Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Homff spelar div 1A(hockey) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9131-homff-spelar-div-1a-hockey/)

Homff 2011-10-04 00:33

Homff spelar div 1A(hockey)

Jag har väl ingen större erfarenheter av Bettning men är ett stort fan av IF Björklöven, som dessvärre lirar i div 1 A. Jag är och tittar på varje hemmamatch som Björklöven spelar och har gjort det i x antal år nu. Jag borde kunna en del om Björklöven och serien nu(Upp till bevis nu :whistling: ). Om löven går vidare till allettan kommer jag betta den serien

Bolagen jag håller mig till är just nu SvenskaSpel börjar jag lira på något annan så kommer jag meddela!(Svenskaspel har dock tro det eller ej bäst odds på div1A oftast, dock struntar dem i vissa matcher..)

Regler i min dagbok
- Endast hockey här (helst bara div 1!)
- Har ni frågor eller förslag får ni gärna lägga upp dem här

Nu kör vi!:cheers:

Norrman90 2011-10-04 08:24

Detta får vi följa, Lycka till!

Homff 2011-10-04 10:11

Citat:

Ursprungligen postat av Norrman90 (Inlägg 143879)
Detta får vi följa, Lycka till!

Tackar kommer lägga in ett spel ikväll för matcherna som börjar imorgon! Dock inte så jättelätt att veta vad alla lag går för nu när en säsong nyss har börjat(har ej sett alla lag spela iår)!

Homff 2011-10-04 17:24

2011-10-05 Parlay - (Parlay)

https://www.sharps.se/forums/includes...s/ishockey.jpg
Datum: 2011-10-05
Tid: 19:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Div 1 A
Match: Boden-Luleå Rebels (1) och Kalix Ungdom-TEG(2)
Period: ft

Spel: Parlay 2
Insats: 14.00
Odds: 2.210
Bolag:

Motivering:
Boden mot Luleå Rebels ska vara en klar 1:a! Boden har börjat serien bra över förväntan faktiskt. Luleå Rebels är seriens helt klar sämsta lag, senast förlust mot Björklöven med 1-8(!). Var spel mot ett mål.

Den andra matchen är lite svårare, Kalix Ungdom har värvat 2 backar från Asplöven och en från Borås(AS). Deras målvakt ligger just under 90 %.

TEG är kanske seriens ojämnaste lag, de kan vinna mot topplagen för att sedan tappa poäng mot de sämre/bli utspelade av de bättre. TEG vann mot Kiruna borta med 2-0 för att sedan nästa dag förlora med 8-0 mot samma lag. TEG har en av seriens bästa målvakten, Emanuel "Ägget" Gabrielsson, med en räddningsprocent på 93%. Han drog dock på sig 2+2 minuter för roughing för att sedan med 5 minuter kvar att spela(med ett underläge med 2 mål) dra på sig en game misconduct (20 min) mot Björklöven. Kan han hålla lugnet är det till storhjälp.

TEG vann sista matchen hemma mot Boden med 3- (21-21 i skott)
Kalix vann sista matchen mot ett skakigt Piteå med 1-2(Kalix förlorade skotten med 25-40)

Boden ska vinna 99 av 100 matcher mot Luleå i dagsläget, och TEG borde vinna mot Kalix för att visa att dem ska till Allettan iår.

Väljer lägga dubbel pga få upp oddsen samt att teg har visat sig vara bättre än vad jag trodde innan säsongen började!

Till er som ryggar önskar jag lycka till!

PS. Verkade inte gå att föra över från mitt spreadsheets. Fick fixa manuellt inte så fagert men hoppas det duger! DS.

kingscania 2011-10-04 20:15

Luleå Rebels i konkurs idag, så ditt spel lär bli voidat....

Homff 2011-10-04 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 143970)
Luleå Rebels i konkurs idag, så ditt spel lär bli voidat....

Ajdå! Inte bra för div 1 A och inte bra för min speldagbok! Till mitt försvar att jag ej såg det när jag skrev reken var att jag nyss haft prov samt lagt in bettet dagen innan! På fredag är det match(er) igen!

kingscania 2011-10-04 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Homff (Inlägg 143989)
Ajdå! Inte bra för div 1 A och inte bra för min speldagbok! Till mitt försvar att jag ej såg det när jag skrev reken var att jag nyss haft prov samt lagt in bettet dagen innan! På fredag är det match(er) igen!

Hehe, du behöver inte försvara dig, det hade inte kommit ut när du skrev reken ;)

Frågan är nu om man bara tar bort alla Rebels resultat eller ej!?

Ryktas om en spelare* på G till Löven för övrigt ;)

eskimo88 2011-10-04 22:48

Är själv från Boden så kommer följa den här dagboken!
Lycka till!

Homff 2011-10-04 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 143990)
Hehe, du behöver inte försvara dig, det hade inte kommit ut när du skrev reken ;)

Frågan är nu om man bara tar bort alla Rebels resultat eller ej!?

Ryktas om en back på G till Löven för övrigt ;)

Hehe men de gick lämnade in den 14:30 idag.

Man brukar ta bort alla resultat från dom matcherna, så var det i alla fall när Löven spelade i Allsvenskan och ett lag, kan ha varit huddinge(?), gick i kk alla matcher ströks.

Vart har du hittat det? Mina löven källor har inte skrivit något sådant! Men helt klart intressant. Någon back hemvärvare hade ej varit fel!

Citat:

Ursprungligen postat av eskimo88 (Inlägg 143992)
Är själv från Boden så kommer följa den här dagboken!
Lycka till!

Härligt om du sitter på någon insider info får du gärna skriva det här!
Tack!

kingscania 2011-10-04 23:26

Läste det i Löven-bloggen, Alexander Sundström som det handlar om, alltså inte back som jag skrev innan :cry:

http://blogg.vk.se/lovenbloggen/2011...mryktet-315220

Homff 2011-10-04 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 143995)
Läste det i Löven-bloggen, Alexander Sundström som det handlar om.

http://blogg.vk.se/lovenbloggen/2011...mryktet-315220

Ah! Men han dementerar det, läste det för någon dag sedan och blev glad. Dagen efter dementerade Alexander Sundström det själv via en annan lövenblogg och nu tränaren. Sundström skulle verkligen göra skillnad speciellt i pp och kan både spela center och högerforward.

kingscania 2011-10-05 00:04

Ah okej, samtidigt vet man aldrig, vore inte första gången en spelare först dementerar något som sedan stämmer ;)

Btw tror du Michel blir kvar länge till?

Homff 2011-10-05 00:43

Tyler Michel kommer bli kvar hela säsongen, om han vill de själv. Han är en fysiskt spelare och det fysiska spelet saknades ifjol. Han åker också bra på sina skridskor. Björklöven har haft en omröstning vem som är bästa spelaren listan just nu:
1. Tylor Michel 22.22% (se ovan)
2. William Quist 16.67% (Stor, bra puckkontroll, åker snabbt, leder poängligan i DIV 1 A 1+9)
3. Jon Palmebjörk 16.67% (5 assist på 2 matcher, visar klass, dock räknas väl inte Rebels matchen)
4. Daniel Wälitalo 11.11% (96,81 räddningsprocent näst bäst av alla målvakter i div 1 serier växte även ifjol, blev bättre och bättre.)
5. Mikael Persson-Riis 5.56% (Bra skytte men har ej kommit igång som jag trott)
6. Linus Boström 5.56% (En av lagets bästa, bra i BP, bra offensivt och snabb)
7. Nicklas Johansson 5.56% (Hårdjobbande forward)
8. Marcus Lundberg 5.56% (Kom från TEG där han var poängkung)
9. Johan Jarl 5.56% (Kaptenen håller än bra med rutin!)
10. Jesper Ericsson 5.56% (Ung lovande back med bra skott, tror han är uppe i fyra mål nu)

kingscania 2011-10-05 07:07

Ah okej. Tänkte mer med tanke på att hans poängproduktion varit minst sagt, mindre bra, de matcher han spelat, och med tanke på lönen som han lär uppbära, så borde kraven vara högre än att han jobbar bra fysiskt. I varje fall om Löven "verkligen" vill upp i år ;)

dellan 2011-10-05 16:21

Spännande, spelar själv i Division 1 D! Kommer att följa denna!

Homff 2011-10-05 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 144007)
Ah okej. Tänkte mer med tanke på att hans poängproduktion varit minst sagt, mindre bra, de matcher han spelat, och med tanke på lönen som han lär uppbära, så borde kraven vara högre än att han jobbar bra fysiskt. I varje fall om Löven "verkligen" vill upp i år ;)

Han var ju ingen poänggörare direkt i Nordamerika utan blev det i Engelska ligan. Dock tror jag att löven värvade han också pga hans målskytte men inte bara, Ex. Persson-Riis ska vara en målskytt.Ännu långt kvar av serien får hoppas han kliver fram vid dem viktigare matcherna. Björklöven är detta år 100 gånger mer fysiskt än ifjol, alltid något! Ska jag vara ärlig ser jag det svårt för Björklöven att gå upp men man har ju hjärta för sitt klubb och hoppas till det yttersta!

Citat:

Ursprungligen postat av dellan (Inlägg 144068)
Spännande, spelar själv i Division 1 D! Kommer att följa denna!

Nice! Vilket lag? Du kan ju starta en DIV 1 D serie dagbok hehe. Samt uppdatera här! Lycka till i serien btw!

Homff 2011-10-05 23:41

Kalix-TEG 4-5 straffar. Teg tar ledningen med 0-2 och 1-3 sedan tappar man i sista till 3-3. Tar ledningen igen för att sedan släppa in ett innan fulltid. Mitt spel räknades inte (tur). Båda målvakterna landar på 84 % räddningsprocent, "Ägget" som vanligtvis står i buren för TEG fick sitta på bänken med han på plan hade dem vunnit!

dellan 2011-10-06 03:10

Citat:

Ursprungligen postat av Homff (Inlägg 144082)
Nice! Vilket lag? Du kan ju starta en DIV 1 D serie dagbok hehe. Samt uppdatera här! Lycka till i serien btw!

Mycket möjligt att det blir en Div 1 D spelbok! Jag spelar i Värmdö :thumbup:

robbson11 2011-10-06 08:45

Citat:

Ursprungligen postat av dellan (Inlägg 144122)
Mycket möjligt att det blir en Div 1 D spelbok! Jag spelar i Värmdö :thumbup:

Har du möjligtvis nummer #6 ? :D

Boden 2011-10-06 17:04

Trevlig dagbok...som Bodensare så är det den serien jag också följer med i.

Hittade f.ö ett mycket intressant odds i Piteå imorgon som jag spelat. Även om Piteå börjat dåligt i år så kommer dom förmodligen ändå ta sig relativt enkelt till all-ettan tillslut. Man är ett bättre lag än Teg och måste börja ta poäng nu, utan underskattning tror jag Piteå tar detta. När Teg dessutom är favoriter enligt oddsen så känns spelet riktigt bra.

Lycka till!

dellan 2011-10-06 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av robbson11 (Inlägg 144133)
Har du möjligtvis nummer #6 ? :D

Stämmer bra, brukar du kolla på Visbys matcher?

robbson11 2011-10-06 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av dellan (Inlägg 144225)
Stämmer bra, brukar du kolla på Visbys matcher?

ja jag missar sällan nån av Visbys hemmamatcher, ni kommer hit den 23de. välkomna! :D

vi hos er den 23de, blandade ihop datumen..!

dellan 2011-10-06 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av robbson11 (Inlägg 144240)
ja jag missar sällan nån av Visbys hemmamatcher, ni kommer hit den 23de. välkomna! :D

HAHA, sist så räckte vi inte riktigt men tycker vi gjorde en ganska bra match iaf. Resultatet rann ju iväg lite sista fem, innan det så kommer Visby till oss och då blir det andra bullar när dem inte längre är på sin egna Ö! ;)

Tror Visby får det tufft mot Huddinge imorgon... :)

Homff 2011-10-06 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av dellan (Inlägg 144285)
HAHA, sist så räckte vi inte riktigt men tycker vi gjorde en ganska bra match iaf. Resultatet rann ju iväg lite sista fem, innan det så kommer Visby till oss och då blir det andra bullar när dem inte längre är på sin egna Ö! ;)

Tror Visby får det tufft mot Huddinge imorgon... :)

Så man ska alltså spela en 2:a där? ;)

Homff 2011-10-06 23:40

En svåromgång att tippa nu. Hoppas jag prickar någon ;) Matcherna som spelas är:
19:00 Tegs SK - Piteå (Återkommer troligtvis senare med vad jag tror, ska bort imorgon så inte 100 %)
Teg har många spelare borta pga skador(:hurt:) och avstäning, Marcus Rindestig, Johan Öberg, Christoffer Forssén, Joonas Karvonen och Andreas Adolfsson är skadade. David Muzito-Bagenda missar även han matchen pga avstäning. In i laget kommer nyförvävet Daniel Andersson.

Ingen skaderapport för Piteå.

19:00 Kiruna IF - IF Björklöven (2 måste tro på "mitt" lag. 1,7 i odds)
För Kiruna saknas Jakobsson. David Jonsson är fortfarande osäker på spel. I Björklöven saknas Oskar Molin efter en tackling mot huvudet(borta minst 1 vecka), Karl-Johan Lundström har dragits med skadeproblem men spelade förra matchen, oklart om han kan spela men troligtvis!

Båda målvakterna har en enorm bra räddningsprocent, tror det blir jämnt och målsnålt!

19:00 Asplöven HC - Bodens HF (1 men dåliga odds knappt spelvärt, 1,10 i odds)
Asplöven saknar Robin Holmbom och Dan Mogemark(Asplövens 2:a målvakt) pga skada. Boden har jag ingen skaderapport om( vi hade ju en bodenbo som kanske vet något) Asplöven borde vinna denna match, men ruttna odds..

dellan 2011-10-07 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av Homff (Inlägg 144310)
Så man ska alltså spela en 2:a där? ;)

Jepp, jag kommer förmodligen lira på Huddinge, känner några där och dem är på g säger dem iaf. Vinst mot Nyköping sist som slog Visby förra fredagen bådar gott! När vi var på Gotland och spelade så blev inte jag speciellt imponerad av iaf, deras PP var riktigt bra men i 5mot5 var dem inge vidare. Om Huddinge håller sig borta från botbänken så tror jag dem vinner!

Homff 2011-10-08 18:16

Kiruna Björklöven slutade 2-8. Boden vann på bortaplan mot Asplöven och TEG förlorade mot Piteå. Jag lade bara bet på Kiruna-Björklöven. Dålig matchanalys av mig nu men kom nyss hem efter en jobbig helg.

:moneybag:

Homff 2011-10-12 17:55

Ber om ursäkt för att jag uppdaterar så sällan har drabbats av något virus, ligger med feber och huvudvärk:hurt:, återkommer så snabbt som möjligt! Hoppas ni har tålamod!

Homff 2011-10-16 11:45

Då kör vi igen! Har varit sjuk en längre tid nu men börjar friskna till! Därav har det kommit så få spel. Jag kommer välja att spela på alla matcher i dagens div 1 A.

2011-10-16 16:00Div 1 AAsplöven HC vs TEG 1 FT 3 1.200

Asplöven har börjat lite darrigt och varit ineffektiva men idag möter dom TEG. Man kanske kan tycka att det skulle vara en fördel för TEG eftersom de har haft en vecka spelledigt men icket, skadorna och sjukdomarna fortsätter. Idag ställer man upp med 10 forwards och 5 backar! Jag tror det kan bli ganska jämnt i första perioden för att sedan dra iväg.

2011-10-16 16:00Div 1 APiteå HC vs Kiruna IF 2 FT 3 2.350

Piteå har 0 segrar på hemmaplan. Visst på papperet ser det ut som dom har kommit igång men 1-5 vinsten på bortaplan mot enormt skadedrabbat TEG ska man ej se på för högt. I fredags lyckades Piteå spela oavgjort mot asplöven, Asplöven vann skotten med 38-19. Kiruna vann igår mot Clemensnäs och gör 5 mål på 55 skott. Jag tror på en jämn match men Kiruna drar det längsta strået.

Dagens sista spel
2011-10-16 16:00Div 1 AClemensnäs HC vs Kalix UHC 1 FT 3 1.750

Clemensnäs har haft ett tufft spelschema, på de 4 sista matcherna har de mött 1:an, 2:an, 3:an och 4:an i serien. Idag möter dom Kalix och Clemensnäs borde vara taggade att vinna en match. Jag tror att Clemensnäs vinner med 2-3 mål, en gissning 5-2

:cheers:

mape 2011-10-16 12:36

varför inte lira till högsta odds? bet365 ligger tex mycket högre på kiruna.

Astung 2011-10-16 12:50

ryggat, ger sharps vid vinst!

Homff 2011-10-16 18:55

Asplöven HC vs TEG
Som jag skrev innan så lyckades Teg hålla matchen jämn i första perioden (1-0). För att sedan "låta" Asplöven rycka ifrån. Matchen slutade 11-0! :thumbup:

Piteå HC vs Kiruna IF
Matchen blev mycket jämn precis som jag trodde och Kiruna lyckades dra det längsta strået, dock för sent. Kiruna gör dem 2-3 målet i sd. :idiot:

Clemensnäs HC vs Kalix UHC
Det blev en målrik match som slutade 7-5. Kalix visar att de kan spela pp och gör 4 av 5 mål med spel i numerärt överläge(!) 80 %. Var ju inte så jättenära i mitt för tips men som jag skrev Clemensnäs vinner med 2-3 mål.

Slutligen 2 av 3 spel sitter vilket är helt okej :yes:
Dock visar saldot 0,50 kr mindre efter dagens spel :thumbdown:

Nya tag på onsdag!

Homff 2011-10-19 17:55

2011-10-19 17:40PARLAY: 2 spel parlay 4.2 1.720
2011-10-19 17:40Div 1 APiteå HC vs IF Björklöven21.400
2011-10-19 17:40Div 1 ABoden HF vs Kalix UHC11.230

Hinner inte analysera så mycket då min morfar fick en stroke för 2 timmar sedan. Skriver lite snabbt.

Björklöven har gått som tåget nu på slutet, Piteå har börjat lite dåligt men börjar komma igång nu på slutet men löven ska vara starkare.

Boden har börjat bra och kan ta 4:e platsen men då kan man ej tappa poäng idag. De måste dock hålla sig ifrån utv båset då kalix är 2:a bäst i ligan på pp. Får de lika många utv som när de mötte löven blir det tungt!

Teg-Clemensnäs spelar också ikväll en match som egentligen kan gå hur som helst. Väljer bort den idag.

Norrman90 2011-10-19 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av Homff (Inlägg 146229)

Hinner inte analysera så mycket då min morfar fick en stroke för 2 timmar sedan. Skriver lite snabbt.

Björklöven har gått som tåget nu på slutet, Piteå har börjat lite dåligt men börjar komma igång nu på slutet men löven ska vara starkare.

Boden har börjat bra och kan ta 4:e platsen men då kan man ej tappa poäng idag. De måste dock hålla sig ifrån utv båset då kalix är 2:a bäst i ligan på pp. Får de lika många utv som när de mötte löven blir det tungt!

Teg-Clemensnäs spelar också ikväll en match som egentligen kan gå hur som helst. Väljer bort den idag.

Tack för spelen, bra jobbat. Hoppas allt blir bra med din morfar!!!

Ruden 2011-10-19 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av Homff (Inlägg 146229)

Tack för spelet och spelen som du bidrar med! Tror själv på Löven idag :) Inte för att vara den som är den men har inte oddset blivit lite fel i den dubbeln som du lagt eller är det jag som räknar fel?

Hoppas allt blir bra med morfar din!!!

daanieel21 2011-10-19 18:22

Hoppas din morfar kryar på sig!

Homff 2011-10-19 18:24

http://pitefm.se/lyssna.php sänder matchen via webbradio (Piteå-Björklöven)

Homff 2011-10-19 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av Ruden (Inlägg 146233)
Tack för spelet och spelen som du bidrar med! Tror själv på Löven idag :) Inte för att vara den som är den men har inte oddset blivit lite fel i den dubbeln som du lagt eller är det jag som räknar fel?

Hoppas allt blir bra med morfar din!!!

Alldeles riktigt! Sorry 1,72 ska oddsen vara. Tackar för din uppmärksamhet!

Och tack!!!

Citat:

Ursprungligen postat av norrman90
Tack för spelen, bra jobbat. Hoppas allt blir bra med din morfar!!!

Tack bara hoppas att spelen går in idag!

Citat:

Ursprungligen postat av daanieel21
Hoppas din morfar kryar på sig!

Tack!

Homff 2011-10-19 21:12

Piteå-Björklöven slutar 4-5. Wälitalos räddningsprocent sjönk ganska rejält denna match. Lyckas endas mota 12 av 16 skott. En målrik andra period.

Boden-Kalix slutar 4-2. Kalix tar ledningen i pp men Boden lyckas vända och vinna!

Teg-Clemensnäs slutar 3-1. Clemensnäs lyckas göra sitt mål när de plockat målvakten. Mycket viktig seger för Teg nu kan de kriga om sista allettan platsen.

Skönt med att spelen går in en dag som denna iafall!:drunk:

Homff 2011-10-23 13:12

2011-10-23 14:00Div 1 ATeg vs Kiruna 1X 1X FT 3 2.410

Kiruna hade en tuff match igår och vann med udda målet mot Clemensnäs på bortaplan, tror på poängtapp idag mot Teg, som krigar om en allettan plats spelade inte igår och borde vara piggare i benen. Teg har dock fortfarande skador i truppen. Matchen börjar 14:00

OBS spelet är lagt på nordicbet!

Andra matcher i div 1a idag:
Kalix Ungdoms HC - IF Björklöven 2 (säker match på den 2:an)
Clemensnäs HC - Piteå HC 2 (Svår match för piteå men de har börjat lira bättre. Dock är borta mot clemensnäs svåra matcher, kall hall osv. inte vidare säker match om man ser till oddset)