över från mitt spreadsheets. Fick fixa manuellt inte så fagert men hoppas det duger! DS.

kingscania 2011-10-04 19:15

Luleå Rebels i konkurs idag, så ditt spel lär bli voidat....

Homff 2011-10-04 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 143970)
Luleå Rebels i konkurs idag, så ditt spel lär bli voidat....

Ajdå! Inte bra för div 1 A och inte bra för min speldagbok! Till mitt försvar att jag ej såg det när jag skrev reken var att jag nyss haft prov samt lagt in bettet dagen innan! På fredag är det match(er) igen!

kingscania 2011-10-04 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Homff (Inlägg 143989)
Ajdå! Inte bra för div 1 A och inte bra för min speldagbok! Till mitt försvar att jag ej såg det när jag skrev reken var att jag nyss haft prov samt lagt in bettet dagen innan! På fredag är det match(er) igen!

Hehe, du behöver inte försvara dig, det hade inte kommit ut när du skrev reken ;)

Frågan är nu om man bara tar bort alla Rebels resultat eller ej!?

Ryktas om en spelare* på G till Löven för övrigt ;)

eskimo88 2011-10-04 21:48

Är själv från Boden så kommer följa den här dagboken!
Lycka till!

Homff 2011-10-04 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 143990)
Hehe, du behöver inte försvara dig, det hade inte kommit ut när du skrev reken ;)

Frågan är nu om man bara tar bort alla Rebels resultat eller ej!?

Ryktas om en back på G till Löven för övrigt ;)

Hehe men de gick lämnade in den 14:30 idag.

Man brukar ta bort alla resultat från dom matcherna, så var det i alla fall när Löven spelade i Allsvenskan och ett lag, kan ha varit huddinge(?), gick i kk alla matcher ströks.


Vart har du hittat det? Mina löven källor har inte skrivit något sådant! Men helt klart intressant. Någon back hemvärvare hade ej varit fel!


Citat:

Ursprungligen postat av eskimo88 (Inlägg 143992)
Är själv från Boden så kommer följa den här dagboken!
Lycka till!


Härligt om du sitter på någon insider info får du gärna skriva det här!
Tack!

kingscania 2011-10-04 22:26

Läste det i Löven-bloggen, Alexander Sundström som det handlar om, alltså inte back som jag skrev innan :cry:

http://blogg.vk.se/lovenbloggen/2011...mryktet-315220

Homff 2011-10-04 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 143995)
Läste det i Löven-bloggen, Alexander Sundström som det handlar om.

http://blogg.vk.se/lovenbloggen/2011...mryktet-315220

Ah! Men han dementerar det, läste det för någon dag sedan och blev glad. Dagen efter dementerade Alexander Sundström det själv via en annan lövenblogg och nu tränaren. Sundström skulle verkligen göra skillnad speciellt i pp och kan både spela center och högerforward.

kingscania 2011-10-04 23:04

Ah okej, samtidigt vet man aldrig, vore inte första gången en spelare först dementerar något som sedan stämmer ;)

Btw tror du Michel blir kvar länge till?

Homff 2011-10-04 23:43

Tyler Michel kommer bli kvar hela säsongen, om han vill de själv. Han är en fysiskt spelare och det fysiska spelet saknades ifjol. Han åker också bra på sina skridskor. Björklöven har haft en omröstning vem som är bästa spelaren listan just nu:
1. Tylor Michel 22.22% (se ovan)
2. William Quist 16.67% (Stor, bra puckkontroll, åker snabbt, leder poängligan i DIV 1 A 1+9)
3. Jon Palmebjörk 16.67% (5 assist på 2 matcher, visar klass, dock räknas väl inte Rebels matchen)
4. Daniel Wälitalo 11.11% (96,81 räddningsprocent näst bäst av alla målvakter i div 1 serier växte även ifjol, blev bättre och bättre.)
5. Mikael Persson-Riis 5.56% (Bra skytte men har ej kommit igång som jag trott)
6. Linus Boström 5.56% (En av lagets bästa, bra i BP, bra offensivt och snabb)
7. Nicklas Johansson 5.56% (Hårdjobbande forward)
8. Marcus Lundberg 5.56% (Kom från TEG där han var poängkung)
9. Johan Jarl 5.56% (Kaptenen håller än bra med rutin!)
10. Jesper Ericsson 5.56% (Ung lovande back med bra skott, tror han är uppe i fyra mål nu)

kingscania 2011-10-05 06:07

Ah okej. Tänkte mer med tanke på att hans poängproduktion varit minst sagt, mindre bra, de matcher han spelat, och med tanke på lönen som han lär uppbära, så borde kraven vara högre än att han jobbar bra fysiskt. I varje fall om Löven "verkligen" vill upp i år ;)

dellan 2011-10-05 15:21

Spännande, spelar själv i Division 1 D! Kommer att följa denna!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved