Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Gällivare Guldgruva (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9368-gaellivare-guldgruva/)

ludd3emm 2011-10-22 17:02

Gällivare Guldgruva

Tjena! För det första, är oerhört osäker på om denna tråd ska vara på "övriga sporter" eller off topic istället för här.

Jag har utforskat den såkallade HYIP-djungeln ett tag och bestämt mig för att investera. Eftersom det var första gången så bestämde jag mig för att investera 3 000 kronor och efter alla avgifter från exchanger, banker och Liberty Reserve så landade jag på 300 USD (dollar) på min första HYIP.

Jag har sållat flera gånger om och hittat två företag som jag ska köra med. Den första är RePro Finance och den som jag går över till efter jag investerat färdigt där är Viso Trade.

http://www.reprofinance.com/

https://www.visotrade.com/

Jag får betalt nu i början varje "business day", alltså måndag till fredag. Betalningen sker till mitt konto klockan 22:05 "eastern time", alltså USA's ostliga tid. Det sker klockan 04:05 dagen efter svensk tid med andra ord.

Jag har 100% återinvestering (compound) nu i början när jag vill se mitt kapital växa. För närvarande har jag $335.25. Jag kommer uppdatera här nästan dagligen hur det går. Skriver in alla stats i min spreadsheet. Min investering i RePro Finance är färdig ungefär i slutet av februari och jag förväntar mig att ha ungefär $1251 då.

Önska mig lycka till! :) Skriv gärna om ni har några frågor. Det känns helt rätt att göra det här efter att ha varit en loser i sportbetting då det kräver alldeles för mycket tid för att man ska kunna tjäna pengar på det.

https://www.sharps.se/spreadsheet/g-town

:hattenav:

hetsarn 2011-10-22 17:13

Är det ett helt passivt investerande? Alltså att du sätter in pengar och låter någon annan förvalta dem under 90 dagar?

ludd3emm 2011-10-22 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av hetsarn (Inlägg 146723)
Är det ett helt passivt investerande? Alltså att du sätter in pengar och låter någon annan förvalta dem under 90 dagar?

Helt rätt.

RobinD 2011-10-22 17:48

Affiliate-länkning är inte tillåtet. Se utdrag ur regelerna:

1.01. Reklam och annonsering är förbjuden
Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser.
Undantag:
• Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats eller blogg i sin signatur, om den är INTE är kommersiell (dvs vinstdrivande).
• Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.

ludd3emm 2011-10-22 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 146730)
Affiliate-länkning är inte tillåtet. Se utdrag ur regelerna:

1.01. Reklam och annonsering är förbjuden
Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser.
Undantag:
• Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats eller blogg i sin signatur, om den är INTE är kommersiell (dvs vinstdrivande).
• Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.

Ok, mitt misstag. Kommer inte hända igen.

ludd3emm 2011-10-22 21:28

Jag tänkte också skriva lite nyheter om företagen här. Det nyaste om Reprofinance är att alla kunder ska få sina pengar försäkrade av något som kallas "ING". Det diskuteras flitigt ifall det här är en bluff eller om det är på riktigt. Hur som helst har Reprofinance lovat att detta ska ske under den första halvan av november.

Ni som är bekanta med HYIP vet att det är stor risk att investera i detta. Man vet aldrig om bolagen är riktiga eller en scam och därför följer man alla händelser om bolagen med stor uppsikt!

:hattenav:

Norrman90 2011-10-22 21:41

Haken med hela grejen är att det kan vara ett låtsas-bolag, annars finns det ingen risk inblandad?
Jag har ingen koll alls på detta, så bara undrar, för det måste ju finnas en hake? :P

RobinD 2011-10-22 21:49

Haken är att det är MLM, vilket i 100 fall av 100 bara garanterar pengar till de som är högst upp.

ludd3emm 2011-10-22 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av Norrman90 (Inlägg 146787)
Haken med hela grejen är att det kan vara ett låtsas-bolag, annars finns det ingen risk inblandad?
Jag har ingen koll alls på detta, så bara undrar, för det måste ju finnas en hake? :P

Haha du har nästan rätt. Googla gärna på Ponzi och HYIP och läs. Reprofinance har dock varit med i svängen i över 500 dagar vilket både talar för dom och mot dom. Även om det är ett riktigt företag finns det risk att pengarna tar slut om det går dåligt på börsen och då måste dom stänga utan vidare för att dom har så hög återbäring. :)

ludd3emm 2011-10-22 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 146788)
Haken är att det är MLM, vilket i 100 fall av 100 bara garanterar pengar till de som är högst upp.

Det här är ABSOLUT INTE MLM (Multi Level Marketing). Läs på.

ludd3emm 2011-10-22 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 146790)
Skall detta då vara tillåtet på en seriös bettingsida? Självklart inte! Varför tillåter Sharps denna scam, om det nu är det som RobinD säger...?! För MLM är väl det samma som pyramidspel, eller hur?

/Badass

Såg du första meningen jag skrev?

Detta är dessutom INTE MLM. Det är HYIP vilket står i en oerhörd kontrast till MLM / Autosurf eller vad det nu finns.

Badass 2011-10-22 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av ludd3emm (Inlägg 146794)
Såg du första meningen jag skrev?

Detta är dessutom INTE MLM. Det är HYIP vilket står i en oerhörd kontrast till MLM / Autosurf eller vad det nu finns.

Eftersom du verkar ha intresse för att kunskapen kring detta kommer ut så kan väl du vara snäll att förklara skillnaden mellan dessa två begrepp, för en novis som mig... :evilgrin39:

/Badass

Badass 2011-10-22 22:17

Från Wikipedia:

"A high-yield investment program (HYIP) is a type of Ponzi scheme, which is an investment scam that promises unsustainably high return on investment by paying previous investors with the money invested by new investors."

Utförlig text från Wikipedia:

Spoiler:
Mechanics

Operators generally set up a website offering an "investment program" which promises returns as high as 45% per month or 6% a day, disclosing little or no detail about the underlying management, location, or other aspects of how money is to be invested. The U.S. Securities and Exchange Commission (SEC) has said that "these fraudulent schemes involve the purported issuance, trading, or use of so-called 'prime' bank, 'prime' European bank or 'prime' world bank financial instruments, or other 'high yield investment programs.' (HYIP's) The fraud artists … seek to mislead investors by suggesting that well regarded and financially sound institutions participate in these bogus programs."[1] In 2010, the Financial Industry Regulatory Authority (FINRA) warned that "[t]he con artists behind HYIPs are experts at using social media — including YouTube, Twitter and Facebook — to lure investors and create the illusion of social consensus that these investments are legitimate."[2]

Though Ponzi schemes have existed since at least the early 1900s, the rise of digital payment systems has made it much easier for operators of such websites to accept payments from people worldwide.[3] Electronic money systems are generally accepted by HYIP operators because they are more accessible to operators than traditional merchant accounts. Some HYIP operators opened their own digital currency companies that eventually folded; these companies include Standard Reserve, OSGold, INTGold, EvoCash, and V-Money. StormPay was started in the same way in 2002, but has remained in business even though the HYIP that it was created to serve was shut down by the State of Tennessee.[4]

Some HYIPs have incorporated in countries with lax fraud laws to secure immunity from investor laws in other countries. The operators have been known to host their website with a web host that offers "anonymous hosting". They will use this website to accept transactions from participants in the scheme.[5] The HYIP scam may also create sites which employ spamdexing or other adversarial information retrieval techniques in order to attract potential victims by creating an impression that the company has done no wrong.[citation needed]
[edit] Examples

The largest documented HYIP scam was OSGold, founded as an e-gold imitation in 2001 by David Reed. OSGold folded in 2002. According to a lawsuit filed in U.S. District Court in early 2005, the operators of OSGold may have made off with USD $250 million.[6] CNet reported that "at the height of its popularity, the OSGold currency boasted more than 60,000 accounts created by people drawn to promises of "high yield" investments that would provide guaranteed monthly returns of 30 percent to 45 percent."[6]

The second largest documented HYIP was PIPS (People in Profit System or Pure Investors).[7][8] The investment scheme was started by Bryan Marsden in early 2004 and spanned more than 20 countries. PIPS was investigated by Bank Negara Malaysia in 2005 which resulted in Marsden and his wife being charged in a Malaysian court with 97 counts of money laundering more than 77 million RM, equivalent to $20 million.[9] Even after these charges were brought forth, many of Marsden's followers and investors continued to support him and believe they would see their money in the future.

Some Ponzi schemes promise yields that appear realistic and as such are not considered "high-yield investment programs." Bernard Madoff's Ponzi scheme offered yields of only 5% per year, for example.[10][11]

Other HYIPs that have been shut down due to legal action include:

Geniusfunds inc. (Cyprus)
Ginsystem Inc. (Singapore) - Commercial Affairs Department of Singapore retrieved 2007-07-01
Solidinvestment (United States)
City Limouzine (India) Pvt Ltd started by Sayed Mohammed Masood and Chand Syed Masood. (India and United States) [12][13]

[edit] See also

Autosurfing
Charles Ponzi
Cherry Shares
Forex scam
Ponzi scheme
Pyramid scheme

/Badass

azrael109 2011-10-22 22:19

Jag är också rätt nyfiken på detta, MLM är juh ren scam dock så passa dig om det har likheter med det.

Badass 2011-10-22 22:21

Om det nu enligt dig, ludd3emm, INTE är en scam, vari ligger riskerna?

/Badass

ludd3emm 2011-10-22 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 146796)
Eftersom du verkar ha intresse för att kunskapen kring detta kommer ut så kan väl du vara snäll att förklara skillnaden mellan dessa två begrepp, för en novis som mig... :evilgrin39:

/Badass

HYIP (High-yield investment program) är en riskfylld investering (i likhet med sportsbetting) där man investerar i ett program/bolag som påstår sig vara ett investeringsbolag med en viss beräknad avkastning. Risken i dessa investeringar är oftast inte att du går minus en dag/vecka/månad eftersom de flesta HYIPs har en fastställd avkastning utan att programen stänger ner helt och bara försvinner.

MLM (Multi Level Marketing) är ett slags pyramidspel där man får avkastning beroende på hur många klienter/kunder du har i din sk. "underline". Värvar du en person betalar denna en summa (ibland för att få en produkt och ibland bara för att vara med i spelet) och denna summa delas upp i olika delar som skickas upp till alla som är deras "upline", dvs blivit värvade innan dom.

Exempel på HYIP:

www.reprofinance.com

www.visotrade.com (detta är dock ett registrerat investment bolag som de flesta är överens om att det inte är någon sk. Ponzi, till exempel har dem här flytande avkastning som ingen annan HYIP har och bevis på bland annat forextrading och börshandel)

Exempel på MLM:

www.vemma.com

www.perfectgiftplan.net

ludd3emm 2011-10-22 22:27

Sedan kan man lära sig skillnad mellan High Yield companies och High Yield Investment Programs som i 99,9% av fallen är Ponzi.

Det avgörande är om det är "Ponzi" eller inte. Ibland kan de vara en blandning mellan "Ponzi" och investment bolag då bolagen får in pengar till en början genom att utge sig för att vara en HYIP.

Badass 2011-10-22 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av ludd3emm (Inlägg 146801)
HYIP (High-yield investment program) är en riskfylld investering (i likhet med sportsbetting) där man investerar i ett program/bolag som påstår sig vara ett investeringsbolag med en viss beräknad avkastning. Risken i dessa investeringar är oftast inte att du går minus en dag/vecka/månad eftersom de flesta HYIPs har en fastställd avkastning utan att programen stänger ner helt och bara försvinner.

MLM (Multi Level Marketing) är ett slags pyramidspel där man får avkastning beroende på hur många klienter/kunder du har i din sk. "underline". Värvar du en person betalar denna en summa (ibland för att få en produkt och ibland bara för att vara med i spelet) och denna summa delas upp i olika delar som skickas upp till alla som är deras "upline", dvs blivit värvade innan dom.

Exempel på HYIP:

www.reprofinance.com

www.visotrade.com (detta är dock ett registrerat investment bolag som de flesta är överens om att det inte är någon sk. Ponzi, till exempel har dem här flytande avkastning som ingen annan HYIP har och bevis på bland annat forextrading och börshandel)

Exempel på MLM:

www.vemma.com

www.perfectgiftplan.net

Bara det faktum att det står att de "påstår sig vara ett investeringsbolag med viss beräknad avkastning", torde ju höja varningens finger, eller? Vad menas med "påstår sig vara"?

/Badass

ludd3emm 2011-10-22 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 146804)
Bara det faktum att det står att de "påstår sig vara ett investeringsbolag med viss beräknad avkastning", torde ju höja varningens finger, eller? Vad menas med "påstår sig vara"?

/Badass

Exakt! Saken med HYIPs är att det är en sport i sig att försöka komma vinnande ur det hela! :)

"Påstår sig vara" menas med att man vet inte helt säkert om dem är riktiga. Det kommer man aldrig få veta. Dock har jag planer på att gå över till Visotrade. Vill du veta mer om dem kan jag berätta det åt dig. :)

RobinD 2011-10-22 22:33

"August 23, 2011 | Tuesday

Scam Warning: Repro-finance.com

Please note, Repro-finance.com is NOT being monitored by Goldpoll. Their RateUs page contains monitoring seals that belong to another HYIP with a similar program name (but it has different URL). Be careful! Using of other's seals confirms a fraudulent activity of this HYIP."

Vet inte om Goldpoll är en "säker" källa, men det var inte svårt att hitta massvis med scam varningar om reprofinance iaf.

Sen är det som du säger kanske en hårfion skillnad på ett MLM som faktiskt kräver en insats av den som går med och detta där du bara ska titta på dina pengar medan de växer.

En sak har de gemensamt iaf, alla affe-länkar är lika fula och skriker scam rakt ut:)

ludd3emm 2011-10-22 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 146808)

Please note, Repro-finance.com is NOT being monitored by Goldpoll. Their RateUs page contains monitoring seals that belong to another HYIP with a similar program name (but it has different URL). Be careful! Using of other's seals confirms a fraudulent activity of this HYIP."

Vet inte om Goldpoll är en "säker" källa, men det var inte svårt att hitta massvis med scam varningar om reprofinance iaf.

Sen är det som du säger kanske en hårfion skillnad på ett MLM som faktiskt kräver en insats av den som går med och detta där du bara ska titta på dina pengar medan de växer.

En sak har de gemensamt iaf, alla affe-länkar är lika fula och skriker scam rakt ut:)

Haha visst. Men jag hänger också på HYIP-forum som till exempel talkgold.com osv och vissa chatter där man håller sig ständigt uppdaterad. Så länge folk får göra utbetalningar är det en "säker" HYIP för stunden. Som jag sagt tidigare är inte detta en stensäker investering men en sport i sig att komma vinnande ur. Precis som sportsbetting! :)

RobinD 2011-10-22 22:36

Ämnet väcker debatt, håll det på en bra nivå så att diskussionen ine spårar. /mod

Badass 2011-10-22 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 146808)

När till och med jag och RobinD är överrens, så lovar jag att detta INTE är en lukrativ business förutom för de som startat scammen...!

/Badass

Norrman90 2011-10-22 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av ludd3emm (Inlägg 146811)
Haha visst. Men jag hänger också på HYIP-forum som till exempel talkgold.com osv och vissa chatter där man håller sig ständigt uppdaterad. Så länge folk får göra utbetalningar är det en "säker" HYIP för stunden. Som jag sagt tidigare är inte detta en stensäker investering men en sport i sig att komma vinnande ur. Precis som sportsbetting! :)

Det handlar om att går ur innan det är försent och man förlorar allt?

RobinD 2011-10-22 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av ludd3emm (Inlägg 146811)

Ja jag vet inte, jag skulle aldrig hoppa på något sånt här iaf. Jag har sett så många MLM-scams, "betting-system" och andra internet scams genom åren för att veta att det inte finns några genvägar.

Detta är ett luftslott som kommer spricka, frågan är när?

Badass 2011-10-22 22:40

Men, okey! För att ge dig en chans... På ett lättförståligt sätt, förklara vad hela dealen går ut på - hur och vad är mekanismerna bakom? På enkel svenska: Hur vinner man pengar och vad riskerar man, dvs på vilket sätt förökar man sina pengar och hur riskerar man sin insats?

/Badass

ludd3emm 2011-10-22 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 146813)
När till och med jag och RobinD är överrens, så lovar jag att detta INTE är en lukrativ business förutom för de som startat scammen...!

/Badass

Exempel på en monitor om Reprofinance: http://www.hyipexplorer.com/repro_finance_2871/

Inte "förutom" men förmodligen "mest" för dem som startat det. Jag har gjort en låg investering till en början med Reprofinance som är en vanlig HYIP men kommer därefter gå över till Visotrade som jag kan berätta mer om ifall du vill det.

Dessutom, jag har ju gått in i det och uppdaterar min spreadsheet och tro mig, jag har läst ett och annat innan jag skickade in pengarna. Vi får se om jag eller bolaget går vinnande ur detta. Precis som i sportsbetting. Du kan ju kolla på ditt eget spreadsheet och se att sportsbetting inte är någonting för alla.

ludd3emm 2011-10-22 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av Norrman90 (Inlägg 146814)
Det handlar om att går ur innan det är försent och man förlorar allt?

Det handlar om att gå vinnande ur det innan det är försent och man förlorar allt. :)

ludd3emm 2011-10-22 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 146815)
Ja jag vet inte, jag skulle aldrig hoppa på något sånt här iaf. Jag har sett så många MLM-scams, "betting-system" och andra internet scams genom åren för att veta att det inte finns några genvägar.

Detta är ett luftslott som kommer spricka, frågan är när?

Reprofinance är förmodligen ett luftslott som mycket väl kan spricka innan min investering är färdig. Tänk på att dem funnits i över 500 dagar och att folk har fått betalt av dem sedan dag 1!

Kom bara ihåg, detta är INTE MLM...

ludd3emm 2011-10-22 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 146816)
Men, okey! För att ge dig en chans... På ett lättförståligt sätt, förklara vad hela dealen går ut på - hur och vad är mekanismerna bakom? På enkel svenska: Hur vinner man pengar och vad riskerar man, dvs på vilket sätt förökar man sina pengar och hur riskerar man sin insats?

/Badass

Du riskerar din insats genom att ställa upp på en av deras betalningsplaner när du gör en insättning. Som jag gjort nu på Reprofinance med 300 USD och 1,6% ränta per arbetsdag (måndag till fredag).

Risken ligger i att, beroende på om det är en riktig Ponzi, forex/börshandelsbolag eller kanske rentutav en blandning, att sidan stänger ner och försvinner om deras pengar tar slut.

Hänger du med? :)

RobinD 2011-10-22 22:48

Vad är det som får dig att tro att de inte bara stänger ned och tar allas pengar när de är nöjda med deras vinst?

De kan ju utan vidare bara simulera att botten gick ur och sen gå upp i rök.

Badass 2011-10-22 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av ludd3emm (Inlägg 146821)
Du riskerar din insats genom att ställa upp på en av deras betalningsplaner när du gör en insättning. Som jag gjort nu på Reprofinance med 300 USD och 1,6% ränta per arbetsdag (måndag till fredag).

Risken ligger i att, beroende på om det är en riktig Ponzi, forex/börshandelsbolag eller kanske rentutav en blandning, att sidan stänger ner och försvinner om deras pengar tar slut.

Hänger du med? :)

Nej, verkligen INTE!

Vad är det som gör att de insatta pengarna "förökar" sig? Och hur vet jag om det är en "riktig Ponzi, Forex/börshandelsbolag, eller kanske rentutav en blandning"? Vet du detta? Hur får man reda på detta?

De här 1.6%, är detta bankränta, eller vad?

/Badass

ludd3emm 2011-10-22 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 146823)
Vad är det som får dig att tro att de inte bara stänger ned och tar allas pengar när de är nöjda med deras vinst?

De kan ju utan vidare bara simulera att botten gick ur och sen gå upp i rök.

Det är mycket riktigt det du säger. Det kan hända!

Man får oftast ingen förvarning när allt stängs ner. Mitt i allt är allting borta bara. Det är risken. Men det som talar för det bolag jag investerat i nu är att dem har varit med i spelet i över 500 dagar. Det är samtidigt det som talar emot dem... Du fattar? :p

KP 2011-10-22 22:56

Vad avgör att du tar beslutet att hoppa av? Känner du personer i de bolag du investerar i?

Badass 2011-10-22 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av ludd3emm (Inlägg 146828)

Man får oftast ingen förvarning när allt stängs ner. Mitt i allt är allting borta bara. Det är risken. Men det som talar för det bolag jag investerat i nu är att dem har varit med i spelet i över 500 dagar. Det är samtidigt det som talar emot dem... Du fattar? :p

Men kan det inte vara så att detta bolag känner att de inte fått in nog med kosing utan kör vidare tills de känner att nu är det dags att "dra ut pluggen och dra till Brasilien"?! 500 dagar är ju inte mycket...

/Badass

RobinD 2011-10-22 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av ludd3emm (Inlägg 146828)

Jag förstår att du tar en kalkylerad risk, inget fel med det egentligen. Alla investeringar kommer med en viss risk. Oftast är det så att ju högre potentiell avkastning desto mer risk.

3000 SEK är heller ingen förmögenhet och du skulle med lite flyt kunna plocka ut dina första 3000 och sedan återinvestera vinsten och hoppas på att luftslottet in spricker.

Tycker att det är helt okej när man är införstådd i att detta inte är guds gåva utan att det är högst riskabelt.

Hoppas du hinner ur i tid!

ludd3emm 2011-10-22 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 146824)
Nej, verkligen INTE!

Vad är det som gör att de insatta pengarna "förökar" sig? Och hur vet jag om det är en "riktig Ponzi, Forex/börshandelsbolag, eller kanske rentutav en blandning"? Vet du detta? Hur får man reda på detta?

De här 1.6%, är detta bankränta, eller vad?

/Badass

Genom eftersök. Jag har kollat upp framförallt Visotrade men tänker inte gå in på detaljer. Har tagit reda på deras finansbank samt deras advokatfirma och korresponderat med dem ang. Visotrades affärer.

Reprofinance (tillsammans med nästan alla andra HYIPs) är dock oerhört svåråtkomliga. Därför kan du aldrig veta säkert vad det är för typ av verksamhet/bluff.

1,6% får du varje dag och den räntan läggs på ditt konto hos bolaget. När investeringen blivit "mogen" (mature) så kan du casha ut allt. Har du 0% compound kan du casha ut dagsvinsten om du så vill. Men nu har jag 100% återinvestering så jag kommer inte casha ut någonting förän i slutet av februari, om dem finns kvar då! :)

Fattar du nu?

ludd3emm 2011-10-22 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 146830)
Vad avgör att du tar beslutet att hoppa av? Känner du personer i de bolag du investerar i?

Hoppa av kan jag bara göra när min investering är mogen i Reprofinance. Eftersom jag har 100% compound (återinvestering) får jag ingen dagsförtjänst utan allt återinvesteras.

Vissa bolag ger en möjlighet att hoppa av i förtid med en viss avgift men inte detta.

Jag känner ingen i Reprofinance men har några flyktiga kontakter i Visotrade.

Hoppa av Reprofinance tänker jag senaste göra i slutet av februari om dem inte försvunnit innan dess.

Norrman90 2011-10-22 23:01

Känns ändå som att du har hyfsad koll på läget ludd3emm, även om det är omöjligt att ha full koll.. Hoppas det går vägen! :D

ludd3emm 2011-10-22 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 146831)
Men kan det inte vara så att detta bolag känner att de inte fått in nog med kosing utan kör vidare tills de känner att nu är det dags att "dra ut pluggen och dra till Brasilien"?! 500 dagar är ju inte mycket...

/Badass

Helt rätt. Detta är förmodligen fallet med Reprofinance om dem inte är en renodlad Ponzi. However, vore dem det skulle dem förmodligen varit borta för längesen.