Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-25, 13:20   #1
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Finland
Inlägg: 98
Sharp$: 823
Standard

Hur ser vardagen ut för er som lever på bettingen?


Jag vet att en liknande tråd finns, men det vore väldigt intressant om ni som lever på bettingen ville skriva lite om hur er vardag ser ut. Vilka saker gör ni en vanlig dag och i vilken ordning. Hur många cappers följer ni? Är det enligt er viktigt med ett stort kontaktnät, etc etc. Hoppas ni förstår vad jag menar och hoppas ni har lust att ge forumet en inblick i er vardag. All information uppskattas.

Lite liknande som Max Redd
http://www.buzzle.com/articles/a-day...l-gambler.html
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 16:39   #2
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

Jag hade tänkt starta en liknade tråd med du hann före.

När man läser inläggen på Sharps så märker man att det är betting dygnet runt för många. Hur gör ni för att hinna med ett socialt liv utanför bettingen?

Själv ser jag betting som en möjlighet att skaffa mig en extrainkomst. Jag gav snabbt upp tanken på att bli en vinnande pokerspelare och kom in på betting för något år sedan. .Då jag är långtidsarbetslös har jag i dagsläget massor med tid på mig för att skaffa info, föra statisktik osv. Men det är nu det. Med ett heltidsarbete kommer jag max att kunna lägga ner 2-3 timmar på vardagarna på spel.

Jag är ingen helhjärtad sportfantast och håller inte koll på mer än vad som behövs för att kunna betta. Jag skulle aldrig klara av den press som det innebär att ha betting som enda inkomskälla . Som heltidstradare så hamnar man utanför rättigheter i samhället som många tar för självklarheter

Mitt mål nu är att försöka ta fram rutioner som innebär att jag går på plus utan att behöva hänga vid datorn för jämnan

Frågan är om det går att kombinera med problem som sjunkade odds, limitering osv.

Finns det några smarta tips?
__________________
ALA
ALA är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 20:05   #3
 
Munchiess avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Sliema, Malta
Inlägg: 109
Sharp$: 706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gör ett försök att skriva ett inlägg som liknar det som Max Redd gjort. Det kanske blir lite väl personligt och tråkigt som ett blogginlägg, men det verkar vara hur dagarna ser ut som du efterfrågar. Exakt hur man kan vinna, hur man ska hitta spel eller vilka man ska rygga är inget man kan sägga ihop en guide för på 10 minuter dock, det har tagit mig månader att ens få ihop en bra grund för det där och det är ett kontinuerligt arbete.

Jag ryggar cirka 2 personer som finns på forum/gratis och prenumererar på 4-5 betaltjänster. Något stort kontaktnät har jag inte, det är aldrig så att jag lyfter telefonen och ringer en ’snubbe i Vegas’ eller nåt sånt
Jag är limiterad på i princip alla EU-bolag utom Bet365. Detta har inneburit att jag spelar 99% av mina spel hos Pinny/SBO/Betfair. Det har visat sig vara svårare att ’slå’ dessa bolag jämfört med EU-bolagen vilket har resulterat i att min ROI har sjunkit sedan jag blev limiterad. Dock har jag istället ökat omsättningen utan limiteringsproblem vilket hjälper ekonomin. Angående att tackla sjunkande odds så försöker jag helt enkelt inte följa personer som för mig är för svåra att följa. Jag har gett upp RAS och liknande tjänster.

Jag lever på betting till den graden att pengarna som jag tjänar därifrån utgör majoriteten av de pengar som jag använder varje månad. I övrigt driver jag en betaltjänst där jag skickar ut en del av mina spel samt en annan bettingrelaterad sida. Allt jag gör är alltså hemifrån och inom den här branschen.

Bakgrundsinfo: Jag bor på Malta, spelbolagens hemvist, centralt och i en tvåvåningslägenhet, detta tillsammans med min flickvän, som också lever på mina pengar, heh.. Anledningen till att jag flyttade hit var från början helt enkelt värmen, att alla pratar engelska samt att jobb finns inom den bransch jag är intresserad av om det skulle behövas.

10:00. Vaknar och ligger och drar mig lite i sängen. Jag har ingen väckarklocka och detta kan vara kl 11 likväl som kl 9, jag sover alltid tills att jag känner att det räcker. Jag går ut och sätter mig på terassen samtidigt som flickvännen kilar ner till butiken på hörnet och fixar något att ta med sig upp och äta. Efter detta sätter jag mig vid datorn i köket och kollar genom forum, mailen och oddsportal lite snabbt. Lägger de spel som skickats ut från de tjänster/rekare som jag följer om det finns några och spenderar annars lite tid på att titta genom vilka matcher som kan tänkas vara intressanta objekt för senare. Sitter vid datorn i en timme ungefär.

11:00 – 16:00. Spenderas i princip alltid utomhus. Fixar saker som måste fixas, handlar det som behövs. Man kan kanske tro att alla dagar utan jobb skulle vara innehållslösa men det finns alltid saker att göra och saker som händer. Om vi tar idag som ett exempel så var jag och fixade ett maltesiskt ID-kort till mig själv (vilket var ett projekt i sig) och när jag kom tillbaka låg middagsbordet i spillror på terrassen, verkligen i typ 6 bitar. Städerskan hade tydligen gjort det ’by accident’ när hon städade, okej, tjafsa lite, och sen är eftermiddagen redan borta. I ärlighetens namn spenderas dock en stor del av tiden på uteserveringen i solen tillsammans med massa skitsnack, vilket i och för sig är underbart.

16:00. Här börjar det seriösa arbetet för dagen och jag sätter mig i kontoret på nedervåningen för att kunna koncentrera mig på att hitta spel till både mig själv och till min betaltjänst. Först tittar jag givetvis igen genom inkorgen, RSS, forum osv för att se om nya spel postats av någon annan. Mina spel för helgens fotbollsmatcher skickas alltid ut kl. 18.30 och jag blir alltid klar precis i tid så här spenderar ajg ungefär 2 och en halv timme på att hitta dessa spel. Scannar genom listorna på oddsportal snabbt till en början, djupstuderar intressanta objekt med alla vanliga kriterier.. form, statistik, skador osv, återigen en för lång process för att gå in alltför mycket på här. Jag bestämmer mig för vilka matcher som ska spelas, skickar ut spelen till alla i mailinglistan och spelar efter en stund spelen själv.

18:30. Middag, 3-4 gånger i veckan lagas den hemma och 3-4 gånger i veckan äts det ute, beror helt enkelt på vad vi känner för den dagen, precis som allt annat är det ganska impulsivt. Efter middagen läser jag återigen mailen, tittar genom alla forum återigen. Den proceduren är säkert något jag gör cirka 15 ggr per dag.

20:00-23:00. Underhållning i olika former. Bio om det finns någon film man vill se. Sportloungen här nedanför visar alla matcher man kan tänka sig i skön miljö och med god öl så det blir en del kvällar där när jag är intresserad av någon match. Försöker undvika att se på matcher jag har spelat på, vill mest sitta och ta det lugnt och njuta av matchen. Roligast blir kvällarna när stället är överfyllt av passionerade engelsmän, det var fullspäckat med Sunderlandfans förra veckan när de gjorde sin bragdmatch mot Chelsea och det var skitkul

23:00 – 03:00. Flickvännen går och lägger sig. Jag sitter och scoutar forums, oddsportal, statistiksidor, försöker hitta nya betaltjänster osv.. allt för att hitta nya sätt att maximera vinsterna på. Är egentligen relativt besatt av det här och spenderar timmar varje natt med att backtesta system och olika infallsvinklar, allt för att i slutändan försöka uppnå perfektion inom bettingen. När jag inte orkar längre är det dags att sova.

Okej, blev en del personligt med å andra sidan skrev Max Redd på samma sätt. Hoppas det var intressant för någon att läsa i alla fall. Personligen känns det jävligt tråkigt och har svårt varför någon skulle vilja läsa det, känns som ett vanligt liv med vanliga hobbies Ett socialt liv är dock absolut möjligt att ha, jag spenderar runt 8 timmar på bettingvärlden varje dag. Finns dock många andra som lägger ner mer tid men jag klarar mig med det här mest på grund av att jag inte sitter och 'jobbar in' matcher så som andra gör. Finns väldigt många som alltid sitter och följer livescore i chatten osv, jag lämnar matcherna till sina egna öden istället och rättar resultaten när jag kommer hem igen.

Edit: Tänkte också nämna lite nackdelar med mitt liv så att allt inte ser ut som en dans på rosor.
Den största nackdelen med allt skulle jag säga är osäkerheten inför framtiden. Jag har en del pengar sparade visst, men utan inkomster kommer man aldrig långt. Jag har exempelvis haft en väldigt dålig månad nu i november och ligger på +/-0 vilket innebär att jag måste leva på pengar från föregående månader. Just nu är det inget problem, men om ett downswing skulle sträcka sig säg ett halvår så skulle det bli jobbigt. Jag har ju ingen A-kassa eller något att tillgå utan min försäkring här nere är att jag kan gå in till valfritt kontor hos Unibet, Expekt osv och ta ett jobb som supportslav om det skulle behövas för att överleva.
Enligt mig är också en av de största fördelarna med att jobba på en faktiskt arbetsplats den sociala biten. Nu är jag absolut inte ensam men det blir väldigt mycket ytliga och tillfälliga kontakter med folk man träffar och man lär inte känna folk här nere på samma sätt som man gör på ett kontor eller i en verkstad eller något annat. En del pokerspelare har ju satt upp pokerkontor för att grinda tillsammans och jag förstår absolut varför det behövs.
Jag är inte heller överdrivet rik, jag åker inte runt i taxi 24/7 och strör pengar runt mig. Jag tittar på priser i affären och åker buss precis som de flesta som har 'vanliga jobb'.

//Munchies
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Arch (+1), bftrader (+10), eddieh (+1), Andreas B (+1), Nian (+1), Kalle (+1), Vlad (+1), knoddas (+1), zz (+10), Rejs (+1), steen (+1), Lillens (+1), velpelle (+1), forxa (+1), RobinD (+1), ALA (+1), qwerty125 (+1), Slurf (+1), Sonny (+1), O12 (+1), Blixt Gordon (+1), kisumu (+1), alibaba (+2), victorytilly (+1), Drvic (+1), one (+1), Shell Peppe (+1), TheDarkKnight (+1), linusjkpg (+3), Sandberg (+1), Bankhead (+1), Riise (+1), knasboll (+1), donpen (+1), Flickepojken (+2)

Senast redigerad av Munchies den 2010-11-25 klockan 20:35.
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 20:21   #4
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Riktigt intressant läsning Munchies! Mer sånt här tack
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 20:31   #5
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Trevligt inlägg Munchies, fick mig en liten tankeställare när du skrev om att det går år mycket tid åt att "jobba in" matcher. Ska nog försöka sluta med det, i alla fall till stor del
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 20:34   #6
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Trevligt inlägg Munchies, fick mig en liten tankeställare när du skrev om att det går år mycket tid åt att "jobba in" matcher. Ska nog försöka sluta med det, i alla fall till stor del
Tänkte också på det, fan vad tid man lägger på det egentligen
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 21:00   #7
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
Tänkte också på det, fan vad tid man lägger på det egentligen
Kan bara hålla med, det där är mitt överlägset största problem inom bettingen. Jag har försökt att sätta "live-score" fria dagar nu... Vet att det låter väldigt barnsligt men alltid en början iaf..
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 21:00   #8
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

Jag säger som de övriga. Jäkligt kul att läsa och tack för att du tog dig tid att skriva.
__________________
ALA
ALA är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 21:06   #9
 
Mallettes avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 3


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mycket intressant läsning.
Mallette är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 21:35   #10
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Munchies Visa inlägg
En del pokerspelare har ju satt upp pokerkontor för att grinda tillsammans och jag förstår absolut varför det behövs.
//Munchies
Det här tycker jag är en av de större nackdelarna men även fördelarna med betting vs poker. Medans de kan köra sina 3-4 h spel koncentrerat och sen gå hem så är man som "högriskplacerare" uppe mot nätet större del av dygnet även om man inte gör något super-aktivt. Det är fullt möjligt att kombinera bettande med facebook/msn/FM eller liknande på ett helt annat sätt än poker men du måste trots allt vara där. Jag har funderat på att hyra in mig i en poker-lägenhet med några schyssta grabbar den dagen jag återvänder till Sverige men är livrädd för att spendera alldeles för mycket tid där.
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 04:20   #11
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Finland
Inlägg: 98
Sharp$: 823
Standard

Väldigt intressant, tusen tack. Hoppas på fler nu bara. Skulle gärna vilja att Holms skulle skriva något liknande, men nu är jag ju bannad från planket där efter lite skoj.
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 12:50   #12
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Munchies, varför söker du inte jobb som oddssättare på heltid eller deltid när du ändå bor på Malta? Betydligt roligare än att jobba i kundtjänst.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 13:08   #13
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Tackar för bra läsning! Blev lite nyfiken .. vad heter din betaltjänst?
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 13:35   #14
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag lever också på betting, men orkar inte skriva lika mycket som Munchies, är ingen bra skribent och avskyr att skriva, så alla skribent poliser: jag ger er en varning!

Har spelat på sport i över 10 år men började spela seriöst för 4 år sen, med tiden så växte rullen och dom 2 senaste åren har det handlat om försörjningssiffror. Min vardag är inte så jätte intressant, det enda som skiljer är väl att jag har mer frihet än mina polare.

Innan så handlade det om små summor, och då kunde man spela på alla bolag, men med tiden så går man upp i stakes, och när pengarna börjar strömma in i större mängder, så började också limiteringarna att komma. Back in the days så var paradiset Betsafe, där kunde man hitta underdogs (som egentligen var 50/50 match) till 3-5X cashen medans de andra bolagen låg på 1.90-2.80. Nu kan jag bara spela på Ladbrokes, Expekt och Pinnen, eftersom jag bara kan spela på 3 bolag så har jag har valt att lägga alla mina spel på Pinnen, för det underlättar mitt arbete.

För tillfället ryggar jag ingen spelservice, men har ett par polare som jag brukar snacka med och vi brukar byta spel.

Det mesta av tiden ägnas framför datorn, brukar snitta 12 timmar på vardagarna och 18 timmar på helgerna.

Jag jobbar hårt så jag har ganska höga förväntningar på mig, får jag inte in minst 15K i snitt/månad så blir jag inte nöjd. Och för att klara av det så måste man åtminstone omsätta 200K/månad. Målet för mig denna säsong är att omsätta 3 miljoner, så det är lite tuffare, men jag blir inte missnöjd om jag inte lyckas omsätta den summan, viktigast är att få en snitt inkomst på 15K/månad.


Kan också göra ett schema på hur det ser ut på ett ungefär
06:00 - 15:00: Här brukar jag oftast sova, ibland blir jag väckt att telefonen (om det står: Kanonspel på blabla, spelare saknas blabla) då måste jag upp tidigare och undersöka det.

15:00 - 18:00: Här brukar jag sätta på kaffet och käka korv med bröd, sen är jag redo att studera mina spel.

18:00-22:00: Här brukar jag käka mat, kan va allt från potatissallad o kyckling till kebabrulle. Sen hänga på msn, forum och självklart så försöker man kolla på så många matcher som möjligt.

22:00-:06:00: Här brukar jag sätta på kaffet igen, studerar NBA, lägger troligen mina NBA spel och studerar morgondagens Europa spel.

Övrigt: Om vädret tillåter brukar jag gå ut and play some basket, man måste ju hitta på nåt att göra medans polarna jobbar/studerar när man är hemma hela dagarna det finns 5 basket planer 20-200 meter ifrån mig och det är jävligt gött fast det är nästan bara jag som spelar annars nu på vintern brukar det bli promenader till willys/pizzerian, och när jag orkar så får gymmet ett besök. Att laga vanlig god husmanskost orkar man inte med, så det blir mkt skräpmat, men ibland brukar mamma bjuda på mat och då får man tacka o ta emot


Där fick ni en kort sammanfattning av min vardag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kalle (+1), eddieh (+1), alibaba (+1), Arch (+1), one (+1), Sandberg (+1)
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 13:44   #15
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Glamouren bara sprutar ut ur tangentborden!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td