Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   System Feedback (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/7625-system-feedback/)

Bejva 2011-05-04 11:58

System Feedback
 
Hej Sharps!

Jag tänkte höra vad folket tycker om detta system som jag snickrat ihop tillsammans med min far en gång i tiden.
Körde det själv för ett par år sedan, och det fungerade klockrent. Dock så la jag allt vad betting heter på is då jag inte hade tid. Men nu är de dags igen! :cheers:

För att detta ska fungera så finns naturligtvis en del krav. Kraven varierar beroende på vilket odds dina spela läggs på.
Man väljer naturligtvis oddsen själv, och kraven blir därefter. Man kan endast lira ett spel åt gången om man inte delar upp kapitalet i block. Då man vinner så börjat kravet om från början.

Exempel1.
Bettar med ett snitt odds som är 1.2 gånger pengarna.
Krav: Ett av 3 spel måste vara rätt


Exempel2.
Bettar med ett snitt odds som är 1.5 gånger pengarna.
Krav: Ett av 5 spel måste vara rätt


Exempel3.
Bettar med ett snitt odds som är 1.8 gånger pengarna.
Krav: Ett av 6 spel måste vara rätt


Exempel4.
Bettar med ett snitt odds som är 2.0 gånger pengarna.
Krav: Ett av 7 spel måste vara rätt


Exempel5.
Bettar med ett snitt odds som är 2.3 gånger pengarna.
Krav: Ett av 9 spel måste vara rätt





Om kraven icke uppfylls så torskar du ca 50-75%(beroende på oddset) av kassan.

Lyckas man hålla sig inom kraven så dubblar man sitt starkapital efter ca 350 spel.


Är fullt medveten om att dessa system då man letar vinnare istället för EV+ inte är så populära här på sharps, men jag är glad för all sorts kritik:)

RobinD 2011-05-04 14:04

Antar att det är något sorts chase-system, men det framgår inte riktit hur du placerar spelen inom de olika intervallen.

Bejva 2011-05-04 14:27

Inte helt säker på vad du menar RobinD, men har editerat för att förtydliga.

Exempel6.

Spelar på följande Odds 2.0, 1.8, 2.2, 1.8, 2.0, 2.2, 1.8
Krav: Ett av 7 spel måste vara rätt




Ett av problemen med detta system är att man måste lira ett spel åt gången, då tvingas man också vara mer selektiv :)

DamageINC 2011-05-04 14:47

Nej jag fattar inte heller. Hur stakear du menar du? Ett spel av sju med flatbets till ett snittodds på 2.00 blir ju till exempel inte särskilt lönsamt.

Pursey 2011-05-04 14:51

Det mest intressant skall bli att få höra hur man får de där 50-70% tillbaks om kravet inte uppfyllts utan man bommar rubbet. Upplys oss

Persa 2011-05-04 14:58

Ge oss ett konkret exempel så klarnar nog allt upp.

Bejva 2011-05-04 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 121381)
Nej jag fattar inte heller. Hur stakear du menar du? Ett spel av sju med flatbets till ett snittodds på 2.00 blir ju till exempel inte särskilt lönsamt.

Naturligtvis så är det inte flatbet de handlar om, insattsen kommer att öka sålänge man tippar fel, för att sedan minska då man prickar rätt. Insattsen varierar också hela tiden beroende på oddset. Hade inte tänkt att krångla till det allt för mycket med formler osv, hela poängen med systemet är att sålänge kraven uppfylls så dubbleras kassan efter ca 350 spel.

Krav, Odds, Insatts. Allt varierar beroende av varandra.

dillehal 2011-05-04 15:06

"Bettar med ett snitt odds som är 2.0 gånger pengarna.
Krav: Ett av 7 spel måste vara rätt"

1 av 7 spel till ett odds på 2ggr pengar, gå plus på detta och alla vore miljonärer..

Förklara gärna mer ingående om du vill ha tips och feedback.

DamageINC 2011-05-04 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av Bejva (Inlägg 121397)
Naturligtvis så är det inte flatbet de handlar om, insattsen kommer att öka sålänge man tippar fel, för att sedan minska då man prickar rätt. Insattsen varierar också hela tiden beroende på oddset. Hade inte tänkt att krångla till det allt för mycket med formler osv, hela poängen med systemet är att sålänge kraven uppfylls så dubbleras kassan efter ca 350 spel.

Krav, Odds, Insatts. Allt varierar beroende av varandra.

Ok, men det är en aning svårt att ge sig på en bedömning av ditt system utan att få en bättre helhetsbild av det. Det känns dock som insatserna kommer skjuta i höjden vid några förluster i rad.

Bejva 2011-05-04 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av Pursey (Inlägg 121383)
Det mest intressant skall bli att få höra hur man får de där 50-70% tillbaks om kravet inte uppfyllts utan man bommar rubbet. Upplys oss

Här lovas inte guld och gröna skogar. Lägger bara upp min idé för feedback.

Spela aldrig för pengar du inte har råd att förlora. Förlorar man så förlorar man.

RobinD 2011-05-04 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av Bejva (Inlägg 121375)
Inte helt säker på vad du menar RobinD, men har editerat för att förtydliga.

Exempel6.

Spelar på följande Odds 2.0, 1.8, 2.2, 1.8, 2.0, 2.2, 1.8
Krav: Ett av 7 spel måste vara rätt




Ett av problemen med detta system är att man måste lira ett spel åt gången, då tvingas man också vara mer selektiv :)

Omöjligt att ge feedback om man inte ser en insatsplan.

Martingale är ju t ex: 10, 20, 40, 80 etc i all oändlighet tills du vinner och då helst till ett odds av 2.00.

Men hur hade du tänkt att stake dina serier?

Bejva 2011-05-04 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 121400)
Ok, men det är en aning svårt att ge sig på en bedömning av ditt system utan att få en bättre helhetsbild av det. Det känns dock som insatserna kommer skjuta i höjden vid några förluster i rad.

Insattserna kommer skjuta i höjden, men håller sig inom kapitalet sålänge man uppfyller kravet.


Citat:

"Bettar med ett snitt odds som är 2.0 gånger pengarna.
Krav: Ett av 7 spel måste vara rätt"

1 av 7 spel till ett odds på 2ggr pengar, gå plus på detta och alla vore miljonärer..

Förklara gärna mer ingående om du vill ha tips och feedback.
Eventuellt så startar jag en dagbok och kör systemet, och beskriver allt i detalj.
Inser att detta blev lite luddigt, och ber om ursäkt för det.

Man går plus, men det är inga snabba cash.

KP 2011-05-04 16:07

Har läst igenom tråden två gånger och måste erkänna att jag heller inte förstår konceptet bakom systemet.

Bejva 2011-05-04 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 121424)
Har läst igenom tråden två gånger och måste erkänna att jag heller inte förstår konceptet bakom systemet.

Ber om ursäkt för att de vart otydligt allting (ska ge de en andra chans vid ett senare tillfälle), men om jag istället frågar såhär:

Med gällande krav och resultat, tror ni att de kan hålla i längden? Eller kommer kraven att spricka?

Tex. Har man rätt 1 av 7 då oddset är 2.0? Hur passa ofta torskar man 7ggr i rad till oddset 2.0?

KP 2011-05-04 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av Bejva (Inlägg 121429)
Ber om ursäkt för att de vart otydligt allting (ska ge de en andra chans vid ett senare tillfälle), men om jag istället frågar såhär med gällande krav och resultat, tror ni att de kan hålla i längden? Eller kommer kraven att spricka?

Jag skulle nog nästan vilja påstå att du kan fördubbla kraven och ändå lyckas helt rimligt.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved