Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Gällivare Guldgruva (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9368-gaellivare-guldgruva/)

ludd3emm 2011-10-24 02:56

Citat:

Ursprungligen postat av Norrman90 (Inlägg 147078)
Postades verkligen förstainlägget med en afflie-länk? I så fall undrar jag samma sak som KP, för något sådant har du ju inte nämnt?

Som jag sa åt KP så kopierade jag adressen direkt från adressfältet, RobinD uppmärksammade det och tog bort det i tråden samt att jag tog bort det från min spreadsheet.

Kom ihåg att jag inte tycker att någon ska investera i något av dem bolagen jag nämner, gör någon det sker det på egen risk.

RobinD 2011-10-24 10:18

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 147077)
Av vilken anledning postades förstainlägget med en affiliatelänk från början? Vad tjänar man på att värva folk?

8% på värvningars insättningar samt 2% på subreferals.

Norrman90 2011-10-24 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 147104)

Det hade jag missat, låter mer och mer som ett pyramidspel då :/

ludd3emm 2011-10-24 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 147104)

Helt korrekt, precis som vissa spelbolag ger eller har jag fel?

Jag är dock inte ute efter referals utan jag vill skriva om hur det går för mig bara.

ludd3emm 2011-10-24 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av Norrman90 (Inlägg 147106)

Det stämmer att du får pengar om du "värvar" någon till en viss sida, så är det på nästan alla HYIPs och spelbolag för den delen.

Däremot är själva poängen med HYIPs inte att du ska värva folk utan att se din investering växa och hoppas på att kunna ta ut den till mognadsdatum eller ha 0% återinvestering (compound) och plocka ut pengar varje dag.

Jag har dock inga intentioner att värva någon från Sharps och jag kommer fortsätta skriva här oavsett vad någon tycker för att kunna filosofera om HYIP-världen och min egen investering.

RobinD 2011-10-24 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av Norrman90 (Inlägg 147106)

Citat:

Ursprungligen postat av ludd3emm (Inlägg 147129)
Helt korrekt, precis som vissa spelbolag ger eller har jag fel?

Jag är dock inte ute efter referals utan jag vill skriva om hur det går för mig bara.

Därav min liknelse vid MLM, ingen kan väl på riktigt tro att all eller kanske ens någon del av de garanterade vinsterna faktiskt kommer från legit forex trading. Utan nya medlemmar som skjuter till deg så faller korthuset.

ludd3emm 2011-10-24 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 147131)
Därav min liknelse vid MLM, ingen kan väl på riktigt tro att all eller kanske ens någon del av de garanterade vinsterna faktiskt kommer från legit forex trading. Utan nya medlemmar som skjuter till deg så faller korthuset.

Mycket möjligt! Som jag sagt tidigare, Repro har varit igång i femhundra dagar vilket både talar för och emot dom. Plus att andra stora HYIPs har fallit och är på god väg att falla då det kommer in rapporter om pending withdrawals tror jag att dom kan hålla ett tag till då folket som har varit på dom andra programen söker efter nya investeringar. Åtminstone tillräckligt länge för att jag ska kunna casha ut.

Vi låter det vara osagt än så länge om jag verkligen kommer kunna göra det. :) Däremot skulle jag aldrig någonsin slänga in pengar på deras 180dagars plan då det är riktigt riskabelt.

Galeocerdo cuvier 2011-10-24 15:26

Har aldrig hört talas om detta förut och vet inte riktigt om jag förstår. Handlar det på ett ungefär om att tio individer investerar pengar i ett bolag den 22:a Oktober och blir lovade hög avkastning. När nytt folk investerar de kommande dagarna så används dessa personer investeringar för att betala ut avkastningen till de som investerat tidigare? Och såhär fortsätter det tills nya investerare börjar sina och utbetalningar till tidigare investerare uteblir och allt rasar? Så det är bara en tidsfråga innan allt rasar och man vet när man bör hoppa av?

Är jag på rätt spår?

RobinD 2011-10-24 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 147136)
Har aldrig hört talas om detta förut och vet inte riktigt om jag förstår. Handlar det på ett ungefär om att tio individer investerar pengar i ett bolag den 22:a Oktober och blir lovade hög avkastning. När nytt folk investerar de kommande dagarna så används dessa personer investeringar för att betala ut avkastningen till de som investerat tidigare? Och såhär fortsätter det tills nya investerare börjar sina och utbetalningar till tidigare investerare uteblir och allt rasar? Så det är bara en tidsfråga innan allt rasar och man vet när man bör hoppa av?

Är jag på rätt spår?

Officiellt handlar det inte om det. Det handlar om att de förvaltar dina pengar och garanterar dig en orimligt hög avkastning, enda sättet att upprätthålla denna är att det hela tiden skjuts in nya pengar det är vad jag gissar på iaf.

I min bok är detta inget annat än ett förtäckt pyramidspel, men de har säkert någon forex trading som de kan hänvisa till för att inte åka dit för pyramidspel.

Men bakom kulisserna är det nog ett å annat smaskigt som försigår.

ludd3emm 2011-10-24 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 147136)

Är jag på rätt spår?

RobinD gav ett ganska bra svar på din fråga. Huvudpoängen är att man aldrig vet om dessa sk. bolag verkligen sysslar med trading eller är ett tvättäkta "Ponzi Scheme". Oftast är det, som RobinD säger, ett förtäckt "Ponzi Scheme" (inget pyramidspel i bokstavlig mening, men det är lika dåligt för det) där dom är beroende av nya investerare för att betala sina gamla.

Det har också förekommit blandingar av ponzi och trading där vissa bolag till en början sysslar med trading genom intäkterna av en HYIP men när det börjar bli dags för riktigt stora utbetalningar till kunderna sätter dom stopp. Ibland stänger dom ner helt utan förvarning (som Powerful Strategy) och ibland tillbakavisar dom utbetalningar under en kortare tid för att så många som möjligt ska hinna investera och sedan stänger dom ner (som Safe Depositary).

I vissa fall stänger en HYIP ner trots hög likviditet och goda framtidsutsikter för deras admin om dom får problem med ex. Liberty Reserve eller Alertpay. Detta eftersom dom får problem med utbetalningarna fast dom har god chans att växa och faktiskt vill betala ut men inte kan.

Min poäng med det hela är att man kan (hoppas jag) tjäna pengar på detta. Det råder trots allt stor konkurrens mellan alla HYIPs och dom som håller längst blir mest populära, dvs dom har mest pengar den dagen dom skulle stänga ner. Alltså, hoppar du på tåget i rätt tid hinner du hoppa av med pengar i fickan. Sen om jag gör det är en annan femma! :)

ludd3emm 2011-10-24 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 147139)
Officiellt handlar det inte om det. Det handlar om att de förvaltar dina pengar och garanterar dig en orimligt hög avkastning, enda sättet att upprätthålla denna är att det hela tiden skjuts in nya pengar det är vad jag gissar på iaf.

I min bok är detta inget annat än ett förtäckt pyramidspel, men de har säkert någon forex trading som de kan hänvisa till för att inte åka dit för pyramidspel.

Men bakom kulisserna är det nog ett å annat smaskigt som försigår.

Precis som du säger. High yield = hög avkastning = hög risk.

Som jag sagt tidigare har det funnits blandningar mellan ponzi och trading där ett bolag faktiskt sysslar med trading för att upprätthålla balansen och vara likvid en längre tid för att hinna få fler investerare innan dom stänger ner. Jag tror att så är fallet med Repro, frågan är bara hur länge det är kvar innan dom stänger ner.

Bara för att få det rätt:

Pyramidspel är när kakan fördelas från investerares saldo till deras "upline", dvs dom som varit med i spelet längre än dom nyare får mest pengar. I ett pyramidspel är man oftast inte beroende av nya investerare hela tiden då man oftast har månadsvisa utbetalningar från varje investerare som fördelas uppåt. Alltså kan ett pyramidspel hålla i evig tid så länge alla som är med i det betalar varje dag/vecka/månad/år.

Ponzi Scheme är, oftast, ett bolag som lovar alla investerare lika hög avkastning (som inte är fallet i pyramidspel) och man är konstant beroende av nya investerare med nytt kapital för att hålla det i liv. Det finns en fysisk gräns av hur stor en ponzi kan bli när antalet intressenter/investerare når en maxnivå och därefter faller den men man kan hålla liv i det hela med konstgjord andning (trading) så länge utbetalningarna inte är för stora. Detta för att få så många nya investerare som möjligt för att öka mängden kapital i bolaget innan man bestämmer sig för att lägga ner.

Däremot finns det faktiskt bolag som sysslar med riktig trading som inte är ponzi, men dessa bolag har oftast lägre avkastning som dessutom är flytande beroende på deras resultat.

Men det är alltid som du säger, man vet aldrig vad som försiggår bakom kulisserna. :)

dgothe 2011-10-24 18:16

om du nu är så insatt och har sådant förtroende för HYIP som investeringsmetod, varför diversifierade du inte och satte inte typ 500 spänn på 6 olika istället för att gå in på en enda med 3000 (eller vad det var)?

med risken som finns med varje individuell HYIP verkar det helt galet att gå "all in" på en och samma..

och jag vidhåller att det inte är samma sak som med betting.. vad du hittar på sharps är just varningar om oseriösa bolag så att folk INTE ska sätta in sina pengar där i jakt på bonusar för risken är att det inte går att göra ett enda uttag sen.. det är samma sak här.. folk varnar för den här typen av "investering" av just den anledningen att det är hög scam-frekvens..

jag hade inte hört talas om HYIP förrän jag såg den här tråden men det räckte att googla runt och man hittade mängder med uppenbara "fake"-artiklar som hypade olika investeringsbolag (gemensamt drag tycks vara rent bedrövlig engelska), blandat med "VARNING, DET HÄR ÄR SCAM, JAG FÅR INTE UT MINA $3000"

ludd3emm 2011-10-24 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 147177)
om du nu är så insatt och har sådant förtroende för HYIP som investeringsmetod, varför diversifierade du inte och satte inte typ 500 spänn på 6 olika istället för att gå in på en enda med 3000 (eller vad det var)?

med risken som finns med varje individuell HYIP verkar det helt galet att gå "all in" på en och samma..

och jag vidhåller att det inte är samma sak som med betting.. vad du hittar på sharps är just varningar om oseriösa bolag så att folk INTE ska sätta in sina pengar där i jakt på bonusar för risken är att det inte går att göra ett enda uttag sen.. det är samma sak här.. folk varnar för den här typen av "investering" av just den anledningen att det är hög scam-frekvens..

jag hade inte hört talas om HYIP förrän jag såg den här tråden men det räckte att googla runt och man hittade mängder med uppenbara "fake"-artiklar som hypade olika investeringsbolag (gemensamt drag tycks vara rent bedrövlig engelska), blandat med "VARNING, DET HÄR ÄR SCAM, JAG FÅR INTE UT MINA $3000"

Jag diversifierade inte eftersom jag slog fast att det stormar för mycket nu och då jag gjorde min deposit kändes Repro som det enda rätta för tillfället och det är så än så länge. Men jag låter det inte vara sagt att det finns en stor risk att dom kommer scamma innan jag hinner casha ut. Jag kommer diversifiera om jag får ut pengarna från Repro (och lämna dom för gott) för att stoppa in pengar i framförallt Visotrade samt några andra bolag som gett bra bevis på att dom sysslar med trading.

Dessutom räknar jag inte det som att gå "all in" eftersom det trots allt är en mindre summa det handlar om. 300 USD är inte så mycket att bråka om för mig. Kom ihåg att det här är mest ett testprojekt för att se om det går att tjäna pengar på detta och det är trots allt jag som sitter med risken, ingen annan!

Självklart är det inte "samma sak" som betting, men jag vidhåller fortfarande att man går tillväga på samma sätt som i betting när man skickar in pengar i HYIPs. Jag har följt marknaden ett tag innan jag stoppade in pengar och jag har beräknat risken i förhållande till vinsten. Jag tror att det är ungefär 50% chans att jag kommer casha ut men om jag gör det får jag över fyra gånger pengarna.

Apropå oseriösa bolag, jag tycker inte att någon borde investera i det här egentligen, är man intresserad av att se hur det går kan man följa min dagbok och väljer någon att investera själv är det till 100% deras egen risk, precis som i betting. När du skriver rekar ryggar folk dig av rent förtroende, du kan ändå inte lova att dom kommer få se sina pengar igen. Jag har inte skrivit en rek direkt utan en dagbok som är gjord för mig själv för att jag ska kunna skriva och filosofera om HYIP-marknaden. Jag försöker inte uppmuntra någon annan att göra det jag gör.

Stekel 2011-10-24 22:49

Har skummat igenom tråden och förstår inte hur det kan bli så mycket debatt om ingenting. Robin drog årets underdrift nånstans tidigare i tråden när han sa "luktar EV- lång väg", räcker väl med en ungefär en millisekunds eftertanke för att komma fram till den slutsatsen.

1,6% dagsränta, hur mycket svampar har man tryckt i sig innan man köper nåt sånt :whoco5:

ludd3emm 2011-10-25 01:50

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 147239)
Har skummat igenom tråden och förstår inte hur det kan bli så mycket debatt om ingenting. Robin drog årets underdrift nånstans tidigare i tråden när han sa "luktar EV- lång väg", räcker väl med en ungefär en millisekunds eftertanke för att komma fram till den slutsatsen.

1,6% dagsränta, hur mycket svampar har man tryckt i sig innan man köper nåt sånt :whoco5:

Det är ju ett faktum att man får den utbetalningen. Sedan hur länge det håller är en annan fråga!

ludd3emm 2011-10-25 04:08

+5.36 USD idag som återinvesteras omedelbums. :cheers: Kom ihåg att det fortfarande är måndag i USA.

ludd3emm 2011-10-26 00:55

Allt ser lugnt ut idag också så jag räknar in +5.45 USD som sätts in i 100% compound.

:hattenav:

KP 2011-10-26 06:21

Har du testat att göra ett uttag för att se hur lång tid det tar att få det?

Norrman90 2011-10-26 07:50

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 147490)

Jag tror att han har automatisk återinvestering så att såfort han får pengarna (räntan) så investeras de igen, alltså har han inte testat :)

ludd3emm 2011-10-26 07:56

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 147490)

Nej jag har inte gjort det. Håller dock kontakten med ett flertal investerare i bolaget som inte har automatisk återinvestering (man kan iofs ändra detta när man vill) som gör dagliga uttag eller veckovisa. Jag övervakar några bloggare också som har lite större pengar investerade i bolaget och det är här det kritiska ligger. Börjar dom med större investeringar få problem med utbetalningarna vet man per automatik att det är början på slutet för HYIPen. Än så länge ser det bra ut men problemen kommer som oftast utan förvarning.

Så länge uttaget är gjort i USD går det per automatik (oftast), gör man ett uttag i euro tar det några timmar enligt uppgift.

ludd3emm 2011-10-26 07:59

Citat:

Ursprungligen postat av Norrman90 (Inlägg 147494)
Jag tror att han har automatisk återinvestering så att såfort han får pengarna (räntan) så investeras de igen, alltså har han inte testat :)

Korrekt! Detta kan man ändra när man vill vilket är positivt, börjar det komma orosmoln (som att större investerare får pending withdrawal etc.) kommer jag att ställa ner återinvesteringen till 0% för att hinna få ut så mycket pengar som möjligt innan en eventuell scam.

