Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Stryktips/Europatips (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/14869-stryktips-europatips/)

BjoLin405 2013-01-27 10:32

Stryktips/Europatips
 
Vilket anser du är det optimala R-systemet när man spelar Stryktips eller Europatips?

bemeer 2013-01-27 10:40

R 11-0-729 2 valfria spikar, är det jag oftast kör.

hanscrispi 2013-01-27 10:47

R 0-7-16 + med matematiska garderingar tycker jag är det bästa.

Lindvallen 2013-01-27 10:48

Om du sätter spikarna, hur ofta sätter du då 13 rätt?

jocklon 2013-01-27 10:51

det kan jag inte förstå riktigt... det är ju ett system med endast 11 rättsgaranti... finns ju inget tråkigare än att ha 13 rätt satsa 729:- och ändå bara få 11 rätt och en bråkdel av insatsen tillbaka... reducerat är ju absolut melodin att spela på stryket, men det ska ju vara system med 12 rättsgaranti... R-4-4 144:- är ett kanon system med 12 rättsgaranti... och du kan ju bygga på det så mkt som man önskar... t.ex lägga till 1n extra helgardering så kostar det 432:-

O12 2013-01-27 10:52

Frågan man först kan ställa sig är ju om man vill ha:

12-rättsgaranti
11-rättsgaranti
10-rättsgaranti

innan man väljer system.

jocklon 2013-01-27 10:53

med 11 rätts garanti är det ca 1/35 att du sätter 13 rätt men med 12 rättsgaranti så är det 13-25 % chans att du sätter den ...

BjoLin405 2013-01-27 11:03

Jag håller med dig jocklon, jag spelar alltid R 4-4-144 med några utökade M

capone 2013-01-27 11:34

0-7 -16 + matematiska matcher
4 ggr har det slagit på 13 rätt
:KO:

Donald 2013-01-27 12:01

Finns inget optimalt, du betalar 1 kr per rad oavsett systemvariant.

BjoLin405 2013-01-27 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av Donald (Inlägg 227469)
Finns inget optimalt, du betalar 1 kr per rad oavsett systemvariant.

Det känns lite som att du är fel ute nu, du har inte samma chans att få 13 rätt på ett system med 10 rättsgaranti som ett som har 12 rättsgaranti, eller?

flaque 2013-01-27 13:46

Till er som gillar att spela 4-4 med tolvrättsgaranti. Spela hellre 4-0 9 rader + matematiskt fortfarande tolvrättsgaranti men mindre enkelrader att rätta + mer sidovinster. 13 rättschansen 1/10. Ett annat bra system är 3-3 24 rader fortfarande 12 rättsgaranti, lite mera valfrihet när det gäller matematiska garderingar.

hejmike 2013-01-27 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av BjoLin405 (Inlägg 227472)
Det känns lite som att du är fel ute nu, du har inte samma chans att få 13 rätt på ett system med 10 rättsgaranti som ett som har 12 rättsgaranti, eller?

Egentligen, jo, om systemen kostar lika mycket, eftersom de då har lika många rader.

Grobarbn 2013-01-27 22:00

Bästa system är borttaget av svenskaspel. 9-0-1356 med 12-rätts garanti. Gamla data tips system var kanon:
0-11-192
7-0-189
4-6-432
5-5-648
7-2-648
Alla med 12-rätts garanti.
Jag har dom i gamla BlokTips programmet och försöker hitta ett nytt program som är kompatibelt med BlokTips att överföra dom dit eftersom data där programet är instalerad är från 2003.
Alla 12-rätts system som svenskaspel erbjuder är bra. Jag brukar anpassa systemet pga omgångens svårighets bedömning dvs om jag "behöver" mer helgarderingar eller halvgarderingar och mindre säkra matcher.

stures 2013-02-19 14:12

Är det någon som vet eller vet hur man gör för att få reda på hur många 12or 11or och 10or man får i ett reducerat system? Alltså om jag spelar 4-0-9(12) på stryktipset utökar med 7 helgraderingar alltså 19683 rader, ramen sitter men den ger inte 13 rätt utan 12or 11or och 10or men hur många 12 får man är det bara en då eller?

stures 2013-02-19 15:36

Fråga 2: ger u-system fler 12or 11or och 10or än r-system. Spelar såklart roll kanske hur många u-tecken man sätter.

joppoe 2013-02-19 16:05

Beror på om du spricker på spikar eller halvor

FrankieJr 2013-02-19 17:53

Alla system som Svenska Spel har, som inte klarar av att vikta procentsatsen av streck på varje utgång är värdelösa. Det räcker med en match som man betalar hälften av insatsen på ett kryss som är värt 10% av insatsen och allt som har med värde att göra är borta.

popquee 2013-02-20 02:19

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 232913)
Alla system som Svenska Spel har, som inte klarar av att vikta procentsatsen av streck på varje utgång är värdelösa. Det räcker med en match som man betalar hälften av insatsen på ett kryss som är värt 10% av insatsen och allt som har med värde att göra är borta.

Finns det något program som erbjuder det du efterfrågar? Dvs procentuell reducering.

Tord 2016-03-17 12:29

Mest gamla trådar som intresserar mig på sharp. Ett av mina favoritsystem heter U1 och kommer från NSAB Systembok och kostar endast 64 kr. Jag har dock förbättrat 13 chanserna med en modifiering, men kostar då 98 kr istället. Systemet är ett U system

Man kan lägga till M garderingar efter behov eller även E tecken (E tecken används oftast i par, dvs två matcher)

U tecken förstärker ju laget man satt U tecknet på medan E tecken så måste ena matchen sitta för chans till 13 rätt. E tecken brukar fördelas 67-33 på halva garderingar och 60-20-20 på hela garderingar

Exempel där 1:an är E tecknet på båda matcherna. Minst ena matchen eller båda måste för att 13 ska sitta. Båda matcherna får inte sluta med X

111111111XXX
111111XXX111

jaroiten 2016-03-17 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av Tord (Inlägg 482140)
Mest gamla trådar som intresserar mig på sharp. Ett av mina favoritsystem heter U1 och kommer från NSAB Systembok och kostar endast 64 kr. Jag har dock förbättrat 13 chanserna med en modifiering, men kostar då 98 kr istället.

Inte svårt att förbättra chanserna till 13 om man ökar antalet rader man spelar. :)

Tord 2016-03-17 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 482220)
Inte svårt att förbättra chanserna till 13 om man ökar antalet rader man spelar. :)

Dock var antalet garderingar desamma. Det jag menade var att man hade fler 13 rätts chanser på flera av U tecknen

Två bilder, originalet först i Copéma och sedan det jag lagt till på bild 2. Nu är dock dessa bilder med några extra M garderingar som är tillagda. Den sista har en M halvgardering istället för en M helgardering för att få ner priset till någorlunda pris

Som du ser är det bara 13 rätt garanti på 1, 4 och sju på första bilden medan bild 2 har 13 rätts garanti på 0, 1, 3, 5 och 7

http://i.solidfiles.net/12368cb272.png

http://i.solidfiles.net/74a2e4c8b3.png

Lägger man till ett E-tips (krav 2) också så kan man får ner priset med några hundralappar

https://i.solidfiles.com/NqdddqAzGBvd4.png

hakan11241 2016-03-21 16:19

Jag kommer också ihåg NSAB:s gula bok! När den kom ut så bestämde sig polaren och jag för att köra systemet UM 7-3-776 som vi tyckte hade stark garantitabell. Vi drog igång på hösten i samband med engelska ligans intåg på kupongerna. Först gick det rätt bra, vi var bl a ett självmål på övertid av Wimbledon ifrån 13 rätt som gav 650 kSek:rant:
Vi gjorde bokslut till jul med plus ca 13 k, och bestämde att köra vidare i tio veckor för ny utvärdering. Under dessa tio veckor satte vi de tre säkra endast en gång, och då lyckades vi med bedriften att bränna alla tre halvgarderingar, ridå!
Så mitt svar till TS är nog att försöka köra system med endast två säkra, typ
4-7
5-6
6-5
7-4
8-3

Håkan

reflex 2016-03-22 09:15

En fråga vore det inte bra om vi som gillar stryktipssystem skapade en tråd där vi kan lägga ut olika systemmallar.

Tord 2016-03-22 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av reflex (Inlägg 482781)
En fråga vore det inte bra om vi som gillar stryktipssystem skapade en tråd där vi kan lägga ut olika systemmallar.

Bra idé. Jag håller på att överföra en del av de bästa systemen (alla går inte tyvärr, speciellt UM OCH DE FLESTA UE systemen) till TippX 2000 (gratis). Jag har båda böckerna, den blå och den gula, men endast ett fåtal system från den gula då NSAB vägrade sälja systemen efter ett tag. Mitt nuvarande favorit är UE4 8-0 261 kr som jag lägger till M garderingar som då blir 9-2 3132 kr, man kan givetvis ändra efter eget behov. 8-2 versionen kostar 1044 kr och 8-3 versionen kostar 2088 kr


Jag körde ett testtips utan att lämna in det (har ej pengarna tyvärr)
UME4 (UE4 med M garderingar). Blev hyfsat till slut på en ganska svår omgång http://liverattning.se/1x2/2016-03-2...--2-eu-korrekt

jaroiten 2016-03-22 15:36

Tror ni att ni ökar er återbetalning genom att lira dessa mystiska system eller gör ni det bara för att det är kul?

Största chansen till att få 13 rätt är ju att lira favoriterna, om det är vad ni är ute efter.

Tord 2016-03-22 15:42

Jag kommer i alla fall testa det system jag länkade till den dagen jag får skattepengarna. I alla fall en gång. Vad är mystiskt med dessa system förresten? att systemen är gamla gör dom inte sämre för det. Var och en får spela som dom själva vill

hakan11241 2016-03-22 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 482830)
Största chansen till att få 13 rätt är ju att lira favoriterna, om det är vad ni är ute efter.

Ja, om det vore så enkelt att detta spelsätt var nöten så skulle man ju sjöa obegränsat på Stryktipset.
Om vi säger att 10 tidningars Tips är favoritraden, så säger all statistik genom åren att den ligger på i snitt 5-7 rätt. Långt ifrån 13 rätt alltså, men ändå ett grundkapital att förvalta.
U-, UM- och UE-system som vi diskuterar här i tråden är oftast uppbyggda för att ge 13 rätt i intervallet 3-6 U-tips rätt.
Om du då lägger till dina 2-3 säkra matcher så ser man att även här håller det inte att bara gå på favorittecknen.
Man måste alltså hitta rätt mix av säkra, favoriter och egna ¨värdetecken¨(där man värderar matchen annorlunda än kollektivet/experterna) för att vara med och nosa på 13 rätt. Sedan skall även reduceringen vara gynnsam så att den rätta raden finns kvar.
Personligen tycker jag inte att 13-rättschansen vid rätt antal U-tecken i ett spelbart system skall vara lägre än 2/9-1/3. Därav vår aversion mot SvS färdiga system som oftast har maxchansen 1/9 till 13 rätt.
Observera att detta spelsätt är för ¨normala¨ omgångar. Om man är ute efter att ta hela potten själv måste man givetvis spela på ett annat sätt.
Sedan är det ju så att det är lite av en hobby också för oss som snickrar egna system på Stryktipset. Alternativet är ju annars att köra väldigt stora system, men det är ju bara att se exemplen från Sharps och Liverättning, dessa bolag levererar inte.

Tord 2016-03-22 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av hakan11241 (Inlägg 482841)
Ja, om det vore så enkelt att detta spelsätt var nöten så skulle man ju sjöa obegränsat på Stryktipset.
Om vi säger att 10 tidningars Tips är favoritraden, så säger all statistik genom åren att den ligger på i snitt 5-7 rätt. Långt ifrån 13 rätt alltså, men ändå ett grundkapital att förvalta.
U-, UM- och UE-system som vi diskuterar här i tråden är oftast uppbyggda för att ge 13 rätt i intervallet 3-6 U-tips rätt.
Om du då lägger till dina 2-3 säkra matcher så ser man att även här håller det inte att bara gå på favorittecknen.
Man måste alltså hitta rätt mix av säkra, favoriter och egna ¨värdetecken¨(där man värderar matchen annorlunda än kollektivet/experterna) för att vara med och nosa på 13 rätt. Sedan skall även reduceringen vara gynnsam så att den rätta raden finns kvar.
Personligen tycker jag inte att 13-rättschansen vid rätt antal U-tecken i ett spelbart system skall vara lägre än 2/9-1/3. Därav vår aversion mot SvS färdiga system som oftast har maxchansen 1/9 till 13 rätt.
Observera att detta spelsätt är för ¨normala¨ omgångar. Om man är ute efter att ta hela potten själv måste man givetvis spela på ett annat sätt.
Sedan är det ju så att det är lite av en hobby också för oss som snickrar egna system på Stryktipset. Alternativet är ju annars att köra väldigt stora system, men det är ju bara att se exemplen från Sharps och Liverättning, dessa bolag levererar inte.

Ett av få system som SvS har som är bra är U4-3-66 som man kan utöka med M garderingar. 13 rätt chanserna är vid 3, 4 och 7 rätt U tecken. 20,8% vid 3, 19,4% vid 4 och 100% på 7:an

Jag snodde ner en del nyckelrader från danskespil.dk. Ett system som är hyfsat bra med tanke på priset 641 kr så får man 8 hela och 2 halva garderingar https://danskespil.dk/tips/tips13/#p...emer/u-8-2-641

bjarnea 2016-03-22 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av Tord (Inlägg 482855)
Jag snodde ner en del nyckelrader från danskespil.dk. Ett system som är hyfsat bra med tanke på priset 641 kr så får man 8 hela och 2 halva garderingar https://danskespil.dk/tips/tips13/#p...emer/u-8-2-641

Vilka är dom dåliga system för 641kr?

bjarnea 2016-03-22 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av hakan11241 (Inlägg 482841)
Ja, om det vore så enkelt att detta spelsätt var nöten så skulle man ju sjöa obegränsat på Stryktipset.
Om vi säger att 10 tidningars Tips är favoritraden, så säger all statistik genom åren att den ligger på i snitt 5-7 rätt. Långt ifrån 13 rätt alltså, men ändå ett grundkapital att förvalta.

Frågan är om det finns någon annan enkelrad som har högre snitt?




Citat:

Ursprungligen postat av hakan11241 (Inlägg 482841)
Alternativet är ju annars att köra väldigt stora system, men det är ju bara att se exemplen från Sharps och Liverättning, dessa bolag levererar inte.

Frågan är då vad som anses vara "väldigt stora system". Är ju beroende av person och plånbok.

Är man ute efter att i längden gå plus så kan man bara betygsätta ett system efter hur många rader med värde det har.

Tord 2016-03-23 05:47

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnea (Inlägg 482868)
Vilka är dom dåliga system för 641kr?

Hur ska jag veta det när jag inte sett nåt system mer än det som kostar 641 kr?

wowsuchev 2016-03-23 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnea (Inlägg 482870)
Frågan är om det finns någon annan enkelrad som har högre snitt?

Oddsfavoriterna har garanterat högre snitt än tio tidningar. Tio tidningar väljer ofta fel tecken på de osäkra matcherna. Hur många rätt i snitt en rad får är ju även totalt ointressant inforamtion i ett vakuum, då mer rätt inte automatiskt betyder bättre rad. Men det är väl bara att vara tacksam för att det är 2016 och folk fortfarande inte lärt sig. :claps:

hakan11241 2016-03-23 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av wowsuchev (Inlägg 482930)
Oddsfavoriterna har garanterat högre snitt än tio tidningar. Tio tidningar väljer ofta fel tecken på de osäkra matcherna. Hur många rätt i snitt en rad får är ju även totalt ointressant inforamtion i ett vakum, då mer rätt inte automatiskt betyder bättre rad. Men det är väl bara att vara tacksam för att det är 2016 och folk fortfarande inte lärt sig. :claps:

Men vad bra, då ser vi fram emot lite statistik som bevisar ditt påstående.
Här har ni i alla fall statistik på de senaste 103 omgångarna baserat på streckfördelningen.
8 rätt verkar tillfälligt ha ryckt förbi 7, men det är fortfarande långt kvar till att matcha 6 rätt...
http://epto.se/statistics/History/?type=Stryktips
Edit.Länk

jaroiten 2016-03-23 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av hakan11241 (Inlägg 482953)
Men vad bra, då ser vi fram emot lite statistik som bevisar ditt påstående.
Här har ni i alla fall statistik på de senaste 103 omgångarna baserat på streckfördelningen.
8 rätt verkar tillfälligt ha ryckt förbi 7, men det är fortfarande långt kvar till att matcha 6 rätt...
http://http://epto.se/statistics/His...type=Stryktips

Den där länken blev det lite fel på, ska vara: http://epto.se/statistics/History/?type=Stryktips

Men exakt vad är det du vill visa med den?

Om du vill så kan vi satsa 500kr varje vecka där jag spelar raden med oddsfavoriterna så får du spela valfri annan rad. Vinnaren är den med flest rätt. Skulle vara enormt imponerad av dina magiska skills om du kom ut som vinnande över ett större sample.

bjarnea 2016-03-23 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av wowsuchev (Inlägg 482930)
Oddsfavoriterna har garanterat högre snitt än tio tidningar. Tio tidningar väljer ofta fel tecken på de osäkra matcherna. Hur många rätt i snitt en rad får är ju även totalt ointressant inforamtion i ett vakum, då mer rätt inte automatiskt betyder bättre rad. Men det är väl bara att vara tacksam för att det är 2016 och folk fortfarande inte lärt sig. :claps:

Utgick från att Tio Tidningars tips hade valt oddsfavoriterna.
Givetvis har oddsfavoriterna högre snitt.

hakan11241 2016-03-23 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 482962)
Den där länken blev det lite fel på, ska vara: http://epto.se/statistics/History/?type=Stryktips

Men exakt vad är det du vill visa med den?

Om du vill så kan vi satsa 500kr varje vecka där jag spelar raden med oddsfavoriterna så får du spela valfri annan rad. Vinnaren är den med flest rätt. Skulle vara enormt imponerad av dina magiska skills om du kom ut som vinnande över ett större sample.

Jag besitter inga magic skills vad gäller hitta vinnare på Stryktipset så någon enkelradstävling ser jag inget behov av.
Min statistiklänk är bl a ett svar på ditt påstående om att om man vill få 13 rätt så skall man lira favoriterna.
Statistiken visar ju att då landar du på 5-8 rätt.
Det är därför snarare du som måste bevisa att ett spel på favoriterna är vinnande i längden, alltså återbetalar vinster i gruppen 10-13 rätt större än insatsen.
Vore ju kul för tråden om vi kunde få igång en bredare diskussion om spelteori för Stryktipset.
Jag för min del anser nog att det finns en del matnyttigt att plocka i bland annat statistik och teckenfördelningen, medans andra verkar tycka att det bara är värdelös info i ett vacuum.
Vad finns det då för nya annorlunda strategier/angreppssätt som ni använder?

wowsuchev 2016-03-23 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av hakan11241 (Inlägg 483031)
Jag besitter inga magic skills vad gäller hitta vinnare på Stryktipset så någon enkelradstävling ser jag inget behov av.
Min statistiklänk är bl a ett svar på ditt påstående om att om man vill få 13 rätt så skall man lira favoriterna.
Statistiken visar ju att då landar du på 5-8 rätt.
Det är därför snarare du som måste bevisa att ett spel på favoriterna är vinnande i längden, alltså återbetalar vinster i gruppen 10-13 rätt större än insatsen.
Vore ju kul för tråden om vi kunde få igång en bredare diskussion om spelteori för Stryktipset.
Jag för min del anser nog att det finns en del matnyttigt att plocka i bland annat statistik och teckenfördelningen, medans andra verkar tycka att det bara är värdelös info i ett vacuum.
Vad finns det då för nya annorlunda strategier/angreppssätt som ni använder?

Statistiken du länkade visar ju bara hur många ettor, kryss, och tvåor det blev varje omgång, eller missar jag nåt? Det vore bra om du kunde förklara mer utförligt och logiskt hur exakt du använder statistiken du länkade, och hur snitträtt på en rad är relevant.

bjarnea 2016-03-24 08:39

Citat:

Ursprungligen postat av hakan11241 (Inlägg 483031)
Jag besitter inga magic skills vad gäller hitta vinnare på Stryktipset så någon enkelradstävling ser jag inget behov av.
Min statistiklänk är bl a ett svar på ditt påstående om att om man vill få 13 rätt så skall man lira favoriterna.
Statistiken visar ju att då landar du på 5-8 rätt.
Det är därför snarare du som måste bevisa att ett spel på favoriterna är vinnande i längden, alltså återbetalar vinster i gruppen 10-13 rätt större än insatsen.
Vore ju kul för tråden om vi kunde få igång en bredare diskussion om spelteori för Stryktipset.
Jag för min del anser nog att det finns en del matnyttigt att plocka i bland annat statistik och teckenfördelningen, medans andra verkar tycka att det bara är värdelös info i ett vacuum.
Vad finns det då för nya annorlunda strategier/angreppssätt som ni använder?

Tror att du misssförstår vad han säger. Han menar att chansen är störst att få 13 rätt om man spelar alla oddsfavoriter.

Statistiken du hänvisar till säger ju vad det ger i snitt. Kan ju ha omgångar med 0 rätt och omgångar med 13 rätt.

Vinnande i längden lär det inte vara att spela bara favoriter då dom tenderar att vara överspelade samt att avdraget är på 70%.
Ska man lira en rad med alla favoriter är det lika bra att spela den hos något nätbolag.

hakan11241 2016-03-24 11:19

OK, då är jag med.
Det som står lite längre ned på sidan med tabellerna som heter första- andra och tredje är statistik över hur många förstarankade-andrarankade och tredjerankade tecken som gått in baserat på teckenfördelningen vid spelstopp.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved