Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Starta spelblogg, vilket upplägg? (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/2497-starta-spelblogg-vilket-upplaegg/)

VinsomCash 2010-05-05 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av calahan (Inlägg 37535)
Det luktar lite troll men du får gärna motbevisa mig.

Sann Flashback-anda! :cheers:

calahan 2010-05-05 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av VinsomCash (Inlägg 37538)
Sann Flashback-anda! :cheers:

Klart :lol:

henkiee5 2010-05-05 19:31

här är iallafall resultatet för mars månad.

http://img682.imageshack.us/img682/8374/pinnmars.png

för er som tror att jag trollar. och det där är enbart på pinnacle.

Geezer 2010-05-05 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av henkiee5 (Inlägg 37542)

Helt kart bra resultat och en ROI runt 108% om inte mitt huvud sviker mig nu.
Om du räknar med samma ROI eller bättre under bloggen. Varför inte lägga ut spelen före matchstart och få folk att regga sig på Pinnen där du går plus om dina läsare plussar? Även betfair har väll en liknande deal?

henkiee5 2010-05-05 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Geezer (Inlägg 37547)
Helt kart bra resultat och en ROI runt 108% om inte mitt huvud sviker mig nu.
Om du räknar med samma ROI eller bättre under bloggen. Varför inte lägga ut spelen före matchstart och få folk att regga sig på Pinnen där du går plus om dina läsare plussar? Även betfair har väll en liknande deal?

Det är så otroligt stor skillnad på utbetalning. Om jag ska tjäna något på att folk vinner så blir det så otroligt lite. Om jag däremot lyckas regga både vinnare och förlorare så handlar det om mycket mer. Flertalet av de som sätter in pengar kommer aldrig ta ut dem. Dessutom gillar folk snabba pengar, inte långsamt växande.

Johan 2010-05-05 19:56

Citat:

Om jag ska tjäna något på att folk vinner så blir det så otroligt lite. Om jag däremot lyckas regga både vinnare och förlorare så handlar det om mycket mer.
:holms:

RobinD 2010-05-05 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av henkiee5 (Inlägg 37554)
Det är så otroligt stor skillnad på utbetalning. Om jag ska tjäna något på att folk vinner så blir det så otroligt lite. Om jag däremot lyckas regga både vinnare och förlorare så handlar det om mycket mer. Flertalet av de som sätter in pengar kommer aldrig ta ut dem. Dessutom gillar folk snabba pengar, inte långsamt växande.

Det är just det där tänket som gör att du inte kommer lyckas imo. Jag vågar lova att du redan har 99% av alla läsare av denna tråden emot dig redan nu.

Folk söker sig till sharps för att man är trött på bluffen som finns (läs holms). Du ska inte tjäna pengar på att andra förlorar, på vilket sätt gynnar det dina "kunder". Du lär dessutom redan ha pajjat dina möjligheter till det med att gå ut att säga att det är din strategi.

Jag har bara en sak mer att tillägga:

GÖR OM - GÖR RÄTT!

olof86 2010-05-05 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av henkiee5 (Inlägg 37542)

Är det bara jag eller finns det två vita ytor framför båda saldouppgifterna? :) Kolla noga...

Bobbobula 2010-05-05 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 37533)
Jag skulle lätt betala pengar för att läsa om hur du bettade på spel som är klara, föreslår att du har samma summa man måste betala som din ROI % bäst på markanaden är Akim just nu med 1000% ROI.

Fast, vänta här nu!
du vet vad ROI innebär?
Du menar att akim efter en basketsäsong har 1000% roi, alltså sätter han 100% av spelen till snittodds 10? eller 50% träff på snittodds 20?
Isf har han backat rejält på slutet då han "bara satte spreads på semifinalerna & finalen i ligan :whistling:

Angående bloggen, kan bara hålla med majoriteten här, vem bryr sig om att läsa om dina redan lagda spel?

Folk bryr sig inte om att det är pengar inblandat om de inte själva tjänar pengar på det. Så är det bara.

Varför vill du inte att folk ska rygga dig om du tjänar 25k i månaden genom 300k omsättning? dryga 108% ROI! Då är du ju på shawshanks nivå (ROI-mässigt) och han har ganska bra drag på sin hemsida.

calahan 2010-05-05 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av olof86 (Inlägg 37561)
Är det bara jag eller finns det två vita ytor framför båda saldouppgifterna? :) Kolla noga...

Haha du har rätt. Klipp och klistra kan jag också.

henkiee5 2010-05-05 20:11

Ni har nog rätt. Finns kanske ingen riktig idé i det här. Tanken var väl mest att ge mig lite mer motivation och samtidigt tjäna lite extra men får väl lägga tiden på själva bettingen istället.

Lycka till allihop.

olof86 2010-05-05 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av henkiee5 (Inlägg 37565)
Ni har nog rätt. Finns kanske ingen riktig idé i det här. Tanken var väl mest att ge mig lite mer motivation och samtidigt tjäna lite extra men får väl lägga tiden på själva bettingen istället.

Lycka till allihop.

Lycka till med din photoshopkurs. :whoco5:

RobinD 2010-05-05 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av henkiee5 (Inlägg 37565)

Lycka till allihop.

Eller så gör du det du hade tänkt fast på ett sätt som gynnar dina followers.

Picks i förväg med bra avkastning, när du har ett gott rykte så tar du betalt för medlemskap. Fungerar för flera stycken andra, kan du leverera bra deg så why not?

aspel 2010-05-05 20:20

hur förklarar du dom vita ytorna på screenshoten henkiee?

henkiee5 2010-05-05 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 37568)
Eller så gör du det du hade tänkt fast på ett sätt som gynnar dina followers.

Picks i förväg med bra avkastning, när du har ett gott rykte så tar du betalt för medlemskap. Fungerar för flera stycken andra, kan du leverera bra deg så why not?

Det spricker lite eftersom de odds jag spelar inte alltid är högst på pinnacle och det är bara på pinnacle jag kan få betalt för att folk vinner. Det är sällan jag omsätter 330k som i mars på pinnacle. Ska jag då i förväg bara visa de picks som är spelbara på pinn, då försvinner ju en del av poängen. Jag spelar sällan på stora ligor, och europeiska bookies är helt okej på att sätta oddsen fel på små ligor vilket gör att oddsen blir spelbara trots att de har dålig återbetalningsprocent totalt sett.