Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-05, 17:34   #1
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 27
Sharp$: 75
Standard

Starta spelblogg, vilket upplägg?


Jag har bettat ett bra tag på diverse sporter. Jag omsätter över 300k i månaden och snittar i nuläget 25k/månad i vinst. Detta över snart ett år. Jag har inte haft så mycket tid för bettingen eftersom jag läser på universitetet men i sommar hade jag tänkt jobba med det 6-8 timmar om dagen. Jag kör vanlig matematiskt analys-betting, arbitrage samt bonustrading när tillfälle ges. Inspirerat av pokerserien 2month2million så hade jag tänkt mig 3months300k som bloggnamn. Nu till den egentliga frågan; planen är att uppmärksamma folk på att det faktiskt är möjligt att tjäna pengar på betting och således få dem att testa själva via mina affiliatelänkar. Det är alltså ingen serviceplay-sida utan tanken är att det ska ge mig lite extra pengar samt motivation till att kämpa på oavsett fru fortuna.

Hur redovisar jag på ett snyggt och trovärdigt sätt mina resultat utan att på förhand skriva ut alla de matcher jag tänker spela på?

Detta är ingen välgörenhet utan jag vill endast uppmärksamma folk. En annan sak som rör till detta är att jag spelar på 10-15 olika sidor samtidigt men det mesta sker trots allt på Pinnacle.

Den ska vara riktad till dels erfarna sharps men även färskingar i bettingbranschen. Bloggen kommer finnas på en egen extern sida och inte här på sharps.se

Förslag uppskattas inför starten.
henkiee5 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-05, 17:51   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Hur redovisar jag på ett snyggt och trovärdigt sätt mina resultat utan att på förhand skriva ut alla de matcher jag tänker spela på?
Det kan du inte göra helt, utan du måste släppa info såsom "Speldatum / sport / bookie / odds / insats / tecken". Den inbitne skulle väl kunna sålla ut 1-10 objekt som de kan stämma in på men inte mer.

Du vill få folk att regga sig via dina affiliatelänkar? Bad move. Är väl bara Pinnacle som tillåter dig att tjäna pengar på vinnande medlemmar. Om du nu ska leverera ett plus där folk ryggar dig så tjänar du knappast något på att värva folk till b365/unibet och allt vad de heter. För där tjänar du endast på deras förluster. Läs Boone's trådar om affiliateavtal bl.a.

Sedan måste du innan du börjar ens försöka dig på något sådant att skapa dig ett namn. Sånt tar tid, räkna med 6mån+ av stadigt plus så har du fått dig ett skapligt namn.
Att starta något före det = öppna en lunchrestaurang mitt i amazonas.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-05, 17:54   #3
 
VinsomCashs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 150
Sharp$: 11
Standard

Det är svårt att verka trovärdig om man postar resultat i efterhand. En lösning på de skulle möjligtvis vara att du postar ditt spel i samband med att matchen börjat.

För att underlätta de går det säkert att scripta någon funktion som lägger in dina spel automatiskt via någon form av timer.

Lycka till!
VinsomCash är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-05, 17:54   #4
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 27
Sharp$: 75
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det kan du inte göra helt, utan du måste släppa info såsom "Speldatum / sport / bookie / odds / insats / tecken". Den inbitne skulle väl kunna sålla ut 1-10 objekt som de kan stämma in på men inte mer.

Du vill få folk att regga sig via dina affiliatelänkar? Bad move. Är väl bara Pinnacle som tillåter dig att tjäna pengar på vinnande medlemmar. Om du nu ska leverera ett plus där folk ryggar dig så tjänar du knappast något på att värva folk till b365/unibet och allt vad de heter. För där tjänar du endast på deras förluster. Läs Boone's trådar om affiliateavtal bl.a.

Sedan måste du innan du börjar ens försöka dig på något sådant att skapa dig ett namn. Sånt tar tid, räkna med 6mån+ av stadigt plus så har du fått dig ett skapligt namn.
Att starta något före det = öppna en lunchrestaurang mitt i amazonas.
Nu missförstod du mig lite. Jag vill helst inte att folk ska rygga mig, därför vill jag inte heller i förtid lägga ut vilka matcher jag spelar. Jag vill bara uppmärksamma folk på att man kan tjäna mycket pengar på betting och därefter referera både vinnande och förlorande spelare via mina länkar. Självklart får man inget via länkarna om det bara är vinnande spelare som reggar sig.
henkiee5 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-05, 17:55   #5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 27
Sharp$: 75
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av VinsomCash Visa inlägg
Det är svårt att verka trovärdig om man postar resultat i efterhand. En lösning på de skulle möjligtvis vara att du postar ditt spel i samband med att matchen börjat.

För att underlätta de går det säkert att scripta någon funktion som lägger in dina spel automatiskt via någon form av timer.

Lycka till!
Jag funderade på om jag kan redogöra för mina resultat genom att t.ex screenshota bet-slipen på den sajten där bettat har lagts. I efterhand alltså. Hur trovärdigt är det?
henkiee5 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-05, 17:56   #6
 
VinsomCashs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 150
Sharp$: 11
Standard

Att skapa sig ett namn börjar här och nu!

Detta gör du såklart genom att starta en dagbok här på sharps.se!

VinsomCash är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-05, 17:57   #7
 
VinsomCashs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 150
Sharp$: 11
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henkiee5 Visa inlägg
Jag funderade på om jag kan redogöra för mina resultat genom att t.ex screenshota bet-slipen på den sajten där bettat har lagts. I efterhand alltså. Hur trovärdigt är det?
Jag tror du får räkna med att folk kommer anklaga dig för "fusk" hur som helst. På internet är egentligen ingen trovärdig förän motsatsen är bevisad imo.
VinsomCash är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-05, 18:00   #8
 
VinsomCashs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 150
Sharp$: 11
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henkiee5 Visa inlägg
Nu missförstod du mig lite. Jag vill helst inte att folk ska rygga mig, därför vill jag inte heller i förtid lägga ut vilka matcher jag spelar. Jag vill bara uppmärksamma folk på att man kan tjäna mycket pengar på betting och därefter referera både vinnande och förlorande spelare via mina länkar. Självklart får man inget via länkarna om det bara är vinnande spelare som reggar sig.
Vad vinner du på att folk får upp ögonen för betting? Detta kommer väl bara göra att spelbolagen blir seriösare och mer uppmärksamma på oddsen dom lägger ut.

Jag är för svennebettare som lägger pengar på Sverige när dom möter Brasilien!
VinsomCash är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-05, 18:01   #9
 
akemans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 109
Sharp$: 384

NHL 1415
Stats: 40 - 33 - 2
ROI: 116.05%
Vinstprocent: 54.79%

Standard

Jag tvivlar starkt på att du kommer att kunna locka besökare om du inte har något annat än redan avslutade spel på din site.

Om du ska locka folk (och därmed eventuella klickare till dina aff-länkar) måste du ha något som folk vill ha. Och folk vill ha spel de kan rygga, inte spel de kan läsa om i efterhand.
akeman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-05, 18:07   #10
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 27
Sharp$: 75
Standard

Jag hade tänkt att det skulle vara en intressant följetång. Jag ska försöka tjäna 100k i månaden under tre månader och kommer omsätta miljoner. Dessutom kommer jag flika in andra saker kring min oerhört intressanta vardag (eller?). Mycket pengar inblandade borde locka läsare?

Jag lägger ner mycket tid och kraft på detta och disciplinen måste alltid finnas där. Jag är säker på att de flesta där ute lätt faller dit efter en smärre förlust och glömmer helt bort strategin och därför förlorar de pengar. Det är ju det hela branschen bygger på.
henkiee5 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-05, 18:10   #11
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Jag skulle lätt betala pengar för att läsa om hur du bettade på spel som är klara, föreslår att du har samma summa man måste betala som din ROI % bäst på markanaden är Akim just nu med 1000% ROI.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-05, 18:11   #12
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av akeman Visa inlägg
Om du ska locka folk (och därmed eventuella klickare till dina aff-länkar) måste du ha något som folk vill ha. Och folk vill ha spel de kan rygga, inte spel de kan läsa om i efterhand.
This. Vem är intresserad av en personlig skrytblogg egentligen?

Men jag förstår inte heller varför du inte vill att folk ska rygga dig. Du har ju redan lagt dina spel när du lägger upp dem på bloggen så du kommer ju inte få slashade odds eller något sådant.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-05, 18:11   #13
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Det luktar lite troll men du får gärna motbevisa mig.
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-05, 18:12   #14
 
Johans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 44
Sharp$: 70
Standard

förstår inte riktigt vad meningen är? att locka besökare till din blogg eller att visa att man kan plussa bra på betting i längden?

Det sistnämnda kan man ju se i flertalet dagböcker här på sharps så det är det nog ingen här som tvivlar på..

att affelänkar är risigt vet vi ju redan, om du nu är så bra så har du nog inga problem att få lite reklam på sidan från diverse företag inom branschen!

GL
Johan är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-05, 18:15   #15
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henkiee5 Visa inlägg
samt bonustrading när tillfälle ges.
Hur mycket bonustrading kan du egentligen köra efter att du plöjt igenom standarduppsättningen bookies btw? Det kan ju inte vara ens en betydande del av din vinst längre?
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td