Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spreadsheet (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/)
-   -   Kopiera ett spreadsheet rakt av? (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/15172-kopiera-ett-spreadsheet-rakt-av/)

FrankieJr 2013-02-17 12:12

Kopiera ett spreadsheet rakt av?

Går det på något sätt att kopiera, alltså klona ett spreadsheet rakt av?
Anledningen är jag skulle vilja kopiera ett av mina egna ett par gånger och ändra och experimentera lite i det?

Eller måste jag kopiera spel för spel?

Grovbenstomme 2013-02-17 12:30

Bästa vore väll om man kunde dra ner det till excel ;)

Testade använda import data från hemsida i excel men det var ganska svårt att få med allt. Kanske någon med bättre kunskaper som kan hjälpa till.

mars 2013-02-17 12:40

Tyvärr det finns inget sätt att klona spreadsheet i nuläget och ska jag vara ärlig lär det nog dröja länge innan det kommer finnas möjlighet för det. Är det något speciellt du hade tänkt göra som du inte kan åstadkomma med att trixa med filter?

FrankieJr 2013-02-17 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 232585)
Tyvärr det finns inget sätt att klona spreadsheet i nuläget och ska jag vara ärlig lär det nog dröja länge innan det kommer finnas möjlighet för det. Är det något speciellt du hade tänkt göra som du inte kan åstadkomma med att trixa med filter?

OK, misstänkte det. Grejen är att jag skulle vilja jämföra spreadsheets om jag hade spelat på ett annat sätt i vissa spel.

Går att göra manuellt men blir givetvis jobbigt när man ska ändra på 50-100 spel i ett sheet, och sen ändra tillbaka till original.

Migge 2013-02-17 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 232594)
OK, misstänkte det. Grejen är att jag skulle vilja jämföra spreadsheets om jag hade spelat på ett annat sätt i vissa spel.

Går att göra manuellt men blir givetvis jobbigt när man ska ändra på 50-100 spel i ett sheet, och sen ändra tillbaka till original.

Jag själv har provat att ändra manuellt i mitt spreadsheet, räkna med åtskilliga timmar när det gäller så många spel...:omfg:

PS. för egen del så var det bortkastad tid då utfallet blev "nästan" +-0:-...

Pacman 2013-02-17 14:53

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 232585)

Men det vore ju ändå hyfsat enkelt att fixa till en exportfunktion som spottar ur sig alla rader i en simpel kommaseparerad csv filer eller websida.

FrankieJr 2013-02-17 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 232605)
Jag själv har provat att ändra manuellt i mitt spreadsheet, räkna med åtskilliga timmar när det gäller så många spel...:omfg:

PS. för egen del så var det bortkastad tid då utfallet blev "nästan" +-0:-...

Då är det ju extra surt, men det vore guld för att enkelt backtracka grejer på redan lagda spel.

MisterX 2013-02-19 20:49

För att få spreadsheetet synligt under min avatar, hur gör jag?

tack på förhand

Migge 2013-02-19 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av MisterX (Inlägg 232938)
För att få spreadsheetet synligt under min avatar, hur gör jag?

tack på förhand

1. Gå in på kontrollpanelen.
2. Redigera.
3. Scrolla sidan längst ner, leta upp ruta med spreadsheetnummer, fyll i ditt nr.
4. Spara.

MisterX 2013-02-19 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 232944)
1. Gå in på kontrollpanelen.
2. Redigera.
3. Scrolla sidan längst ner, leta upp ruta med spreadsheetnummer, fyll i ditt nr.
4. Spara.

Hittar bara exempelnamnet man kan ge sin sheet(adress).
Inget nummer vad jag kan se :P

Migge 2013-02-19 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av MisterX (Inlägg 232950)
Hittar bara exempelnamnet man kan ge sin sheet(adress).
Inget nummer vad jag kan se :P

Klicka på ditt spreadsheet, i adressfältet finns ett 5-siffrigt nr, fyll i detta nr i rutan.

MisterX 2013-02-19 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 232951)
Klicka på ditt spreadsheet, i adressfältet finns ett 5-siffrigt nr, fyll i detta nr i rutan.

kungligt, tackar så hjärtligt

Migge 2013-02-19 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av MisterX (Inlägg 232958)
kungligt, tackar så hjärtligt

Lycka till med liren!!! :cheers: