Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-22, 14:38   #1
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 33
Standard

När man lever enbart på bettingen


Mina planer just nu är att tillslut kunna leva på bettingen. Men har en fundering angående er som redan gör det.

Livet måste ju leka ni tjänar mer än dom flesta, jobbar dubbelt så lite som dom flesta. Dessutom tiden man lägger ner gör man på något underhållande och intressant (majoriteten iaf). Visst låter det underbart?

Men tillslut när man har levt uppe i skyarna under en tid måste ju tanken slå en, fan jag är ju inget mer än en jävla parasit. Jag menar dom flesta vill ju uppnå saker i livet, känna sig behövda.

Hänger ni med på själva tankegången?

Så låt höra ni som lyckats hur ser era liv ut idag? Vad gör ni förutom betting?

T.ex. Vissa startar en spelhemsida och planerar att krossa spelbolagen.
Zultanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 14:42   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zultanen Visa inlägg
Mina planer just nu är att tillslut kunna leva på bettingen. Men har en fundering angående er som redan gör det.

Livet måste ju leka ni tjänar mer än dom flesta, jobbar dubbelt så lite som dom flesta. Dessutom tiden man lägger ner gör man på något underhållande och intressant (majoriteten iaf). Visst låter det underbart?

Men tillslut när man har levt uppe i skyarna under en tid måste ju tanken slå en, fan jag är ju inget mer än en jävla parasit. Jag menar dom flesta vill ju uppnå saker i livet, känna sig behövda.

Hänger ni med på själva tankegången?

Så låt höra ni som lyckats hur ser era liv ut idag? Vad gör ni förutom betting?

T.ex. Vissa startar en spelhemsida och planerar att krossa spelbolagen.
Jag lever inte på betting, men kan säga detta:

Jobbar hälften så lite som normalt? KNAPPAST. En seriös spelare lägger bra mycket mer tid på att reka och kolla på matcher än 8 timmar om dagen. Sen att det är kul är skitsamma, många jobbar med saker som de tycker är roligt.

Vad folk vill uppnå är ju individuellt, jag skulle nog känna att jag uppnått en hel del om jag kan casha mitt boende, bil etc och leva bra skuldfri i resten av mitt liv.

Just my 2 cents.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 14:46   #3
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2162
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zultanen Visa inlägg
Livet måste ju leka ni tjänar mer än dom flesta, jobbar dubbelt så lite som dom flesta. Dessutom tiden man lägger ner gör man på något underhållande och intressant (majoriteten iaf). Visst låter det underbart?
Nu lever jag inte på betting men det där fick mig att höja på ögonbrynen. Det är inte så glamouröst att leva på betting. Dessutom så lägger jag ner mer än 8h per dag på analyser och sånt så det stämmer inte heller.

Citat:
Men tillslut när man har levt uppe i skyarna under en tid måste ju tanken slå en, fan jag är ju inget mer än en jävla parasit. Jag menar dom flesta vill ju uppnå saker i livet, känna sig behövda.

Hänger ni med på själva tankegången?
Parasit? På vilket sätt? Du analyserar matcher själv och investerar dina egna pengar för att få en bra avkastning. Vilka saker vill du uppnå i livet som gör att du inte känner dig som en parasit när du lever på betting om jag får fråga? Att man skulle betyda mindre för sina nära och kära för att man lever på betting är ganska skumt så måste säga att jag inte hänger med på din tankegång.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 15:07   #4
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Det där med att leva på betting skulle vara ett glidarjobb tror jag inte riktigt på. Har för mig att bftrader t.ex. skrev i en annan tråd här att han ägnar 8h/dag åt att trada.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 15:18   #5
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 33
Standard

Mena absolut inte att man betyder mindre för sina nära och kära eller inte mindre än någon annan för de heller. Menade snarare att med den flexibla arbetstiden och dom stora pengarna kan man göra så mycket mer än bara leva gott. Nevermind fick inte fram det jag ville.

Men jobbar mig stadigt uppåt och anser mig vara en väldigt seriöst bettare men jag kommer inte i närheten av 8h+ om vi snackar analyser, research om matcher osv kanske max 4-5h inför en helg. Men man har ju mycket gratis om man har följt det man bettar på en längre tid.

Med min jämförelse med parasit menade jag mer att, jag tjänar pengar på andras misstag. Men för de så måste man ju jobba hårt för att de ska vara möjligt.
Zultanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 15:47   #6
bbx
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 186
Sharp$: 97

Mestis 13-14
Stats: 17 - 19 - 0
ROI: 89.16%
Vinstprocent: 47.22%

Standard

De professionella spelarna är de sista fria själarna i vårt moderna samhälle.
bbx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 16:32   #7
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 13
Sharp$: 168
Standard

Måste säga att jag ser upp till människor som klarar att leva på detta sättet. De som jobbar med "vanliga" jobb är säkra på sin inkomst och kommer aldrig att behöva va oroliga att inte kunna betala sina räkningar. Medan en som lever på betting kan ha en väldig otur och gå minus en månad samtidigt som han nästa månad tjänar bra mycket än en "arbetare"

Så för mig personligen så är och förblir betting en hobby, eller extraknäck om ni så vill. Men alla är ju självklart olika som personer.
Larzcen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 16:34   #8
 
RedXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 165
Sharp$: 201

Kryssa lugnt
Stats: 10 - 10 - 0
ROI: 208.55%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Parasit vette katten om man är. Eller ja, plockar man ut a-kassa/socialbidrag eller liknande (om man lever på bettingen som ett aktivt val) kan man nog påstå att man är en parasit. Dock inte annars.

Det är helt frivilligt för dina "motspelare" att spela bort sina pengar.
RedX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 17:11   #9
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2162
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Larzcen Visa inlägg
Måste säga att jag ser upp till människor som klarar att leva på detta sättet. De som jobbar med "vanliga" jobb är säkra på sin inkomst och kommer aldrig att behöva va oroliga att inte kunna betala sina räkningar. Medan en som lever på betting kan ha en väldig otur och gå minus en månad samtidigt som han nästa månad tjänar bra mycket än en "arbetare"
Men de som jobbar med vanliga jobb kan när som helst få sparken beroende på hur konjukturen råder. En av de största kriserna någonsin slog till för några år sen och då var det inte tal om att vara säker på sin inkomst så ditt argument funkar åt båda hållen. Ang. det här med otur och spel som inte sitter så bör man ändå klara sig om man är disciplinerad och har bra moneymanagement. Dessutom ger man sig inte in i en sån här bransch utan att ha sparade pengar.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 09:13   #10
 
MoretimerMcMires avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 192
Sharp$: 116
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bbx Visa inlägg
De professionella spelarna är de sista fria själarna i vårt moderna samhälle.
klokt sagt
MoretimerMcMire är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 09:54   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 29
Standard

Intressant sträng det här. Har själv spenderat en tid med de här tankarna.

Parasit. Hårt ord det där. Det är upp till var och en att välja hur man definierar ordet - själv betraktar jag tveklöst min egen bettingverksamhet som parasiterande. Jag bidrar inte med något till samhället men tjänar på det själv och därmed uppfyller jag kraven på att vara en parasit.

Att försöka jämföra bettingen med aktiehandel kan jag inte göra. Den som tradar på aktiemarknaden bidrar i slutändan på något sätt till riskkapitalmarknaden med sin likviditet och det i sig kommer i viss mån samhället till godo genom att hålla riskkapitalmarknaden igång.

Möjligen skulle man kunna säga att man bidar med likviditet till bettingmarknaden och att det skulle kunna finnas ett samhällsintresse i det i o m att det finns personer/ftg på andra sidan som faktiskt vill gå emot din bet, men det är väldigt långsökt i mina ögon.

Nä, parasit är vad jag är som bettare. Skulle jag framöver välja att leva enbart på min betting (vilket är en långsiktig målsättning) skulle jag tveklöst ha någon form av sysselsättning där jag kände att jag bidrog med något för allas bästa.
SuperAnton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 10:05   #12
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton Visa inlägg
Intressant sträng det här. Har själv spenderat en tid med de här tankarna.

Parasit. Hårt ord det där. Det är upp till var och en att välja hur man definierar ordet - själv betraktar jag tveklöst min egen bettingverksamhet som parasiterande. Jag bidrar inte med något till samhället men tjänar på det själv och därmed uppfyller jag kraven på att vara en parasit.

Att försöka jämföra bettingen med aktiehandel kan jag inte göra. Den som tradar på aktiemarknaden bidrar i slutändan på något sätt till riskkapitalmarknaden med sin likviditet och det i sig kommer i viss mån samhället till godo genom att hålla riskkapitalmarknaden igång.

Möjligen skulle man kunna säga att man bidar med likviditet till bettingmarknaden och att det skulle kunna finnas ett samhällsintresse i det i o m att det finns personer/ftg på andra sidan som faktiskt vill gå emot din bet, men det är väldigt långsökt i mina ögon.

Nä, parasit är vad jag är som bettare. Skulle jag framöver välja att leva enbart på min betting (vilket är en långsiktig målsättning) skulle jag tveklöst ha någon form av sysselsättning där jag kände att jag bidrog med något för allas bästa.
Helt felaktig tolkning imo.

Om du per definition inte skulle bidra något med din likviditet på bettingmarknaden så skulle marknaden inte existera. Oavsett om du är en vinnande eller förlorande spelare så skapar du arbetstiillfällen som kommer samhället till godo.

Dessutom så antar jag att du konsumerar dina pengar någonstans och inte stoppar de i madrassen och då skapar du även arbetstillfällen där.

Parasit är imo en helt felaktig liknelse.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 10:15   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Dessutom så antar jag att du konsumerar dina pengar någonstans och inte stoppar de i madrassen och då skapar du även arbetstillfällen där.
Pengarna skulle konsumeras i slutändan oavsett om det var jag eller spelaren/företaget jag vann dem av som står för konsumtionen. Vi får nog enas om att vi är oense i frågan.
SuperAnton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 10:27   #14
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton Visa inlägg
Pengarna skulle konsumeras i slutändan oavsett om det var jag eller spelaren/företaget jag vann dem av som står för konsumtionen. Vi får nog enas om att vi är oense i frågan.
Du betlar ju fortfarande moms på det du köper, alltså bidrar du till staten. Sen att du i princip kan anses vinna pengar från spelare runt om i Europa så kan man ju diskutera hurvida du har en negativ påverkar på de länder du tar pengar ifrån. Men i vilket fall som helst, konsumtion skapas och det är aldrig negativt imo.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 11:06   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Du betlar ju fortfarande moms på det du köper, alltså bidrar du till staten. Sen att du i princip kan anses vinna pengar från spelare runt om i Europa så kan man ju diskutera hurvida du har en negativ påverkar på de länder du tar pengar ifrån. Men i vilket fall som helst, konsumtion skapas och det är aldrig negativt imo.
Om jag vinner 100 euro samtidigt som José i Spanien förlorar 100 euro så ökar konsumtionen i Sverige och minskar i motsvarande utstäckning i Spanien. Min uppfattning av att vara en parasit förändras inte av detta faktum. Ev påverkan av en momsinbetalning till svenska staten iom min konsumtion har inte heller någon påverkan på min syn på mig själv som parasit, inte minst då det alltid till slut blir en momsintäkt till någon stat då en konsument i Europa konsumerar en vara.

Att det inte är negativt att det skapas konsumtion håller jag med om men det skapas ingen konsumtion här. Det hela är ett transaktionsbaserat nollsummespel där en part förlorar samtidigt som någon annan vinner samma summa. Det skapas inga värden på vägen, utom möjligen själva värdet i det faktum att jag är med och tillgodoser en efterfrågan på betting (som vi redan varit inne på)

Senast redigerad av SuperAnton den 2010-04-23 klockan 11:18.
SuperAnton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td