Det finns dom som tycker att man borde göra detta redan nu eftersom man inte vet hur det påstådda INGavtalet utvecklas och att det kan vara (förmodligen är) en ren bluff som gör att folk ska våga investera mer innan dom försvinner. Själv avvaktar jag så länge det inte dyker upp några problem med utbetalningarna.

KP 2011-10-26 08:51

Hur kan du vara säker på att dessa bloggare inte är involverade i bolaget själva? Mao en falsk front. Likt många som haussar upp aktier tex.
Om man nu får 8% på de värvades insättningar. Varför gör du inte det själva? Dvs sätta upp ett slafskonto på fru/bror/släkting/vän. Värva ditt riktiga, göra insättning. Låta de rulla. Ta ut. Då har du indirekt fått 5 dagars ränta från dag 1 istället och kan dra dig ut 5 dagar tidigare än räknat.

ludd3emm 2011-10-26 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 147502)
Hur kan du vara säker på att dessa bloggare inte är involverade i bolaget själva? Mao en falsk front. Likt många som haussar upp aktier tex.
Om man nu får 8% på de värvades insättningar. Varför gör du inte det själva? Dvs sätta upp ett slafskonto på fru/bror/släkting/vän. Värva ditt riktiga, göra insättning. Låta de rulla. Ta ut. Då har du indirekt fått 5 dagars ränta från dag 1 istället och kan dra dig ut 5 dagar tidigare än räknat.

Man kan ju aldrig vara säker helt enkelt. I vissa fall är bloggarna öppna med om dom fått pengar av ett företag för att agera "monitor", alltså pengar av företaget för att prova på just det företaget. Sådana bloggare brukar man mest ta med en matsked salt.

Däremot finns det bloggare som rankar HYIPs efter omvärlden, dvs kommer det in rapporter om problem med en HYIP sänker bloggaren rankningen för denna HYIP. Man får helt enkelt läsa bloggarna med en viss del skepticism och en hel del sunt förnuft. Dessutom ska man alltid läsa flera bloggar/monitorer för att se om dom följer samma mönster, dvs om en HYIP har uppenbara problem (som oftast uppdagas på forum till en början) så ska dessa rapportera om detta. Gör dom inte det (utan fortsätter skriva enahanda positivt) sållar man bort dom. Oftast märker man detta efter att en HYIP har totalscammat men att sidan inte tar bort reklamen för den.

Det kan faktiskt vara tvärtom också! Det händer vissa gånger att en monitor eller en bloggare får pengar av en HYIP för att publicera sig på dennes sida. Är denna monitor/bloggare allt för frispråkig kan dom säga upp avtalet med deras sida och vägra utbetalningar till bloggaren/monitorn eftersom dom fått en gratis investering och det underförstådda är väl att det ska vara gratis reklam. Oftast leder det till att sidan publicerar HYIPen som scam fast den för tillfället är gedigen och du kan få utbetalningar som vanlig investerare.

Apropå ditt sistnämnda, det är oerhört många som "missbrukar" systemet med referrals. Det är dock inte utan risk för om en HYIP på något sätt kommer på en blockerar dom ens konto på sidan och man har sett dom pengarna för sista gången. I vissa fall missbrukas systemen så hårt att vissa HYIPs väljer att inte ha någon värvarbonus. Sportarbs.com är ett bra exempel på detta. Denna HYIP har förövrigt tokscammat sedan maj i år men har fortfarande uppe hemsidan vilket säkert har lockat någon icke påläst stackare att dega in pengar utan någon som helst chans att se dom i framtiden.

Att en HYIP har hög referral bonus är oftast, men inte alltid, ett varningsflagg.

ludd3emm 2011-10-27 14:30

Glömde skriva igår men kammade hem $5.54 som återinvesterades. :)

Arch 2011-10-27 16:29

Du förstår väl att det inte finns någon "vinst" att kamma hem ? Förutom den virtuella, vill säga. Ditt hopp är att det finns nytt folk som har investerat innan din "vinst" mognar så du kan få deras pengar och detta kan fortsätta ett varv till.

Stekel 2011-10-27 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av ludd3emm (Inlägg 147735)
Glömde skriva igår men kammade hem $5.54 som återinvesterades. :)

Återkom med ett kontoutdrag när du cashat ut istället, den där "räntan" och din investering är bara monopolpengar i det här läget.

Pohjan 2011-10-27 18:39

Kan du inte casha ut dina pengar när du gått 300USD + så har du iallafall inte förlorat några pengar eller då blir ju klart inte ökningen (räntans värde) lika bra. Men samtidigt har du som sagt inte förlorat pengarna.?? Ok 300USD kanske inte är hela världen men +-0 är ju iallafall bättre än -300USD.

ludd3emm 2011-10-27 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 147748)
Du förstår väl att det inte finns någon "vinst" att kamma hem ? Förutom den virtuella, vill säga. Ditt hopp är att det finns nytt folk som har investerat innan din "vinst" mognar så du kan få deras pengar och detta kan fortsätta ett varv till.

Den dagliga vinsten är fortfarande min att förfoga över, jag kan välja att ta 0% compounding så jag får plocka ut lite över fem dollar om dagen men jag väljer att återinvestera istället. Så därför räknar jag det som vinst ändå.

ludd3emm 2011-10-27 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 147750)
Återkom med ett kontoutdrag när du cashat ut istället, den där "räntan" och din investering är bara monopolpengar i det här läget.

Så länge jag har 100% återinvestering, jag kan likväl ta 0% compound och plocka ut pengar dagligen till mitt bankkonto. Pengarna är, som du säger, fiktiva så länge jag inte väljer att plocka ut dem. Precis som pengar på ett bankkonto.

Och ja, jag kommer självklart lägga upp bevis på min förtjänst om jag hinner få ut pengarna innan Repro scammar.

Stekel 2011-10-27 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av ludd3emm (Inlägg 147790)
Pengarna är, som du säger, fiktiva så länge jag inte väljer att plocka ut dem. Precis som pengar på ett bankkonto.

Blanda inte ihop svarta vinbär och kokosnötter. Du kan jämföra med att ha pengarna på ett bankkonto men att säga att det är samma sak får mig att undra om du inte varit på svampen igen.

ludd3emm 2011-10-27 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av Pohjan (Inlägg 147786)
Kan du inte casha ut dina pengar när du gått 300USD + så har du iallafall inte förlorat några pengar eller då blir ju klart inte ökningen (räntans värde) lika bra. Men samtidigt har du som sagt inte förlorat pengarna.?? Ok 300USD kanske inte är hela världen men +-0 är ju iallafall bättre än -300USD.

Sant, jag hade gjort detta om det inte vore för min plan vad jag ska göra efter/om jag får ut pengarna från mitt nuvarande företag. Jag behöver över 1 000 USD för att komma in på Visotrades plan B så när jag har över 1000 USD på Repro tror jag att jag kommer ta ner min återinvestering till 0% för att få ut så mycket pengar som möjligt ifall dom skulle scamma i slutminuterna om du förstår vad jag menar. :P

Men du har helt rätt, +-0 är alltid bättre än att förlora, oavsett vad.

ludd3emm 2011-10-27 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 147794)
Blanda inte ihop svarta vinbär och kokosnötter. Du kan jämföra med att ha pengarna på ett bankkonto men att säga att det är samma sak får mig att undra om du inte varit på svampen igen.

Jag ville bara klargöra att du kan få ut pengar dagligen, om du vill, så länge dom inte hunnit scamma.

Edit: Att jämföra med ett bankkonto är kanske långsökt. Men i teorin är pengar lika fiktiva oavsett vad om du inte håller dom i handen. I praktiken är det dock större chans att du återser dina pengar på banken än i en HYIP.

ludd3emm 2011-10-28 05:01

+$5.63 igen. Näst sista utbetalningen/återinvesteringen denna vecka. Det kom rapporter om pending withdrawals för Repro idag och då vart det svettigt men tydligen var det bara tillfälligt och allt rullar på som vanligt. Hoppas att det fortsätter så.

Pohjan 2011-11-05 16:55

Hur går det med ditt projekt??

ludd3emm 2011-11-06 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av Pohjan (Inlägg 149212)
Hur går det med ditt projekt??

https://www.sharps.se/spreadsheet/g-town

Bara att kika in på min spread då och då.

Folk har börjat rapportera in problem med sina konton eftersom Repro har blockat ganska många konton på kort tid men detta verkar bara vara asiatiska och afrikanska konton av någon anledning.

Än så länge ser det ljust ut och jag kan bara hoppas att ingenting allvarligt händer förrän efter februari nästa år. Jag kollar nu efter alternativ och hur jag kanske kan diversifiera mina investeringar i februari. Jag funderar på att kanske hålla kvar en liten peng i Reprofinance i deras längre plan med 100% återinvestering men samtidigt föra över 1 000 USD till Visotrade för att få tillgång till deras plan B.

Jag hinner inte sitta så mycket på Sharps då jag jobbar och pluggar ganska mycket men jag försöker fylla i min spread så ofta jag kan.

ludd3emm 2011-11-09 03:07

Nästan en månad har gått och jag har tjänat in och återinvesterat över 100 USD för tillfället. Hoppas riktigt mycket att det går hela vägen.

https://www.sharps.se/spreadsheet/g-town

ludd3emm 2011-11-20 23:26

Ett tag sen jag skrev här. Än så länge inga orosmoln men jag räknar inte in någonting innan pengarna finns på Liberty Reserve.

Har funderat starkt nu på att investera 10 000 SEK i Visotrade innan/om Repro blir färdig och om det blir som det var tänkt tar jag dessa pengar och bombar in dom i Eurextrade. Återkommer mer om detta! Ställ frågor om ni har några.

Hej så länge!

RobinD 2011-11-20 23:40

Varför riskera ännu mer pengar innan du fått ut något? Är det inte klokare att iaf löpa linan ut, plocka ut din risk och återinvestera enbart vinst. Då är det ju skitsamma om det går åt pipan sen, bara sitta med 100% återinvestering och hoppas på lite fluke..

ludd3emm 2011-11-21 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 151632)
Varför riskera ännu mer pengar innan du fått ut något? Är det inte klokare att iaf löpa linan ut, plocka ut din risk och återinvestera enbart vinst. Då är det ju skitsamma om det går åt pipan sen, bara sitta med 100% återinvestering och hoppas på lite fluke..

Du är klok i dina resonemang, det är inte alls fel att göra som du säger. Jag ska dock till London och har redan bokat ett möte med Visotrade (mest bara för att få se om dom är på riktigt) och hoppas dom har ett rum fullt med datorer och traders som dom hade på Barclays när jag och min klass var på studiebesök där för några år sedan. Väntar dock med en ny investering tills dess.

Skulle deras firma vara ett skämt kommer jag när (om) jag får ut min investering ur Repro att ta ut min insats och återinvestera kvarvarande vinsten någon annanstans, vet inte helt säkert vart än men mest troligt hos en vanlig Forexmäklare.

Norrman90 2012-01-03 19:16

Hur går det med detta?
Ser i spreaden att det verkar gå bra, men hur bra går det? :D