Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-03, 12:57   #1
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Blogabet - pålitligt?


På Blogabet finns det en hel del rekare med bra ROI över 400+ spel. Man väljer ju bara folk med "verified odds". Men, det går ju fortfarande att rätta förlustspel som vinstspel själv och dämed få högre ROI som rekare där. Blogabet skriver att de är hårda med sådant och stänger av folk som rättar fel, men hur hårda är de egentligen? Låter de folk fuska upp sina stats, ser genom fingrarna?

Har provat att rygga en hel del med låga insatser, folk med typ 107 - 118% ROI över 400-3000 spel. Övervägande förluster, vilket kan vara variansen men frågan kring Blogabets legitimitet uppstod ändå.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-03, 13:16   #2
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det brukar ju påpekas rätt fort om någon rättat loss som win. De som har en så hög ROI har ju också typ 400 followers så tror det är rätt ovanligt med fusk från dem, dock kan man ju kanske lättare fuska i början på sin blogabet-karriär, kan därför vara en god idé att inte förlita sig på resultat långt tillbaka i tid.

De som har betalservice rättar inte sina spel själva utan det gör blogabet centralt.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-03, 13:21   #3
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

I sådana fall finns det sjukt bra rekare där.

Rekare nummer ett; 104 % ROI över 3874 picks
Rekare nummer två; 105 % ROI över 1398 picks
Rekare nummer tre; 119 % ROI över 689 picks
Rekare nummer fyra; 110 % ROI över 5431 picks
Rekare nummer fem; 113 % ROI över 408 picks
Rekare nummer sex; 117 % ROI över 424 picks


Exempel på rekare jag bokmärkt därifrån. 110 % ROI över 5431 picks? Måste vara för bra för att vara sant.

Köpte själv en paid service att prova på under 7 dagar. 107 % ROI över 3787 spel har killen, som paid service har han 110 % ROI över 352 spel. Är plus hittills men oddsen droppat SJUKT fort, hinner inte riktigt med.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-08-03 klockan 13:23.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-03, 13:29   #4
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Tänk på hur många rekare det finns. Finns det tillräckligt många kommer några att ha "sjukt" bra resultat helt slumpmässigt (normalfördelning).
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-03, 13:33   #5
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Tänk på hur många rekare det finns. Finns det tillräckligt många kommer några att ha "sjukt" bra resultat helt slumpmässigt (normalfördelning).
Självfallet finns det bra rekare i mängden, min poäng var snarare att jag var förvånad att hitta dom på en sådan sida som jag får lite R&K-vibbar av. Många var inte ens pay services. Bra rekare brukar oftast ta betalt för sina spel eller hålla dom för sig själva.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-03, 13:56   #6
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Självfallet finns det bra rekare i mängden, min poäng var snarare att jag var förvånad att hitta dom på en sådan sida som jag får lite R&K-vibbar av. Många var inte ens pay services. Bra rekare brukar oftast ta betalt för sina spel eller hålla dom för sig själva.
jag tror snarare att Juret menade att samplet är så stort att och att det är just därför du får några med dessa resultat. Hade du haft spreadsheets för alla rekat och klarts 10k medlemmar hade du förmodligen även där hittat 5,6 stycken med en ROI på 120% över 300 spel.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-03, 14:02   #7
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
jag tror snarare att Juret menade att samplet är så stort att och att det är just därför du får några med dessa resultat. Hade du haft spreadsheets för alla rekat och klarts 10k medlemmar hade du förmodligen även där hittat 5,6 stycken med en ROI på 120% över 300 spel.
Precis.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-03, 17:42   #8
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Har nu förstått att Blogabet rättar massor med spel fel. Personen jag köpte spel av har de rättat flera förluster som vinster, inte undra på att de har så bra stats. Förlorade en jävla massa pengar på det lurendrejeriet. Värdefull läxa i alla åtminstone, inte vara så naiv.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-03, 17:55   #9
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan tipsa om:

http://puyol5.blogabet.com/
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-03, 18:58   #10
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Hans tjänst kostar rätt mycket (för en Blogabet-tjänst). Har du erfarenhet av honom? Rätt få spel jämfört med andra cappers. Hur snabbt droppar oddsen?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-03, 19:52   #11
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Har nu förstått att Blogabet rättar massor med spel fel. Personen jag köpte spel av har de rättat flera förluster som vinster, inte undra på att de har så bra stats. Förlorade en jävla massa pengar på det lurendrejeriet. Värdefull läxa i alla åtminstone, inte vara så naiv.
Får man fråga vad du köpte?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-03, 19:55   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Har nu förstått att Blogabet rättar massor med spel fel. Personen jag köpte spel av har de rättat flera förluster som vinster, inte undra på att de har så bra stats. Förlorade en jävla massa pengar på det lurendrejeriet. Värdefull läxa i alla åtminstone, inte vara så naiv.
Vilken rekare är det?

Och vad var det som hände??? 14:21 idag var du ju på plus.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-03, 21:56   #13
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Får man fråga vad du köpte?
1komma7. Fotboll, främst tysk och österrikisk.

7 % ROI över 3798 spel som icke pay service. Hade 10 % ROI över 350 paid när jag köpte 7 dagar, behöver väl inte säga att han droppade till 7 % ROI efter att jag börjat rygga.

Han förlorade ganska mycket idag, är normalt att ha sådana dagar ibland - men är fortfarande lite osäker på hur sanningsenliga alla siffror är på sidan, det är mest det som gör mig osäker. Speciellt när blogabet verkar sitta och rätta sina paid-servicerekares spel fel (förluster till vinster, visserligen åtgärdat nu efter att han/folk gnällt men..).
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-03, 22:00   #14
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Vilken rekare är det?

Och vad var det som hände??? 14:21 idag var du ju på plus.
What, hur vet du vad jag ligger på? Mitt sheet är dolt.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-05, 13:55   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
What, hur vet du vad jag ligger på? Mitt sheet är dolt.
Kanske har missuppfattat, men du skrev att du hade köpt en service och du låg plus på han, men hade svårt att hinna med då oddsen droppade snabbt.

Några timmar senare så skrev du att han hade förlorat en jävla massa pengar på lurendrejeriet.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td