![]() |
Precis som DamageINC trodde tidigare, så trodde jag också att det var en förkortning av return OF investment. Nu har jag fått lära mig att det heter return ON investment. Här förekommer folkbildning också :hattenav: . Och i och med det drar jag också den slutsatsen att det borde utgå från noll. För ROI betyder ordagrannt avkastning ovanpå investeringen. Det har gått fel nånstanns när det börjat användas annorlunda i spelbranschen. En annan sak, även om det är en bagatell, är att jag gillar att se nettovinsten på pinnclesports och inte som på de flesta andra sajter, satsning + nettovinst som vinst. Amerikanerna har sina ljusa sidor emellanåt.
|
I poker använder man sig av det rätta sättet. 20% inte 120%.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Haha, nja men nu var det faktiskt Matchbettinglovers inlägg som jag fann oerhört provocerande! Förstår dock att mitt citerande inte var optimalt så ingen skugga skall falla över ditt val att fortfarande vägra läsglasögon trots bättre vetande. |
Citat:
|
Citat:
Nog tjatat om detta nu. |
Citat:
Dock lovar jag att om jag någon gång sätter foten i Uppsala igen (gud förbjude) så lämnar jag in 10 rikskuponger hos kinesen som Herrn sedan kan hämta ut och nyttja var han bäst behagar, som plåster på såren efter mitt plumpta beteende. |
Citat:
|
Haha vad spelar det för roll om man skriver 120 eller 20. I-landsproblem ;)
|
Citat:
DU har så rätt så rätt. Men 20% ska det givetvis vara inte 120. :claps::claps: |
Citat:
|