Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Blogabet - pålitligt? (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/17094-blogabet-palitligt/)

Galeocerdo cuvier 2013-08-03 12:57

Blogabet - pålitligt?
 
På Blogabet finns det en hel del rekare med bra ROI över 400+ spel. Man väljer ju bara folk med "verified odds". Men, det går ju fortfarande att rätta förlustspel som vinstspel själv och dämed få högre ROI som rekare där. Blogabet skriver att de är hårda med sådant och stänger av folk som rättar fel, men hur hårda är de egentligen? Låter de folk fuska upp sina stats, ser genom fingrarna?

Har provat att rygga en hel del med låga insatser, folk med typ 107 - 118% ROI över 400-3000 spel. Övervägande förluster, vilket kan vara variansen men frågan kring Blogabets legitimitet uppstod ändå.

Semicolon 2013-08-03 13:16

Det brukar ju påpekas rätt fort om någon rättat loss som win. De som har en så hög ROI har ju också typ 400 followers så tror det är rätt ovanligt med fusk från dem, dock kan man ju kanske lättare fuska i början på sin blogabet-karriär, kan därför vara en god idé att inte förlita sig på resultat långt tillbaka i tid.

De som har betalservice rättar inte sina spel själva utan det gör blogabet centralt.

Galeocerdo cuvier 2013-08-03 13:21

I sådana fall finns det sjukt bra rekare där.

Rekare nummer ett; 104 % ROI över 3874 picks
Rekare nummer två; 105 % ROI över 1398 picks
Rekare nummer tre; 119 % ROI över 689 picks
Rekare nummer fyra; 110 % ROI över 5431 picks
Rekare nummer fem; 113 % ROI över 408 picks
Rekare nummer sex; 117 % ROI över 424 picks


Exempel på rekare jag bokmärkt därifrån. 110 % ROI över 5431 picks? Måste vara för bra för att vara sant.

Köpte själv en paid service att prova på under 7 dagar. 107 % ROI över 3787 spel har killen, som paid service har han 110 % ROI över 352 spel. Är plus hittills men oddsen droppat SJUKT fort, hinner inte riktigt med.

Juret 2013-08-03 13:29

Tänk på hur många rekare det finns. Finns det tillräckligt många kommer några att ha "sjukt" bra resultat helt slumpmässigt (normalfördelning).

Galeocerdo cuvier 2013-08-03 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 265361)
Tänk på hur många rekare det finns. Finns det tillräckligt många kommer några att ha "sjukt" bra resultat helt slumpmässigt (normalfördelning).

Självfallet finns det bra rekare i mängden, min poäng var snarare att jag var förvånad att hitta dom på en sådan sida som jag får lite R&K-vibbar av. Många var inte ens pay services. Bra rekare brukar oftast ta betalt för sina spel eller hålla dom för sig själva.

Semicolon 2013-08-03 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 265362)
Självfallet finns det bra rekare i mängden, min poäng var snarare att jag var förvånad att hitta dom på en sådan sida som jag får lite R&K-vibbar av. Många var inte ens pay services. Bra rekare brukar oftast ta betalt för sina spel eller hålla dom för sig själva.

jag tror snarare att Juret menade att samplet är så stort att och att det är just därför du får några med dessa resultat. Hade du haft spreadsheets för alla rekat och klarts 10k medlemmar hade du förmodligen även där hittat 5,6 stycken med en ROI på 120% över 300 spel.

Juret 2013-08-03 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 265365)
jag tror snarare att Juret menade att samplet är så stort att och att det är just därför du får några med dessa resultat. Hade du haft spreadsheets för alla rekat och klarts 10k medlemmar hade du förmodligen även där hittat 5,6 stycken med en ROI på 120% över 300 spel.

Precis.

Galeocerdo cuvier 2013-08-03 17:42

Har nu förstått att Blogabet rättar massor med spel fel. Personen jag köpte spel av har de rättat flera förluster som vinster, inte undra på att de har så bra stats. Förlorade en jävla massa pengar på det lurendrejeriet. Värdefull läxa i alla åtminstone, inte vara så naiv.

vessl123 2013-08-03 17:55

Kan tipsa om:

http://puyol5.blogabet.com/

Galeocerdo cuvier 2013-08-03 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av vessl123 (Inlägg 265396)

Hans tjänst kostar rätt mycket (för en Blogabet-tjänst). Har du erfarenhet av honom? Rätt få spel jämfört med andra cappers. Hur snabbt droppar oddsen?

Semicolon 2013-08-03 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 265395)
Har nu förstått att Blogabet rättar massor med spel fel. Personen jag köpte spel av har de rättat flera förluster som vinster, inte undra på att de har så bra stats. Förlorade en jävla massa pengar på det lurendrejeriet. Värdefull läxa i alla åtminstone, inte vara så naiv.

Får man fråga vad du köpte?

sskssk 2013-08-03 19:55

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 265395)
Har nu förstått att Blogabet rättar massor med spel fel. Personen jag köpte spel av har de rättat flera förluster som vinster, inte undra på att de har så bra stats. Förlorade en jävla massa pengar på det lurendrejeriet. Värdefull läxa i alla åtminstone, inte vara så naiv.

Vilken rekare är det?

Och vad var det som hände??? 14:21 idag var du ju på plus.

Galeocerdo cuvier 2013-08-03 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 265401)
Får man fråga vad du köpte?

1komma7. Fotboll, främst tysk och österrikisk.

7 % ROI över 3798 spel som icke pay service. Hade 10 % ROI över 350 paid när jag köpte 7 dagar, behöver väl inte säga att han droppade till 7 % ROI efter att jag börjat rygga.

Han förlorade ganska mycket idag, är normalt att ha sådana dagar ibland - men är fortfarande lite osäker på hur sanningsenliga alla siffror är på sidan, det är mest det som gör mig osäker. Speciellt när blogabet verkar sitta och rätta sina paid-servicerekares spel fel (förluster till vinster, visserligen åtgärdat nu efter att han/folk gnällt men..).

Galeocerdo cuvier 2013-08-03 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 265402)
Vilken rekare är det?

Och vad var det som hände??? 14:21 idag var du ju på plus.

What, hur vet du vad jag ligger på? Mitt sheet är dolt. :)

sskssk 2013-08-05 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 265411)
What, hur vet du vad jag ligger på? Mitt sheet är dolt. :)

Kanske har missuppfattat, men du skrev att du hade köpt en service och du låg plus på han, men hade svårt att hinna med då oddsen droppade snabbt.

Några timmar senare så skrev du att han hade förlorat en jävla massa pengar på lurendrejeriet.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved