Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   asiater (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/20841-asiater/)

Riise 2014-06-22 20:52

asiater
 
Hört på senare dagar termer som att man ska "slå den asiatiska marknaden" och att man bara spelar hos "asiater". Vad menar folk när dom snackar om det här?

Hoppas de inte va en allt för korkad fråga :holms: och om den läggs i fel avdelning får ni gärna flytta den.

kisumu 2014-06-22 21:12

De asiatiska bolagen omsätter mångdubbelt högre belopp än eu bookies.
Betydligt svårare att bli limiterad. Går du sedan via ngn agent så kan du placera betten via ett konto och ha tillgång till mellan 10-15 olika aisiatiska bookies och då blir du inte limiterad i första taget.
Så alla här på Sharps (för det är väl alla) som är limiterade, en enkel fråga varför kör ni inte via Asien. Skattetekniska skäl förvisso men det går att komma runt....

Cc 2014-06-22 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av kisumu (Inlägg 351625)
Så alla här på Sharps (för det är väl alla) som är limiterade, en enkel fråga varför kör ni inte via Asien. Skattetekniska skäl förvisso men det går att komma runt....

Merparten har generellt bara Fotboll och US Sports på Programmet.

Galeocerdo cuvier 2014-08-10 10:16

1. Väldigt svårt att slå Asien + Pinny jämfört med EU-bookies. Man måste vara Sharp på riktigt. Jag har 118 % ROI på EU-bookies och 99.53 %* på Pinny. Det säger en hel del...
2. Valutaväxling. Asien accepterar bara €, jag har mitt Skrill-konto och alla EU-bookies i SEK. Förlorar stora summor på valutväxlingar.
3. Dåligt utbud.
4. Skatter.

Hade asien erbjudit en att ha konto i SEK så hade jag definitivt försökt mig på asien mer.

forbannat 2014-08-10 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 363398)
1. Väldigt svårt att slå Asien + Pinny jämfört med EU-bookies. Man måste vara Sharp på riktigt. Jag har 118 % ROI på EU-bookies och 97 % på Pinny. Det säger en hel del...
2. Valutaväxling. Asien accepterar bara €, jag har mitt Skrill-konto och alla EU-bookies i SEK. Förlorar stora summor på valutväxlingar.
3. Dåligt utbud.
4. Skatter.

Hade asien erbjudit en att ha konto i SEK så hade jag definitivt försökt mig på asien mer.

Hur kommer den första punkten sig egentligen? Pinny upplever jag iallafall ha bättre odds 99% av gångerna. Spelar du bara utstick på EU-bookies? Isåfall kan det inte bli många spel innan du blir limmad?

Rent nyfiken

Galeocerdo cuvier 2014-08-10 10:33

Citat:

Ursprungligen postat av forbannat (Inlägg 363399)
Hur kommer den första punkten sig egentligen? Pinny upplever jag iallafall ha bättre odds 99% av gångerna. Spelar du bara utstick på EU-bookies? Isåfall kan det inte bli många spel innan du blir limmad?

Rent nyfiken

Precis, spelar på utstick och har problem med limiteringar. WH, Betway, Betvictor och Betsson/Betsafe är hopplösa - tyvärr är det just där allt utsticksvärde ligger i princip. Lite Nordicbet också.

Pinny har bättre odds men ligger nästan alltid helt rätt och då dödar deras edge en...

Semicolon 2014-08-10 12:04

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 363400)
Precis, spelar på utstick och har problem med limiteringar. WH, Betway, Betvictor och Betsson/Betsafe är hopplösa - tyvärr är det just där allt utsticksvärde ligger i princip. Lite Nordicbet också.

Pinny har bättre odds men ligger nästan alltid helt rätt och då dödar deras edge en...

Dock håller jag inte med dig om att de alltid ligger rätt, de ligger väl snarare rätt vid matchstart, då marknaden har sagt sitt. På deras tidiga odds kan det finnas bra med värde och där kan de ofta vara fel ute. Det är de ju också medvetna om, därav den lägre limiten.

Jag har för mig att du var rätt vass på NHL, då måste du väl spelat och vunnit en hel del på pinnen?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved