Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Stryktips/Europatips (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/14869-stryktips-europatips/)

Jonas_77 2017-10-10 12:34

Citat:

Ursprungligen postat av Adelante11 (Inlägg 545038)
Tjena
Ny på detta forum. Men har sökt lite efter matematiska system, och jag är ute efter ett bra. Det gör inget om det kostar några laxar, men jag är sugen på att hitta ett bra system som man har chans och göra lite bra pengar på?

Någon här inne som känner sig manad att hjälpa mig? Har sökt som fan, men inte kommit fram till något vettigt. Bör tilläggas att jag inte är nåt "mattefreak", förstår grunden, men kan inte det djupa helt enkelt. Så det jag söker är era bästa tips, dyra som billiga, bra som dåliga, varför och varför inte man ska välja vissa system osv?

Låt oss hålla igång tråden!!

Matematiska system? Är väl bara att lägga raden på svenskaspel och lägga till antalet garderingar, då har du ditt matematiska. Sen finns det många andra system, reducerade både med och utan utgångstecken, som man kan lägga till matematiska garderingar på.

Gillar system med u-tecken, och där finns en hel del. Personligen spelar jag inget av svenskaspels utan uteslutande system som finns i böckerna "spela tippa vinn, tipslyktan, tipsboken" mfl som en jag känner har.

Tord 2017-10-14 10:59

*Bort*
Har inte vaknat idag ordentligt tydligen :ohmy:

OldSport 2017-12-08 15:13

Vart får man tag på den här NSAB-boken som alla talar om? Låter högst intressant.

-OldSport

Tord 2017-12-10 06:34

Citat:

Ursprungligen postat av OldSport (Inlägg 553311)
Vart får man tag på den här NSAB-boken som alla talar om? Låter högst intressant.

-OldSport

Böckerna finns inte att få tag i längre mer än kanske på ställen där man kan köpa gamla utgångna böcker eller låna på bibliotek. Böckerna innehåller dock bara garantitabeller. Själva systemen måste man dock skriva ut med en gammal datorutrustning från DOS tiden. Jag har överfört en del system till TippX2000 (gratisprogram). Jag har kontakt med en kille som har fått tag på en hel del böcker som innehåller system från NSAB. Min avatar är från programmet som skriver ut dessa system

Själv så har jag börjat skapa en del egna system för runt 2000 kr :D Jag är inte expert på systemkonstruktion, men gillar systemen jag gjort.


/Tord

OldSport 2017-12-10 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av Tord (Inlägg 553568)
Böckerna finns inte att få tag i längre mer än kanske på ställen där man kan köpa gamla utgångna böcker eller låna på bibliotek. Böckerna innehåller dock bara garantitabeller. Själva systemen måste man dock skriva ut med en gammal datorutrustning från DOS tiden. Jag har överfört en del system till TippX2000 (gratisprogram). Jag har kontakt med en kille som har fått tag på en hel del böcker som innehåller system från NSAB. Min avatar är från programmet som skriver ut dessa system

Själv så har jag börjat skapa en del egna system för runt 2000 kr :D Jag är inte expert på systemkonstruktion, men gillar systemen jag gjort.


/Tord

Tack för svaret Tord. Vad är så speciellt med dessa system och hur skiljer de sig från system man kan göra i t.ex. Copema?

-OldSport

Stryktips3 2017-12-10 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av OldSport (Inlägg 553577)
Tack för svaret Tord. Vad är så speciellt med dessa system och hur skiljer de sig från system man kan göra i t.ex. Copema?

-OldSport

Det är ingenting som skiljer dem - förutom att dagens tipsprogram är mer dynamiska och har större möjligheter.

Att tro att det finns gamla magiska system i böcker där 1 + 1 = 3 är bara trams.

OldSport 2017-12-10 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av Stryktips3 (Inlägg 553582)
Det är ingenting som skiljer dem - förutom att dagens tipsprogram är mer dynamiska och har större möjligheter.

Att tro att det finns gamla magiska system i böcker där 1 + 1 = 3 är bara trams.

Så boken innehåller egentligen bara garantitabeller för R/U-system som inte SvS tillhandahåller och som man själv med lite matematisk kompetens skulle kunna knåda ihop?

Driver ett bolag med några kompisar och vi har senaste två åren dragit in ett par 13-rättare men det är på tok för få sidovinster. Misstänker att vi har ett kasst system så försöker tänka ut något smartare.

-OldSport

Tord 2017-12-10 14:23

Många system är rena skräpet, men det finns en del system som är helt ok. Bästa systemen finns i den gula boken, dvs den boken jag bara har ett fåtal system från. Copema får du göra allt själv medans systemen från böcker är ju färdiga system som man bara fyller i var man ska ha garderingarna och var U/E/M garderingarna ska vara

Ja boken är till för programmet jag har. Är du intresserad av nåt så kan jag lista mina favoriter om du vill. Jag känner ju de flesta systemen jag har

Hur mycket får det kosta?

OldSport 2017-12-10 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av Tord (Inlägg 553608)
Många system är rena skräpet, men det finns en del system som är helt ok. Bästa systemen finns i den gula boken, dvs den boken jag bara har ett fåtal system från. Copema får du göra allt själv medans systemen från böcker är ju färdiga system som man bara fyller i var man ska ha garderingarna och var U/E/M garderingarna ska vara

Ja boken är till för programmet jag har. Är du intresserad av nåt så kan jag lista mina favoriter om du vill. Jag känner ju de flesta systemen jag har

Hur mycket får det kosta?

Just nu spelar vi för ca 800 kr i veckan. Vi kör ett system av 3 spik, 4 halv och 6 hel sedan har vi en del villkor och ganska mycket slumpfaktor (enligt mig). Har du några bra förslag över system?

-OldSport

Stryktips3 2017-12-10 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av OldSport (Inlägg 553637)
Just nu spelar vi för ca 800 kr i veckan. Vi kör ett system av 3 spik, 4 halv och 6 hel sedan har vi en del villkor och ganska mycket slumpfaktor (enligt mig). Har du några bra förslag över system?

-OldSport

Fördelen med dagens program är ju att du hela tiden kan testa din 13-rättschans mot reduceringen.

En annan fördel med tipsprogram är att du kan välja ex minsta radskillnad som gör att du ökar din chans till 13 rätt genom att välja 2 som minsta radskillnad, dvs får du 13 rätt får du inga tolvor. Detta är bara en av flera reduceringstekniker som an kan använda.

Om jag var dig hade jag laddat hem två av programmen och testat, för att sedan få förespråkarna för de gamla bok-systemen att motivera hur de är bättre än ett tipsprogram. Jag tror att de får det svårt.

Stryktips3 2017-12-10 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av OldSport (Inlägg 553637)
Just nu spelar vi för ca 800 kr i veckan. Vi kör ett system av 3 spik, 4 halv och 6 hel sedan har vi en del villkor och ganska mycket slumpfaktor (enligt mig). Har du några bra förslag över system?

-OldSport

Matematiskt är ert spel på ca 11600 rader. Med utdelningsreducering och ett antal villkor kan ni lätt få ner det till 2-3000 rader och sedan slumpa ut 800 av dem.

OldSport 2017-12-10 20:42

Förlåt 3-5-5 kör vi. Sedan ett antal villkor som brukar få ner det till ca 5k rader. Vi har diskuterat radskillnad 2 men inte testat det än, vilket vi kanske borde göra..

-OldSport

Tord 2017-12-12 19:29

För er som inte vet så har Gamla Ultima släppts för allmänheten nu. Länken finns längst ner på förstasidan http://www.helgardering.se/Gamla_Ultima.exe

Jag har en manual i PDF format om någon är intresserad av den. Programmet är väldigt avancerat med mängder med inställningar så en liten guide är nödvändig

hakan11241 2017-12-31 21:29

Tack som f-n för detta Tord!
Körde hårt på detta program tidigare men blev av med det i samband med en hårddiskkrasch och sedan hade ju Anders lagt ner det hela.
Det är utan tvekan det mest kraftfulla reduceringsprogrammet jag stött på, men man måste ju fortfarande sätta ramen...

Håkan

Tord 2018-01-01 17:37

Bra det att någon fick nytta av det :)

Länk till snabbguiden i PDF format http://www.mediafire.com/file/eur02i...ion_ULTIMA.pdf



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved