Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Sävehof i läggmatcher?? (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/15324-saevehof-i-laeggmatcher/)

doob 2013-03-03 00:30

Sävehof i läggmatcher??
 
Sävehof (herrar) har inte varit den dominant vi är vana vid i Elitserien i handboll men poängtappen har varit mot topplag som dessutom är i form. Fullt förståeligt då det är svårt att vara outstanding i grundserien år till år och ändå lira Champions League och leva med konkurrensen från mer penningstinna lag i europa som värvar och drar i dom bästa! I år har därför två-tre-målsförlusterna mot andra topplag varit förståeliga och Sävehof har varit långt från stabila serieledare/tvåor säsongen igenom.

Nu har dom bättrat sig och alla (inklusive spelbolagen) verkar tro att dom har haft sin svacka och nu går mot en mycket ljus vår (läs SM Guld!)!

Men gå in och studera säsongens resultat på http://www.svenskhandboll.se/Handbol...2100101&s=2012 och specifikt bortamatcherna mot först Aranäs 121203 och sedan dagens match mot Skånela!

Sävehof får STORSTRYK borta mot två bottengäng som dom normalt spöar med 10 bollar (läs även historiska resultat lagen emellan och jämför med bottenlagens resultat mot övriga topplag!). Idag är tydligen Sävehof UTSPELADE av Skånela !!!??

Inte säker men hemmalagen har säkerligen stått någonstans mellan 10-12 ggr degen! Svenska Spel betalade ut 10,50 på Skånela idag!

ÄR INTE DETTA VÄLDIGT MÄRKLIGT?? Är det inte dags att syna Sävehof nu för jag finner det högst otroligt att bomben slår ned två gånger samma säsong! Mot två lika jävla usla motståndare som ett lag av Sävehofs kaliber lätt kan klå med två tre bollar även i sömnen i en sport som handboll? TA TAG I DETTA NU NÅGON!?? Lirar dom själva? Är dom mutade? Kan någon få fram fakta gällande spel på dessa matcher?

Sprite 2013-03-03 09:06

Risken att åka dit är väl så extremt liten så förstår att sånt här förekommer. Jag skulle vilja att spelbolagen kunde gå ut och redovisa om de har sett något annorlunda i dessa två matcher jämfört med andra matcher Sävehof spelat.

simb chaplin 1 2013-03-03 09:44

Instämmer, undersök om det har varit konstiga insatser...

TOBYTYKE 2013-03-03 11:33

Tror inte på läggmatch. Såg matchen aranäs- sävehof. De hade krismöte efter den. Har kontakter i o omkring laget. Bagarn är en minihitler och hatar att förlora. Han skulle byta ut en person med dålig inställning. Varför förlora en extra hemmamatch i slutspel. Skånela har slagit bra lag hemma tidigare. Tror mer på dålig inställning, det räcker för att förlora i handboll, men ja kan höra mig för lite..

Boone 2013-03-03 13:29

Aranäs matchen i fråga diskusterades innan och efter här:
https://www.sharps.se/forums/ovriga-s...aes-saevehof-4

SportsInvesting 2013-03-03 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 235133)
Risken att åka dit är väl så extremt liten så förstår att sånt här förekommer. Jag skulle vilja att spelbolagen kunde gå ut och redovisa om de har sett något annorlunda i dessa två matcher jämfört med andra matcher Sävehof spelat.


Men herregud hur manga ganger ska man papeka att 99% insatser vid laggmatcher laggs ej hos online bolag och aldrig pa betfair och liknande. Schweiz,Belgien,Tyskland, Cypern, alla balkan lander har massa spelbolag med tusentals sk bettingshops dar folk gar in och bettar utan problem 100 euro pa 10 oddsare eller hogre. Pa nagra timmar lyckas man ratt enkelt fa igenom ca 20 000 euro om man e nagra personer i sag 3 olika lander. Svenska lag e kanda for laggmatcher(i spelkretsar som fixar laggmatcher), loner i superettan och handboll elitserien t ex e usla men bada dessa ligor klassas som ratt safe da man tror scandinaver fuskar ej pga hog levnadsstandard och da kan man betta ratt mkt pa de och i singel form. Att Savehof igar var uppgjord vet jag ingeting om dock, kanner mkt folk som har dessa bookmakers shops ute i Europas men ingen hade fatt insatser pa denna match.

AndreasB1897 2013-03-04 01:11

ÄNTLIGEN någon mer som uppmärksammat detta. Precis som Boone sa så har detta tagits upp innan och det var då jag som drog i det. Att Sävehof nu förlorat med 10+ mot 2 av de sämsta lagen i ES finner jag osannolikt.
Att det finns uppgjorda matcher i Sverige varje säsong är något jag tror på till 100% men sen att Svenssons etc etc tror att "detta händer inte i Sverige, vi gör aldrig något fel" skiter jag i.
Sen tror jag att man skiter fullständigt i ES i år, i alla fall fram tills att man åkte ut ur CL då det var där man la krutet i år. Att då kunna få lite pengar för någon torsk tror jag är mycket möjligt. Kanske avundsjuka på IFKs satsning?

Jag vet så klart ingenting utan jag spekulerar bara. Men Aranäs matchen är jag fortfarande fundersam om, kom inte jävligt mycket pengar på Sävehof där då Aranäs kanske inte skulle haft fullt lag till matchen.

Jag kommer ha fortsatt koll på Sävehof och deras smutsiga affärer, något lurt är det men vad det är låter jag vara osagt.

Sprite 2013-03-04 07:27

Nej nej, vi svenskar är ju skenheliga i allt så det här kan aldrig gälla oss :whistling:

Ungefär som att Johan Olsson igår på femmilen är helt ren...
Frågar man folk så tror de flesta att några ryssar, tjecker etc med största sannolikhet är dopade. Men man frågar aldrig följdfrågan; Tror ni att en odopad svensk lätt åker ifrån de dopade åkarna? :whoco5:

doob 2013-03-04 11:10

Det som går att "utreda"/få fram/få information om är omsättning på specifika misstänkta läggmatcher men glöm heller inte att det finns en illegal svartmarknad också. Även om dom är ett utdöende släkte så rullar en del kulor in hos svartbookies också och dom redovisar sällan siffror... :no:

doob 2013-03-04 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 235154)
Tror inte på läggmatch. Såg matchen aranäs- sävehof. De hade krismöte efter den. Har kontakter i o omkring laget. Bagarn är en minihitler och hatar att förlora. Han skulle byta ut en person med dålig inställning. Varför förlora en extra hemmamatch i slutspel. Skånela har slagit bra lag hemma tidigare. Tror mer på dålig inställning, det räcker för att förlora i handboll, men ja kan höra mig för lite..

Så vad säger dina kontakter om helgens urusla insats då? Har för mig att dom två tidigare mötena har slutat med Sävehof-vinst med +10 bollar!

Du lär inte få höra sanningen men vore kul att få veta hur snacket går kring laget!? Säg till dom jävlarna att dom är lika misstänkta som hela touren i Tour de France! :smoke:

TOBYTYKE 2013-03-04 12:04

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 235302)
Så vad säger dina kontakter om helgens urusla insats då? Har för mig att dom två tidigare mötena har slutat med Sävehof-vinst med +10 bollar!

Du lär inte få höra sanningen men vore kul att få veta hur snacket går kring laget!? Säg till dom jävlarna att dom är lika misstänkta som hela touren i Tour de France! :smoke:

Har inte engagerat mig i det än, då vi inte haft träning i min klubb än denna vecka. Skickade ut på facebook en förfrågan nu om någon med mer insyn hört någonting.
Har ju svårt att se att Sävehof ska göra en ny usel insats ikväll. Över 29.5 mål och Ystad seger är jag lite inne på....

doob 2013-03-04 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 235307)
Har inte engagerat mig i det än, då vi inte haft träning i min klubb än denna vecka. Skickade ut på facebook en förfrågan nu om någon med mer insyn hört någonting.
Har ju svårt att se att Sävehof ska göra en ny usel insats ikväll. Över 29.5 mål och Ystad seger är jag lite inne på....

Klart dom vinner ikväll! Förra "matchen" var ingen match! Smuts är vad det är! :rant:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved