Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-30, 19:41   #1
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 28
Sharp$: 956
Standard

Sportsbetting, sol och värme!


Hej!

Jag funderar lite på att eventuellt flytta utomlands och undrar om någon har tips, tricks och allmän kännedom. Sverige är ju så jävla kallt och mörkt under vinterhalvåret. Den svenska mentaliteten lämnar även en del att önska. Less på den mjäkiga, blekfete och fege svensken. Less på ett samhällssystem som bygger på att vi ska bli så beroende av staten som möjligt.

Vill helst bo i ett land där sportsbetting är lagligt. Därför går Thailand tyvärr bort. Finns det någon ni känner som lever på sportsbetting i Thailand eller gör rentav du det?

Andra länder som känns intressanta är Uruguay, Nya Zeeland, Kina (där det är olagligt men tydligen inte så allvarligt?). Vill helst undvika Indien då det känns för trångt.

På ett sätt hade det ju varit smidigt att bo inom EU. Cypern eller Malta kanske?

Det finns en miljard faktorer att ta fasta på i det här sammanhanget och detta är bara en idé. Över tid kanske det kommer mer frågeställningar, allmänna funderingar och annat.

Finns det någon som är/har varit i samma sits som mig? Hur gjorde du isf?

Alla svar uppskattas.
steffosaurus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 19:59   #2
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Du får kolla med den här herren. https://www.sharps.se/forums/374437-post330.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 21:28   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1433
Standard

Skulle vilja slå ett slag för Kenya.
Finns områden där du kan bo på ett säkert och billigt sätt.
Du lever lätt för 5000 svenska kronor i månaden och då pratar vi skaplig standard.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 04:41   #4
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av steffosaurus Visa inlägg
Hej!

Jag funderar lite på att eventuellt flytta utomlands och undrar om någon har tips, tricks och allmän kännedom. Sverige är ju så jävla kallt och mörkt under vinterhalvåret. Den svenska mentaliteten lämnar även en del att önska. Less på den mjäkiga, blekfete och fege svensken. Less på ett samhällssystem som bygger på att vi ska bli så beroende av staten som möjligt.

Vill helst bo i ett land där sportsbetting är lagligt. Därför går Thailand tyvärr bort. Finns det någon ni känner som lever på sportsbetting i Thailand eller gör rentav du det?

Andra länder som känns intressanta är Uruguay, Nya Zeeland, Kina (där det är olagligt men tydligen inte så allvarligt?). Vill helst undvika Indien då det känns för trångt.

På ett sätt hade det ju varit smidigt att bo inom EU. Cypern eller Malta kanske?

Det finns en miljard faktorer att ta fasta på i det här sammanhanget och detta är bara en idé. Över tid kanske det kommer mer frågeställningar, allmänna funderingar och annat.

Finns det någon som är/har varit i samma sits som mig? Hur gjorde du isf?

Alla svar uppskattas.
Jag känner iaf 4 svenskar (förutom mig själv) som bor i Thailand och lever på spelandet. Legaliteten är egentligen inget problem, i ett ganska färskt case så var det en pokerspelande fransman som stod åtalad. Men han fälldes inte, detta trots att han satt i en bar och spelade på en lånad dator. Spelförbudet gäller spelande inom Thailand och för Thailändare slog rätten fast. Många sajter är blockerade av ISP:erna men det löser man via VPN om det behövs. Så för en enskild person är det inga problem. Att dra ihop ett Poker home-game i publik lokal skall man dock akta sig för.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 14:57   #5
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Cc, hur går man lättast tillväga för att hitta boende i Thailand? Verkar finnas en jävla massa scamsidor när man googlar.

Om man inte festar överdrivet mycket och äter billigt, kan man då klara sig på runt 6000kr i månaden?
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 16:37   #6
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7859
Standard

Klart man kan. Det kan man ju göra här också om man är beredd att köpa en litet hus en bit upp i landet
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 17:09   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

CC. ....dra ihop ett homegame snart. Bara för att dra en spader, lugnt o fint så alla kan vara med..
Sry för lite OT
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 17:13   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Boende hittar man bara man är på plats.
Ta flyget ner o ta in på hotell några dagar. Hyr en moppe o åk runt. ..
Finns hur mycket som helst egentligen.
Vi har en bungalow 1 sovrum med aircon längst ner i söder för 10000 baht i månaden. Ofta vill dom dock ha 12 månaders kontrakt minst men annars är det som det ska..
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 00:33   #9
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 28
Sharp$: 956
Standard

Tack för alla svar! Kul med lite liv i tråden.

Att döma av det Cc säger så steg ju helt klart Thailand till förstaplatsen över intressanta länder.

I takt med att tiden går dyker det säkert upp en massa Thailandrelaterade frågor.
steffosaurus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 08:56   #10
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Precis som SuprMario säger, boendet är sällan problematiskt. Möjligen om man kommer ned och letar under peak-season, dvs Dec-Feb. Jag har också en Bungis och betalar också 10000 baht/mån. Den typen av boende hittar man inte på nätet.

Det skall också sägas att Phuket liksom andra turistorter är lite dyrare än övriga Thailand. Men det finns så många fördelar att bo just här att de lätt uppväger merkostnaden. Sydvästra Phuket är att föredra, Karon, Kata och Rawai har mindre regnmängder än övriga delar av ön under monsunsäsongen. Patong hade ex. 1130mm i November förra året medan Karon fick 345mm trots att det tar 10 min. med hojen emellan.

6000:-/mån motsvarar ungefär 28000 baht. Det finns svenskar som distansstuderar med motsvarande CSN-pengar här och klarar sig bra på de pengarna. Det går att käka Thaimat 3 x /dag för 50 baht/gång, det går att leva riktigt billigt. Jag skulle aldrig klara mig utan fordon så för mig är den kostnaden väsentlig. Jag köpte en nästan ny Yamaha 125cc Scooter för 44000 baht istället för att hyra på långtid (typ 3000 baht/mån). Det är också en bra kostnadskapning, många utlänningar som bor här hyr sin hoj annars. Snabbt internet (High Speed ADSL) kostar ungefär 1000 baht/mån.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
martinsson (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 18:12   #11
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 28
Sharp$: 956
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Precis som SuprMario säger, boendet är sällan problematiskt. Möjligen om man kommer ned och letar under peak-season, dvs Dec-Feb. Jag har också en Bungis och betalar också 10000 baht/mån. Den typen av boende hittar man inte på nätet.

Det skall också sägas att Phuket liksom andra turistorter är lite dyrare än övriga Thailand. Men det finns så många fördelar att bo just här att de lätt uppväger merkostnaden. Sydvästra Phuket är att föredra, Karon, Kata och Rawai har mindre regnmängder än övriga delar av ön under monsunsäsongen. Patong hade ex. 1130mm i November förra året medan Karon fick 345mm trots att det tar 10 min. med hojen emellan.

6000:-/mån motsvarar ungefär 28000 baht. Det finns svenskar som distansstuderar med motsvarande CSN-pengar här och klarar sig bra på de pengarna. Det går att käka Thaimat 3 x /dag för 50 baht/gång, det går att leva riktigt billigt. Jag skulle aldrig klara mig utan fordon så för mig är den kostnaden väsentlig. Jag köpte en nästan ny Yamaha 125cc Scooter för 44000 baht istället för att hyra på långtid (typ 3000 baht/mån). Det är också en bra kostnadskapning, många utlänningar som bor här hyr sin hoj annars. Snabbt internet (High Speed ADSL) kostar ungefär 1000 baht/mån.
Är det dyrare att bo i Bangkok än Phuket? Hur är skiljer sig regnsäsongen åt?
steffosaurus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 20:31   #12
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

BKK är billigare än Phuket, men luftfuktigheten och hettan däruppe är nästan outhärdlig halva året. Här överstiger fuktigheten sällan 80% och närheten till vatten är ett stort plus. På södra Phuket regnar det sällan dagtid under regnsäsongen, just nu är det monsoon-season och då kan det vräka ned emellanåt. Men den perioden pågår bara runt en månad.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 21:58   #13
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

10000 baht cirka i svenska kronor?
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 22:07   #14
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
10000 baht cirka i svenska kronor?
6000 SEK var ~28000 Baht

så min matte säger mig att 10000 Baht = (10000/28000)*6000 vilket blir cirka 2200:-
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
patrik_g (+2)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 22:28   #15
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Varsågoda

http://www.forex.se/sv/Valuta/Omvandlaren/
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td