Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   EV+ på Trav? (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/3672-ev-pa-trav/)

LosKrikon 2011-01-07 21:19

Jag ska börja på 6. Har torrkört mig tokig på gamla lopp. Kör liverekar nu som simulerar äkta spel i realtid, precis som man hade satsat själv, ska kolla hur stor skilnaden är mot torrspel i efterhand och eventuellt tweaka lite.

Ifall du inte har nån db skapad än så skrev jag för länge sen exakt hur min ser ut. Kan göras bättre men duger gott. Jag kör windows/apache/mysql/php.

LosKrikon 2011-01-08 20:28

!¤"#%!""¤!#"%"¤&¤#%#¤% tror jag blir tokig på rörliga odds, är ju fan i princip omöljligt att torrköra i simuleringar för slutoddsen kan skilja sig så mycket mot oddset när man satsade. Har börjat logga vilket odds jag "satsade" på när jag live autorankar numer för att kunna jämföra. Statsen mellan torrkörning och live skiljer sig rejält i de cirka 100 lopp jag kört hittils. Funderar allvarligt på att gå över till fasta odds enbart för den skull.

LosKrikon 2011-01-10 23:57

Bytte algoritm, gick till baka till min första, fast modifierade den, borde funka bättre nu.

LosKrikon 2011-01-25 00:36

Meh, kommer sluta utveckla mitt app nu för ett tag framöver och bara datamina ett tag. Känns varken lönt eller roligt när man ändå inte har råd att spela med pengar.

Tack till de som hörde av sig med erbjudande om stake, dessvärre blev det alledels för invecklade och långa avtal för min del. Kanske får jag nån gång nog med pengar att köra själv och då får vi se hur bra det funkade i praktiken.

tjoflojt 2011-06-06 07:33

Raiders of the lost threads :hattenav:

Har läst igenom hela den här tråden nu och undrar ett par saker...

Jag minns inte mycket av värde från den lilla mängd statistik vi hade på gymnasiet. Och wikipedia blev jag inte mycket klokare av när det kom till funktionsuppställningarna.

Hur är era algoritmer egentligen uppställda rent konkret? (Inte exakt era tweakade framlaborerade versioner med vissa tyngder på data såklart).


Och de datasets som ni laddat hem från ATG och andra öppna källor ... har ni gjort dem tillgängliga någonstans? (Jag har bara programmerat C++ i ett annat liv, och skulle nog aldrig lära mig att logga in och hämta data och skapa databaser igen)


Har ni några in-data för personliga bedömningar, eller är alla variabler faktabaserade?


Och eftersom tråden har varit ödslig i snart ett halvår; har ni kommit till några insikter om spelet sen dess?

Mvh

Stekel 2011-06-07 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av tjoflojt (Inlägg 125936)
Raiders of the lost threads :hattenav:

Har läst igenom hela den här tråden nu och undrar ett par saker...

Jag minns inte mycket av värde från den lilla mängd statistik vi hade på gymnasiet. Och wikipedia blev jag inte mycket klokare av när det kom till funktionsuppställningarna.

Hur är era algoritmer egentligen uppställda rent konkret? (Inte exakt era tweakade framlaborerade versioner med vissa tyngder på data såklart).


Och de datasets som ni laddat hem från ATG och andra öppna källor ... har ni gjort dem tillgängliga någonstans? (Jag har bara programmerat C++ i ett annat liv, och skulle nog aldrig lära mig att logga in och hämta data och skapa databaser igen)


Har ni några in-data för personliga bedömningar, eller är alla variabler faktabaserade?


Och eftersom tråden har varit ödslig i snart ett halvår; har ni kommit till några insikter om spelet sen dess?

Mvh

Skicka ett PM till tino direkt, risk att han missar det här inlägget annars och han lär väl vara den enda som kan svara dig på det här nu när Krikon är bannad.

Tino kör ju sitt "DD-vinnarspelprojekt" i dagboken också, insikten från att se den såhär utifrån (utsikten? :ful:) är ju att det går bra om man ser till ROIn (även om det är minst sagt volatilt, men det hör ju till sakens natur).

tjoflojt 2011-06-07 17:09

Tack för påpekandet.

Tråkigt med LosKrikon, jag gillade det han bidrog perspektivmässigt i det här ämnet.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved