Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-06-22, 20:52   #1
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 272
Sharp$: 1138
Standard

asiater


Hört på senare dagar termer som att man ska "slå den asiatiska marknaden" och att man bara spelar hos "asiater". Vad menar folk när dom snackar om det här?

Hoppas de inte va en allt för korkad fråga och om den läggs i fel avdelning får ni gärna flytta den.
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 21:12   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

De asiatiska bolagen omsätter mångdubbelt högre belopp än eu bookies.
Betydligt svårare att bli limiterad. Går du sedan via ngn agent så kan du placera betten via ett konto och ha tillgång till mellan 10-15 olika aisiatiska bookies och då blir du inte limiterad i första taget.
Så alla här på Sharps (för det är väl alla) som är limiterade, en enkel fråga varför kör ni inte via Asien. Skattetekniska skäl förvisso men det går att komma runt....
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 21:29   #3
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Så alla här på Sharps (för det är väl alla) som är limiterade, en enkel fråga varför kör ni inte via Asien. Skattetekniska skäl förvisso men det går att komma runt....
Merparten har generellt bara Fotboll och US Sports på Programmet.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 10:16   #4
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

1. Väldigt svårt att slå Asien + Pinny jämfört med EU-bookies. Man måste vara Sharp på riktigt. Jag har 118 % ROI på EU-bookies och 99.53 %* på Pinny. Det säger en hel del...
2. Valutaväxling. Asien accepterar bara €, jag har mitt Skrill-konto och alla EU-bookies i SEK. Förlorar stora summor på valutväxlingar.
3. Dåligt utbud.
4. Skatter.

Hade asien erbjudit en att ha konto i SEK så hade jag definitivt försökt mig på asien mer.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2014-08-10 klockan 10:38.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 10:23   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
1. Väldigt svårt att slå Asien + Pinny jämfört med EU-bookies. Man måste vara Sharp på riktigt. Jag har 118 % ROI på EU-bookies och 97 % på Pinny. Det säger en hel del...
2. Valutaväxling. Asien accepterar bara €, jag har mitt Skrill-konto och alla EU-bookies i SEK. Förlorar stora summor på valutväxlingar.
3. Dåligt utbud.
4. Skatter.

Hade asien erbjudit en att ha konto i SEK så hade jag definitivt försökt mig på asien mer.
Hur kommer den första punkten sig egentligen? Pinny upplever jag iallafall ha bättre odds 99% av gångerna. Spelar du bara utstick på EU-bookies? Isåfall kan det inte bli många spel innan du blir limmad?

Rent nyfiken
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 10:33   #6
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Hur kommer den första punkten sig egentligen? Pinny upplever jag iallafall ha bättre odds 99% av gångerna. Spelar du bara utstick på EU-bookies? Isåfall kan det inte bli många spel innan du blir limmad?

Rent nyfiken
Precis, spelar på utstick och har problem med limiteringar. WH, Betway, Betvictor och Betsson/Betsafe är hopplösa - tyvärr är det just där allt utsticksvärde ligger i princip. Lite Nordicbet också.

Pinny har bättre odds men ligger nästan alltid helt rätt och då dödar deras edge en...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
forbannat (+1)
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 12:04   #7
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Precis, spelar på utstick och har problem med limiteringar. WH, Betway, Betvictor och Betsson/Betsafe är hopplösa - tyvärr är det just där allt utsticksvärde ligger i princip. Lite Nordicbet också.

Pinny har bättre odds men ligger nästan alltid helt rätt och då dödar deras edge en...
Dock håller jag inte med dig om att de alltid ligger rätt, de ligger väl snarare rätt vid matchstart, då marknaden har sagt sitt. På deras tidiga odds kan det finnas bra med värde och där kan de ofta vara fel ute. Det är de ju också medvetna om, därav den lägre limiten.

Jag har för mig att du var rätt vass på NHL, då måste du väl spelat och vunnit en hel del på pinnen?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td