Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Betfair tänkarhörna (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/3414-betfair-taenkarhoerna/)

zimzelen 2010-08-05 21:18

Betfair tänkarhörna
 
Nu när vi fått igång Betfair på tråden kan det kanske vara läge att ha en tråd vi kan diskutera trading strategier.

Som jag nämt i den andra Betfair tråden så har jag precis börjat met betfair och har använt mig mestadels utav att boka x systemet vilket har gett mig framgång hittills. Jag har nästan 4-dubblat min startkassa med hjälp av det.

Många erfarna tradare säger att det är inte det man ska syssla med m.m.

Tänkte vi kan dra igång en liten tråd här och diskutera andra alternativa trading strategier.

Jag håller på och testar en ny nu vad det gäller bokning av favoriter till en billig riskpeng. Får återkomma efter lite testande.

calahan 2010-08-05 21:26

Håller också på att testa lite men hittills har det gått stabilt + iaf. Ska börja med lite högre insatser snart. Ni som har hållit på ett tag får gärna dela med er av er kunskap ;)

bftrader 2010-08-06 18:41

Problemet med boka x, spela x är att alla kör den strategin och värdet på x:et efter mål är oftast löjlig. Men det funkar ibland, det gör det. Rekommenderar att inte boka ut alls, utan välja målsnåla matcher och spela 1-1, möjligtvis 0-0. Ta förlust om det blir 2-1, och försäkra liten vinst vid 2-0
Att bara boka x och spela fungerade inte för mig iaf. Någon gång blir det kvittering innan man hunnit spela, då är man illa ute.

Ett tips: plugga utveckling på x vid mål och boka när oddset är för lågt. Det händer ofta, spela sedan tillbaka några sekunder senare till ett högre odds.

Pretrading är roligt, har lagt ut en e-book någonstans på forumet. Kolla in den.

SuprMario 2010-08-06 19:17

bftrader
Såg i din andra tråd detta:
_____________-
Spel 2

Seppi - A Murray

SPELA MURRAY 1.38 - 700sek
BOKA MURRAY 1.10 - 875sek

Stop loss - BOKA MURRAY 1.60 - 605sek

Ev vinst: 175
Ev förlust: 95

________________________
Kan du på ett pedagogiskt sätt förklara tankegången i hur du resonerar för att trada hem en liten vinst i olika spelobjekt?
Har du en excel kalkyl där man matar in oddsen för respektive objekt för att du skall smidigt och snabbt få fram korrekt insats för varje? Det tar ju onekligen lite tid att göra det och det krävs ju som sagt snabba ryck ofta inom detta.
Om du har det så tar jag gärna emot ett exempel på kalkyl..:-)

tack på förhand

bftrader 2010-08-06 19:46

Det var mer en portfölj att lära andra trading, inte något jag följer slaviskt själv.
"spelet" ovan är eg att murray inte ska tappa serv och vinna första set. Jag tyckte att oddset 2.80 var ett överodds.
Förstår inte riktigt din fråga.
Men det finns flera bra mjukvaror som håller koll på insats och annat.

joppoe 2011-03-18 09:25

startade nyss en tråd om betfair där jag undrade lite vad andra här på forumet använder för strategier angånde trading. fick rådet att söka på forumet efter tidigare trådar men har svårt att hitta så mkt angånde trading hittade lite diskusioner angånde boka x:et för att sedan sälja av efter att det har blivit mål. har även googlat efter tänkbara strategier men hittar inte så mkt förutom just det här med X:et och det är jag inte så intresserad av.

Jag är inte ute efter nån 100% strategi eller så bara få lite synpukter på vad andra använder för trading strategier. är nästan helt ny på det (spelar i vanliga fall bara tradionellt).

Jag har latjat lite för ynka 500 kr på betfair bara för att testa lite hit och dit. spelade igår liverpool-Braga i halvtid enligt följande:
"stod 0-0 efter första halvlek"

Spelade 0-0 till oddset 3,95 insats 110 kr. eventuell förlust 110kr. eventuell vinst =324 kr.

Bokade oavgjort till oddset 2,76 insats 149 kr. eventuell förlust 261 kr. eventuell vinst 149 kr.


Så om det blir 0-0 så skulle jag vinna på mitt 0-0 spel 324 kr men då gå minus 261 kr på mitt bokade oavgjorda men en total vinst på 63 kr.

om det hade blivit hemma seger eller borta seger hade jag vunnit 149 kr - 110 kr i förslust på mitt 0-0 spel. total vinst på 39 kr.

Enda chansen till förlust var altså att matchen skulle sluta 1-1,2-2,3-3.

(((komisionen inte inräknat här)))

Är detta ett sätt som ni mer erfarna ser som dumdristigt med tanke på små vinster till relativt stora insatser?

Skulle vara kul med lite synpukter och andra förslag på hur ni spelar!

MVH

zimzelen 2011-03-18 10:51

Klockan är lite över 11 och det känns som att det är för tidigt på morgonen för att kunna analysera din strategi. Man börjar känna sig ung igen får man säga.

Oavsett vad man väljer att ha för strategi så gäller det precis som i vanliga bets att ha läst på bra om vad man ska spela på. Även om du har en klar strategi som i detta fallet så kan man inte bara satsa blint på varje 0-0 match i halvlek. Varför står det 0-0? Hur har match statistiken sett ut m.m.

Men vad har du haft för resultat av det hittills? Vad man än väljer för strategi så måste man testa ett tag för att se om det funkar.

Själv har jag fastnat för tennis trading. Dels under korta matchintervaller så som ett game eller bara 2 bollar kanske. Det kan handla om allt från 2-3 tics till 20 tics hur bra man läser spelet.

En annan grej är faktiskt pre-game trading om man ska snacka minimal risk som är riktigt kul. Jag köpte en bok om det men jag ser nu att bftrader har redan postat ett bra inlägg om det tidigare. Sök på pretrading i forumet för intressant läsning.

Du kommer förstå ganska så snabbt att man börjar trada och tjäna bra pengar när man kommit upp en bit i sin kassa. Helst över 10 000kr men man egentligen kan göra det lika bra med små summor. Men då vinner man därefter också vilket många kan tycka är lite pengar.

Men som man säger. Kan du inte vinna med små pengar kan du inte heller vinna med stora pengar.

bftrader 2011-03-18 14:18

Ja, pretrading är riktigt kul. Brukar lägga runt 5 stycken i veckan och mest på tvåvägsmarknader.
Joppeo, testa att experimentera med under 2.5 marknaden och CS. Finns mycket att hämta där. Kolla upp statistik under vilka perioder lagen gjort minst mål osv.
Funkar även på övermarknaden(som jag är mer förtjust i) Går ofta hitta värdeodds vid 0-0 sista kvarten av halvleken. Jag brukar boka under vid 1.30 och gröna ut vid mål eller vid halvlek.
Exempel:
0-0 i 33min, boka under 2.5 1.30 -1000sek
Mål i 40 minuten. Under sticker upp till 1.90 - spela 700sek
Vinst 300
Boka under 2.5 0-0 vid halvlek 1.18
Förlust 100
Faktiskt odds 4grr pengar på att det ska bli mål inom 12min.

startodds på under 2.5 spelar ju såklart roll här. 1.70-1.90 på under 2.5 brukar sjunka till 1.30-1.35 runt 35 min.

joppoe 2011-03-19 14:53

Hej och tack för bra svar, kom gärna med mer trade förslag om ni har några på hyllan:)

Är det nån som vet om det finns några böcker,pdf eller liknande att läsa mer om trading på svenska?

MVH

mewtzz 2011-03-20 02:15

Hej,

Jo det finns det,
Ägaren av teamprofit bloggen Gunnar E har skrivit en E-bok med sin kolega som han säljer.
Får man posta länkar till andras bloggar här?

Arnars sök bara på Teamprofits blogg på google.

joppoe 2011-03-20 08:20

Tack Mewtzz

gärna flera =)

joppoe 2011-03-25 14:22

Är det nån som kan hjälpa med hur jag får fram korrekta oddset om jag live spelar på betfair enligt följande odds på marknaden ö/u 1,5.

innan match ö1,5 = odds 1,36 insats 1k
15 min in i match ö1,5 = odds 1,51 insats 1k
40 min in i match ö1,5 = odds 1,86 insats 1,3k

är nästan helt ny på tradning och får inte ihop mina uträkningar på det medelodds som jag borde få efter dessa 3 bet!

tacksam för svar:)


Är det så enkelt att bara ta alla oddsen och sen dela på 3? hmm

RobinD 2011-03-25 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av joppoe (Inlägg 115010)
Är det nån som kan hjälpa med hur jag får fram korrekta oddset om jag live spelar på betfair enligt följande odds på marknaden ö/u 1,5.

innan match ö1,5 = odds 1,36 insats 1k
15 min in i match ö1,5 = odds 1,51 insats 1k
40 min in i match ö1,5 = odds 1,86 insats 1,3k

är nästan helt ny på tradning och får inte ihop mina uträkningar på det medelodds som jag borde få efter dessa 3 bet!

tacksam för svar:)


Är det så enkelt att bara ta alla oddsen och sen dela på 3? hmm

Total vinst + total insats/total insats

joppoe 2011-03-25 14:47

super...tack var inte svårare altså:) men stort tack robin D

tino 2011-03-25 22:19

Förlåt om detta har besvarats i någon annan tråd, men har jag förstått Betfair kommissionen korrekt att den tas netto på varje marknad och inte varje enskilt spel?

Exempel:

Jag spelar 1000 kr på Lag A till odds 1.9x några timmar innan matchstart.

Jag bokar 1000 kr på lag A till odds 1.8x precis innan matchstart.

Om vi antar att Lag A vinner, blir utfallet då följande?

1000 kr x 1.9 = +900 kr
1000 kr x 1.8 = -800 kr

Netto = 100 kr (900 - 800)

Netto efter kommission: 95 kr (100 * 0.95)

Tack på förhand!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved