Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Hur ser vardagen ut för er som lever på bettingen? (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/5186-hur-ser-vardagen-ut-foer-er-som-lever-pa-bettingen/)

zz 2010-12-27 15:59

Jag har inte kört på "riktigt" speciellt länge och kör fortfarande en utbildning samtidigt. Jag har sett det som den perfekta kombinationen, då båda har väldigt fria tider. Sen har jag givetvis varit tvungen att offra förmiddagarna på lördagar och söndagar men jag kan vara hur bakfull som helst jag går ändå upp och gör mitt "jobb".

Efter mitt examensarbete är klart till våren så har jag länge varit fram och tillbaka med hur jag ska lösa tippning plus jobb. Jag har nu kommit fram till att detta är troligen min bästa chans i livet att starta ett eget företag som jag kan bygga upp helt utan press att gå med vinst eftersom pengarna från spelandet räcker mer än väl för ett leverne.

Och angående arbetstiderna håller jag med Robin om att det går att få tider att jobba efter. Jag sitter inte och hänger på internet hela dagarna och jagar spel utan har utvecklat mina egna metoder istället och det funkar bra för mig.

iCash 2010-12-28 12:18

Blir en del skoter! :D

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._6197428_n.jpg

Masho123 2010-12-31 09:19

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 83248)
Intressant läsning, om du har lust får du gärna förklara din strategi här. :)

Jag tar ut mina pengar efter säsongens slut som jag fördelar i 3 olika former. Spel rullen ligger på ca 50 snitt inköp, back up rulle detsamma och försörjningsrulle (som absolut inte får användas för spel) ska räcka i minst 1 år, 2 år om jag lever snålt. Så om jag nån gång skulle lyckas få en minus säsong så är det inte en jätte katastrof. Det var lite svårt att hålla denna rutin från början, liksom när man är ung och har mycket pengar i banken så är det lite svårt att hålla i pengarna men man lär sig efter ett tag, nu är jag snål som ett as, handlar kläder max en gång i månaden :rolleyes:

stures 2011-01-19 10:01

En liten fråga om utbetalningar. Är det så som du säger Masho att man betalar ut pengar en gång om året som man sen lever på, eller gör man det månadsvis, hur funkar det?

zz 2011-01-19 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av stures (Inlägg 98055)
En liten fråga om utbetalningar. Är det så som du säger Masho att man betalar ut pengar en gång om året som man sen lever på, eller gör man det månadsvis, hur funkar det?

Gå tillbaka till skattekontoret och klura på det du!! :whistling: Men ingen är väl så dum att han tar ut över belopp som rapporteras till er.. Rör det sig om sidor inom EU så kan man ju ta ut det måndasvis, själv lirar jag bara inom EU så då kan man göra som man vill.

Men Masho får svara för sig själv, men jag skulle då aldrig kunna göra så.. Däremot så skulle jag vilja göra så för att få lite mer struktur. Men för att kunna göra det måste jag ha en rulle på dryga miljonen och det har jag inte än.

Zimond 2011-01-19 14:37

Lite så här! :whistling:

http://www.brisbanetimes.com.au/ffxi..._470x339,0.jpg http://caviar-lover.com/images/Caspi...uga-Caviar.jpg

Helst vill jag ha fransk och tvångsmatad foie gras - inte spansk och frigående.

iCash 2011-01-19 23:22

Citat:

Ursprungligen postat av geson (Inlägg 91803)
Wall of text

Det där lät riktigt osunt, regel #1 med att vara sin egna boss är att inte ha någon skyldighet till någon, så jag förstår att du blev "pressad" för att göra ett bra jobb för att få något i utbyte som du ej klarade av på egen hand för då skulle du inte ha satt dig själv i den situationen imho.
Klart att din "frihet" tas ifrån dig då..

Kan bara tala för mig själv, har aldrig haft så mycket frihet, antagligen för att jag gillar att vara PRO-aktiv & har sett till att inneha väl inarbetade rutiner då det kommer till att trycka av på spel.
Det ger iaf mig fullständig kontroll på det sociala livet och har inga problem att umgås med familj, vänner, resa eller att gå långa promenader med jycken.

Kul och framförallt bra att du anser att ditt liv i dagens läge har ev+, det är viktigast :cheers:

Blixt Gordon 2011-01-20 05:31

Jag tror vi alla gärna ser att du informerar oss lite mera om din vardag, just gällande rutiner etc ICash. Skulle uppskattas väldigt.

Lemasive 2011-01-20 05:36

Citat:

Ursprungligen postat av Blixt Gordon (Inlägg 98317)
Jag tror vi alla gärna ser att du informerar oss lite mera om din vardag, just gällande rutiner etc ICash. Skulle uppskattas väldigt.

Han önskar hAn var mig 16 timmar om dygnet.

iCash 2011-01-20 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 98318)
Han önskar hAn var mig 16 timmar om dygnet.

http://www.jasonrubacky.com/wp-conte...o_the_head.jpg

Blixt Gordon

Citat:

rutin

ruti´n, skicklighet som uppnåtts genom erfarenhet; utvidgat om förmåga som blivit mekanisk och därmed mindre intressant; utvidgat om handling, process e.d. som åter och åter upprepas; fastlagd procedur som utförs mer eller mindre automatiskt i viss typ av situation.
källa - Nationalencyklopedin
Koncentrerar tiden effektiv för spelfynd till ca 2timmar om dagen, som oftast mellan 11 - 13, före och efter så gör jag andra saker om jag inte har bestämt mig för att ha en slappar dag, då kan det bli till att chilla med tv och laptop.
Tar som oftast 30 - 45 minuter på kvällen för att kolla på nyckeltal från diverse high end caters då jag har blivit mer lat på amerikansk sport.

Upprepningarna har ju naturligt utformat automatiken till rutin där jag systematiskt ser av dagens matcher, kollar stats, info, twitter, mail, källor etc. så det kan avklaras väldigt snabbt och det är just det jag strävar efter "4hour work week"
http://image.bokus.com/images2/9780091923532

Förvisso kommer jag upp i 14h effektivt och nog mycket mer iomed att jag är en av grundarna av denna sida som är under konstant utveckling och behöver sin tillsyn, men jag ser till att jag får den fritid jag vill och behöver ha.

Har jag tid så följer jag gärna livescore eller ser en match, men det är långt ifrån ett måste då spelen redan är lagda och att jag tar mig hellre tid att vara social än att sitta bakom skärmen, dock mer naturligt nu under vintern.

Sen så försöker jag väl att hålla humana tider så att jag inte sover bort hela dagar, men brukar ryka på den punkten 1 gång i veckan.

Genom att ha en fast rutin på vad som ska eller måste göras så kan man få fasta tidsramar och där igenom planera dagen utan att hamna i någon form av dålig wow trend.

Det är väl det konkreta jag kan komma på ang. rutiner, vad du menade med etc. vet jag ej.

MrR 2011-01-20 22:11

Gör en liten comeback på sidan efter ett långt uppehåll. :)
Intressant tråd och hoppas att flera skriver! Vet att det finns en del som lever på betting på sharps.

Bolt 2011-01-23 15:46

Ni som lever på spel, har ni tänkt framåt till pensionen? Får inget i pension samtidigt som man kanske tröttnar på att leva på spel. Sen så lär ju inte pengarna från bettingen räcka livet ut. Bara en tanke..Eller lever ni i nuet bara och njuter av att slippa jobba?

Jävligt intressant läsning i övrigt måste jag säga. Suttit men min sambo och läst igenom allt i en 40 minuter. Vore trevligt med flera historier, även såna som jobbar och försöker få bettingen att fungera.

Jobbar 7-16 jag med och vet hur svårt det är att på 2 timmar efter jobbet försöka snabbt få in spel, sen att jag har 2 barn med gör det inte lätt att vara en god familjefar utan det blir mycket TV för dem.
Iphone var ett måste som jag skaffade i höstas för att kunna lägga spel på arbetstid. Dock blir det inte lika mycket forum som tidigare utan till 95 % egna spel. Funkar bra men saknar ofta snacket med spelvänner som försvunnit nästan helt pga tidsbrist.

keep on posting killar :)

Wagner 2011-01-23 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av Bolt (Inlägg 99165)
Ni som lever på spel, har ni tänkt framåt till pensionen? Får inget i pension samtidigt som man kanske tröttnar på att leva på spel. Sen så lär ju inte pengarna från bettingen räcka livet ut. Bara en tanke..Eller lever ni i nuet bara och njuter av att slippa jobba?

Jävligt intressant läsning i övrigt måste jag säga. Suttit men min sambo och läst igenom allt i en 40 minuter. Vore trevligt med flera historier, även såna som jobbar och försöker få bettingen att fungera.

Jobbar 7-16 jag med och vet hur svårt det är att på 2 timmar efter jobbet försöka snabbt få in spel, sen att jag har 2 barn med gör det inte lätt att vara en god familjefar utan det blir mycket TV för dem.
Iphone var ett måste som jag skaffade i höstas för att kunna lägga spel på arbetstid. Dock blir det inte lika mycket forum som tidigare utan till 95 % egna spel. Funkar bra men saknar ofta snacket med spelvänner som försvunnit nästan helt pga tidsbrist.

keep on posting killar :)

Pension får alla.http://www.pensionsmyndigheten.se/Sa...ningsstod.html

Bolt 2011-01-23 16:06

Jo men det är väl större summor om man hade jobbat i 40 år, grundbeloppet går väl inte leva på. Var bara en tanke, inget jag är insatt i. Dock skulle jag själv heller inte tacka nej till att leva på spel (var min sambo mer som undrade ang. pensionen ;) )

RobinD 2011-01-23 16:14

Om jag inte missminner mig så har jag för mig att både iCash och Boone eller åtminstone någon av de pensionssparar privat för att se till att pensionen blir stor nog när det är dags.

Om jag skulle leva på bettingen skulle jag iaf se till att något sådant var en självklarhet. Att bränna pengarna i nuet fungerar ju inte.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved