Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Flytta utomlands (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/25657-flytta-utomlands/)

MEL 2016-01-25 10:01

Flytta utomlands
 
Hej, jag har lite funderingar på att lämna detta kalla land, om inte för gott så kanske del av året iallafall. Om det blir av - så bär det av till Gran Canaria.

Tänkte kolla om det finns lite erfarenheter om detta här på forumet - hur ni lös det med inloggningar etc till spelsajter (boookies)? Min erfarenhet är att det brukar kunna vara lite klurigt när man är på semester!

MEL

kisumu 2016-01-25 12:01

Reser mkt i mitt jobb och kan säga att hela Östafrika och även Västafrika
är det inga som helst problem att logga in på spelsajter. Speciellt Östafrika kan du i princip lira från mobilen på de flesta platser.
Däremot Spanien och därmed Gran Canaria inkluderat har jag alltid problem och får hålla på och krångla. Lyckades inte komma in på Betfair eller sportmarket när jag gjorde en weekend resa till Barcelona för ett tag sedan.
Det finns säkert vägar för folk som är lite mer datakunniga än mig.

sskssk 2016-01-25 13:37

Spanien har väl infört spellicenser så där lär det väl behövas användas vpn för att fixa fram svenskt ip för att kunna logga in.

MEL 2016-01-25 18:59

Låter som om Afrika hade varit bättre, ur spelsynpunkt - känns dock tryggare med Spanien.

Senast jag var på Gran Canaria fungerade det inte för mig heller på Betfair. Jag har en VPS-server, som jag gick genom när jag var där senast men det fungerade inte så bra, men den är ju inte heller gjord för användas på detta sätt (fjärrskrivbord på VPS'n blev en nödlösning).

VPN verkar vara en möjlig lösning, för det laggade rejält med fjärrskrivbordet.

Tack respons!
MEL

kisumu 2016-01-26 12:08

[QUOTE=MEL;475177]Låter som om Afrika hade varit bättre, ur spelsynpunkt - känns dock tryggare med Spanien.

Beror lite på vad ändamålet är med utlandsflytten. Ska du sitta på balkongen och försörja sig på betting så kanske Gran Canaria känns tryggare men ska du ha en bas för olika affärsändamål så rekommenderar jag Kenya.
Utvecklingen går otroligt fort och det finns en it kunnig befolkning, du kan koppla upp dig i varenda buske runt om i landet. Alla gör affärer via mobilen om du så ska köpa en glass på ngn marknad vill dom at du för över pengar via mobilen. Halva levnadskostnaden jämfört med Gran Canaria också.

Cc 2016-01-26 12:24

https://www.sharps.se/forums/offtopic...light=thailand

Stooges 2016-01-27 04:50

Jag blev varnad av pinnacle i höstas när jag la spel från Spanien. Kontentan var använd vpn eller så stänger vi kontot.

Slurf 2016-01-29 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av Stooges (Inlägg 475276)
Jag blev varnad av pinnacle i höstas när jag la spel från Spanien. Kontentan var använd vpn eller så stänger vi kontot.

Huh? Senast förra sommaren la jag spel från både Spanien och Frankrike utan varning. Någon annan som varit med om detta?

Insättningar med Skrill till spelbolag verkar vara spärrat inom Kanada, Marathonbet var spärrat för mig i Ontario men inte i Quebec. Marathonbet är även spärrat i Frankrike.

Åker till Kanada i 1.5 månader nu på måndag för att kolla på världscupen i skidskytte, längdskidåkning och NHL bland annat. Får se vad Alberta och BC har för överraskningar på spelfronten, har ännu färre konton att tillgå sedan jag var i Kanada sist så är nöjd bara pinnen fungerar. Ska över några dagar till Seattle och av vad jag har förstått så har pinnen spärrat inloggningar från staterna.

Stooges 2016-01-29 19:54

Mitt konto blev spärrat och jag fick skicka kopia på min flygbiljett hem till sverige , vilket var 2-3 veckor senare. Fick sen rådet att om du befinner dig i område där pinnacle ej är tillåtet så använd vpn eller så stänger vi kontot.

jocklon 2016-01-31 12:08

Jag är på Gran Canaria nu.. Svenskaspel, atg och unibet fungerar perfekt. Men bet365 och Nordicbet fungerar inte alls. Man kan använda sidorna för att kolla alla odds mm men man kan inte logga in. "Enligt vår mjukvara verkar det som att du försöker ansluta till webbplatsen från Spanien. Endast kunder som är bofasta i Spanien tillåts logga in på webbplatsen då de befinner sig i landet. Tror du att upptäckten har skett felaktigt ber vi dig kontakta oss för att få hjälp."
Vad är VPN? Hur gör jag för att använda det?

bjarnea 2016-01-31 14:58

https://www.goldenfrog.com/vyprvpn

Ganska lätt att använda. Skapa ett konto och ladda ner i stort sett. Kostar ett par dollar i månaden.

Kgrh 2021-02-06 10:10

Återuppväcker denna tråd för en fråga.

Vistas just nu utomlands under veckorna och pga viruset nu även på helger. Gick nyss in på Svenska Spel för att kolla oddsen till dagens trav och fick då veta att det inte gick för sig av licensskäl då jag var utomlands (vilket stör mig lite då jag trots allt är delägare i bolaget). Däremot gick det bra när jag förra veckan spelade GS75 på ATG. Har ATG och Svenska Spel skilda regler?

Det går så klart att använda VPN, men det jag undrar är om jag i så fall bryter mot någon regel och kan bli av med eventuella vinster om jag är utomlands? Skulle ju vara lite tråkigt att vinna 2 milj på V75 och sedan inte få ut pengarna...

Mcdonkey 2021-03-04 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av Kgrh (Inlägg 734787)
Återuppväcker denna tråd för en fråga.

Vistas just nu utomlands under veckorna och pga viruset nu även på helger. Gick nyss in på Svenska Spel för att kolla oddsen till dagens trav och fick då veta att det inte gick för sig av licensskäl då jag var utomlands (vilket stör mig lite då jag trots allt är delägare i bolaget). Däremot gick det bra när jag förra veckan spelade GS75 på ATG. Har ATG och Svenska Spel skilda regler?

Det går så klart att använda VPN, men det jag undrar är om jag i så fall bryter mot någon regel och kan bli av med eventuella vinster om jag är utomlands? Skulle ju vara lite tråkigt att vinna 2 milj på V75 och sedan inte få ut pengarna...

Och hur skulle spelbolagen få reda på att du är utomlands?!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved