Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   När man lever enbart på bettingen (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/2310-naer-man-lever-enbart-pa-bettingen/)

iCash 2010-05-25 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av Zultanen (Inlägg 33857)
Men tillslut när man har levt uppe i skyarna under en tid måste ju tanken slå en, fan jag är ju inget mer än en jävla parasit. Jag menar dom flesta vill ju uppnå saker i livet, känna sig behövda.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=afX6VYn48KE]YouTube - "Handlebars" by the Flobots[/ame]

Ha en stark realitet, gör det du vill, skit i vad andra tänker och tycker om dig, du har ett liv och det är på tok för kort för limiterade tankar om sig själv ;)

ChrisWaddle 2010-05-25 23:07

Försök hålla er till ämnet nu, snälla spelare!

Grovbenstomme 2010-05-25 23:21

Som sagt håll er till ämnet, här diskuterar vi annat än juridik, patent och hurvida dåligt JM systems är//MOD

Grezea 2010-05-25 23:39

OT: Grovbenstomme var är tuttavataren från FB!?? Vill se! :cheers:

Grovbenstomme 2010-05-26 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av Grezea (Inlägg 41758)
OT: Grovbenstomme var är tuttavataren från FB!?? Vill se! :cheers:

OT
Har ej kvar den, men kan bjuda på....


http://lgo.mit.edu/blog/drewhill/files/fat-bastard.jpg

OnT:
Varför inte göra lite välgörenhetsarbete? Om man nu känner sig som en parasit? Gör mer nytta än skatt också..

iCash 2010-05-26 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av Grovbenstomme (Inlägg 41848)

OnT:
Varför inte göra lite välgörenhetsarbete? Om man nu känner sig som en parasit? Gör mer nytta än skatt också..

äh, är det inte nog hög skatt på alkoholen och bensin, samt att man ibland är "hygglosexuell" ? Får fan räcka med bistånds arbete :p

sqd 2010-07-08 12:53

Hallå :)

Ny häromkring, och funderar främst på en sak - hur mycket pengar, ungefär, tjänar den genomsnittlige bettaren här?

Alltså, jag är 23 år, har ett fast jobb som jag inte tjänar mycket på (ca 14k efter skatt), och det jag främst skulle vilja få ut av betting är att kanske tjäna ett par tusen extra i månaden, detta genom att följa duktiga rekare här på Sharps, följt av att prova på t.ex Professorns NBA/NFL-picks. Så lägga 30-60 minuter om dagen på det, och det är inget problem då jag sitter vid en dator hela arbetsdagen, och mestadelen av min tid hemma.

Just nu är problemet att jag har ingen aning om vad folk tjänar, alltså pengar de kan ta ut från sina spelkonton och sedan spendera, på betting. Är det "vanligt" att man tjänar 500-1000 kr? 3000+? Som sagt, jag har ingen aning :p

Själv har jag börjat i absolut minsta laget, 200kr, spelar 5u åt gången. Började så sent som igår, två vinster so far, så 20 kr på ett dygn/två spel :p

Jag förstår självklart att alla tjänar olika och att en månad är inte lik en annan.. Men jag undrar bara om det är möjligt för någon som inte spenderar 8h om dagen att reka att tjäna ett par tusen i månaden.

RobinD 2010-07-08 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av sqd (Inlägg 49081)
Hallå :)

Ny häromkring, och funderar främst på en sak - hur mycket pengar, ungefär, tjänar den genomsnittlige bettaren här?

Alltså, jag är 23 år, har ett fast jobb som jag inte tjänar mycket på (ca 14k efter skatt), och det jag främst skulle vilja få ut av betting är att kanske tjäna ett par tusen extra i månaden, detta genom att följa duktiga rekare här på Sharps, följt av att prova på t.ex Professorns NBA/NFL-picks. Så lägga 30-60 minuter om dagen på det, och det är inget problem då jag sitter vid en dator hela arbetsdagen, och mestadelen av min tid hemma.

Just nu är problemet att jag har ingen aning om vad folk tjänar, alltså pengar de kan ta ut från sina spelkonton och sedan spendera, på betting. Är det "vanligt" att man tjänar 500-1000 kr? 3000+? Som sagt, jag har ingen aning :p

Själv har jag börjat i absolut minsta laget, 200kr, spelar 5u åt gången. Började så sent som igår, två vinster so far, så 20 kr på ett dygn/två spel :p

Jag förstår självklart att alla tjänar olika och att en månad är inte lik en annan.. Men jag undrar bara om det är möjligt för någon som inte spenderar 8h om dagen att reka att tjäna ett par tusen i månaden.

Inte med en rulle på 200kr. Annars är allt möjligt.

sqd 2010-07-08 13:19

Ah, kort och koncist svar, även om det inte sa mig så mycket :D

Hur mycket skulle du gissa på att man behöver börja med isåfall? Visst, mer är bättre, men jag är inte gjord av pengar :p Visst har jag ett par tusen att tillgå, men jag är rätt feg nu i början också, vilket jag själv inte tycker är dumt :)

RobinD 2010-07-08 13:34

Citat:

Ursprungligen postat av sqd (Inlägg 49090)
Ah, kort och koncist svar, även om det inte sa mig så mycket :D

Hur mycket skulle du gissa på att man behöver börja med isåfall? Visst, mer är bättre, men jag är inte gjord av pengar :p Visst har jag ett par tusen att tillgå, men jag är rätt feg nu i början också, vilket jag själv inte tycker är dumt :)

Räkna på det själv. Uppskatta den ROI du kommer landa på som sämst och applicera på den omsättning du kommer ha. Sen ska du nå målen också, men det är en annan femma.

Lemasive 2010-07-08 13:37

För att kunna ha en litene xtrainkomst i månaden är väl 20k rätt bra summa. 10% på en månad är ju inte direkt omöjligt om man har en Diciplinerad och skötsam BR(inte jag alltså :D). Nu kanske 20 K är rätt mycket för dom flesta, men det kan ju vara ett mål att kämpa upp till innan du börjar ta ut?

valsen 2010-07-08 13:37

Lita aldrig på betting som en säker och återkommande inkomst.

Lemasive 2010-07-08 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av valsen (Inlägg 49097)
Lita aldrig på betting som en säker och återkommande inkomst.

Finns det någon inkomst som är säker?

Grovbenstomme 2010-07-08 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 49099)
Finns det någon inkomst som är säker?

hmm sparränta kanske

valsen 2010-07-08 13:57

Finns det någon inkomst som är säker?

Inte så länge miljöpartiet inte har makten.

Det jag menar är att man kan inte räkna med att gå med vinst varje månad som man kan med ett heltid/deltidsjobb



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved