Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Matchfixing SVERIGE (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/19562-matchfixing-sverige/)

Wagner 2014-06-25 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av kingofding (Inlägg 352268)
Ja intressant att inte Federbet skickat upp en artikel ännu via Aftonbladet att någon satsat 1 miljon euro och förlorat men å andra sidan är det kanske självklart att det bara är intressant att skriva om avvikande spelmönster när det visar sig stämma :)

Fast sist hörde dom ju av sig före matchen. http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19025477.ab

kingofding 2014-06-26 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 352269)
Fast sist hörde dom ju av sig före matchen. http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19025477.ab

Jo fast om inte jag missminner mig så publicerades artikeln först efter att matchen spelats. Vem vet Federbet kanske mailar aftonbladet dagligen :)

kingofding 2014-06-26 11:36

På tal om riggade matcher så ta en titt på Karlskrona idag borta mot BW90, stängd på svs och oddset har ju rört sig endel för att uttrycka det milt :)

faremisch 2014-06-26 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av kingofding (Inlägg 352312)
På tal om riggade matcher så ta en titt på Karlskrona idag borta mot BW90, stängd på svs och oddset har ju rört sig endel för att uttrycka det milt :)

Handlade nog mest om att Svenska Spel låg helt fel mot övriga marknaden från start. 2.2 på Karslkronaseger. Gick att spela på 1X till samma odds, 2.2, i början av dagen på flera sajter.

O12 2014-06-26 19:22

Dock har oddset på Karlskrona dykt från ~2.3 till 1.50.. Så fel tror jag inte alla bolag ligger även internetbookies..

kingofding 2014-06-26 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av faremisch (Inlägg 352468)
Handlade nog mest om att Svenska Spel låg helt fel mot övriga marknaden från start. 2.2 på Karslkronaseger. Gick att spela på 1X till samma odds, 2.2, i början av dagen på flera sajter.

Fast den logiken fungerar ju inte på detta objektet då även alla internet bookies började på bortaseger till 2.20. Om alla hade arbat matchen som du föreslår så hade ju oddset hoppat tillbaka på eu siterna. Nu kom ju ganska tydligt mycket pengar in på Karlskrona överallt igår kväll.

Inte för att de spelar så stor roll men med tanke på 0-4 i HT borde man ju maxxat även allt som fanns till 1.40-1.50 :(

faremisch 2014-06-26 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av kingofding (Inlägg 352480)
Fast den logiken fungerar ju inte på detta objektet då även alla internet bookies började på bortaseger till 2.20. Om alla hade arbat matchen som du föreslår så hade ju oddset hoppat tillbaka på eu siterna. Nu kom ju ganska tydligt mycket pengar in på Karlskrona överallt igår kväll.

Inte för att de spelar så stor roll men med tanke på 0-4 i HT borde man ju maxxat även allt som fanns till 1.40-1.50 :(

OK.Jag ger mig direkt. :hurt:

zorro 2014-06-27 00:28

Svenska Spel har tydligen voidat spel på den matchen BW90-Karlskrona) i efterhand. Märkligt och olustigt om "trygga" statliga Svenska Spel ska börja me såna metoder att "oj här sjönk oddset lite väl mkt för vår smak den tar vi nog och voidar". Det var ju inget felsatt odds från start som dom ibland hänvisar till. Enl folk på twitter hade hemmalaget rätt stora problem med sjukdom och skador? Nån som vet mer?

faremisch 2014-06-27 08:40

Citat:

Ursprungligen postat av zorro (Inlägg 352540)
Svenska Spel har tydligen voidat spel på den matchen BW90-Karlskrona) i efterhand. Märkligt och olustigt om "trygga" statliga Svenska Spel ska börja me såna metoder att "oj här sjönk oddset lite väl mkt för vår smak den tar vi nog och voidar". Det var ju inget felsatt odds från start som dom ibland hänvisar till. Enl folk på twitter hade hemmalaget rätt stora problem med sjukdom och skador? Nån som vet mer?

Det var inte alls bra.

boored 2014-06-27 14:29

Voidade dom för att dom inte hann med i svängarna med info? isf låter det inge vidare. Tänk om alla använde sig av sånt, då vågade man inte ens spela om bolagen kan voida stora odds ändringar senare.

...dvs om nu så är fallet här och inget tryckfelnisse eller nåt.


Annars är ju lösningen att kassera alla småligor och ha med endast de där infon är någorlunda öppen för alla parter. Vilket också antagligen är enda hållbara i längden.
Torde inte finnas behov för alla jäkla dagskvoter då heller.

Wagner 2014-06-27 14:55

Kan man få någon länk till det här beslutet? :)

Inte för att jag är drabbad men det horribla intresserar mig.

edit: öppningsoddset var för övrigt 2,53 - 3,60 - 2,30. http://www.oddsportal.com/soccer/swe...rona-IFaD5fAa/

Inget "felsatt" odds som synes och det här ska bli intressant att följa. Var är Hatten när man behöver honom? :D

faremisch 2014-06-27 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 352608)
Kan man få någon länk till det här beslutet? :)

Inte för att jag är drabbad men det horribla intresserar mig.

edit: öppningsoddset var för övrigt 2,53 - 3,60 - 2,30. http://www.oddsportal.com/soccer/swe...rona-IFaD5fAa/

Inget "felsatt" odds som synes och det här ska bli intressant att följa. Var är Hatten när man behöver honom? :D

Jag har mailat support och frågat vad de egentligen pysslar med när de voidar vinnande spel i efterhand. Hade 500:- på rak bortaseger till 2.2 och 500:- på AH -0.5 till 2.17. Jag är nog mer förbluffad än arg. Skulle vara största blåsningen jag åkt på hittills av något spelbolag och då har man ju ändå haft affärer med ett antal bolag av mindre fin sort.

Wagner 2014-06-27 16:36

En fråga bara. Varför spelade du inte bägge femhundringarna till 2,20? :)

hatten1 2014-06-27 16:47

Inga FELSATTA odds eller tryckfelsnisse, dock ett av lagen som har en tidigare historia av misstänkta matcher, samt enligt obekräftade rykten mycket tveksam ekonomi.
Vilket innebar att förmodligen hade inte marknaden gjort jobbet som vanligt, och när information kom ut gällande frånvarande spelare så sjönk oddsen som en sten. Men HELA marknaden hade liknande startodds.

Oddsen spelades ner till runt 1.50 vilket är oerhört mycket, men ingen asiat hade livespel och därmed fanns knappast någon volym att tala om.

Intressant om SS voidade INNAN eller EFTER match. Innan är naturligtvis inte så mycket att göra åt, men EFTER är direkt förkastligt.

Så kan någon påvisa voidade spel efter matchstart så hör gärna av er.

Enär ingen asiat hade livespel, och heller inte odds prematch vad jag kan upptäcka, så kan jag inte misstänka något i denna match enär volymen är så oerhört låg, oddsen skalas ner någon tiondel för varje 2-3000kr eller kanske något mer?
Vad anser ni som jobbat inom branschen, hur mycket krävs det för att putta oddset från 2.35 ner till 1.50 på spel hos lallarbookies?

faremisch 2014-06-27 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 352632)
Inga FELSATTA odds eller tryckfelsnisse, dock ett av lagen som har en tidigare historia av misstänkta matcher, samt enligt obekräftade rykten mycket tveksam ekonomi.
Vilket innebar att förmodligen hade inte marknaden gjort jobbet som vanligt, och när information kom ut gällande frånvarande spelare så sjönk oddsen som en sten. Men HELA marknaden hade liknande startodds.

Oddsen spelades ner till runt 1.50 vilket är oerhört mycket, men ingen asiat hade livespel och därmed fanns knappast någon volym att tala om.

Intressant om SS voidade INNAN eller EFTER match. Innan är naturligtvis inte så mycket att göra åt, men EFTER är direkt förkastligt.

Så kan någon påvisa voidade spel efter matchstart så hör gärna av er.

Enär ingen asiat hade livespel, och heller inte odds prematch vad jag kan upptäcka, så kan jag inte misstänka något i denna match enär volymen är så oerhört låg, oddsen skalas ner någon tiondel för varje 2-3000kr eller kanske något mer?
Vad anser ni som jobbat inom branschen, hur mycket krävs det för att putta oddset från 2.35 ner till 1.50 på spel hos lallarbookies?


Nope. Kollade igen. De voidade spelet 16.27 enligt spelloggen på sidan. Matchstart 19.30. Jag var förstås inte inne på sidan förrän dagen efter så den ovälkomna överraskningen kom då.

Och Wagner. Hade jag spelat båda femhundringarna till 2.2 hade jag ju kunnat gå 1200 kronor plus. Enligt mina modeller och exceller är det mest optimala för mig i det långa loppet att gå 1185 kronor plus på just den här typen av lite marknadssvajiga matcher. :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved